Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 18 juni 2008, 09:40   #41
goodwill
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
de beelden zijn de beelden.

Als het dode martelaartje beweegt en onder zijn armen doorpiept, dan is hij niet dood volgens mij.
Als de cameraman een "take II" teken maakt voor zijn lens, dan maakt hij een "take II" teken.
Nooit aan gedacht dat dit een laatste stuiptrekking zou kunnen zijn.

Maar bon: blijf bij je positie; Sarah heeft het goed verwoord en dat klinkt mij ook het meest logische.
goodwill is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juni 2008, 09:41   #42
Tamam
Minister-President

Tamam's schermafbeelding

Standaard

de suggestie dat het jongetje "luurt" blijft ook maar een suggestie.. misschien is het een stuiptrekking ofzo.

en de vader kan wel heel goed acteren, zo bewegensloos, met de ogen open zonder ook maar 1 keer te knipperen. chapeau.

en een take two teken? waar en wanneer zie je dit ?

wat me interesseert is, waar is dit jongetje nu als dit alles in scène gezet zou zijn? en de vader -die ondanks wat je misschien denkt als je de beelden ziet- het overleefde (volgens de officiele feiten).

Laatst gewijzigd door Tamam : 18 juni 2008 om 09:42.
Tamam is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juni 2008, 09:56   #43
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sarah Bekijk bericht
de suggestie dat het jongetje "luurt" blijft ook maar een suggestie.. misschien is het een stuiptrekking ofzo.

en de vader kan wel heel goed acteren, zo bewegensloos, met de ogen open zonder ook maar 1 keer te knipperen. chapeau.

en een take two teken? waar en wanneer zie je dit ?

wat me interesseert is, waar is dit jongetje nu als dit alles in scène gezet zou zijn? en de vader -die ondanks wat je misschien denkt als je de beelden ziet- het overleefde (volgens de officiele feiten).
wel, waar het jongetje nu is vraag ik me inderdaad ook af. als het in scène is gezet dat leeft die waarschijnlijk gewoon ondergedoken onder een andere naam.

de "take II" kan je zien op
http://www.seconddraft.org/selections.php?theme=5takes waar de verschillende takes apart te zien zijn.

meer bepaald: http://www.seconddraft.org/take3.php

het bewegende "dode" martelaartje : http://www.seconddraft.org/take6.php

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o

Laatst gewijzigd door circe : 18 juni 2008 om 09:59.
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juni 2008, 10:32   #44
ministe van agitatie
Eur. Commissievoorzitter

ministe van agitatie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe
ahum ahum.... en toen hij was opgelapt hebben ze hem dus teruggebracht om dood te laten schieten of zo?
Nergens wordt gesteld dat de vader doodgeschoten is.

Citaat:
wel, waar het jongetje nu is vraag ik me inderdaad ook af. als het in scène is gezet dat leeft die waarschijnlijk gewoon ondergedoken onder een andere naam.
Er zijn gegevens over de begrafenis, er zijn reportages over de familie nu, over de toestand van de vader, over zijn verwondingen, zijn half verlamde hand en het feit dat hij nog altijd mank is aan zijn been.

Citaat:
het bewegende "dode" martelaartje
Mensen zien wat ze willen zien. Niets of niemand zegt dat de jongen onmiddelijk en op slag dood was. Hij werd dood verklaard bij aankomst in het ziekenhuis.
Hij ligt op de schoot van zijn papa. Die papa beweegt. Dat ook zijn lichaam nog beweegt is niet vreemd maar logisch.

De hele teneur van uw gedachtengang en discussie vervult me met walging. Je doet alsof dit soort feiten fantasie is, alsof het nooit gebeurt in Palestina, alsof het onmogelijk is dat Israëlische soldaten en het IDF onschuldige slachtoffers maken en alsof de brutaliteit van de bezetting, de kolonisatie en de manier waarop dat mensenlevens verscheurt enkel en alleen berust op de scenarioschrijvers en de propagandamachine van de Palestijnen.

De cijfers over de Palestijnse doden, over de hongesnood in Gaza, over de terugvallende levensverwachting, de slachtoffers die in ziekenhuizen worden binnengebracht, de mensen die sterven aan de wegblokkades omdat ze de illegale grens niet over mogen, zijn nochtans bijzonder reëel.

