Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 20 maart 2004, 15:56   #41
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door boer_bavo
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf

Waar? Ik wil ook best een stukje...
Was onlangs op TV. Ik weet niet waar.
Ja zeg, flauwe plezante... Ons hier een beetje komen blijmaken met een dooie mus...
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 maart 2004, 16:01   #42
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:
Ja zeg, flauwe plezante... Ons hier een beetje komen blijmaken met een dooie mus...
gratis was het niet, het was gemeentelijke grond die verkaveld werd en vér onder de marktprijs verkocht werd aan de eerste candidaten, die daarvoor dan ook 12 of 24 uur kampeerden voor het gemeentehuis (in Oost-Vlaanderen dacht ik)
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 maart 2004, 16:23   #43
Weisse Wolf
Minister

Weisse Wolf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:

Waar? Ik wil ook best een stukje...
In Oudenaarde.
Oud 20 maart 2004, 17:50   #44
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door wolf
Citaat:
In Oudenaarde.
te laat, alles is weg....
Oud 20 maart 2004, 18:20   #45
Weisse Wolf
Minister

Weisse Wolf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door wolf
In Oudenaarde.
te laat, alles is weg....
Niet erg, ik blijf waar ik ben. Er zijn er hier al genoeg die de stad ontvluchten.
Oud 20 maart 2004, 18:58   #46
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke
Citaat:

Natuurlijk heeft dat zin! Het is de bedoeling om de dakloze een nieuwe start te geven, niet om hem tot het einde van zijn dagen gratis onderdak te verschaffen.
En met wat zal hij dan verder zijn huur betalen denk je ?
Ik vraag mij trouwens af of het OCMW ook nu reeds de eventuele borg en huishuur niet betaald voor de minderbedeelden.
Wat er echt zal veranderen door dat voorstel is mij niet duidelijk.
Een tijdje geleden naar "Het leven zoals het is... in het OCMW Brugge" gekeken? Daar konden we leren dat het OCMW wel degelijk de borg betaalt indien nodig. Ook geleerd dat veel eigenaars bedanken voor dergelijke gevallen omdat ze wellicht ervaring hebben met hoe hun eigendom er dan na een tijdje uitziet. Ook geleerd dat er lieden zijn die dat toch zo normaal vinden dat de maatschappij voor hen opdraait terwijl ze pertinent weigeren om wat dan ook te doen, ook al krijgen ze de kans ertoe. En dan waren er nog voor wie "een dak boven het hoofd" alles behalve voldoende was, het moest nog ruim genoeg zijn enz
Ook eventjes aan het volgende denken: er zijn heel wat gezinnen die gekozen hebben om zuinig te leven en zich vanalles te ontzeggen om een eigen huisje bij elkaar te sparen. Ondertussen zagen ze andere mensen met dezelfde financiële mogelijkheden die lekker veel op reis en op restaurant gingen, met een grote dure auto reden enz maar sparen voor een eigen huis: ben je gek?
En die tweede categorie die moet dan later "op een zeer gemakkelijke manier aan een eigen huis "geraken? Eerlijk is anders...
Zoveel mogelijk mensen aan onderdak helpen is dus één ding, ze het voor een stuk cadeau geven (op de kosten van anderen) is wat anders...
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 maart 2004, 19:47   #47
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door andev
Citaat:
Ik vraag mij trouwens af of het OCMW ook nu reeds de eventuele borg en huishuur niet betaald voor de minderbedeelden.
Wat er echt zal veranderen door dat voorstel is mij niet duidelijk.
Een tijdje geleden naar "Het leven zoals het is... in het OCMW Brugge" gekeken? Daar konden we leren dat het OCMW wel degelijk de borg betaalt indien nodig. Ook geleerd dat veel eigenaars bedanken voor dergelijke gevallen omdat ze wellicht ervaring hebben met hoe hun eigendom er dan na een tijdje uitziet. Ook geleerd dat er lieden zijn die dat toch zo normaal vinden dat de maatschappij voor hen opdraait terwijl ze pertinent weigeren om wat dan ook te doen, ook al krijgen ze de kans ertoe. En dan waren er nog voor wie "een dak boven het hoofd" alles behalve voldoende was, het moest nog ruim genoeg zijn enz
Ook eventjes aan het volgende denken: er zijn heel wat gezinnen die gekozen hebben om zuinig te leven en zich vanalles te ontzeggen om een eigen huisje bij elkaar te sparen. Ondertussen zagen ze andere mensen met dezelfde financiële mogelijkheden die lekker veel op reis en op restaurant gingen, met een grote dure auto reden enz maar sparen voor een eigen huis: ben je gek?
En die tweede categorie die moet dan later "op een zeer gemakkelijke manier aan een eigen huis "geraken? Eerlijk is anders...
Zoveel mogelijk mensen aan onderdak helpen is dus één ding, ze het voor een stuk cadeau geven (op de kosten van anderen) is wat anders...
Andev,
Daarmee weiger je in elk geval elke vorm van sociale politiek...
gefeliciteerd!
Zou het dan in jouw ogen door de beugel kunnen die mensen [size=5](want het gaat hier om mensen!)[/size] gratis kartonnen dozen te geven om op straat te leven? ( In de metro kan sowieso niet omwille van het onveiligheidsgevoel, neem ik aan)
Van onveiligheidsgevoel gesproken: zul jij geen onveiligheidsgevoel krijgen in een maatschappij waar het een grote groep mensen aan zéér veel, zoniet alles tekort komt? Zouden die niet in de verleiding komen asociale middelen te gebruiken om te overleven?
't is maar dat je weet waaraan je begint...
Oud 20 maart 2004, 20:09   #48
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:
Hij zelf, met de sociale uitkering die hij krijgt, of zelfs met het geld dat hij zelf verdient.
Als hij geld krijgt voor het betalen van zijn huur woont hij gratis.
De discussie ging over vreemdelingen die jij hier gratis huisvesting wilt geven weet je nog.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 maart 2004, 20:22   #49
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:

