Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 28 mei 2008, 08:51   #41
Luc Bekaert
Gouverneur

Luc Bekaert's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mr. Orange Bekijk bericht
In hoeverre zal de CD&V Leterme volgen? Ik zie hem dit niet aan zijn achterban verkopen.
Als hij dit doet ben ik definitief weg .....
Oud 28 mei 2008, 08:57   #42
Rob Roy
Minister

Rob Roy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Luc Bekaert Bekijk bericht
Als hij dit doet ben ik definitief weg .....
Naar de NVA?
Rob Roy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 mei 2008, 09:13   #43
Luc Bekaert
Gouverneur

Luc Bekaert's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door UFSIA Bekijk bericht
Sommigen hameren op Bart de Wever, maar ik ben er niet van overtuigd dat die man ZO verkeerd bezig is. Als hij vandaag zegt "ik blaas het kartel op" is het gedaan, als hij nog een maand kan wachten voor hij dat doet kan hij gedurende die maand rustig binnen 't kartel in blijven praten op losse cdv mensen. De nva werkt binnen het kartel als een sluipend gif dat cdv "besmet" met vlaamsgezindheid. En ik bedoel niet de top, maar losse mandatarissen en jongeren en zo. Als hij consequent was zou hij al lang geleden het kartel opgeblazen hebben. Als hij dat echter gedaan had zou zijn functie van sluipend gif binnen de cdv ook gedaan zijn geweest.

Indien hij een half jaar geleden 't kartel had opgeblazen en daarna was er een compromis gekomen dan zou hij zijn afgeschilderd als een radicale gek die niet redelijk is en wiens afwezigheid genoeg is om oplossingen te leveren. Hij MOET dus noodgedwongen in 't kartel blijven tot er een akkoord is ( geen akkoord en dus een akkoord om nieuwe verkiezingen te houden of een akkoord met toegevingen die onaanvaardbaar zijn ) VOOR hij 't kan opblazen zonder onredelijk te lijken.

Vandaag is ie er ongetwijfeld van overtuigd dat hij 't kartel zal moeten opblazen vroeg of laat , maar hij moet wachten op 't juiste moment ( zoals in een pokerspel ) en ondertussen heeft hij als bijkomend voordeel dat hoe langer hij kan inspelen op cdv collega's en hoe groter het compromis zal zijn hij een grotere kans zal hebben om meer en betere cdv'ers te laten overlopen naar zijn nva wanneer het zover zal zijn.

Want er is nog een ander punt. In 't verleden ( jaren 80 en zo ) kon een vlaamsgezinde CVP'er - indien hij consequent bleef en in de compromissensluitende partij boel maakte - zijn carriere gedag zeggen. Een consequente vlaamsgezinde cdv'er zou op 15 juni niet 't einde van zijn carriere tegemoet treden door njet te zeggen maar veeleer een reddingsboei kunnen vinden in de nva.

De rol van nva zullen we pas kunnen evalueren als de maskers afvallen. Misschien zijn 't kazakkendraaiers maar daar zijn we nog niet zeker van. Laten we nu maar afwachten en zien wat ze al dan niet bereikt zullen hebben op 't einde van deze rit.

mvg. Sint Ignacius
intelligente taktische analyse !
Oud 28 mei 2008, 09:33   #44
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rob Roy Bekijk bericht
Naar de NVA?
Dat ligt eraan, hé Rob. Als het kazakdraaiers blijken te zijn wanneer de maskers afvallen natuurlijk niet.
Oud 28 mei 2008, 09:41   #45
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Neen, er ook maar over denken om de Franstalige Gemeenschap bevoegdheden te geven in Vlaams-Brabant of de Waterlosesteenweg in Rode zou af te staan aan Wallonië: dat is kindergedrag.

Als Leterme de geschiedenis wil ingaan als degene die een burgeroorlog in Vlaams-Brabant geïnitieerd heeft, moet hij zo vooral verder gaan.
je hebt ondertussen blijkbaar toch ook gemerkt dat de 'sfeer' is omgeslagen, RR, geloof dat ik enkele dagen geleden nog een sneer van je kreeg toen ik dat met zoveel woorden stelde ...

de kartelpolitici kunnen nog één ding doen, en dat is deze legislatuur hun beloftes binnenhalen zonder gezichtverlies.

en als dat niet lukt, neemt 'de straat' het over ... het dringt immers door dat de huidige elite niet kan besturen ... wel op zo'n moment duwt 'het volk' meestal een andere elite naar voren. (hopelijk zonder al te veel straatgeweld)
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 mei 2008, 09:43   #46
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker Bekijk bericht
Ik vrees dat ik je wat moet vertellen. Van Cauwelaert is mijns inziens een van de meest briljante analysten in de belgique politiek (en daarom amper te zien op de VRT waar Bart Brinckman wel vaker aan tafel mag schuiven) en trouwens ook brenger van diverse schandalen waar andere media amper over hebben bericht.

