Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Bekijk resultaten enquête: Is het land sinds één jaar onbestuurbaar geworden omdat ...
de bestaande communautaire wetten en structuren het onbestuurbaar maken? 21 87,50%
politici en kiezers besloten hebben eerst het communautaire af te werken? 3 12,50%
Aantal stemmers: 24. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 10 juni 2008, 22:06   #41
MORPHEUS
Minister-President

MORPHEUS's schermafbeelding

Standaard

[quote=Everytime;3488972]Walen zijn ook de voornaamste toeristen van Vlaanderen, vooral de Vlaamse Kust. Denk wel dat Walen niet meer naar Vlaanderen zullen gaan als België splitst.

Geen probleem. Straks is het 100 jaar geleden "d'n grote oorlog van 14-18" waar de westhoek belangrijk is. Laat ons de walen vervangen door de Engelsen en we zitten goed.

Intussen kunnen de walen wat op hun blaren zitten wat Vlaamse leren en dan enkele jaren later terug naar onze kust komen terwijl ze nederlands kunnen.

Er is gewoon geen alternatief voor de Vlaamse kust. Trewijl de Vogezen niet zover weg liggen van de Ardennen.
Ocharme die Walen, ze krijgen eens werk van ons en dan nog kunnen ze geen Hoegaarden maken
MORPHEUS is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juni 2008, 22:08   #42
labyrinth
Eur. Commissievoorzitter

labyrinth's schermafbeelding

Standaard

[quote]
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MORPHEUS Bekijk bericht
Niet lullen hé. De Schelde die opdroogt door de opwarming van de aarde?
Is u dronken? Ik dacht dat het waterpeil zou stijgen.
Sorry ik was ook verbaasd maar professoren beweren dat de Schelde zal uitdrogen door de opwarming. De Schelde vloeit door vele Vlaamse steden.

Citaat:
O ja, transport en file. U heeft geen dossierkennis. De autosnelweg om West Europa te bevooraden van uit Zeebrugge is de E406-A17. Voorlopig nog twee vakken tot in Roesleare en vanaf dan 3 tot het knoopunt naar E42 naar Duitsland Luxemburg. E17 Lille Parijs. En de N31 die zou doorgetrokken naar de autosnelweg naar Zelzate naar A'pen. Ooit al eens van file gehoord op deze autosnelwegen?

Schaaf uw dossierkennis eens bij. Zowel de N31 als de E403 zitten in planning om uit te breiden
Ook hier zijn alle studies het erover eens, het verkeer en het vrachtverkeer groeit en we staan allen nog vaker en langer in de file in de toekomst. En we spreken dan nog niet eens over de luchtverontreiniging, het smogalarm en de stank van uitlaatgassen. Meer transport en logistiek is niet echt snugger in deze omstandigheden.

Laatst gewijzigd door labyrinth : 10 juni 2008 om 22:08.
labyrinth is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juni 2008, 22:08   #43
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

[quote=MORPHEUS;3489023]
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Everytime Bekijk bericht
Walen zijn ook de voornaamste toeristen van Vlaanderen, vooral de Vlaamse Kust. Denk wel dat Walen niet meer naar Vlaanderen zullen gaan als België splitst.

Geen probleem. Straks is het 100 jaar geleden "d'n grote oorlog van 14-18" waar de westhoek belangrijk is. Laat ons de walen vervangen door de Engelsen en we zitten goed.

Intussen kunnen de walen wat op hun blaren zitten wat Vlaamse leren en dan enkele jaren later terug naar onze kust komen terwijl ze nederlands kunnen.

Er is gewoon geen alternatief voor de Vlaamse kust. Trewijl de Vogezen niet zover weg liggen van de Ardennen.
Ocharme die Walen, ze krijgen eens werk van ons en dan nog kunnen ze geen Hoegaarden maken
Geen alternatief? Nooit naar de Franse Côte d'Opale geweest? Nooit naar de Nederlandse kusten geweest, Catzand enz...........?
Everytime is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juni 2008, 22:09   #44
AyneRand
Minister-President

Standaard

[quote=MORPHEUS;3489023]
Citaat:
Walen zijn ook de voornaamste toeristen van Vlaanderen, vooral de Vlaamse Kust. Denk wel dat Walen niet meer naar Vlaanderen zullen gaan als België splitst.

