Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Bekijk resultaten enquête: Moet de islam ook een gesubsidieerde religie worden?
Ja, laten we geloven in de goedheid van de mensen en hopen dat er met de subsidies geen fundamentalistische werking en zeker geen terroristen gesponsord worden. 24 25,26%
Neen, België heeft nooit de islam als godsdienst gehad. Het is pas de laatste decennia dat de moslims in massa overwaaien. Dit hoeft niet aangemoedigd te worden en zal zeker de integratie niet bevorderen. 71 74,74%
Aantal stemmers: 95. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 19 maart 2004, 16:59   #41
TomB
Perm. Vertegenwoordiger VN

TomB's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jean-Pierre
Het is het ene of het andere. Ofwel betaalt men verder aan de Kerk en dan kan de Staat verder genieten van de lusten (en lasten) van de eigendommen, ofwel geeft men alles terug aan de Kerk zodat die zich verder alleen kan beredderen. Maar dat houdt ook in dat men ALLES teruggeeft. Neem het geval Leuven. Bij teruggave zou de Kerk al zijn gebouwen maar ook 3.000 hectaren grond terugkrijgen. Daarmee kan ze zonder problemen een paar kerken onderhouden.
Ach uiteraard, het is nog niet genoeg geweest voor onze katholieke vrienden.

Het is niet omdat er ooit een van onze voorouders een idiote deal heeft gesloten, dat wij die gaan verderzetten.

Die 3000 hectaren grond en wat real estate die al lang is afgeschreven, zijn inmiddels al meer als afbetaald.

We wouden hier billijk zijn en de katholieke kerk ervan door laten gaan zonder de rekening te betalen, maar als ze zo beginnen, zie ik mij verplicht om terugbetaling te eisen van de dotaties.

Omdat we redelijk zijn, stel ik voor dat de katholieke kerk begint met een dotatie van 10 Miljard geindexeeerde befferkes per jaar. We zullen dat dan binnen 100 jaar nog eens herzien.
Oud 19 maart 2004, 17:17   #42
de Vexille
Parlementsvoorzitter

de Vexille's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door de Vexille
De subsidiëring aan de Katholieke kerk wordt hier afgedaan als weggesmeten geld. Ik wou dit toch een ietsepietsie rechtzetten.

1. Vergeet niet dat de kerk nog steeds een ontzettend belangrijk cultureel patrimonium beheert dat open staat voor �*lle burgers in dit land; gelovigen én niet-gelovigen kunnen daar ten volle van meegenieten. Dit patrimonium vormt overigens ook voor een zeer groot stuk ons gemeenschappelijk historisch "geheugen". Reken eens uit hoeveel het zou kosten om al die kerkgebouwen en kunstwerken in een soort museumformule te gaan beheren... Ik denk dat die rekening alleen al zeer lelijk zou tegenvallen.

2. De kerk zet zich ook daadwerkelijk in voor de zwakken en behoeftigen in deze maatschappij op een manier die via de systemen van sociale zekerheid (incl. OCMW) niet kan overgenomen worden. En dit zonder enige bijbedoeling: geen zieltjeswinnerij (dat is oude koek ondertussen). Betaal maar eens een klein legertje sociaal werkers om die heel belangrijke taken over te nemen. Opnieuw een rekening die de schellen van uw ogen zou doen vallen.

3. De kerken zijn leeggelopen... Dat klopt tot op zekere hoogte wel. De grote kerken en kathedralen zijn inderdaad moeilijk vol te krijgen; het aantal practiserende katholieken is sterk teruggelopen tegenover 50 jaar geleden. Maar ik stel vast dat de kleinere geloofsgemeenschappen stilletjesaan weer veel mensen aantrekken en dat het in vele kerken op zondagochtend toch "vollen bak" is. En dat er van die geloofsgemeenschappen (leken) er ook een gigantisch voluntariaat uitgaat.