U kan en wil die realiteit niet onder ogen zien en past dus de realiteit aan aan uw fantasie. Dat is zonder meer ziekelijk.

ministe van agitatie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juni 2008, 10:46   #45
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ministe van agitatie Bekijk bericht
Nergens wordt gesteld dat de vader doodgeschoten is.
ik had het over het martelaartje. Jij schreef toch dat de israelische kogels enkel in hun benen konden geraken?

Citaat:
Er zijn gegevens over de begrafenis, er zijn reportages over de familie nu, over de toestand van de vader, over zijn verwondingen, zijn half verlamde hand en het feit dat hij nog altijd mank is aan zijn been.
jij hebt die begrafenisstoet niet gezien waarbij het lijk eigenhandig terug op de berrie kroop zeker?
enfin, "een" begrafenis zegt niets over degene die is overleden. En als de vader dan toch zo gekwetst was, waarom zie je dan nergens bloed?

Citaat:
Mensen zien wat ze willen zien. Niets of niemand zegt dat de jongen onmiddelijk en op slag dood was. Hij werd dood verklaard bij aankomst in het ziekenhuis.
Op een bepaald moment roept de cameraman dat het kind dood is (waarschijnlijk aanwijzigen bij het toneelstuk), maar nadien verandert zijn arm van naast zijn zijde tot onder zijn hoofd waarbij hij onder de arm doorkijkt.

Citaat:
Hij ligt op de schoot van zijn papa. Die papa beweegt. Dat ook zijn lichaam nog beweegt is niet vreemd maar logisch.
hij ligt op de grond voor zijn vader.

Citaat:
De hele teneur van uw gedachtengang en discussie vervult me met walging. Je doet alsof dit soort feiten fantasie is, alsof het nooit gebeurt in Palestina, alsof het onmogelijk is dat Israëlische soldaten en het IDF onschuldige slachtoffers maken en alsof de brutaliteit van de bezetting, de kolonisatie en de manier waarop dat mensenlevens verscheurt enkel en alleen berust op de scenarioschrijvers en de propagandamachine van de Palestijnen.

De cijfers over de Palestijnse doden, over de hongesnood in Gaza, over de terugvallende levensverwachting, de slachtoffers die in ziekenhuizen worden binnengebracht, de mensen die sterven aan de wegblokkades omdat ze de illegale grens niet over mogen, zijn nochtans bijzonder reëel.

U kan en wil die realiteit niet onder ogen zien en past dus de realiteit aan aan uw fantasie. Dat is zonder meer ziekelijk.
dit is nu een je reinste onzin.
Ik becommentarieer een in scène gezet stukje film dat voor realiteit de wereld is ingestuurd. De gevolgen van deze fictie zijn dramatisch. Honderden slachtoffers vielen tijdens die intifada. Raar genoeg heb je daar geen commentaar op.

Moesten de palestijnen zich eens niet tussen de bevolking verschuilen, dan zouden er allicht een pak minder burgers gedood worden bij schermutselingen.
moesten de palestijnen eens stoppen met hun raketjes af te vuren, dan zouden de Israeliers geen behoeft hebben om terug te schieten.
moesten de palestijnen die bloeiende groenten en fruit industrie die ze GEKREGEN hadden van de Amerikaanse Joden, eens gewoon verder hebben gezet, in plaats van de kassen systematisch af te breken om van de stukken raketjes te kunnen maken, dan hadden ze nu geen honger.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
Oud 18 juni 2008, 11:14   #46
LastMohican
Banneling

Standaard

Citaat:
Moesten de palestijnen zich eens niet tussen de bevolking verschuilen, dan zouden er allicht een pak minder burgers gedood worden bij schermutselingen.
moesten de palestijnen eens stoppen met hun raketjes af te vuren, dan zouden de Israeliers geen behoeft hebben om terug te schieten.
moesten de palestijnen die bloeiende groenten en fruit industrie die ze GEKREGEN hadden van de Amerikaanse Joden, eens gewoon verder hebben gezet, in plaats van de kassen systematisch af te breken om van de stukken raketjes te kunnen maken, dan hadden ze nu geen honger.
Daar heb je een goed punt. Het valt me op dat de meest die-hard supporters van de Palestijnen (ze zijn zo lief meneer) meestal mensen zijn die nog nooit een voet in Israel gezet hebben...

