Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Partijpolitiek en stromingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie.

Antwoord

Discussietools
Oud 12 juni 2008, 06:45   #41
Pavolini
Banneling

Standaard

Raar dat Defoort TAK en Voorpost op één hoop gooit. TAK is immers héél wat anders dan Voorpost die in feite niets anders is dan de ordedienst van het Vlaams Belang.
Pavolini is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juni 2008, 08:16   #42
De Garde
Europees Commissaris

De Garde's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Praetorian Bekijk bericht
Die analyse is wel zeer gekleurd. Het was de rechterzijde die zich openlijk afwendde van de rest van de Vlaamse Beweging tijdens het verzet tegen het Egmontpact. Tijdens de betoging in Dilbeek waren zij het die grof geweld gebruikten, niet de anderen.
En ook dat is zeer gekleurd. Het verzet tegen Egmont werd gedragen doorheen de Vlaamse Beweging, ook op de Ijzerbedevaart overigens. Mocht het maar de rechtermarge geweest zijn van toen, dan was het op niks uitgedraaid.
De Garde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juni 2008, 12:38   #43
Jaani_Dushman
Secretaris-Generaal VN

Jaani_Dushman's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door robert t Bekijk bericht
Voorpost en TAK bestaan sedert decennia en hebben bv. bij de de beruchte lokettenaffaire in Schaarbeek en in de Voerstreek zeer goed werk geleverd.
Dat ontkent Defoort toch ook helemaal niet? Hij zegt dat we het stadium van het taalflamingantisme moeten ontgroeien. Nols ligt ook al een paar jaar in zijn kist.
Met dat je Voeren aanhaalt... Ook Voerbelangen zal er niet mee opgetogen zijn dat Voorpost de helft van de Voerenaars komt uitmaken voor franskiljoonse ratten. Voerbelangen heeft de meerderheid gehaald, ze heelft die met de laatste verkiezingen nog vergroot, en het laatste waar ze nu op zitten te wachten, is op de mensen van Voorpost. Vergeet niet dat ook een heleboel Franstalige Voerenaars op Voerbelangen gestemd heeft, omdat ze het geknoei en gestook van het R�*L beu waren. Broers is aan de macht gekomen, en de gevreesde "heksenjacht tegen Franstaligen" is uitgebleven. Het is door het beleid van Broers dat vele Franstalige Voerenaars afgestapt zijn van het idee om terug naar Luik te keren.

Ik heb op zich geen bezwaren met acties zoals provocatie, agitatie of wat dan ook. Maar je moet weten wanneer het te gebruiken. Als je aan de macht bent, dan moet je niet gaan provoceren. Voerbelangen is aan de macht, en dus hebben zij er alle belang bij dat de gemeente tot rust komt. Het is niet toevallig dat het R�*L er alles aan doet om Broers en zijn partij te provoceren.

Keulen heeft de sleutel in handen om de kandidaat-burgemeesters al dan niet te benoemen. En Keulen speelt het spel slim. Hij laat zich niet opjagen door het FDF, gaat geen haatdragende tirades afsteken, maar houdt zich gewoon aan de taalwetten en de omzendbrieven.
The right of a people under occupation to resist through all means, including armed struggle, is fundamental and inviolable, and we will not allow our rights to be liquidated under the slogan of "security" or "stability".
Volksfront voor de Bevrijding van Palestina
Jaani_Dushman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juni 2008, 12:39   #44
Praetorian
Perm. Vertegenwoordiger VN

Praetorian's schermafbeelding

Locatie: Anti-liberalenstaat Ideologie: marxisme,Bolshevik-Leninism, Gramsci, Althusser, Badiou, Zizek, Sorel
Stuur een bericht via MSN naar Praetorian
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Garde Bekijk bericht
En ook dat is zeer gekleurd. Het verzet tegen Egmont werd gedragen doorheen de Vlaamse Beweging, ook op de Ijzerbedevaart overigens. Mocht het maar de rechtermarge geweest zijn van toen, dan was het op niks uitgedraaid.
Heb ik iets anders gezegd? Het was de rechterzijde die ruzie begon te zoeken tegen de andere OVV-leden.
Oud 12 juni 2008, 12:40   #45
Jaani_Dushman
Secretaris-Generaal VN

