![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |
Minister
|
![]() Dat is een zaak tussen hen, daar moei ik mij niet mee. Ik heb ook bepaalde voorkeuren wat huwelijkspartners betreft en ik ga die door niemand laten in vraag stellen, ook niet door de wet.
Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#42 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#43 |
Minister
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#44 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Cultuurrelativisme is aan mij niet besteed. Sorry.
![]() |
#45 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik denk dat Uh-huh bedoelde dat ze weldegelijk met die man wou trouwen. Immers om er niet mee te moeten trouwen was het blijkbaar voldoende geweest om van in het begin te zeggen dat ze maagd-af was.
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
![]() |
![]() |
![]() |
#46 |
Minister
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#47 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Ik zie niet goed in waarom ik die moeite zou doen, aangezien je al herhaaldelijk blijk hebt gegeven van het feit dat je niet over die essentie wil discussiëren en dus ook - ondanks mijn vorige post - blijft beweren dat de rechtbank zich baseert op het al dan niet aanwezig zijn van een bloedvlek, terwijl ze zich baseerde op de verklaringen van de vrouw dat ze inderdaad gelogen had. Je hebt blijkbaar ook niet de moeite gedaan om het artikel waarnaar ik verwees te lezen, want dan had je begrepen dat de rechtbank al eerder huwelijken had geannuleerd toen bleek dat er gelogen was (bijvoorbeeld over eerder getrouwd geweest zijn, over een prostitutieverleden,...).
Dus nogmaals: de essentie is of een leugen aanvaardbaar mag zijn als reden om een huwelijk te annuleren. Eerlijk gezegd zie ik niet in waarom niet als je weet dat dit huwelijk anders sowieso in een echtscheiding zal resulteren, die de zaken alleen maar moeilijker maakt voor iedereen en waarvan het resultaat uiteindelijk wel hetzelfde is. |
![]() |
![]() |
![]() |
#48 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Hier is de Marokkaanse huwelijkswet. Ik daag je uit het erin te vinden. http://www.justice.gov.ma/MOUDAWANA/Codefamille.pdf Hier is de samenvatting van de Marokkaanse Code de la famille", die het huwelijk wettellijk regelt: http://www.justice.gov.ma/MOUDAWANA/Frame.htm Laatst gewijzigd door filosoof : 31 mei 2008 om 12:07. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#49 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Die rechters pasten een Franse wet toe, geen Marokkaanse. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#50 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#51 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Niet alleen omdat het mss de man van haar dromen was, maar ook omdat ze voor de rest van haar leven als liegebeest zal bestempeld worden. Niemand binnen haar omgeving van tijdens deze periode zal haar nogecht geloven. Het al dan niet nog maagd zijn was voor de rechter misschien niet eens een reden om het huwelijk te ontbinden. Deze vrouw heeft immers een veel belangrijkere regel binnen het huwelijk en trouwens elke andere relatie overtreden, namelijk openlijkheid en eerlijkheid tegenover elkaar. Een regel die zelfs binnen de economische wereld en relaties niet mag overschreden worden, of elk mogelijk contract ongeldig maakt. En idd veel meisjes laten hun maagdelijkheid herstellen als ze de ware tegen komen. Ook binnen de Christelijke gemeenschappen gebeurt dit. Trouwens zij die zo staan te roepen tegen de moslimmannen die maagdelijkheid eisen van hun bruid, moeten dan wel weten, dat het niet maagdelijk zijn van een Christelijke bruid, voldoende is om een kerkelijk huwelijk te laten ontbinden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#52 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
misschien dan eens leren beginnen met begrijpend lezen juffrouw? niet alleen had ik de door jou gegeen link gevolgd, maar raar maar waar ik heb zelfs het vervolgartikel erop gelezen! straf toch hé? Als U uw lessen begrijpend lezen had gevolgd dan had je geweten dat ik n�* die informatie over "de leugen" me bleef afvragen of "maagdelijkheid" wel een aanvaardbaar criterium is om over te "liegen". Het is namelijk onmogelijk bewijsbaar. Blijkbaar zijn er nog mensen ginds in Frankrijk die zich ook zorgen maakten over dit item. Maar geen nood, ik noteer alvast dat het voor Edina aanvaardbaar is om een huwelijk te annuleren (niet scheiden, ANNULEREN) omdat je tegen je verloofde hebt gezegd dat je een natuurlijke blondine was en later blijkt dit een leugen te zijn! hop naar de rechtbank en floeps huwelijk geannuleerd.
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o Laatst gewijzigd door circe : 31 mei 2008 om 12:32. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#53 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Feit blijft dat het hier over een BURGERLIJK huwelijk ging en dus toepasbaar op ALLE fransen! En dat gaat er bij mij over. De rechter had geen enkele aanwijsbare reden om te veronderstellen dat het meisje reeds sex had gehad met iemand anders. De rechter had er ook vanuit kunnen gaan dat de familieleden het meisje zwaar beledigden en onder druk zetten. Maar op geen enkel moment lijkt het "liegen over al of geen maagdelijkheid" een criterium van de wet te zijn. al of geen maagdelijkheid is nl. niét hetzelfde als PROSTITUE zijn of reeds vijf maal voordien gehuwd.