Ik ben zelf al ettelijke malen in Israel geweest (Herzliiya, Haifa, Tel Aviv, ...) en daar kan je goed zien wat het verschil is tussen de Joodse bevolking en de Palestijnen. De joden werken zeer hard om hun land te verbeteren, productief te zijn etc. De palestijnen zijn enkel geinteresseerd in Raketten afschieten op de joden. Ze kregen een heel stuk land terug, en wat doen ze ? Werken ze om het te irrigeren en akkers te bouwen om in hun voedselbehoefte te voorzien ? Neen - ze zetten hun lanceerders wat dichterbij om verder Israel in te kunnen schieten (Sderot bvb).

En dan maar klagen als Israel grote kuis houdt om de raketten te stoppen.
LastMohican is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juni 2008, 11:22   #47
illwill
Secretaris-Generaal VN

illwill's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door LastMohican Bekijk bericht
Daar heb je een goed punt. Het valt me op dat de meest die-hard supporters van de Palestijnen (ze zijn zo lief meneer) meestal mensen zijn die nog nooit een voet in Israel gezet hebben...

Ik ben zelf al ettelijke malen in Israel geweest (Herzliiya, Haifa, Tel Aviv, ...) en daar kan je goed zien wat het verschil is tussen de Joodse bevolking en de Palestijnen. De joden werken zeer hard om hun land te verbeteren, productief te zijn etc. De palestijnen zijn enkel geinteresseerd in Raketten afschieten op de joden. Ze kregen een heel stuk land terug, en wat doen ze ? Werken ze om het te irrigeren en akkers te bouwen om in hun voedselbehoefte te voorzien ? Neen - ze zetten hun lanceerders wat dichterbij om verder Israel in te kunnen schieten (Sderot bvb).

Idd.
illwill is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juni 2008, 11:38   #48
goodwill
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:

1) onzin

2) off topic
Oud 18 juni 2008, 11:43   #49
Derk de Tweede
Secretaris-Generaal VN

Derk de Tweede's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door goodwill Bekijk bericht
1) onzin

2) off topic
Nee, in weze de kern van het probleem daar!
Palestijnen - of wat daar tenminste voor doorgaat, want Palestijnen bestaan eigenlijk helemaal niet - kennen maar één taal: geweld.
Overal waar ze zijn geweest breekt geweld uit en worden ze het land weer uitgeschopt!
Oud 18 juni 2008, 11:52   #50
LastMohican
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Derk de Tweede Bekijk bericht
Palestijnen - of wat daar tenminste voor doorgaat, want Palestijnen bestaan eigenlijk helemaal niet - kennen maar één taal: geweld.
Overal waar ze zijn geweest breekt geweld uit en worden ze het land weer uitgeschopt!
...en als ze geen tegenpartij vinden om tegen te vechten beginnen ze elkaar uit te moorden (Fatah-Hamas).

Rare jongens die Palestijnen...
LastMohican is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juni 2008, 11:52   #51
goodwill
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Derk de Tweede Bekijk bericht
Dit is een grove overdrijving en veralgemening.

De situatie van de Palestijnen is al genoeg behandeld geweest, en daaruit blijkt duidelijk dat je de zaken niet zomaar kan verengen tot één punt.
Als je alles herleid tot geweld, dan ben je weeral 'aan het verzinnen'.

