![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#42 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Tegenwoordig worden ze kapper of designer, ![]() 40 - 50 jaar geleden, was dat echter bittere noodzaak, en in een klooster intreden was de manier om onder mekaar te zijn. Als pedofiel in de kerke gaan was ook een manier om aan uw gerief te geraken, als almoezenier bij de chiro of leeraar in een school. Waarom als ze een pedofielf betrappen, is die sport leeraar, leeraar, jeugdleider, of iets anders waarbij ze makkelijk in contact komen met kinderen. Nu deze kerel een Pedofiel noemen is er inderdaad wel een beetje over, die gast is 17 jaar, oud genoeg om daar tegen in te gaan. Had de pater op die leeftijd aan mijn lijf gezeten , ik had de koord van zijn pij een paar keer rond zijn nek gedraaid. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#43 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Bovenbuur vroeg zich af waarom je toch heel veel hoort dat Priesters zich vergrijpen aan jongens, meer dan aan meisjes. Misschien is dat niet zo. Misschien doet de perceptie bij de publieke opinie ook mee. Een verhouding tussen een priester en een 17-jarig meisje zal nooit als pedofilie worden gekenmerkt maar als een priester die zich niet aan het celibaat houdt. Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#44 | |
|
![]() Citaat:
Love yourself. You have to love yourself. If we don't love ourselves, how can we love others? And when we know what we are, then we can find the truth about others, see what they are, the truth about them. And you know what the truth is, the truth about them, about you, about me. Do you? The truth is we are all perfect. Just as we are. It’s the one place on earth that Heaven has kissed with melody, mirth and meadow and mist. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#45 | |
|
![]() Citaat:
Het eerste wat je zegt kan maar ik denk dat er eerder oprechte gevoelens zaten achter de keuze voor priester dan lust. Maar het onderdrukken van seksuele gevoelens op deze manier kan natuurlijk nooit goed zijn. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#46 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
overigens kan het best goed zijn dat een jongere aansluiting zoekt bij een leraar. het is echter aan de leraar om er niet op in te gaan, toch niet seksueel. Ongeacht de leeftijd. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#47 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#48 | |
|
![]() Citaat:
Ik bespreek soms ook thesissen en dergelijke in een café of in het studentenrestaurant (al was het maar om tijd te sparen), maar dat is nog iets anders dan met studenten op stap gaan. Ook weiger ik hun friend-requests op facebook tot ze afgestudeerd zijn. Die scheiding van rollen (vrienden =/= leerkracht/leerling =/= minnaars) vind ik zeer comfortabel. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#49 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
'k vind wel dat je als leraar naar een jeugdhuis kunt gaan, maar blijf dan wel in je "leraar-positie". als ik een student van me tegen kom ergens buiten school wil ik daar gerust een babbelke mee slaan, maar ik blijf wel de docent. als 't is om te drinken en vriendjes te maken zoek ik wel iemand anders / ga ik naar een andere plek. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#50 |
|
![]() Dat snap ik Raf, ik vind het alleen zo apart dat "gewone pedo's" zoals Dutroux zich vaak aan meisjes vergrijpen terwijl priesters meestal voor jongetjes gaan. Misschien is het wel gewoon een kwestie van het makkelijkste slachtoffer zoeken, een koorknaap of misdienaar is nu eenmaal dichter binnen handbereik dan een meisje, maar ik blijf het apart vinden.
![]() |
![]() |
#51 |
Minister
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#52 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Zouden we in het geval van priesters niet kunnen spreken van Misdienaarofielen of zo,...
![]() |
![]() |
![]() |