Nog nooit van la Côte Opale gehoord? Echte kust, geen gebetonneerde kust zoals de Vlaamse Kust.
AyneRand is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juni 2008, 22:10   #45
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gwyndion Bekijk bericht
Kan wel zijn, maar gaat Frankrijk al de producten opkopen die normaal door Vlaanderen gekocht worden?
Dat weet ik niet. Wat ik wel weet dat er een zekere boycott van Wallonië tegenover Vlaanderen zal zijn in geval van splitsing van het land. In welke mate, dat is de vraag.
Oud 10 juni 2008, 22:13   #46
labyrinth
Eur. Commissievoorzitter

labyrinth's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Geen alternatief? Nooit naar de Franse Côte d'Opale geweest? Nooit naar de Nederlandse kusten geweest, Catzand enz...........?
Juist prachtig, zee en strand in overvloed, niet als sardientjes op elkaar geprakt maar ruimte en plaats om te parkeren.

Laatst gewijzigd door labyrinth : 10 juni 2008 om 22:14.
labyrinth is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juni 2008, 22:13   #47
system
Banneling

Standaard

[quote=MORPHEUS;3489023]
Citaat:

Neen, ik denk niet dat de kust er erg onder zou lijden. In het begin misschien een beetje. Maar goed, we weten dat niet echt. En we zullen dat vermoedelijk nooit weten. Tenminste, dat hoop ik. Immers, het is goed te leven in België, in Vlaanderen en zeker ook in Limburg.
system is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juni 2008, 22:14   #48
MORPHEUS
Minister-President

MORPHEUS's schermafbeelding

Standaard

[quote=Everytime;3489028]
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MORPHEUS Bekijk bericht

Jawel, de D940 is zalig touren met de moto langst de code 'Opale met Wissant ( komt van het Vlaamse Wit Zant, was vroeger Vlaanderen ) cape Blanc en Gris Nez.

Maar lig stranden ? Hooguit tussen Gris en Wissant. En net voorbij Calais, waar de eerste vliegenier het kanaal overstak.
Ook niet zoveel hotels en logies . Die zijn iet klaar voor de grote opvang.
En de Nederlandse kusten? Daar zullen de walen niet bediend worden in hun taal. Dat worden problemen.
MORPHEUS is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juni 2008, 22:25   #49
Svennies
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Daar zult ge alvast niet in het frans een pintje moeten bestellen mijn beste....
Misschien leren de walen zo wel nederlands praten als ze uren op een terrasje zullen moeten wachten tot hun bestelling er eindelijk doorkomt...

Laatst gewijzigd door Svennies : 10 juni 2008 om 22:39.
Svennies is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juni 2008, 22:27   #50
Gwyndion
Minister-President

Gwyndion's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Gwyndion
Standaard

Citaat:
Dat weet ik niet. Wat ik wel weet dat er een zekere boycott van Wallonië tegenover Vlaanderen zal zijn in geval van splitsing van het land. In welke mate, dat is de vraag.
De vraag is dan wie er het meeste zeer van gaat hebben degene die nog genoeg andere economie heeft of degene die anderen ruildhandel wil weiegren terwijl het met een gigantische schudlenberg zit, een hgoe werkloosheid (deze zal verhogen bij een splitsing door het ontslag van beambten),..