... en nu: wat gaat de gesubsidieerde islam daar tegenover plaatsen als "officiële" godsdienst?
@TomB - waarom die aggressie tegenover de RKK? Als je vandaag de situatie bekijkt, zijn de diensten die de kerk de gemeenschap bewijst eigenlijk nog niet zo grof betaald? Ik weet niet wat jij je voorstelt bij de wedde van een priester, maar ik kan je verzekeren dat zeer velen hiervoor hun neus zouden ophalen (zeker als je ziet wat ze daar voor moeten presteren, nu de meeste priesters 3 of meer parochies moeten bedienen). Het meeste werk binnen de geloofsgemeenschappen komt eigenlijk ook neer op puur voluntariaat.
Oud 19 maart 2004, 17:27   #43
JoeQpublic
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hanne
Wat is dat nu voor antwoord.
Eén betoging gezien waarin gematigde moslims de afslachtingen van hun fundamentalistische geloofsbroeders afwijzen?
Nee hoor, voor enkele honderd kaffir-doden komen ze niet op straat. Veel erger is het potentiele hoofddoekverbod : dat is al eens enkele verpaatsingen en betogingen waard. Kaffirdoden, da's peanuts.

Wel dat stilzwijgen zegt dus genoeg (tenzij voor mensen als u die verkiezen selectief doof en blind te blijven, omdat dat politiek correct is)
bwah, in Parijs zelf kwamen een paar honderd meiden op straat, de grote volkswoede zou ik dat niet noemen.

mijn stilzwijgen had/heeft veel meer met luiheid en egoïsme te maken, sorry, ik ben gewoon een slechte mens
Oud 19 maart 2004, 17:35   #44
DHT
Vreemdeling

DHT's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sufragette
Fundamentalisten heb je in elke religie, iedere overtuiging.
En wanneer de staat de kerkfabriek subsidieert, terwijl dit niet mijn overtuiging is, mag de overheid van mijn part ook de Islamitische gemeenschap subsidiëren.
Misschien een domme vraag, maar wanneer is de laatste bomaanslag gebeurd van Katholieken/Christenen.

En dan spreek ik niet van Ierland, want dat zijn Eilandbewoners, die lopen gewoon zoveel eeuwen achter.

Kan iemand mij dat vertellen?
Ik ken enkel moslim-aanslagen...
DHT is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 maart 2004, 17:54   #45
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DHT
Citaat:
En wanneer de staat de kerkfabriek subsidieert, terwijl dit niet mijn overtuiging is, mag de overheid van mijn part ook de Islamitische gemeenschap subsidiëren.
Misschien een domme vraag, maar wanneer is de laatste bomaanslag gebeurd van Katholieken/Christenen.

En dan spreek ik niet van Ierland, want dat zijn Eilandbewoners, die lopen gewoon zoveel eeuwen achter.

Ah, Ieren tellen niet mee, want d�*t zijn Eilandbewoners"
Dus Corsicanen ook niet?

En waarom tellen Basken niet mee?
En waarom tellen Vigilantes niet mee?
En waarom telt extreemlinks niet mee?
En hoe heette die japanse groep nu ook weer die zenuwgas verspreidde in de metro van Tokio? Ah, néé, dat zijn ook eilandbewoners, pardon!
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 maart 2004, 19:11   #46
Werkslaaf
Burgemeester

Standaard

Hanne, en masse? Het enige wanneer ik de migranten en masse op straat zie komen is in Borgerhout om de boel klein te slaan.

Kom, geen gezever, nog geen twee dagen geleden stond in alle kranten dat de grote meerderheid van de MOSLIMWERELD (en dat is niet die "kleine" groep terroristen) achter al qaida én hun daden staat.