Jaani_Dushman's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Garde Bekijk bericht
Het verzet tegen Egmont werd gedragen doorheen de Vlaamse Beweging, ook op de Ijzerbedevaart overigens. Mocht het maar de rechtermarge geweest zijn van toen, dan was het op niks uitgedraaid.
Ik denk dat Praetorian net bedoelt dat het anti-Egmontverzet zowel door links als door rechts gedragen werd. Maar dat het de rechterzijde was die het verzet wou monopoliseren.
The right of a people under occupation to resist through all means, including armed struggle, is fundamental and inviolable, and we will not allow our rights to be liquidated under the slogan of "security" or "stability".
Volksfront voor de Bevrijding van Palestina
Jaani_Dushman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juni 2008, 14:08   #46
Kazan
Minister-President

Kazan's schermafbeelding

Standaard

Pff... Het TAK is gewoon een jolige bende studenten die met pint in de hand af en toe wat kattenkwaad uithalen. Ik kan er wel om lachen.
Voorpost daarentegen is een ander verhaal...
Kazan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juni 2008, 14:27   #47
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Pelgrim's schermafbeelding

Standaard

Ik heb zo ook mijn bedenkingen met de 'franse ratten rol uw matten' rethoriek van TAK en hun recente stickers met die haan op lijken me allesbehalve een goede zaak aangezien de Walen net moeten gemobiliseerd worden tégen Belgiek. Maar wat Defoort doet is de hele opzet van TAK kleineren. Hij zou zich beter beperken tot inhoudelijke en constructieve kritiek.
Pelgrim is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juni 2008, 14:27   #48
robert t
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jaani_Dushman Bekijk bericht
Dat ontkent Defoort toch ook helemaal niet? Hij zegt dat we het stadium van het taalflamingantisme moeten ontgroeien. Nols ligt ook al een paar jaar in zijn kist.
Met dat je Voeren aanhaalt... Ook Voerbelangen zal er niet mee opgetogen zijn dat Voorpost de helft van de Voerenaars komt uitmaken voor franskiljoonse ratten. Voerbelangen heeft de meerderheid gehaald, ze heelft die met de laatste verkiezingen nog vergroot, en het laatste waar ze nu op zitten te wachten, is op de mensen van Voorpost. Vergeet niet dat ook een heleboel Franstalige Voerenaars op Voerbelangen gestemd heeft, omdat ze het geknoei en gestook van het R�*L beu waren. Broers is aan de macht gekomen, en de gevreesde "heksenjacht tegen Franstaligen" is uitgebleven. Het is door het beleid van Broers dat vele Franstalige Voerenaars afgestapt zijn van het idee om terug naar Luik te keren.

Ik heb op zich geen bezwaren met acties zoals provocatie, agitatie of wat dan ook. Maar je moet weten wanneer het te gebruiken. Als je aan de macht bent, dan moet je niet gaan provoceren. Voerbelangen is aan de macht, en dus hebben zij er alle belang bij dat de gemeente tot rust komt. Het is niet toevallig dat het R�*L er alles aan doet om Broers en zijn partij te provoceren.