Laatst gewijzigd door goodwill : 18 juni 2008 om 11:53.
Oud 18 juni 2008, 12:56   #52
Tamam
Minister-President

Tamam's schermafbeelding

Standaard

LastMohican.. dat je naar Israel geweest bent zal u niet veel bijgebracht hebben vrees ik, aan uw eenzijdige mening te zien. wanneer ga je eens naar Palestijns gebied ? benieuwd of uw commentaar nog hetzelfde zou zijn..
Tamam is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juni 2008, 12:58   #53
«ProudToBeWhatIAm»
Provinciaal Gedeputeerde

«ProudToBeWhatIAm»'s schermafbeelding

Locatie: In een wereld waarin ze terrorisme veroorzaken om het te bestrijden met als doel = DUIDELIJK !!
Standaard

Er zijn duizenden muhammad durra's in Palastine, ik bedoel duizenden klein kindjes die nog niet kunnen lopen zijn daar doodgeschoten dus waar heb je het weer over?
«ProudToBeWhatIAm» is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juni 2008, 13:13   #54
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door «ProudToBeWhatIAm» Bekijk bericht
Er zijn duizenden muhammad durra's in Palastine, ik bedoel duizenden klein kindjes die nog niet kunnen lopen zijn daar doodgeschoten dus waar heb je het weer over?
En duizenden papa's die nog altijd niet doorhebben dat ze beter een ploeg in handen zouden nemen in plaats van een AK-47.

Duizenden papa's die hun kindjes als mini-terroristjes in parades laat opdraven.

Duizenden papa's die al 2 de generatievluchteling zijn en nog steeds niet van plan zijn hun leven en toekomst zelf in handen te nemen...
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juni 2008, 13:14   #55
ministe van agitatie
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
enfin, "een" begrafenis zegt niets over degene die is overleden.

Zo'n stellingen laat ik voor uw rekening.

Citaat:
En als de vader dan toch zo gekwetst was, waarom zie je dan nergens bloed?
Nee, het is waar, hij ziet er bijzonder gezond uit. Ik zal me vergist hebben. Hij is de vrolijkheid zelve.

Citaat:
Op een bepaald moment roept de cameraman dat het kind dood is
Spreek jij Arabisch?

Citaat:
Ik becommentarieer een in scène gezet stukje film dat voor realiteit de wereld is ingestuurd.
Het is realiteit. Het is zelfs dagelijkse realiteit. Maar uw cognitieve dissonantie maken het voor u onaanvaardbaar als realiteit. Het verandert niets aan de zaak.

Citaat:
De gevolgen van deze fictie zijn dramatisch. Honderden slachtoffers vielen tijdens die intifada. Raar genoeg heb je daar geen commentaar op.
De intifada was niet het geval van dit incident, maar van het bezoek van Sharon aan de Tempelberg. Het vuurgevecht waar Mohamed Al-Durha het leven liet was evenzeer een gevolg van die provocatie van Sharon. U haalt oorzaak en gevolg door elkaar.

En als u mijn mening wil over de intifada, natuurlijk steun ik de eerste en tweede intifada. Ze zijn heroïsch.

Citaat:
Moesten de palestijnen zich eens niet tussen de bevolking verschuilen
De bevolking zìjn de Palestijnen. Wat jij schrijft komt neer op de stelling dat de Vlamingen zich tussen de bevolking van Vlaanderen verschuilen. Zo'n stellingen zijn idioot.

Citaat:
, dan zouden er allicht een pak minder burgers gedood worden bij schermutselingen.
Het probleem zijn niet 'schermutselingen' maar de illegale bezetting en kolonisatie van een land. Zoiets creëert verzet. Dat is altijd zo geweest en het zal altijd zo zijn.
Citaat:
Het aantal slachtoffers aan Palestijnse kant is een veelvoud van dat aan Israëlische kant. Israël is met haar illegale bezetting de oorzaak van het probleem. Het Palestijns verzet is legitiem en legaal.

Oud 18 juni 2008, 13:21   #56
ministe van agitatie
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Ik heb inderdaad nog nooit een voet in Israel gezet maar alwel in Palestina.

Citaat:
De joden werken zeer hard om hun land te verbeteren, productief te zijn etc. De palestijnen zijn enkel geinteresseerd in Raketten afschieten op de joden.
Dit is je reinste racisme.