Niet te naief, he, meiske.
Werkslaaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 maart 2004, 20:08   #47
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tegendradigaard
Het ergerlijke is dat Yoegoslavie een multiculturele maatschappij was die slechts kon bestaan onder een dictator (Tito). Eens de dictatuur wegviel bleek dat de multiculturele maatschappij een zinsbegoocheling was die eindigde in een nachtmerrie.
En daar heeft Amerika niets mee te maken.
Duitsland en Italië zetten de trein in gang in Slovenië, de US sprongen erop...
Oud 23 maart 2004, 18:21   #48
Sufragette
Schepen

Sufragette's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Sufragette
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DHT
Citaat:

In wezen zal iedere gelovige zijn geloof verdedigen op welke manier dan ook. De islamieten zien het nu eenmaal grotesker (door o.a bomaanslagen), terwijl de katholieken/christenen het veeleer subtiel aanpakken, maar daarom niet minder gevaarlijk. (Ik doel nu o.a op het verbod tot het gebruiken van condooms in Afrika; de mensen sterven daar massaal aan AIDS.. Schoon is dat he, van de katholieke kerk. En toch komen daar geen mensen voor op straat.. En de Joden die koste wat het kost hun 'beloofde land' willen, zonder rekening te houden met andere bewonersgroeperingen. Vreemd eigenlijk, als jij je bedenkt dat er onder de palestijnen evenveel christenen zitten als moslims.. Of Bush, die alles doet uit naam van GOD.. Tssss... Geen haar beter..)
Oud 23 maart 2004, 18:49   #49
X_MAN
Lokaal Raadslid

Stuur een bericht via Instant Messenger naar X_MAN
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Werkslaaf
Hanne, en masse? Het enige wanneer ik de migranten en masse op straat zie komen is in Borgerhout om de boel klein te slaan.

Kom, geen gezever, nog geen twee dagen geleden stond in alle kranten dat de grote meerderheid van de MOSLIMWERELD (en dat is niet die "kleine" groep terroristen) achter al qaida én hun daden staat.

Niet te naief, he, meiske.
Werkslaaf ! Bij de les blijven Met haar (sarcastische ) tekst bedoelde Hanne juist het omgekeerde van wat ze schreef... satire dus

En ze heeft uiteraard gelijk !

Just remember...if the world didn't suck, we'd all fall off.
X_MAN is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 maart 2004, 19:43   #50
dorus
Banneling

dorus's schermafbeelding

Standaard

In 1974 dacht de CVP een grote slag te slaan door de Islam als erkende eredienst bij te schrijven in de grondwet.
De CVP dacht toen wat extra stemmen te werven, zoals de rood/groenen (= bruin?) met het migrantenstemrecht nu.

Wel, laat ze maar betalen.
dorus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 maart 2004, 20:15   #51
Rechts gedachtegoed
Vreemdeling

Standaard

Als men, trots als men daarop mag zijn, uitkomt voor zijn nationaliteit door een wapenschild van de Vlaamse Leeuw te dragen (of iets met een leeuw op) wordt men al snel de term racist toegeroepen door zijn rode vrienden.
Ik weet niet of jullie goed geïnformeerd zijn over de geschiedenis van ons landsdeel maar dit is een symbool dat met fierheid mag gedragen worden.
Verder begrijp ik ook niet hoe jullie kunnen ontkennen dat ons land (Vlaanderen) een rijke geschiedenis, een goede economie en de perfecte economische ligging heeft.
Genoeg nu over dit onderwerp, laat ons verdergaan.

Na mij goed te hebben ingelicht over jullie organisatie vond ik de volgende leuze bij jullie:”Alles wat ons verdeelt, scheidt ons.”
Toch als ik even logisch nadenk kan ik uitmaken dat er volgens jullie 2 grote groepen aan mensen zijn nl. de racisten en jullie ‘de ruimdenkende’……volgens mij is dit een onderscheid.