Van Cauwelaert is een tsjeef. Als een tsjeef Leterme aanvalt, dan is er verdomd wat aan de hand. Geloof me nu maar. Leterme is volledig in de rol van Verhofstadt aan het vallen. Dat is heel jammer, maar het is gewoonweg zo en de stilte van BDW in deze valt me tegen, gezien de grote rol die hij het voorbije jaar heeft kunnen spelen tezamen met Vandeurzen om Yves "Ik wil de zestien" Leterme met zijn voeten op aarde te houden. Het is niet gelukt. Vandeurzen kreeg een postje en werd bedankt voor zijn diensten als partijleider. Bart De Wever hoor je nu nog amper. Ik denk dat 15 juni iets grappigs gaat worden.
BdW heeft nog maar 1 kogel in zijn pistool (zoniet krijgt hij de zwarte piet voor �*lles wat misliep) ... ik ben nog benieuwd wat hij ermee gaat doen, en wanneer
Oud 28 mei 2008, 09:47   #47
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door UFSIA Bekijk bericht
Sommigen hameren op Bart de Wever, maar ik ben er niet van overtuigd dat die man ZO verkeerd bezig is. Als hij vandaag zegt "ik blaas het kartel op" is het gedaan, als hij nog een maand kan wachten voor hij dat doet kan hij gedurende die maand rustig binnen 't kartel in blijven praten op losse cdv mensen. De nva werkt binnen het kartel als een sluipend gif dat cdv "besmet" met vlaamsgezindheid. En ik bedoel niet de top, maar losse mandatarissen en jongeren en zo. Als hij consequent was zou hij al lang geleden het kartel opgeblazen hebben. Als hij dat echter gedaan had zou zijn functie van sluipend gif binnen de cdv ook gedaan zijn geweest.

Indien hij een half jaar geleden 't kartel had opgeblazen en daarna was er een compromis gekomen dan zou hij zijn afgeschilderd als een radicale gek die niet redelijk is en wiens afwezigheid genoeg is om oplossingen te leveren. Hij MOET dus noodgedwongen in 't kartel blijven tot er een akkoord is ( geen akkoord en dus een akkoord om nieuwe verkiezingen te houden of een akkoord met toegevingen die onaanvaardbaar zijn ) VOOR hij 't kan opblazen zonder onredelijk te lijken.

Vandaag is ie er ongetwijfeld van overtuigd dat hij 't kartel zal moeten opblazen vroeg of laat , maar hij moet wachten op 't juiste moment ( zoals in een pokerspel ) en ondertussen heeft hij als bijkomend voordeel dat hoe langer hij kan inspelen op cdv collega's en hoe groter het compromis zal zijn hij een grotere kans zal hebben om meer en betere cdv'ers te laten overlopen naar zijn nva wanneer het zover zal zijn.

Want er is nog een ander punt. In 't verleden ( jaren 80 en zo ) kon een vlaamsgezinde CVP'er - indien hij consequent bleef en in de compromissensluitende partij boel maakte - zijn carriere gedag zeggen. Een consequente vlaamsgezinde cdv'er zou op 15 juni niet 't einde van zijn carriere tegemoet treden door njet te zeggen maar veeleer een reddingsboei kunnen vinden in de nva.

De rol van nva zullen we pas kunnen evalueren als de maskers afvallen. Misschien zijn 't kazakkendraaiers maar daar zijn we nog niet zeker van. Laten we nu maar afwachten en zien wat ze al dan niet bereikt zullen hebben op 't einde van deze rit.

mvg. Sint Ignacius

los van het feit dat onafhankelijkheid nooit 'stap voor stap' bereikt of 'afgekocht' k�*n worden, volg ik je hier wel in die strategie ... we zullen zien ... maar als BdW blijft zitten en daardoor strukturele toegevingen mogelijk maakt (zie de quote van Annemans door ZwartenGeel) dan draagt hij wel een loodzware collaboratieschuld ...
Oud 28 mei 2008, 09:48   #48
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Naar de NVA?
lol
Oud 28 mei 2008, 09:50   #49
HAMC
Perm. Vertegenwoordiger VN

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
los van het feit dat onafhankelijkheid nooit 'stap voor stap' bereikt of 'afgekocht' k�*n worden, volg ik je hier wel in die strategie ... we zullen zien ... maar als BdW blijft zitten en daardoor strukturele toegevingen mogelijk maakt (zie de quote van Annemans door ZwartenGeel) dan draagt hij wel een loodzware collaboratieschuld ...
En je vergeet erbij te zeggen, dat het "stap voor stap afbouwen van Belgie" notabene samen met de Walen is.