Keulen heeft de sleutel in handen om de kandidaat-burgemeesters al dan niet te benoemen. En Keulen speelt het spel slim. Hij laat zich niet opjagen door het FDF, gaat geen haatdragende tirades afsteken, maar houdt zich gewoon aan de taalwetten en de omzendbrieven.
Je hebt mijn bericht niet al te goed begrepen denk ik. Nergens had ik het over de huidige toestand in Voeren, wel over de situatie in de 70'er jaren tijdens dewelke de acties van TAK en co wel degelijk nut hadden. Bovendien heb ik lak aan dat neerbuigend toontje van Defoort m.b.t. de nutteloosheid van het zogenaamde "taalflamingantisme". We moeten zogenaamd op een pragmatische manier aan Vlaamse natievorming werken. Wat dat voor resultaat heeft opgebracht is inmiddels gebleken na één jaar politieke impasse.
Waar staan we? Nergens. Maar we moeten op een beschaafde manier met de andere gemeenschap in dialoog treden. Wat d�*t betekent weet jij ook zeer goed, nietwaar?
robert t is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juni 2008, 15:26   #49
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim Bekijk bericht
Ik heb zo ook mijn bedenkingen met de 'franse ratten rol uw matten' rethoriek van TAK en hun recente stickers met die haan op lijken me allesbehalve een goede zaak aangezien de Walen net moeten gemobiliseerd worden tégen Belgiek. Maar wat Defoort doet is de hele opzet van TAK kleineren. Hij zou zich beter beperken tot inhoudelijke en constructieve kritiek.
Een boodschap krijgt maar gehoor als die heel scherp gesteld wordt. Hij kleineert helemaal niet de hele opzet van TAK. Hij waarschuwt alleen dat wat TAK doet niet voldoende meer is. En er dus nood is aan een heroriëntatie van de Vlaamse Beweging.

Alleen constructieve kritiek? Wat lost dat op? Nee, ik ben het met hem eens: stel het maar eens hard.
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer.
Txiki is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juni 2008, 15:38   #50
Metternich

Metternich's schermafbeelding

Locatie: Dietsland-Europa Ideologie: Solidarisme en corporatisme
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Txiki Bekijk bericht
Nee, ik ben het met hem eens: stel het maar eens hard.
Kijk, dat er kritiek mag gegeven worden op de Vlaamse Beweging, akkoord. Het moet zelfs want er zijn genoeg dingen die anders moeten. Maar is dit de manier om het te doen? Mensen van TAK en Voorpost die bij elke FDF-bijeenkomst verzamelen blazen, actie voeren in de Vlaamse Rand en de Vlaamse gedachte uitdragen moeten zich maar gaan ontbinden zodat de Vlaamse Beweging een lobbygroep kan worden?

Daarbij, die mensen van TAK en Voorpost zijn ook diegenen die op bijeenkomsten van de Vlaamse Beweging de tenten opbouwen, het materiaal in orde brengen, etc... De VVB beroept zich trouwens meerdere keren op de diensten van Voorpost voor opbouw, ordedienst, etc.. Voor de gewone militant die zich al jaren inzet voor de VVB, en tegelijk lid van TAK, Voorpost of andere radikale verenigingen is, is dit meer dan een koude douche. Voor die militanten komt het over als: "Jullie hebben je altijd ingezet voor de VVB en de Vlaamse Beweging, er geld en tijd ingestoken, jullie nek uitgestoken. Wel, we hebben jullie niet meer nodig, bol het af want nu zijn jullie marginaal."

Ja er moeten dingen veranderen in de Vlaamse Beweging, maar moet de VVB-voorzitter nu absoluut een groot deel van zijn leden en de meerderheid van zijn kaderleden gaan schofferen? Of past dit in een taktiek om de rechterkant aan te zetten tot vertrekken zodat de linkerkant het kan overpakken? Ook zijn kritiek over het rechtse overwicht is totaal belachelijk. Het is niet omdat links het massaal aftrapte dat rechts de schuld moet krijgen. Moeten we nu zeggen dat x-aantal rechtsen maar de belgicist moeten gaan uithangen?

