![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
Bekijk resultaten enquête: Is Ataturk een Europeaan? | |||
Ja |
![]() ![]() ![]() |
15 | 45,45% |
Nee |
![]() ![]() ![]() |
18 | 54,55% |
Aantal stemmers: 33. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Griekenland bestaat sinds 1829. Het Europese gedeelte van Turkije is nooit van Griekenland geweest en Troje heeft dus ook nooit in Griekenland gelegen.
![]() |
![]() |
#42 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Ik heb helaas ook weinig tijd. Heel in het in kort kan ik echter zeggen dat veel zogenaamde Grieken gewoon Orthodoxe Slaven waren die door de Grieks-Orthodoxe kerk(die binnen het Ottomaanse Rijk enorm veel macht had) geclaimd werden als Grieken.
![]() |
#43 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Ik weet dat godsdienst vroeger ook als "nationaliteit" gezien werd. Maar mijn vraag is vrij concreet : beweert u dat Egeïsch Macedonië voor WOI een Slavische (absolute) meerderheid had? En zo ja bronnen, anders kunnen we niet discussiëren.
![]() |
#44 |
Minister-President
|
![]() In Griekenland zijn er veel Grieken waarin de achternaam het stukje 'oglou' voorkomt. Dit is een verbastering van het Turkse "oglu" wat "zoon van" betekent. De huidige premier van Griekendland heeft Karamanlis als achternaam. Dit is een verbastering van het Turkse "Karamanli" dat "Uit Karaman" betekent. Karaman is een plaats in Turkije. Na de Turks-Griekse oorlog zijn veel Orthodox-Griekse Turken naar Griekenland verhuisd. Ik heb een Griek gekend die een "Griekse" oma had die alleen Turks sprak.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#45 | |
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#46 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#47 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() die turken zijn echt wel goed zenne. Na die turks-griekse oorlog zijn er honderdduizenden mensen GEDEPORTEERD. Alle Grieken op het turkse vasteland moesten naar de Griekse eilanden en alle turken in Griekenland konden naar Turkije. Waarschijnlijk met een hele hoop persoonlijke drama, maar uiteindelijk is het na die verplichte volksverhuizing (deportatie?) rustig geworden; Beter als de "reisjes" die de armeniers moesten maken en beter dan de verdeling van het Britse Mandaatgebied in een Joods gedeelte en een Arabisch gedeelte. Hoe zou dat nu komen? enfin, in Turkije zag ik heelder lege dorpen waarbij de gids me dan vertelde dat het een verlaten Grieks dorp was, in Lesbosch vertelden mensen me dat een deel van hun familie naar Turkije moest vertrekken.
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#48 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#49 |
Banneling
|
![]() Overigens zou men best eens werk maken van het buitenzwieren van de Turken (en Israël) uit de UEFA. Niet-Europese landen horen niet thuis in de Europese voetbalfederatie.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#50 | |
Locatie: Dietsland-Europa Ideologie: Solidarisme en corporatisme
|
![]() Citaat:
Ronduit schandalig, dit was een grote etnische zuivering van alle niet-Turken. Turken hadden en hebben geen plaats in Europa, de Grieken daarentegen hebben een historische "claim" op Klein-Azië. Hierdoor werd een einde gemaakt aan de grote Griekse aanwezigheid op Klein-Azië, een aanwezigheid van meerdere millennia!
![]() ![]() ![]() Laatst gewijzigd door Metternich : 15 juni 2008 om 19:10. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#51 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#52 | ||
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#53 |
Minister
|
![]() In ieder geval is hij Europeaan wat geestesingesteldheid betreft. Ook zijn nalatenschap voor Turkije is in ieder geval Europees. urkije heeft tijdens het interbellum trouwens een opmerkelijke inspanning gedaan om aansluiting te vinden bij Europa. Vandaag ligt Turkije zwaar onder vuur vanwege moslimpogingen om het land de de-Europeaniseren. Ironisch genoeg willen ze tegelijkertijd ook bij de EU.
![]() |
![]() |
#54 |
|
![]() De Hongaren zijn Europees geworden, de Turken niet.
![]() |
#55 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Kenan en de Turkse Nederlander gaan me vast kunnen helpen, maar ik vond het dus altijd zo grappig omdat de "nieuwe" woorden zo lekker frans klonken en voor mij eindelijk ook verstaanbaar waren. Tuvalet is er zo eentje (toilet), politie (is dat niet polies?) en garage was ook zoiets maar dat ben ik al vergeten.
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o Laatst gewijzigd door circe : 16 juni 2008 om 07:41. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#56 | |
|
![]() Citaat:
En ja, dat laatste is voor mij een basisvereiste om tot de Europese traditie te worden gerekend.
![]() |
![]() |
#57 |
|
![]() Pas op, als men de etnische zuiveringen weglaat, ben ik een enorme fan van Atatürk. Geen enkele staatsman heeft in zo'n korte tijd zo'n grote nadruk op zijn volk nagelaten. Een nieuw schrift, een nieuw alfabet, een nieuwe staatsvorm, secularisering van de staat, de ijzeren wil om alles wat niet meer nodig was te verwerpen (de kalief buitenzwieren, eens zie welke moslim hem dat zou durven nadoen...), niet opgeven ook wanneer men tegenover een grote overmacht staat, etc...
Een titanenwerk dat in vele opzichten vergelijkbaar is met de Russische Tsaar Peter I "de Grote" Romanov. Het maakte van Turkije een semi-westerse staat, maar daarom is het Turkse volk nog geen Europees volk geworden.
![]() ![]() ![]() Laatst gewijzigd door Metternich : 16 juni 2008 om 12:19. |
![]() |
![]() |
![]() |
#58 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#59 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Buiten het Byzantijnse rijk (tot 1453) en de Griekse Gemeenschappen in Turkije (tot 1923), moet je naar de antieke tijd gaan (dus BC) om Griekse stadsstaten terug te vinden �* la Troje. Dus, hoe moet ee dergelijke 'historische "claim"' er uit zien ? Dit wil zeggen dat vb. de Germanen moeten plaatsn maken voor de Kelten, die er voor he waren, enz... Laatst gewijzigd door goodwill : 16 juni 2008 om 12:29. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#60 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Hoe de mogelijke claims er ook uitzien, zijn de Turken Europees ?
Hier kan weeral geen zwart-wit antwoord geven: -geografisch: slechts het gedeelte ten westen van de Bosporus hoort bij Europa. Maar langs de andere kant krijgen we problemen met vb Cyprus dat dicht bij het Midden Oosten ligt. Ook Armenië en Georgië worden bij Europa gerekend, maar liggen eerder dicht bij Azië. - historisch: vroeger was Klein-Azië een deel van het Byzantijnse Rijk, dat als een deel van Europa werd beschouwd, daarna is het Ottomaanse rijk in de plaats gekomen: is het dan plots niet meer Europees geworden ? - etnisch: de Turken stammen hoofdzakelijk af van Centraal-Aziatische volkeren. Maar we mogen niet vergeten dat veel Turken door de eeuwen een gemngde afkomst hebben. Diverse volkeren leefden in het Ottomaanse rijk en er heeft zich een zekere vermenging voorgedaan, ook met "Europese volkeren". Atataturk is vb. geboren in Thessaloniki. - sportief vlak: Ook een moeilijke. Men heeft hier voor gekozen om Turkije bij Europe in te delen voor alle sporten. Idem voor Israël dat in het MO ligt. -economsch vlak: de Turkse economie is sterk gericht op Europa. ... Laatst gewijzigd door goodwill : 16 juni 2008 om 12:40. |
![]() |
![]() |