Citaat:
Ze kregen een heel stuk land terug, en wat doen ze ? Werken ze om het te irrigeren en akkers te bouwen om in hun voedselbehoefte te voorzien ? Neen
Ze willen niet "een heel stuk land" terug, ze willen waar ze recht op hebben. Iets wat jou wellicht onbekend is, vechten voor je recht in plaats van vrede nemen met een aalmoes.
Vreemd overigens dat iemand met zo'n nick (Last Mohican) tòch partij trekt voor de allochtonen die het land illegaal bezetten, koloniseren en de autochtone bevolking onderdrukken. De parallel met de VS als kolonialisten en de Indianen als onderdrukt volk is je wellicht ontgaan, maar hij gaat ook op voor Israëel dat de Palestijnen even racistisch behandelt als de Amerikanen de Mohikanen.

Citaat:
Het is een excuus als een ander. Israel is sinds haar conceptie bezig met gebiedsuitbreiding en ze doen dat "by any means necessary".

Laatst gewijzigd door ministe van agitatie : 18 juni 2008 om 13:36.
Oud 18 juni 2008, 13:21   #57
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

't is klaar jongen.
Pakt uw pilleke en kruip in je bed.

Tegenover zoveel zever ga ik mijn tijd niet meer verdoen.

en o ja: misschien toch eerst even het filmpje bekijken?

Oud 18 juni 2008, 13:26   #58
ministe van agitatie
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
En duizenden papa's die nog altijd niet doorhebben dat ze beter een ploeg in handen zouden nemen in plaats van een AK-47.
Wat een paternalistisch gezeik. Je hebt geen benul wat het betekent als je grond wordt afgenomen, je vader of familie vermoord wordt, als je dorp vernietigd wordt, als je gedwongen wordt te vluchten, in een kamp terecht komt en zelfs daar niet veilig bent.
Met je kleinburgerlijke moraal komen zeiken over een ploeg vasthouden terwijl je er in je hele leven waarschijnlijk zelf nog nooit één van dichtbij gezien hebt.

Toen de nazi's hier binnenvielen, waren er moedige mensen die in het verzet gingen en de wapens opnamen. Ze lieten hun ploeg of hun machine en hun eigenbelang achter om op te staan voor de principes waarin ze geloofden en de belangen te verdedigen van de generaties na hen. Mensen wier land bezet wordt hebben de neiging, het instinct en het goed recht zich daar tegen te verzetten. Ook als het Palestijnen zijn.

Oud 18 juni 2008, 13:28   #59
goodwill
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht

Duizenden papa's die hun kindjes als mini-terroristjes in parades laat opdraven.

Duizenden papa's die al 2 de generatievluchteling zijn en nog steeds niet van plan zijn hun leven en toekomst zelf in handen te nemen...
Tja, het is te zien dat je met oogkleppen rondloopt.

Er is al veel gezegd over de situatie aldaar.
Ofwel ben je onwillig om de situatie te begrijpen ofwel steek je heel de tijd je kop in het zand. Doe maar. We weten beter.
Oud 18 juni 2008, 13:32   #60
ministe van agitatie
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
't is klaar jongen.
Pakt uw pilleke en kruip in je bed.

Tegenover zoveel zever ga ik mijn tijd niet meer verdoen.

en o ja: misschien toch eerst even het filmpje bekijken?
Als de argumenten op zijn, zeg het dan gewoon. Je hoeft niet te gaan schelden.

En het filmpje kén ik al zeer lang. Van de nonsens die jij beschrijft is niets te zien, tenzij je jezelf wat wijsmaakt. Cognitieve dissonantie en rationalisatie.

Citaat:
Afweermechanismen zijn mentale processen (beeldvervormingstechnieken) die de betrokkene moeten toelaten de werkelijkheid op een minder bedreigende manier te beleven.

Het is belangrijk om in te zien dat deze mentale beeldvervormingstechnieken niet moeten aangeleerd worden, maar dat zij in feite uitingen zijn van het spontane denken van de mens. Van nature uit denkt de mens neurotisch, d.w.z. past hij de beelden en herinneringen aan aan zijn psychische behoeften. Het is eerder het "logische", "rationele" denken, waarbij hij rekening houdt met de objectieve gevolgen en de gevolgen op lange termijn, dat in de loop van jeugd moet aangeleerd worden.

De aangewende processen laten toe de werkelijkheid (1) niet te zien, of (2) anders te zien.

Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:06.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be