![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 |
Banneling
|
![]() Raar dat Defoort TAK en Voorpost op één hoop gooit. TAK is immers héél wat anders dan Voorpost die in feite niets anders is dan de ordedienst van het Vlaams Belang.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#42 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#43 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Met dat je Voeren aanhaalt... Ook Voerbelangen zal er niet mee opgetogen zijn dat Voorpost de helft van de Voerenaars komt uitmaken voor franskiljoonse ratten. Voerbelangen heeft de meerderheid gehaald, ze heelft die met de laatste verkiezingen nog vergroot, en het laatste waar ze nu op zitten te wachten, is op de mensen van Voorpost. Vergeet niet dat ook een heleboel Franstalige Voerenaars op Voerbelangen gestemd heeft, omdat ze het geknoei en gestook van het R�*L beu waren. Broers is aan de macht gekomen, en de gevreesde "heksenjacht tegen Franstaligen" is uitgebleven. Het is door het beleid van Broers dat vele Franstalige Voerenaars afgestapt zijn van het idee om terug naar Luik te keren. Ik heb op zich geen bezwaren met acties zoals provocatie, agitatie of wat dan ook. Maar je moet weten wanneer het te gebruiken. Als je aan de macht bent, dan moet je niet gaan provoceren. Voerbelangen is aan de macht, en dus hebben zij er alle belang bij dat de gemeente tot rust komt. Het is niet toevallig dat het R�*L er alles aan doet om Broers en zijn partij te provoceren. Keulen heeft de sleutel in handen om de kandidaat-burgemeesters al dan niet te benoemen. En Keulen speelt het spel slim. Hij laat zich niet opjagen door het FDF, gaat geen haatdragende tirades afsteken, maar houdt zich gewoon aan de taalwetten en de omzendbrieven.
The right of a people under occupation to resist through all means, including armed struggle, is fundamental and inviolable, and we will not allow our rights to be liquidated under the slogan of "security" or "stability". Volksfront voor de Bevrijding van Palestina
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#44 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Heb ik iets anders gezegd? Het was de rechterzijde die ruzie begon te zoeken tegen de andere OVV-leden.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#45 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik denk dat Praetorian net bedoelt dat het anti-Egmontverzet zowel door links als door rechts gedragen werd. Maar dat het de rechterzijde was die het verzet wou monopoliseren.
The right of a people under occupation to resist through all means, including armed struggle, is fundamental and inviolable, and we will not allow our rights to be liquidated under the slogan of "security" or "stability". Volksfront voor de Bevrijding van Palestina
|
![]() |
![]() |
![]() |
#46 |
Minister-President
|
![]() Pff... Het TAK is gewoon een jolige bende studenten die met pint in de hand af en toe wat kattenkwaad uithalen. Ik kan er wel om lachen.
Voorpost daarentegen is een ander verhaal... |
![]() |
![]() |
![]() |
#47 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik heb zo ook mijn bedenkingen met de 'franse ratten rol uw matten' rethoriek van TAK en hun recente stickers met die haan op lijken me allesbehalve een goede zaak aangezien de Walen net moeten gemobiliseerd worden tégen Belgiek. Maar wat Defoort doet is de hele opzet van TAK kleineren. Hij zou zich beter beperken tot inhoudelijke en constructieve kritiek.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#48 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Waar staan we? Nergens. Maar we moeten op een beschaafde manier met de andere gemeenschap in dialoog treden. Wat d�*t betekent weet jij ook zeer goed, nietwaar? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#49 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Alleen constructieve kritiek? Wat lost dat op? Nee, ik ben het met hem eens: stel het maar eens hard.
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#50 |
Locatie: Dietsland-Europa Ideologie: Solidarisme en corporatisme
|
![]() Kijk, dat er kritiek mag gegeven worden op de Vlaamse Beweging, akkoord. Het moet zelfs want er zijn genoeg dingen die anders moeten. Maar is dit de manier om het te doen? Mensen van TAK en Voorpost die bij elke FDF-bijeenkomst verzamelen blazen, actie voeren in de Vlaamse Rand en de Vlaamse gedachte uitdragen moeten zich maar gaan ontbinden zodat de Vlaamse Beweging een lobbygroep kan worden?
Daarbij, die mensen van TAK en Voorpost zijn ook diegenen die op bijeenkomsten van de Vlaamse Beweging de tenten opbouwen, het materiaal in orde brengen, etc... De VVB beroept zich trouwens meerdere keren op de diensten van Voorpost voor opbouw, ordedienst, etc.. Voor de gewone militant die zich al jaren inzet voor de VVB, en tegelijk lid van TAK, Voorpost of andere radikale verenigingen is, is dit meer dan een koude douche. Voor die militanten komt het over als: "Jullie hebben je altijd ingezet voor de VVB en de Vlaamse Beweging, er geld en tijd ingestoken, jullie nek uitgestoken. Wel, we hebben jullie niet meer nodig, bol het af want nu zijn jullie marginaal." Ja er moeten dingen veranderen in de Vlaamse Beweging, maar moet de VVB-voorzitter nu absoluut een groot deel van zijn leden en de meerderheid van zijn kaderleden gaan schofferen? Of past dit in een taktiek om de rechterkant aan te zetten tot vertrekken zodat de linkerkant het kan overpakken? Ook zijn kritiek over het rechtse overwicht is totaal belachelijk. Het is niet omdat links het massaal aftrapte dat rechts de schuld moet krijgen. Moeten we nu zeggen dat x-aantal rechtsen maar de belgicist moeten gaan uithangen?
![]() |
#51 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#52 | |
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#53 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Lijkt me niet meer dan logisch.
![]() |
![]() |
![]() |
#54 | |
|
![]() Citaat:
Ja, het Belgische systeem zet Vlamingen en Walen tegen elkaar op. Tijd dus om eens een zeer deftige schok te geven aan België en in de aanval te gaan. En met die schok kunnen we misschien eens de in slaap gevallen Waalse Beweging wakker schudden.
![]() |
![]() |
#55 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Maar goe, ik ga niet verder discussiëren over dingen waar ik niet bij was en dus moeilijk kan zeggen hoe alles juist in elkaar zat. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#56 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#57 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Beide organisaties laten zich horen en daardoor blijft de zaak actueel. Ik heb ook niet beweerd dat je enkel een goed vlaming bent door op de baricaden te staan. Er zijn ook mensen in de Vlaamse beweging waarmee ik het minder eens ben, maar nooit of te nimmer zal ik die persoon of personen te kakken zetten in een boekje dat niks van vlaams gevoel heeft.
![]() |
![]() |
![]() |
#58 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
door het feit dat ze zich laten horen voelen sommige belgisch gezinden zich bedreigd !!!!!!! en sommige onder de linkse vleugel van het Vlaams nationalisme zijn vergeten wat zij bereikt hebben in de tijd van Voeren ............ en het was niet alleen Voorpost en TAK , maar evengoed de VMO !!!!!!!
![]() |
![]() |
#59 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Veel geblaat, weinig wol... Ieder z'n mening en nadien ga je een pint pakken, big deal.
http://kim-roovers.skynetblogs.be/ Laatst gewijzigd door Kim : 12 juni 2008 om 21:50. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#60 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De ene doet daar actieve medewerking, de andere via financiële steun o.i.d. Uiteindelijk draagt ieder wel bij tot de verspreiding van het gedachtegoed, elk op z'n eigen manier. ![]()
![]() |