Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 29 mei 2008, 15:12   #41
Kim
Secretaris-Generaal VN

Kim's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Kim Stuur een bericht via Skype™ naar Kim
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
Allez Kim, denk eens na !

dat artikel is idd geschreven om de zwaksten te kunnen straffen die in opstand komen tegen het establishment ... hoog tijd dat dat artikel geschrapt wordt !

en bij de weg, uit vrije meningsuiting : ook hoog tijd dat Abou Jaja vrijgesproken wordt (tenzij kan bewezen worden dat hij ZELF beschadigingen toebracht) (of de wapens opnam in een 'vreemde mogendheid' natuurlijk, in dat laatste geval dient hij naar Belgische gewoonte voor een uitzonderingsrechtbank te verschijnen en geëxecuteerd te worden)
Het valt me op dat het artikel nu ineens veranderd moet worden omdat het JahJah zou tegenwerken.

Maar goed, dat hij dan in de toekomst maar ongestraft blijft oproepen tot rellen. Hopelijk geven de opgeroepenen daar ook gehoor aan en staat Antwerpen nog eens volledig op z'n kop. En dan zal men waarschijnlijk zeggen: "oei, we hebben het precies toch wat verkeerd ingeschat".
Kim is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 mei 2008, 15:15   #42
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kim Bekijk bericht
Het valt me op dat het artikel nu ineens veranderd moet worden omdat het JahJah zou tegenwerken.

Maar goed, dat hij dan in de toekomst maar ongestraft blijft oproepen tot rellen. Hopelijk geven de opgeroepenen daar ook gehoor aan en staat Antwerpen nog eens volledig op z'n kop. En dan zal men waarschijnlijk zeggen: "oei, we hebben het precies toch wat verkeerd ingeschat".
nee, men moet de echte relmakers oppakken en straffen, niet de politicus die een mistoestand aanklaagt.

logisch toch.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 mei 2008, 15:16   #43
Anna List
Banneling

Standaard

algemeen

moet je er trouwens over waken dat

de burger beschermd wordt tegen de staat, veeleer dan omgekeerd.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 mei 2008, 15:50   #44
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Kim, zeg eens eerlijk. Was er niet hoe dan ook al fel geknaagd aan het recht op vrije meningsuiting in Belgique? Niet in het minst door wetten te stemmen die in geen enkel partij-of regeerprogramaa stonden?
Waarom zie je nu pas dat er veel te ver wordt gegaan in het beschermen van de ene en vervolgen van de andere?

Laatst gewijzigd door Knuppel : 29 mei 2008 om 15:51.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 mei 2008, 15:51   #45
Morduk
Parlementsvoorzitter

Morduk's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Als zelfs Lamine toegeeft dat dat niet het geval was, dan moet dat artikel ook niet gebruikt worden.

En voor de rest mag het artikel absoluut verdwijnen. Ik hou niet van gerechtelijke machines die gebruikt worden om mensen koste wat het kost plat te walsen, ook al kan ik ze niet uitstaan of zitten ze duidelijk op het randje.
Oud 29 mei 2008, 15:52   #46
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
algemeen

moet je er trouwens over waken dat

de burger beschermd wordt tegen de staat, veeleer dan omgekeerd.
Een waarheid als een koe. Maak er alleen ALLE burgers van.
Oud 29 mei 2008, 16:07   #47
jamás será vencido
President van Europa
Europees Commissaris

jamás será vencido's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Ik ben nog niet vergeten wat Jahjah destijds tegen Laminne stond te brullen: "ik zal sebiet eens zorgen dat hier 10.000 man staat, eens zien wie er dan het laatst lacht". Je kan zeggen "10.000 haalt ie nooit bijeen, hij overdrijft" maar laat ons even de kern van de zaak bekijken. Het léf alleen al om zoiets in het gezicht van de politie te brullen, wetende dat je toch aan het langste eind trekt
Amai ja, dat is nogal durven van Jahjah,
het is te hopen dat hij daarvoor levenslang krijgt, hé Kim
Oud 29 mei 2008, 16:11   #48
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jamás será vencido Bekijk bericht

Efkens voor een Gentse logerechter verschijnen wegens het zaaien van haat en opruiïng met effectieve gevolgen volstaat misschien ook al.
Oud 29 mei 2008, 17:16   #49
moser
Europees Commissaris

moser's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
In dat geval werden de VZW's van het VB eveneens onterecht veroordeeld.
Het VB zaait haat , jahjah niet. Dat jij dat niet begrijpt is nogal logisch je bent bevooroordeeld. Ik krijg om de zoveel maanden een krantje vol haatzaaierijen in mijn bus van die belangidioten , ik heb nog nooit niks dergelijk van de AEL in mijn bus gehad.