Andev,
gefeliciteerd!
Zou het dan in jouw ogen door de beugel kunnen die mensen [size=5](want het gaat hier om mensen!)[/size] gratis kartonnen dozen te geven om op straat te leven? ( In de metro kan sowieso niet omwille van het onveiligheidsgevoel, neem ik aan)
Van onveiligheidsgevoel gesproken: zul jij geen onveiligheidsgevoel krijgen in een maatschappij waar het een grote groep mensen aan zéér veel, zoniet alles tekort komt? Zouden die niet in de verleiding komen asociale middelen te gebruiken om te overleven?
Het ging hier helemaal niet over mensen die in kartonnen dozen moeten slapen maar over mensen die weigeren om te werken en toch een uitkering krijgen waar veel gepensioneerden alleen kunnen van dromen.
Bovendien weigerden ze aangeboden woningen wegens niet luxueus genoeg.
Moest iedereen die afgunstig is op mensen die zich meer luxe kunnen veroorloven dan zij, vinden dat ze asociale middelen mogen gebruiken, dan staat ons nog een en ander te wachten.
Oud 20 maart 2004, 20:45   #50
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Citaat:
Andev,
gefeliciteerd!
Het ging hier helemaal niet over mensen die in kartonnen dozen moeten slapen maar over mensen die weigeren om te werken en toch een uitkering krijgen waar veel gepensioneerden alleen kunnen van dromen.
Moest iedereen die afgunstig is op mensen die zich meer luxe kunnen veroorloven dan zij, vinden dat ze asociale middelen mogen gebruiken, dan staat ons nog een en ander te wachten.
Als je daklozen geen onderdak bezorgt eindigen ze toch elders, en dat "elders" is de metrostations, de kartonnen doos of het leger des heils... Ondertussen zijn ze verloren voor de maatschappij en vormen een potentiëel gevaarlijke groep (als je écht niets meer te verliezen hebt doe je stommiteiten)
Geef ze dan de kans op een start in de maatschappij, en sociale huisvesting is daar een onderdeel van)...
Oud 20 maart 2004, 21:05   #51
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:
Als je daklozen geen onderdak bezorgt eindigen ze toch elders, en dat "elders" is de metrostations, de kartonnen doos of het leger des heils... Ondertussen zijn ze verloren voor de maatschappij en vormen een potentiëel gevaarlijke groep (als je écht niets meer te verliezen hebt doe je stommiteiten)
Geef ze dan de kans op een start in de maatschappij, en sociale huisvesting is daar een onderdeel van)...
Je doet alsof ik tegen het onderdak verschaffen van daklozen ben.
Herlees nog maar eens wat hierboven staat.
Een buurvrouw van mij leeft ook in, naar mijn ogen mensonwaardige omstandigheden, in een huisje aangeboden door het OCMW maar is de eerlijkheid zelve.
Moet ik haar nu aanraden om te revolteren om een luxueus leven te krijgen?
Oud 20 maart 2004, 21:23   #52
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Heb mij altijd afgevraagd wat het OCMW met zijn daklozen deed/doet. Vraag mij alzo af wat de voorstellen (vestigingspremie van 800€, en/of voorschieten huurwaarborg) zullen bijbrengen. Mensen voor wie deze springplank(je) voldoende is, zijn geen daklozen (leven misschien wel in een caravan, of een weekendverblijf). Dus, andere oplossing (opvangcentra voor daklozen - vroeger was er Merkplas, als centrum voor landlopers, maar dit is dan maar afgeschaft, samen met de landlopers)...
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 maart 2004, 22:09   #53
boer_bavo
Europees Commissaris

boer_bavo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Zouden die niet in de verleiding komen asociale middelen te gebruiken om te overleven?
Na de beurscrash van 29 steeg de criminaliteit in de VS alvast niet.
Oud 20 maart 2004, 22:13   #54
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:
Zouden die niet in de verleiding komen asociale middelen te gebruiken om te overleven?
Na de beurscrash van 29 steeg de criminaliteit in de VS alvast niet.
Nee maar het aantal zelfmoorden wel.
Oud 21 maart 2004, 04:24   #55
Nr.10
Secretaris-Generaal VN