Ik heb zo'n vermeoden dat het niet Vlaanderen is die het meeste last zou hebben van een wederzijdse boycot.
Gwyndion is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juni 2008, 22:29   #51
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

[quote=Svennies;3489075]
Citaat:

Daar zult ge alvast niet in het frans een pintje moeten bestellen mijn beste....
Misschien leren de walen zo wel nederlands praten als ze uren op een terrasje zullen moeten wachten tot hun bestelling er eindelijk doorkomt...
Niet alle Walen zijn eentalig en niet Nederland met Vlaanderen vergelijken. In België is er nog steeds dit communautair aspect. Nederland heeft er niets te maken, het is een ander land.
Oud 10 juni 2008, 22:38   #52
Svennies
Secretaris-Generaal VN

Standaard

[quote=Everytime;3489092]
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Svennies Bekijk bericht

Niet alle Walen zijn eentalig en niet Nederland met Vlaanderen vergelijken. In België is er nog steeds dit communautair aspect. Nederland heeft er niets te maken, het is een ander land.
Als U als ééntalige waal in nederland in Uw moedertaal een pint besteld mijn beste, zal U nog lang mogen wachten....
Het is niet omdat U toerist bent op dat moment dat U het éénzijdige recht hebt om In Uw moedertaal te gaan communiceren,en daar gaat het nét om...
U zal in zuid-oost duitsland ook niet met Uw frans moeten afkomen mijn beste....
U hebt in Uw quote zelf met het nederlandse cadzand afgekomen.......
Oud 10 juni 2008, 22:38   #53
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
De vraag is dan wie er het meeste zeer van gaat hebben degene die nog genoeg andere economie heeft of degene die anderen ruildhandel wil weiegren terwijl het met een gigantische schudlenberg zit, een hgoe werkloosheid (deze zal verhogen bij een splitsing door het ontslag van beambten),..

Ik heb zo'n vermeoden dat het niet Vlaanderen is die het meeste last zou hebben van een wederzijdse boycot.
Wees logisch met uwzelf. Als Vlaanderen niet meer van Wallonië wil, waarom zouden de Walen nog naar Vlaanderen komen en met Vlamingen werken? Sommigen beweren dat Walen en Vlamingen betere buren zullen zijn als België splitst maar het is absoluut het tegenoverstelde dat zal gebeuren in geval van splitsing van het land.
Oud 10 juni 2008, 22:40   #54
AyneRand
Minister-President

Standaard

Citaat:

Dat denk ik ook niet, de rijke walen trouwens ook niet, de rest daar moet je geen woorden vuil aan maken, das tijdverlies. Maar samenwerking is niet meer mogelijk, de kloof is te diep. Wallonië moet liberaler worden, en dat zal ze wanneer ze gesplitst is, en ze kan Vlaanderen volledig laten vallen, want dat Vlaanderen heeft toch geen respect voor haar en het enige wat Vlaanderen wil is toch maar van Wallonië en de Walen profiteren. Wallonië zal zich resoluut richten naar andere landen, in biezonder die nieuwe landen in het globalistisch spectrum die de transitie periode van Wallonië kunnen verzachten door producten aan te bieden aan de Walen aan dumping prijzen waar de Vlamingen nooit in staat zullen zijn om mee te concurreren.
Oud 10 juni 2008, 22:43   #55
AyneRand
Minister-President

Standaard

[quote=Svennies;3489112]
Citaat:

Als U als ééntalige waal in nederland in Uw moedertaal een pint besteld mijn beste, zal U nog lang mogen wachten....
Het is niet omdat U toerist bent op dat moment dat U het éénzijdige recht hebt om In Uw moedertaal te gaan communiceren,en daar gaat het nét om...
U zal in zuid-oost duitsland ook niet met Uw frans moeten afkomen mijn beste....
U hebt in Uw quote zelf met het nederlandse cadzand afgekomen.......

Maak het vaak mee, Nederlanders die geen Frans kennen en die in onze streek in Frankrijk proberen iets in het Engels te bestellen. Lachen dat we doen met die sukkels, dat soort aliens hoeft niet besteld te worden.
Oud 10 juni 2008, 22:45   #56
Gwyndion
Minister-President