Om even terug te komen op de betoging (deze op 11/03 onder de slagzin van Europa, Europees vrij en weerbaar) wil ik het met jullie kort hebben over de toetreding van Turkije tot de Europese Unie.
In hoeverre jullie geïnformeerd zijn weet ik niet maar ik hoop dat jullie weten dat Turkije een land is dat de mensenrechten nog steeds aan zijn laars lapt.
Dit land heeft hoegenaamd ook geen enkel raakvlak met de Europese Unie noch geschiedkundig noch religieus noch demografisch.
In het achterhoofd houdende dat dit land slechts voor 10% in Europa ligt.
Eeuwen lang is Turkije een vijand van ons geweest en ze hebben nog maar weinig inspanningen gedaan sinds de Middeleeuwen om iedereen gelijke rechten te geven en af te stappen van hun vrouw –en kindonterende systeem.

Wat me ook tegen de borst stoot is het feit dat jullie ontkennen dat er nood is aan landsverdediging terwijl er dagelijks aanslagen zijn tegen de westerse landen.
Vinden jullie dan dat het rechtvaardig is dat deze mensen (moslimfundamentalisten) honderden en duizenden onschuldige westerse burgers de dood injagen om zo hun geloof aan andersdenkenden en andersgelovigen opdringen.
Het afbouwen van het Belgische leger is natuurlijk geen goed initiatief in een tijd waarin ‘onze’ belangen dagelijks aangevallen worden.

En is het nodig de gruweldaden van de nazi’s anno 1940 steeds terug op te rakelen in plaats van onze ogen te openen en te zien dat wij nu het slachtoffer zijn van gelijkaardige wandaden.
Dit weliswaar in een andere vorm maar ook op een lafhartige manier en voor ongegronde redenen.
Er wordt steeds met de verwijtende vinger naar Duitsland gewezen (zelfs 60 jaar later) maar Turkije is volgens jullie een volk met een rooskleurig verleden.
Onthoudt wel dat dit een land is waarvan de burgers streden tegen onze vrijheidlievende voorvaders.

Als we Turkije toelaten tot de Europese Unie, dan laten we een gehele onbekende en gevaarlijke ‘bondgenoot’ binnen.
Vergeet niet dat het niet met de toetreding van dit land stopt. Eens we dit land toelaten tot onze (nog steeds niet super stabiele) Unie zal er een onophoudelijke stroom aan onderwikkelde en ongeciviliseerde landen zijn.

Als jullie zo doorgaan met het verpesten van een van ’s wereld best economisch welvarende streken (Vlaanderen), dan valt er voor onze kinderen van niet veel meer te doen dan….te bidden voor Allah.
Rechts gedachtegoed is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 maart 2004, 20:47   #52
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rechts gedachtegoed
Als men, trots als men daarop mag zijn, uitkomt voor zijn nationaliteit door een wapenschild van de Vlaamse Leeuw te dragen (of iets met een leeuw op) wordt men al snel de term racist toegeroepen door zijn rode vrienden.
Ik weet niet of jullie goed geïnformeerd zijn over de geschiedenis van ons landsdeel maar dit is een symbool dat met fierheid mag gedragen worden.
Verder begrijp ik ook niet hoe jullie kunnen ontkennen dat ons land (Vlaanderen) een rijke geschiedenis, een goede economie en de perfecte economische ligging heeft.

Na mij goed te hebben ingelicht over jullie organisatie vond ik de volgende leuze bij jullie:”Alles wat ons verdeelt, scheidt ons.”
Toch als ik even logisch nadenk kan ik uitmaken dat er volgens jullie 2 grote groepen aan mensen zijn nl. de racisten en jullie ‘de ruimdenkende’……volgens mij is dit een onderscheid.

Om even terug te komen op de betoging (deze op 11/03 onder de slagzin van Europa, Europees vrij en weerbaar) wil ik het met jullie kort hebben over de toetreding van Turkije tot de Europese Unie.
In hoeverre jullie geïnformeerd zijn weet ik niet maar ik hoop dat jullie weten dat Turkije een land is dat de mensenrechten nog steeds aan zijn laars lapt.
Dit land heeft hoegenaamd ook geen enkel raakvlak met de Europese Unie noch geschiedkundig noch religieus noch demografisch.
Eeuwen lang is Turkije een vijand van ons geweest en ze hebben nog maar weinig inspanningen gedaan sinds de Middeleeuwen om iedereen gelijke rechten te geven en af te stappen van hun vrouw –en kindonterende systeem.