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#54 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dit valt namelijk onder het grof beledigen van de partner. En het ontkennen van een sexuele relatie met een andere partner voor of tijdens het huwelijk is zelf een groffe leugen, die de andere huwelijkspartner zelfs in problemen kan brengen, daar de andere verzwegen sexpartner een collega, meerdere of onderschikte kan zijn, die op deze manier een bepaalde macht over de huwelijkspartner krijgt waarvan deze niet op de hoogte is. Een dergelijke leugen kan binnen de Belgische wetten dus zelfs leiden tot het betalen van een schadevergoeding en/of van onderhoudsgeld. De zaak draaide op het Franse gerecht dan waarschijnlijk ook niet om de maagdelijkheid van de vrouw. De man kon immers geen enkel wet gebruiken om zijn huwelijk te laten ontbinden, omdat zij geen maagd meer was. Maar zij is er wel goedkoop vanaf gekomen, daar de man reeds te vreden was met de ontbinding van het huwelijk en geen schade vergoeding en/of onderhoudsgeld eiste en heeft verkregen wegens groffe beledigingen door leugenachtig gedrag van de vrouw. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#55 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Die vent is een eikel, die vrouw is gelukkig niet er mee getrouwd, die rechter heeft een uitspraak gedaan om er van af te zijn en vooral niet in de gazet te komen als 'anti-multicul-extreem-rechts-racist-opdringer-van-de-wet-van-na-de-verlichting'.
Prima, ze heeft gelogen. Hoeveel vrouwen liegen er niet voor ze trouwen? En hoeveel mannen? Moeten we nu alle huwelijken ontbinden? weer eens een non-event.
![]() |
![]() |
#56 | ||||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door Edina : 31 mei 2008 om 12:49. |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#57 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Tegenwoordig bestaan er zelfs hulpmiddeltjes om te zorgen dat er ook een bloedig lijkt plaats te hebben gehad. Citaat:
Als vrouw of man beweren dat je nog maagd bent, terwijl je reeds sexueel actief bent, is een zware belediging tegenover de huwelijkspartner. En geloof heeft daar nu eens niets mee te maken, het gaat hier immers over eerlijkheid en oprechtheid binnen een relatie. Het gebrek hier aan, is een wettelijke reden om een relatie en dus een contract( huwelijk of handelscontract, maakt zelfs niet uit voor de wet) te verbreken en te ontbinden. Niet de maagdelijheid( of het ontbreken er van) was de basis die dit huwelijk onwettig maakte, maar de leugen over het sexueel actief zijn. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#58 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En die rechter heeft enkel de wet toegepast, zonder meer. En hoeveel huwelijken denkje dat er stand houden eens één van beide is beginnen liegen en de andere daar achter komt. Waarom denk je dat er tegenwoordig 3 op 5 huwelijken uitdraaien op een echtscheiding(ontbinding van het huwelijk). Juist ja, door leugens en bedrog,trouwens de enige reden die nog directe aanleiding geeft tot het bekomen van onderhoudsgeld voor de huwelijkspartner. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#59 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik moet je teleurstellen Jantje het heeft niks met opspuiten en weerstand te maken. Maar als je dat wil blijven geloven, dan doe je maar. Wat ik echter niet begrijp is dat je zoo licht over de maagdenvlieshersteloperatie gaat en even licht over de in te brengen gel-pil die een pracht van een bloedvlek op het laken tevoorschijn tovert als de capsule is opgelost, en dat je daar dan ineens niet meer over "grove belediging" praat omdat je lief toen ze 17 was wèl al sex had gehad en ze dat niet aan jou vertelde! Ik las op een ander forum iets grappigs: Ik gaf er niks om dat mijn vrouw geen maagd meer was, wist ze alvast een pak meer. Maar ik wist wèl dat ze een goede kokkin was, en dat heb je de tweede dag ook nog! Hetgeen me het meest verontrust is dat deze discussies anno 2008 terug moeten plaatsvinden. Als het aan mij lag liet ik dat huwelijk ontbinden omdat die vent geen maagd meer was.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#60 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En het liegen over je haar kleur is een blijk van gebrek aan openheid en vertrouwen binnen een relatie en dus een grove belediging aan je huwelijkspartner en dus een wettelijke reden tot directe ontbinding van de huwelijksovereenkomst. En kan leiden tot het betalen van schadevergoeding of onderhoudsgeld wegens grove beledigingen tegen een partner binnen een relatie. Ja, Circe, het gebeurt niet gemakkelijk en ik val haar veel liever aan, maar hier moet ik Edina dus gelijk geven en zelfs erger, ik moet haar hier zelfs gaan verdedigen en ondersteunen, want hoe belachelijk het ook klinkt, liegen over je haar kleur is een wettelijke reden tot ontbinding van een contract. Wat een wettelijk huwelijk dan ook is. Een handels-contract waarin beide partners beloven om voor elkaar te zorgen en eerlijk en open te zijn tegenover elkaar. Liegen over je haar kleur is dus een schending van dit contract en dus een wettelijke basis om het contract te laten ontbinden. |
|
![]() |
![]() |