Metternich is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juni 2008, 15:41   #51
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Metternich Bekijk bericht
Ja er moeten dingen veranderen in de Vlaamse Beweging, maar moet de VVB-voorzitter nu absoluut een groot deel van zijn leden en de meerderheid van zijn kaderleden gaan schofferen? Of past dit in een taktiek om de rechterkant aan te zetten tot vertrekken zodat de linkerkant het kan overpakken? Ook zijn kritiek over het rechtse overwicht is totaal belachelijk. Het is niet omdat links het massaal aftrapte dat rechts de schuld moet krijgen. Moeten we nu zeggen dat x-aantal rechtsen maar de belgicist moeten gaan uithangen?
Mij verbaast het alleszins wel dat Defoort zich dit kan permitteren als voorzitter. Je hebt er wel een punt mee dat schofferen niet nodig is, zeker niet aan het adres van TAK (voor Voorpost heb ik geen enkele sympathie).
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer.
Oud 12 juni 2008, 15:44   #52
Metternich

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Txiki Bekijk bericht
Mij verbaast het alleszins wel dat Defoort zich dit kan permitteren als voorzitter.
Ik betwijfel dat hij het zich kan permitteren als voorzitter. Ik verwacht storm op de volgende bijeenkomst van het nationale VVB-bestuur. Allee ja, verwachten, ik ben er zeker van

Oud 12 juni 2008, 15:46   #53
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik betwijfel dat hij het zich kan permitteren als voorzitter. Ik verwacht storm op de volgende bijeenkomst van het nationale VVB-bestuur. Allee ja, verwachten, ik ben er zeker van
Lijkt me niet meer dan logisch.
Oud 12 juni 2008, 15:53   #54
Metternich

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim Bekijk bericht
Ik heb zo ook mijn bedenkingen met de 'franse ratten rol uw matten' rethoriek van TAK
We kunnen gerust verder doen met de strategie waarbij we als Vlamingen ons opsluiten in een Calimero-mentaliteit en gaan zagen en klagen dat we onderdrukt worden. Het zal enkel de slavenmentaliteit van de Vlamingen versterken en dan kunnen we rustig verder in een hoekje gaan huilen. Of we kunnen ons eindelijk eens gaan gedragen zoals het moet; als de meerderheid van dit land. Ik weet het niet van jullie, maar ik heb genoeg van de Vlamingen die klaagt en zaagt, maar niet uit zijn zetel wil komen om iets te veranderen.

Ja, het Belgische systeem zet Vlamingen en Walen tegen elkaar op. Tijd dus om eens een zeer deftige schok te geven aan België en in de aanval te gaan. En met die schok kunnen we misschien eens de in slaap gevallen Waalse Beweging wakker schudden.

Oud 12 juni 2008, 15:58   #55
De Garde
Europees Commissaris

De Garde's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jaani_Dushman Bekijk bericht
Ik denk dat Praetorian net bedoelt dat het anti-Egmontverzet zowel door links als door rechts gedragen werd. Maar dat het de rechterzijde was die het verzet wou monopoliseren.
Goh, ik was er nog niet bij toe (een jaar of vier oud) en 't is wel zo dat aan de rechterzijde er toen een georganiseerd comité was en misschien minder ter linkerzijde, dat kan.

Maar goe, ik ga niet verder discussiëren over dingen waar ik niet bij was en dus moeilijk kan zeggen hoe alles juist in elkaar zat.
De Garde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juni 2008, 17:08   #56
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Pelgrim's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
We kunnen gerust verder doen met de strategie waarbij we als Vlamingen ons opsluiten in een Calimero-mentaliteit en gaan zagen en klagen dat we onderdrukt worden. Het zal enkel de slavenmentaliteit van de Vlamingen versterken en dan kunnen we rustig verder in een hoekje gaan huilen. Of we kunnen ons eindelijk eens gaan gedragen zoals het moet; als de meerderheid van dit land. Ik weet het niet van jullie, maar ik heb genoeg van de Vlamingen die klaagt en zaagt, maar niet uit zijn zetel wil komen om iets te veranderen.