Wat me ook tegen de borst stoot is het feit dat jullie ontkennen dat er nood is aan landsverdediging terwijl er dagelijks aanslagen zijn tegen de westerse landen.
Vinden jullie dan dat het rechtvaardig is dat deze mensen (moslimfundamentalisten) honderden en duizenden onschuldige westerse burgers de dood injagen om zo hun geloof aan andersdenkenden en andersgelovigen opdringen.
Het afbouwen van het Belgische leger is natuurlijk geen goed initiatief in een tijd waarin ‘onze’ belangen dagelijks aangevallen worden.

En is het nodig de gruweldaden van de nazi’s anno 1940 steeds terug op te rakelen in plaats van onze ogen te openen en te zien dat wij nu het slachtoffer zijn van gelijkaardige wandaden.
Dit weliswaar in een andere vorm maar ook op een lafhartige manier en voor ongegronde redenen.
Er wordt steeds met de verwijtende vinger naar Duitsland gewezen (zelfs 60 jaar later) maar Turkije is volgens jullie een volk met een rooskleurig verleden.
Onthoudt wel dat dit een land is waarvan de burgers streden tegen onze vrijheidlievende voorvaders.

Als we Turkije toelaten tot de Europese Unie, dan laten we een gehele onbekende en gevaarlijke ‘bondgenoot’ binnen.
Vergeet niet dat het niet met de toetreding van dit land stopt. Eens we dit land toelaten tot onze (nog steeds niet super stabiele) Unie zal er een onophoudelijke stroom aan onderwikkelde en ongeciviliseerde landen zijn.

Als jullie zo doorgaan met het verpesten van een van ’s wereld best economisch welvarende streken (Vlaanderen), dan valt er voor onze kinderen van niet veel meer te doen dan….te bidden voor Allah.
En wat heeft het "het rechts gedachtegoed" dan wel gedaan voor het goede in deze streek? Collaboratie met de nazis?
En jij, wat deed jij om fier op te zijn
Oud 24 maart 2004, 05:05   #53
Herman Desmedt ©HD
Minister-President

Herman Desmedt ©HD's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Distel
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door KempenBoven

Ik ben het over dat principe met u eens. Maar als we dan toch elk jaar een massa geld versassen naar de katholieke kerk, zie ik niet in wat met objectief kan inbrengen tegen steun aan andere religies.
Toch wel: het zou ons nòg meer centen kosten. Dichtdraaien dus, die katholieke geldkraan ipv er nog een kraan bij te openen.

Toevoeging: Als de katholieke kraan geopend blijft, lijkt het mij echter wel (tegen mijn zin) juist dat andere godsdiensten dan ook maar moeten gesubsidieerd worden.
Waarom het systeem niet omkeren en belastingen heffen op godsdienst ?

Bijdrage per kerkganger of moskeeganger en voor elke religieuze manifestatie.
Oud 24 maart 2004, 07:48   #54
ancapa
Secretaris-Generaal VN

ancapa's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar ancapa
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herman Desmedt ©HD
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Distel

Toch wel: het zou ons nòg meer centen kosten. Dichtdraaien dus, die katholieke geldkraan ipv er nog een kraan bij te openen.

Toevoeging: Als de katholieke kraan geopend blijft, lijkt het mij echter wel (tegen mijn zin) juist dat andere godsdiensten dan ook maar moeten gesubsidieerd worden.
Waarom het systeem niet omkeren en belastingen heffen op godsdienst ?