Nr.10's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Voor zover de mensen die zich meer luxe kunnen veroorloven zelf geen asociale middelen gebruiken ... no problem, maar ... ethiek en kapitaal zijn (nogal dikwijls) niet de beste vrienden.
Nr.10 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 maart 2004, 08:56   #56
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:

Hij zelf, met de sociale uitkering die hij krijgt, of zelfs met het geld dat hij zelf verdient.
Als hij geld krijgt voor het betalen van zijn huur woont hij gratis.
De discussie ging over vreemdelingen die jij hier gratis huisvesting wilt geven weet je nog.
Neen, de discussie ging over daklozen die een vestigingspremie krijgen.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 maart 2004, 10:25   #57
Darwin
Banneling

Darwin's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:

gratis was het niet, het was gemeentelijke grond die verkaveld werd en vér onder de marktprijs verkocht werd aan de eerste candidaten, die daarvoor dan ook 12 of 24 uur kampeerden voor het gemeentehuis (in Oost-Vlaanderen dacht ik)
DRIE dagen kampeerden ze. Voor grond aan 1600 BEF/m2.

Helemaal niet gratis voor een product waar bijna geen toegevoegde waarde inzit.
Darwin is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 maart 2004, 16:00   #58
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:

Integendeel, je koopt een lapje België ,en elk jaar staat de fiscus voor de deur.Onroerend goed moet en zal betaald worden.

Als we daklozen willen helpen is een herintegratie in de maatschappij handig.
En dat doe je niet door geld te geven.Maar door de mensen op te vangen.Hoeveel kazernes zijn er op dit moment leeg?
Oud 21 maart 2004, 17:40   #59
boer_bavo
Europees Commissaris

boer_bavo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Darwin
Citaat:

Blijkbaar voor hen wel, anders zouden ze zo lang niet wachten.
Oud 21 maart 2004, 17:46   #60
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Citaat:

Een tijdje geleden naar "Het leven zoals het is... in het OCMW Brugge" gekeken? Daar konden we leren dat het OCMW wel degelijk de borg betaalt indien nodig. Ook geleerd dat veel eigenaars bedanken voor ...
Andev,
gefeliciteerd!
Filosoof,

Ik zag mezelf tot hiertoe niet meteen als een bijna "asociaal" persoon... maar niets is zo simpel als het lijkt nietwaar?Natuurlijk wens ik niemand een verblijf in een kartonnen doos toe, zelfs al krijgt hij/zij het gratis van de maatschappij! Daklozen moeten kunnen opgevangen worden bvb in leegstaande kloosters, scholen, kazernes noem maar op... Maar het is zoals met de eindeloze discussies over asielzoekers waar de ene het heeft over profiteurs en de andere er meteen "alle" asielzoekers van maakt, met veel nutteloos geschrijf (of getik...) tot gevolg! Hoeveel daklozen zijn /of blijven niet dakloos "een beetje" door hun eigen schuld? Zelf ken ik wel een paar jongeren die nog nooit gewerkt hebben, via het OCMW min of meer geholpen worden, en samen met een andere jongere van "hetzelfde type + OCMW steun" samenleven in één of ander bijna vervallen huiskamertje die ze zich juist kunnen permitteren. Daar komen dan nog dikwijls drugs bij kijken ook. En dan vinden ze ergens werk in een magazijn of zo en verwerven toch een inkomen. Twee maanden later geven ze zelf dat werk op of zorgen dat ze aan de deur worden gezet want: te lastig! elke morgen vroeg opstaan ! zoveel uur werken per dag, ben je gek enz! En zo komen ze misschien in de kartonnen doos terecht en is het de schuld van de maatschappij die ze maar de nodige middelen moet cadeau doen... Ik meen begrepen te hebben dat bvb daklozen een onderdak kregen aangeboden in een of andere inrichting, en die zelf na enige tijd verlieten: op straat verblijven en vrij zijn vonden ze zelf leuker!
En om helemaal vervelend te doen: tijdens televisie-uitzendingen over dit onderwerp viel het me telkens op dat die kartonnen dozen bevolk worden door personen met een bleke huidskleur, autochtonen zullen we maar zeggen. Zelden of nooit allochtonen uit die dozen zien kruipen. Daar doet men bij hun aankomst al het nodige voor blijkbaar; het is geen luxe maar toch een dak boven het hoofd. Ik zoek nog naar een verklaring...
Het onveiligheidsgevoel waar je het over had: komt dat van de daklozen of van diegenen die dat "als hun werk of hun hobby" aanzien en soms helemaal niets tekortkomen?
Eigenlijk zouden we best een paar pinten gaan pakken, Filosoof. Veranderen we misschien allebei van gedacht.
andev is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:50.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be