Gwyndion's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Gwyndion
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AyneRand Bekijk bericht
Dat denk ik ook niet, de rijke walen trouwens ook niet, de rest daar moet je geen woorden vuil aan maken, das tijdverlies. Maar samenwerking is niet meer mogelijk, de kloof is te diep. Wallonië moet liberaler worden, en dat zal ze wanneer ze gesplitst is, en ze kan Vlaanderen volledig laten vallen, want dat Vlaanderen heeft toch geen respect voor haar en het enige wat Vlaanderen wil is toch maar van Wallonië en de Walen profiteren. Wallonië zal zich resoluut richten naar andere landen, in biezonder die nieuwe landen in het globalistisch spectrum die de transitie periode van Wallonië kunnen verzachten door producten aan te bieden aan de Walen aan dumping prijzen waar de Vlamingen nooit in staat zullen zijn om mee te concurreren.
Wie zegt dat Vlaanderen totaal geen respect voor Wallonië heeft? Ik vind vooral dat ze eens van hun gat meoten komen en werk moeten maken van hun economie. Hoe profiteert Vlaanderen van Wallonië? Ik heb zo mijn twijfels of er zoveel alnden zullen zijn die Wallonië alles aan dumpingprijzen gaan geven, zeker me de steeds stijgende transportkosten (nen vat olie is neit bepaald gratis).
Gwyndion is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juni 2008, 22:47   #57
Svennies
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Wees logisch met uwzelf. Als Vlaanderen niet meer van Wallonië wil, waarom zouden de Walen nog naar Vlaanderen komen en met Vlamingen werken? Sommigen beweren dat Walen en Vlamingen betere buren zullen zijn als België splitst maar het is absoluut het tegenoverstelde dat zal gebeuren in geval van splitsing van het land.
Dit is Uw éénzijdige opinie en aldus volstrekt te verwaarlozen...

Dacht U écht dat de waalse en brusselse belgen die in onze vestiging werken hierom hun ontslag zullen indienen...
U droomt mijn beste, tijd om te ontwaken aangezien de werkelijkheid bijzonder hard zal blijken te zijn voor Uw taalgenoten die hun neusje ophalen om in vlaamstalige bedrijven te komen werken...
Bij mij werken er personen dagelijks vanuit luik ,charleroi en andere waalse gemeenten komen werken in vlaanderen....
Als zij dit kunnen ,kunnen anderen walen dit ook...
En ,nee zij spreken vrijwel géén vlaams,hoeft ook niet aangezien ze komen om te werken en wij elkaar toch in het frans te woord zullen staan,kwestie van een vlottere communicatie...comprends......
Oud 10 juni 2008, 22:51   #58
AyneRand
Minister-President

Standaard

Citaat:
Wie zegt dat Vlaanderen totaal geen respect voor Wallonië heeft? Ik vind vooral dat ze eens van hun gat meoten komen en werk moeten maken van hun economie. Hoe profiteert Vlaanderen van Wallonië? Ik heb zo mijn twijfels of er zoveel alnden zullen zijn die Wallonië alles aan dumpingprijzen gaan geven, zeker me de steeds stijgende transportkosten (nen vat olie is neit bepaald gratis).

Vlamingen vinden Walen luizen, luiaards en profiteurs. U mag dat. Wij willen niets meer met jullie te maken hebben. Splitsen die boel en dat we definitief van elkaar verlost zijn en niets meer met jullie te maken moeten hebben. Duidelijk?
Oud 10 juni 2008, 22:56   #59
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AyneRand Bekijk bericht
Vlamingen vinden Walen luizen, luiaards en profiteurs. U mag dat. Wij willen niets meer met jullie te maken hebben. Splitsen die boel en dat we definitief van elkaar verlost zijn en niets meer met jullie te maken moeten hebben. Duidelijk?
Bah, het is uw probleem niet meer...............en op lange termijn de mijne ook niet meer. U woont in Frankrijk....................terwijl ik op lange termijn ook naar Frankrijk verhuis.
Oud 10 juni 2008, 22:57   #60
reinaert68
Gouverneur

reinaert68's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door labyrinth Bekijk bericht
Logistiek, transport, hebt u daar nog wel genoeg plaats voor over, uw autosnelwegen zijn nu al vol. Bovendien kan door de opwarming van de aarde uw Schelde uitdrogen. Exit toekomstplannen.

Dju, ik wist dat dat er ergens iets verkeerd zat!
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:17.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be