En nog mogen we niet lachen met zo'n politieke naiviteit? Komaan...

Verschaeve
HAMC is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 mei 2008, 09:54   #50
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HAMC Bekijk bericht
En je vergeet erbij te zeggen, dat het "stap voor stap afbouwen van Belgie" notabene samen met de Walen is.

mijn mama heeft mij altijd geleerd dat ge idd niet moogt lachen met iets dat eigenlijk voor te schreeuwen is ...

heb mij trouwens altijd al afgevraagd hoé bdw aan dat imago van meesterstrateeg gekomen is ... ik heb daar nog nooit enig tastbaar bewijs van gezien ...
Oud 28 mei 2008, 09:57   #51
HAMC
Perm. Vertegenwoordiger VN

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
mijn mama heeft mij altijd geleerd dat ge idd niet moogt lachen met iets dat eigenlijk voor te schreeuwen is ...

heb mij trouwens altijd al afgevraagd hoé bdw aan dat imago van meesterstrateeg gekomen is ... ik heb daar nog nooit enig tastbaar bewijs van gezien ...
Is dat dan niet wat imago wil zeggen, dat het lijkt alsof?

Verschaeve
HAMC is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 mei 2008, 10:01   #52
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
jazeker, maar er worden toch maar steeds journaillisten bereid gevonden dit imago te bevestigen ipv het te doorprikken

het enige wat BdW heeft gedaan is de CVP nog een laatste keer aan de macht gebracht ... en zo nog een rondje Vlaamse toegevingen mogelijk gemaakt ...

dat is mijn mening, maar ik zal, als zijn status als briljant strateeg enig waarheidsgehalte bevat, ongetwijfeld ongelijk krijgen ! (in dit geval gelukkig voor Vlaanderen)
Oud 28 mei 2008, 12:40   #53
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

IDD.
Oud 28 mei 2008, 13:16   #54
giserke
Banneling

Standaard

Citaat:
Waar zitten de NVA'ers om ons te overtuigen dat dit niet zal doorgaan?
Die zijn CD&V aant bewerken. De rechtse uppercut staat klaar
giserke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 mei 2008, 13:22   #55
De Waal
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door giserke Bekijk bericht
Die zijn CD&V aant bewerken. De rechtse uppercut staat klaar
.

met leugens

Laatst gewijzigd door De Waal : 28 mei 2008 om 13:23.
De Waal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 mei 2008, 13:29   #56
Kazan
Minister-President

Kazan's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Unie der Provinciën Bekijk bericht
Maar...stel...er wordt toegegeven aan de franstaligen. Wat gebeurt er dan? Blijft dan iedereen op dit soort forums mopperen of slaat de vlam in de pan?
Sommigen mopperen op dit soort forums. De vlam zal niet snel in de pan slaan.
De Vlaming moet echt al met de dood bedreigd worden, eer hij gaat betogen. Ook de Belgische Revolutie was oorspronkelijk een sociale opstand, tegen armoede en honger.
Kazan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 mei 2008, 13:35   #57
giserke
Banneling

Standaard

Citaat:

weet u wat naiviteit is? Denken dat er een meerderheid van de Vlamingen te vinden is die nu Belgie wil splitsen.
giserke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 mei 2008, 13:38   #58
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Die zijn CD&V aant bewerken.

De rechtse uppercut staat klaar
Eerder andersom.
Oud 28 mei 2008, 13:46   #59
Gwyndion
Minister-President

Gwyndion's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Gwyndion
Standaard

Citaat:
weet u wat naiviteit is? Denken dat er een meerderheid van de Vlamingen te vinden is die nu Belgie wil splitsen.
Of er een meerderheid is voor het splitsen? Misschien niet, denkt u dat er een meerderheid is die België echt wil behouden? Dat lijkt me twijfelachtiger. Ik denk persoonlijk dat er een niet te onderschatten groep mensen is wie het niet zoveel uitmaakt en het komt er op aan om die groep te overtuigen, een deel van deze groep is al naar de voorstanders v/d onafhankelijkheid gegaan.

Laatst gewijzigd door Gwyndion : 28 mei 2008 om 14:04.
Gwyndion is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 mei 2008, 13:52   #60
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gwyndion Bekijk bericht

denkt u dat er een meerderheid is die België echt wil behouden?
Ik denk persoonlijk dat er een niet te onderschatten mensen zijn wie het niet zoveel uitmaakt en het komt er op aan om die groep te overtuigen
Indien de media meewilden was die overtuiging er allang geweest.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:24.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be