![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
by Strangers, ik zen nen bleken Algerijn 'k zou gere gastarbeider zijn en dan nog liefst in den Belgik want hier bij ons is 't toch zo warm ik heb mor een vraa, ik zen arm 'k verdien e frangeske en ne chik a'k van me wark is verlet dan trekkik gienen R.M.Z gien kindergeld of gienen dop ik wil nor 't land van Boudewijn 'k heb wel gin cente veur den trein dan doenek 't mor me autostop ik zen ne bleken Algerijn na zennik het gastarbeider zijn in den Belgik al wa gewend ik werk hier in e stinkfabrik waar da'k ik justekes nog ni stik mor ik verdien ne schone cent ik geef e vijfde van m'n pree on e vochtig kruipkot me W.C. plus nog m'n kole op krediet trekt van den overschot dien a g'het nog oewe kost, oewen R.M.Z wel dan travakkik hier veurniet ik zen nen bleken Algerijn na zienik het gastarbeider zijn in den Belgik al andersoem 'k mag in ginien cafe of zaal 'k verstaan gin botte van die taal tenzij dan "zot" of "godverdoem" de mense zien hier allemol zuur de look en 't schapevlees zen duur en de T.V-programs zen flaa hier weurt veel frit en sex gemokt de maskes lopen hier half nokt en ik verrek hier van de kaa ik zen nen bleken Algerijn ik zen da gastarbeider zijn in den Belgik al meer as meug want azzet kon dan ginge kik vandaag nimier nor 't stinkfabrik en ik vertrok al morgenvruug terug nor 't land van Boumedienne waar da'k God en klein Pierke ken al zennek 'r mor 'n arme luis zelfs zonder dop of R.M.Z. zelfs zonder tafel, zonder bed hemmek 't er warm, zennik 'r thuis al hemmik giene rotte knop dan gonnek mor trug me auto-stop want 't is er warm ... en 'k zen er thuis |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#42 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
(Ik heb de Belgische nationaliteit) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#43 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#44 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
We vroegen ons alleen af waar de tijd heen is dat je zo pro Belgique was.
![]() |
![]() |
#45 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#46 |
Banneling
|
![]() Ver achter ons. Het is als student gemakkellijk op basis van een ideologie of een idee je standpunt in te nemen over bvb een land of een staatsstructuur, maar als je eenmaal werkt, en hard werkt, gaan de dingen er toch opeens anders uitzien.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#47 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#48 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Zelf kennis is het begin van de wijsheid
|
![]() |
![]() |
![]() |
#49 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Hoog tijd dus dat er in Wallonië en Brussel ook aan begonnen wordt.....
![]() |
![]() |
#50 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar bent pas gedesillusioneerd geraakt op die drie maanden dat je in Belgique werkte.
![]() |
![]() |
#51 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#52 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Als alle studenten die aan de slag gaan ook zo reageren zal Vlaanderen nog veel sneller radicaliseren.
Het is als student gemakkellijk op basis van een ideologie of een idee je standpunt in te nemen over bvb een land of een staatsstructuur, maar als je eenmaal werkt, en hard werkt, gaan de dingen er toch opeens anders uitzien....
Het Oosten: De kiezer heeft niet altijd gelijk. De kiezer heeft alleen gelijk als hij stemt zoals Het Oosten het zou willen. Laatst gewijzigd door Knuppel : 13 juni 2008 om 23:05. |
![]() |
![]() |
![]() |
#53 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Vooral een Waalse....
![]() |
#54 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Nog zoiets leuks: hier bouw je blijkbaar verlofrecht op. Waarom heb ik als ik 2/3 van een jaar werk niet recht op 2/3 van het aantal vakantiedagen ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#55 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#56 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wat leerde jij eigenlijk aan de unief dat je toen niet in staat was om te denken wat je vandaag wel kunt?
![]() |
![]() |
#57 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Salaris 3000,00 3000,00 3000,00 Loon SV 3000,00 WW Awf 3,5% 58,56- 58,56- Premieloon Zvw 2941,44 Vergoeding Zvw (max) 7,2% 187,38 187,38 Loon LH 3128,82 Loonheffing 895,58- Zvw inkomensafh. (max) 7,2% 187,38- NETTO/TOTAAL 2045,86 In BE: 3000,00 - 392,10 - 820,54 - 27,51 + 0,00 - 0,00 = 1759,85 Vergeet niet dat pensioenbijdragen door je werkgever bovenop dit bruto bedrag worden betaald (in mijn geval 15 % van het bruto jaarsalaris) aan een pensioenfonds in NL. PS: Die 3000 is een fictief bedrag. De RSZ is belasting in mijn ogen btw. Kwijt ben je het. Het heeft gewoon een andere naam. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#58 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Alleen klaagbalken hebben kritiek. Maar kankeraars hebt ge nu eenmaal overal. Geef hun een paradijselijk eiland en dan klagen ze dat er teveel zon is. Laatst gewijzigd door system : 14 juni 2008 om 09:01. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#59 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Laat ze zo snel mogelijk verhuizen naar Belgie. Het eten van die vieze vette troep maakt je alleen maar dik en is vreselijk ongezond. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#60 |
Banneling
|
![]() Typisch Hollands. En de Hollanders maar kilo's vleeskroketten eten! Daar wordt ge mager en gezond van. Dat denken ze toch.
Laatst gewijzigd door system : 14 juni 2008 om 09:57. |
![]() |
![]() |