![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Dat is inderdaad een zeer sterk punt. (Men zou natuurlijk nog altijd betaald draagmoeder kunnen spelen voor een koppel dat in tegenstelling tot u (niet persoonlijk uiteraard, ff voor de duidelijkheid) wel een bruinharige meisje met een IQ onder de 130 aanvaardbaar vindt.)
|
![]() |
![]() |
![]() |
#42 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() En dat is koud jong! Enfin, we weten al wel dat we twee milten hebben.
![]() |
![]() |
#43 | |
|
![]() Citaat:
Een zware mentale retardatie, een lichamelijke handicap, misschien zelfs iemand met mucovicidose of huntington? ( ![]() Enfin, zolang die beslissing wordt overgelaten aan de moeder en zij mag bepalen of ze a) wil weten of haar kind een aangeboren afwijking heeft of niet en b) Daarnaast zijn een groot deel van de gehandicapten in onze samenleving niet aangeboren maar verworven door bv. verkeersongevallen, hart-en vaatziektes (beroertes of hartaanvallen waardoor een deel vd hersenen tijdelijk geen zuurstof kreeg...). [Ik moet zeggen dat ik weet dat men in de praktijk in ziekenhuizen niet steevast alles op alles zet om het leven van mensen te redden waarvan de artsen zo goed als zeker (want absoluut zeker weet je dat nooit) zijn dat ze eigenlijk een volledig afhankelijk en hulpeloos vegetatief iemand creëren.] Maar zullen deze mensen niet als "minder" aanzien worden en zelfs scheef bekeken worden, in een samenleving waarin men alleen nog mensen die niet mensonwaardig gehandicapt zijn geboren laat worden? Omdat zij 'geld kosten van de sociale zekerheid'. Het is echt balanceren op een slappe koord en gevaarlijk om niet in een bijna eugenetica samenleving terecht te komen lijkt me.
![]() |
![]() |
![]() |
#44 | |
|
![]() Citaat:
Nog een andere 'leuke' denkpiste, als een latere 'afwijking' door schadelijke invloeden (door rook uit afvalverbranginsovens veroorzaakte leukemie, ...) op het kind voor geboorte kan verklaard worden, wie moet dan voor die 'afwijking' financieel opdraaien? (Dat bedrijf dan hier?) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#45 | |
|
![]() Citaat:
![]() Omdat je zo eigenlijk als overheid wel kan zeggen dat dit geen reden mag zijn tot abortus (en de ouders dit niet mogen weten om te voorkomen dat ze anders zelf tot een actie overgaan die kan leiden tot een miskraam of misvorming (medicijnen, drugs, alcohol, ...) , maar je moest maar eens dokters hebben die toch graag de oog-,haarkleur en het vermoedelijke iq en het vermogen tot pianospelen bij wijze van spreken meedelen, waar de moeder of vader dan malcontent mee is en zelf actie ondernemen. ![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#46 | ||
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#47 | ||
|
![]() Citaat:
Bij bv schizofrenie spelen erfelijke factoren een rol. Maar het gaat om een combinatie van genen die aanwezig moet zijn en die iemand kwetsbaarder maken voor de stoornis. Je kan dus enkel kansschatingen geven, (zoals bij de meeste polygenetische ziektes). Citaat:
ik zie de honderden schadeclaims al komen. En ik kan ze moeilijk onterecht vinden. Althans, dan vind ik de McDonalds aanklagen omdat die bij je in de straat ligt waardoor jij niet aan de verleiding kan weerstaan er regelmatig te gaan eten, met als gevolg gezondheidsproblemen, een stuk minder logisch. Zo is er onlangs nog een onderzoek uitgekomen waaruit bleek dat het drinken van leidingwater in bepaalde landen terwijl je zwanger bent, een grotere kans geeft op bepaalde afwijkingen (zoals een hazenlip). En zo zijn eigenlijk van ontzettend veel milieu-invloeden de mogelijke negatieve effecten op de gezondheid bekend... Maarja, uiteindelijk kan je zo je baas aanklagen omdat hij je overbelast heeft waardoor je hartklachten kreeg... of je vriend die je je eerste sigaret aanbood waardoor je bent gaan roken en longkanker of COPD kreeg...
Laatst gewijzigd door Groentje-18 : 5 juni 2008 om 17:50. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#48 | ||
|
![]() Citaat:
Zoals je schrijft: gemakkelijk is anders. En ik kan me voorstellen dat het voor een dokter niet goed moet voelen om tegen de familie te zeggen: "we hebben hem gered, maar hij is wel een plant". En al even erg moet zijn om te denken "we hebben hem laten gaan omdat hij waarschijnlijk toch niet meer menswaardig kon leven, terwijl het misschien had dat wel nog gekund door één of andere toevalsfactor"... Citaat:
Laatst gewijzigd door Groentje-18 : 5 juni 2008 om 17:56. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#49 | ||
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#50 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#51 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door drosophila : 5 juni 2008 om 18:16. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#52 |
Minister-President
|
![]() Niks van dit topic gelezen, en het zal al wel gezegd zijn, maar in DS stond dat wie het artikel grondig en helemáál gelezen had, net kon concluderen dat abortus bij een medische afwijking net wél kan in een katholiek ziekenhuis.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#53 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Op de Islam is natuurlijk voor de linksen minder toelaatbaar (volgens de linkse Franse filosoof Lévy mag kritiek op de (radicale) Islam volgens de linksen trouwens niet). ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#54 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door eno2 : 6 juni 2008 om 09:50. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#55 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Je kan moeilijk van iemand eisen dat hij een levend wezen moet afmaken voor jou.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#56 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat hangt ervan af wat je onder "levend wezen" verstaat. Een foetus is dat m.i. (nog) niet.
![]() |
#57 |
Minister
|
![]() Een schitterend teken van Christelijkheid in deze immorele tijden.
Avatar toont Friedrich-Wilhelm III König von Preussen (1770-1840). Laatst gewijzigd door Preuße : 6 juni 2008 om 12:49. |
![]() |
![]() |
![]() |
#58 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#59 |
|
![]() Bij de foetus is er wel al een centraal zenuwstelstel, dacht ik. Bij een embryo (tot 3 maand, wat ook de grens is voor abortus als ik me niet vergis) niet, geen pijnervaring dus.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#60 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Hoeveel kinderen hebt u eigenlijk? |
|
![]() |
![]() |