Bijdrage per kerkganger of moskeeganger en voor elke religieuze manifestatie.
Zoals in Zwitserland ! Zij geven weer het goede voorbeeld : wie tot een kerkgemeenschap wil behoren moet er ook voor betalen, een familiale bijdrage... wie niet tot dergelijke gemeenschap wil behoren betaalt niet !

De kerken zitten er niet minder vol dan hier...
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme.
ancapa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 maart 2004, 07:50   #55
ancapa
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rechts gedachtegoed

En wat heeft het "het rechts gedachtegoed" dan wel gedaan voor het goede in deze streek? Collaboratie met de nazis?
En jij, wat deed jij om fier op te zijn
daar komt hij weer met zijn oud gezaag niets nieuws onder de zon
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme.
Oud 24 maart 2004, 07:59   #56
Rechts gedachtegoed
Vreemdeling

Standaard

Het gaat er gewoon om dat men zich niet mag laten zwartmaken als men trots is op zijn afkomst.
Waarom moet dat er steeds bijgehaald worden (collaboratie), kunnen jullie het nooit eens hebben over het goede aan Vlaanderen.
Economisch staan we in de wereld ergens in de top 30 van de meest welvarende streken.
Cultureel (sport, muziek, geschiedenis) is het al net zoals economisch wij staan ons mannetje in de wereld.
Moet ik verder gaan of zie je al in wat Vlaanderen allemaal goed is.

Ik, goed gedaan voor Vlaanderen... wel ik ben iemand die het land dient dus...
Rechts gedachtegoed is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 maart 2004, 08:11   #57
ancapa
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tegendradigaard
Aangezien een islamiet de koran woordelijk moet volgen en aangezien daarin staat dat man en vrouw niet gelijk zijn, moet dan het CGKR niet iedere moslim aanklagen wegens discriminatie ? Of tot aanzetten tot haat tegen ongelovigen ?

Want ofwel aanvaardt men alles wat de koran zegt en dan is men moslim ofwel aanvaardt men dat niet maar dan is men geen moslim (niet meer).
filosoof piano niels enz... KLACHT INDIENEN

iedereen gelijk voor de wet of toch niet helemaal na het spoedproces de processie van Echternach
Oud 24 maart 2004, 14:06   #58
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dorus
In 1974 dacht de CVP een grote slag te slaan door de Islam als erkende eredienst bij te schrijven in de grondwet.
De CVP dacht toen wat extra stemmen te werven, zoals de rood/groenen (= bruin?) met het migrantenstemrecht nu.

Wel, laat ze maar betalen.
Ik stel één begrotingspost "financiering religies" voor, en die moeten ze dan maar onder elkaar verdelen..
Oud 28 maart 2004, 11:39   #59
1handclapping
Europees Commissaris

1handclapping's schermafbeelding

Standaard

& waarom zouden we in België het duitse systeem van kerkbelasting niet invoeren ? Een gedeelte van Uw belastingen gaat dan naar de kerk/religie
van Uw keuze. Men mag slechts aanspraak maken op "diensten" van die
religie die men gekozen heeft. Indien men geen kerkbelasting betaalt
dus geen kerkelijke uitvaart, doop, huwelijk enz...
(& bovendien ook geen paradijs met of zonder 72 maagdenof rijstpap)
1handclapping is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 maart 2004, 12:44   #60
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 1handclapping
& waarom zouden we in België het duitse systeem van kerkbelasting niet invoeren ? Een gedeelte van Uw belastingen gaat dan naar de kerk/religie
van Uw keuze. Men mag slechts aanspraak maken op "diensten" van die
religie die men gekozen heeft. Indien men geen kerkbelasting betaalt
dus geen kerkelijke uitvaart, doop, huwelijk enz...
(& bovendien ook geen paradijs met of zonder 72 maagdenof rijstpap)
Het idee lijkt me goed, maar zo ik geen religie wens, betaal ik dan ook minder belastingen D�*t zou me verwonderen!
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:28.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be