Trouwens jullie zullen idd oogsten wat jullie gezaaid hebben zoals ik hier ergens las. Wie mensen als tweede keus behandelt , zal een generatie vol gefrustreerde jongeren in de plaats krijgen . Dat het er nog zo weinig zijn verbaast mij eerlijk gezegd. Als jonge gasten op straat komen uit protest en de boel afbreken dan zal dat niet zijn omdat ze kwaad zijn op de 'toleranten' in de samenleving , maar net omdat ze het beu zijn als tweede garnituur behandeld te worden door de "intoleranten". Dyab Abou Jahjah heeft net geprobeerd om dat tegen te gaan , maar dat was natuurlijk volkomen kansloos . "Een bruine Libanees die ons de les komt spellen" , dat kon natuurlijk niet . Wel er zullen nog veel "anderlecht's" en "clichy sous bois" volgen , daar ben ik vrij zeker van. En het zal dan weer allemaal de schuld van de "poco's" zijn , natuurlijk.
moser is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 mei 2008, 17:48   #50
Kim
Secretaris-Generaal VN

Kim's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door moser Bekijk bericht
Het VB zaait haat , jahjah niet
Oud 29 mei 2008, 17:50   #51
Kim
Secretaris-Generaal VN

Kim's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jamás será vencido Bekijk bericht
Niemand vraagt voor levenslang, maar de wet is ook op hem van toepassing.

Rechten kennen ze allemaal, maar plichten...
Oud 29 mei 2008, 17:50   #52
Kim
Secretaris-Generaal VN

Kim's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Morduk Bekijk bericht
Als zelfs Lamine toegeeft dat dat niet het geval was, dan moet dat artikel ook niet gebruikt worden.
Ik ben eens benieuwd hoe spontaan Lamine z'n bekentenis een andere vorm heeft gegeven dan oorspronkelijk...
Oud 29 mei 2008, 17:51   #53
Kim
Secretaris-Generaal VN

Kim's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
nee, men moet de echte relmakers oppakken en straffen, niet de politicus die een mistoestand aanklaagt.

logisch toch.
De "politicus" in kwestie zat mee op te roepen tot rellen, heeft de gemoederen extra opgehitst.
Oud 29 mei 2008, 18:02   #54
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Vanwaar die verbazing?
Er is toch niets nieuws onder de zon?
Oud 29 mei 2008, 18:03   #55
Kim
Secretaris-Generaal VN

Kim's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Vanwaar die verbazing?
Er is toch niets nieuws onder de zon?
Verbazing omdat de oogkleppen van sommigen echt te naïef geworden zijn.
Oud 29 mei 2008, 18:17   #56
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Lees jij de gemiddelde anti-VB draad op dit forum wel eens, Kim? Ik verzeker je bovendien dat dat Belgische vlagje in je avatar je al voor een hoop verwensingen uit bepaalde politiek-correcte hoek behoed heeft.
Zwartengeel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 mei 2008, 18:17   #57
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door moser Bekijk bericht
Het VB zaait haat , jahjah niet. Dat jij dat niet begrijpt is nogal logisch je bent bevooroordeeld. Ik krijg om de zoveel maanden een krantje vol haatzaaierijen in mijn bus van die belangidioten , ik heb nog nooit niks dergelijk van de AEL in mijn bus gehad.

Trouwens jullie zullen idd oogsten wat jullie gezaaid hebben zoals ik hier ergens las. Wie mensen als tweede keus behandelt , zal een generatie vol gefrustreerde jongeren in de plaats krijgen . Dat het er nog zo weinig zijn verbaast mij eerlijk gezegd. Als jonge gasten op straat komen uit protest en de boel afbreken dan zal dat niet zijn omdat ze kwaad zijn op de 'toleranten' in de samenleving , maar net omdat ze het beu zijn als tweede garnituur behandeld te worden door de "intoleranten". Dyab Abou Jahjah heeft net geprobeerd om dat tegen te gaan , maar dat was natuurlijk volkomen kansloos . "Een bruine Libanees die ons de les komt spellen" , dat kon natuurlijk niet . Wel er zullen nog veel "anderlecht's" en "clichy sous bois" volgen , daar ben ik vrij zeker van. En het zal dan weer allemaal de schuld van de "poco's" zijn , natuurlijk.
Ook voor Kim.