Ja, het Belgische systeem zet Vlamingen en Walen tegen elkaar op. Tijd dus om eens een zeer deftige schok te geven aan België en in de aanval te gaan. En met die schok kunnen we misschien eens de in slaap gevallen Waalse Beweging wakker schudden.
Eens te meer redenen om van tactieken te veranderen. Met 'rol uw matten' ga je de francofonen alleen maar verder in de armen van het Belgische establishment duwen. Verander desnoods die slogan in 'Imperialistische ratten rol uw matten' of zoiets
Pelgrim is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juni 2008, 17:37   #57
garfield
Europees Commissaris

garfield's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Geert C Bekijk bericht
Dat is het het soort nationalisme waar Defoort volgens mij wil komaf mee maken. Je weet wel, dat soort nationalisme dat ervan uitgaat dat je alleen maar iets kan bereiken voor Vlaanderen door in weer en wind op de barricaden den held te gaan uithangen, "strijden voor Vlaanderen", dat vijandbeeld van "de francofonie" dat ook jij hier weer schetst, dat soort dingen.
Ik zie niet in waarom het TAK en Voorpost nationalisme verkeerd zou zijn.
Beide organisaties laten zich horen en daardoor blijft de zaak actueel.
Ik heb ook niet beweerd dat je enkel een goed vlaming bent door op de baricaden te staan. Er zijn ook mensen in de Vlaamse beweging waarmee ik het minder eens ben, maar nooit of te nimmer zal ik die persoon of personen te kakken zetten in een boekje dat niks van vlaams gevoel heeft.
Oud 12 juni 2008, 20:00   #58
pibo®
Parlementslid

pibo®'s schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar pibo®
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door garfield Bekijk bericht
Ik zie niet in waarom het TAK en Voorpost nationalisme verkeerd zou zijn.
Beide organisaties laten zich horen en daardoor blijft de zaak actueel.
Ik heb ook niet beweerd dat je enkel een goed vlaming bent door op de baricaden te staan. Er zijn ook mensen in de Vlaamse beweging waarmee ik het minder eens ben, maar nooit of te nimmer zal ik die persoon of personen te kakken zetten in een boekje dat niks van vlaams gevoel heeft.

door het feit dat ze zich laten horen voelen sommige belgisch gezinden zich bedreigd !!!!!!! en sommige onder de linkse vleugel van het Vlaams nationalisme zijn vergeten wat zij bereikt hebben in de tijd van Voeren ............ en het was niet alleen Voorpost en TAK , maar evengoed de VMO !!!!!!!
pibo® is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juni 2008, 21:49   #59
Kim
Secretaris-Generaal VN

Kim's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Kim Stuur een bericht via Skype™ naar Kim
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pibo® Bekijk bericht
door het feit dat ze zich laten horen voelen sommige belgisch gezinden zich bedreigd !!!
Je kan veel zeggen van Voorpost en co maar niet dat wij ons erdoor bedreigd zouden voelen. Zij lachen ons uit door ons "fossielen" te noemen, wij lachen hen uit omdat we omringd zijn door twintigers en dertigers, terwijl er voor ons een meute (pre)-bejaarde Voorposters staat.

Veel geblaat, weinig wol... Ieder z'n mening en nadien ga je een pint pakken, big deal.

Laatst gewijzigd door Kim : 12 juni 2008 om 21:50.
Kim is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juni 2008, 21:51   #60
Kim
Secretaris-Generaal VN

Kim's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Kim Stuur een bericht via Skype™ naar Kim
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door garfield Bekijk bericht
Je mag niet van iedereen verlangen dat ze even actief zijn. Ieder heeft z'n eigen overtuiging en zal daar in de mate van het mogelijke toe bijdragen.

De ene doet daar actieve medewerking, de andere via financiële steun o.i.d.

Uiteindelijk draagt ieder wel bij tot de verspreiding van het gedachtegoed, elk op z'n eigen manier.
Kim is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:25.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be