Het is al een hele tijd geleden dat De Vexile op dit forum postte. Dit is wat hij een zielsgenoot van 'Moser' ten geschenke gaf kort voor hij verdween:

Citaat:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pietje
Vanaf zijn ontstaan (1978 heeft het blok zijn gifpijlen afgeschoten op de migranten. Zelfs toen er van echte probs nauwelijks sprake was. Da's dus 25 jaar. Niet te verwonderen dan dat velen zich terugtrokken in getto's, en "sterkte" zochten bij malafide figuren. Tegen echte relschoppers en boeven moet natuurlijk opgetreden worden, gekoppeld met een dialoog met de "anderen"
Knap staaltje geschiedenisvervalsing... Het Blok overladen met alle zonden Israëls. En het is zeker ook het Blok geweest dat gezorgd heeft voor de verloedering van die ghetto's? Voor het zich terugtrekken van het beleid (samen met de autochtone bevolking) uit ganse volksbuurten? Voor het jarenlang verwaarlozen van de integratieproblematiek? Want d�*�*r mocht niet over gepraat worden; d�*t onderwerp mocht zelfs niet aangesneden worden wegens niet "politiek correct" genoeg. Het heilige cordon, weet je nog wel? Het beleid van "politiek correct" België kwam er kortweg op neer dat "kansarme" allochtonen (want per definitie zijn die kansarm in het PC-denken) elke maand een handjevol centjes krijgen en een medelevend klopje op de schouder en daarmede is de affaire erledigd. Dan kan je nog wat centjes (kruimeltjes) strooien naar een paar wollige vzw'tjes en geitenharensokken straathoekwerkers (of buurtregisseurs, zoals ze dat zo mooi in Nederland noemen). En hop, we hebben weer onze goeie daad gedaan... De incompetentie, de onwil en de tunnelvision van politiek fatsoenlijk België is in al die jaren én tot op heden ronduit hallucinant te noemen.

En na elke verkiezingsoverwinning van het Blok waren ze er weer hoor... De losers met hun stoere taal: "we gaan er iets aan doen" of "we overtuigen de mensen van de kwaliteit van ons beleid" of nog straffer: "reken mij maar af op de verkiezingsuitslag van het Blok". En dat j�*�*�*�*�*�*ren aan een stuk. Hoe lang denk je dat "de mensen" dat liedje blijven pikken?

En als kers op de taart, toen bleek dat "fatsoenlijk politiek België" de toestand compleet verkeerd had ingeschat met z'n struisvogelpolitiek, is de allerlaatste (en vanuit democratisch oogpunt ook meteen allerlaagste) truuk uit de doos gehaald: "dan veranderen we toch gewoon de spelregels?" En na een absurde resem van (grond)wetgevende initiatieven spande men dan het gerecht voor de kar. En ondertussen maar grote praat verkopen in de zin van "tja, een politieke partij moet je in het debat verslaan, niet voor een rechtbank,.... blablabla..." Zowat élk "fatsoenlijk" politicus heeft zich wel eens die uitspraak laten ontvallen. Hoe noemt men dat ook al weer? Hypocrisie? Leugenachtigheid? Boerenbedrog? Enfin, niet meteen iets wat men onder de term "fatsoen" of "correctheid" zou catalogeren.

En zo zitten we dan met een gedrocht van een wetgeving, die de huidige én de toekomstige bewindslieden de mogelijkheid geeft om politieke opponenten de mond te snoeren. Die hen de mogelijkheid geeft om mensen te laten veroordelen voor opiniedelicten. Want ... men heeft toch gedacht aan het feit dat de tijd wel eens kan en zal komen dat niet dezelfde "verlichte" heersers op de troon zitten? Of wat had men gedacht?

Slaap maar rustig verder in de wetenschap dat de democratie alweer een stukje verder is ingekort, dat we alweer een stukje dichter gemaneuvreerd zijn in de richting van de dictatuur... Wie de maatstaven vandaag bepaalt, kennen we (of menen we te kennen); wie dat morgen doet, kennen we nog niet. Kom niet bleiten als het niet uitpakt zoals je dat gehoopt had.
Geert Lambert heeft intussen al door dat zijn tijd van medeheerschappij voorbij is en probeert de wet gauw nog een laatste keertje te doen aanpassen....uit eigenbelang uiteraard.

Laatst gewijzigd door Knuppel : 29 mei 2008 om 18:26.
Oud 29 mei 2008, 18:23   #58
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

.

Laatst gewijzigd door Knuppel : 29 mei 2008 om 18:25.
Oud 29 mei 2008, 18:24   #59
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Ik begrijp je ontreddering maar al te goed. Ik zie immers al jaren wat er te gebeuren staat in dit door God zelf gezegende koningdom. En ik niet alleen. Daar getuigt mijn database van.
Verder kunnen alle 'verkeerdstemmers' met pijn in het hart beamen wat Zwartengeel hierboven schrijft.

Beter laat wijs worden dan nooit.
Alleen zitten we intussen allemaal in een draaikolk waar niet meer uit te geraken is.
Oud 29 mei 2008, 18:27   #60
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door toccata Bekijk bericht
Jahjah is een idioot maar ik denk wel dat hij onterecht is veroordeeld

Abu Jaja is een intelligent man. Zeer intelligent. En of hij ten onrechte veroordeeld is, laat ik in het midden. Ik ken het dossier niet voldoende.

Laatst gewijzigd door system : 29 mei 2008 om 18:27.
system is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:47.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be