![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Partijdiscussies In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. Plaats hier alles die specifiek te maken heeft met een bepaalde partij (of meerdere partijen). |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Die man is nu burgemeester van Vilvoorde. Hij trekt zich niet veel aan van de andere burgemeesters van B-H-V in hun aktie voor de splitsing van hun arrondissement. Is het dan te verbazen dat sommigen zich vragen stellen over de houding van de CD&V ivm die splitsing in geval van regeringsdeelname? |
||
![]() |
![]() |
#42 | |||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#43 | ||
|
![]() Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
#44 | ||
|
![]() Citaat:
Of zijn er verschillende standpunten voor de mandatarissen naargelang ze een mandaat hebben in de gemeente, het Vlaams parlement, het Belgisch parlement of het Europees parlement. En wat is dan het standpunt van de leden die geen mandaat hebben. Of kunnen die ook allemaal afzonderlijk een eigen standpunt hebben? |
||
![]() |
![]() |
#45 | |||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#46 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Was het niet het BLOK die de Belgische paarse regering steunde
om de kieswet goed te keuren zonder de splitsing van de kieskring BHV ?? |
![]() |
![]() |
#47 | ||
|
![]() Citaat:
Intussen doe ik meer dan afwachten door een stem voor kandidaten en een partij die de splising eist. |
||
![]() |
![]() |
#48 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
U moet niet ver zoeken, in West-Vlaanderen staat Geert Bourgeois op de lijst. Trouwens, Geert heeft in de kamer zijn amendementen voor de splitsing van de kieskring BHV met vuur verdedigd. En hij heeft zich bij de stemming van de amendementen nergens vergist (als u begrijpt wat ik bedoel) En ook bij de globale stemming van de kieswet, waarbij de amendementen verworpen waren, heeft GEERT tegengestemd |
|
![]() |
![]() |
#49 | ||
|
![]() Citaat:
En, Clemens, ik ben Bruggeling, dus moet ik het zeker niet zo ver gaan zoeken. |
||
![]() |
![]() |
#50 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Luc
Inderdaad, ook ik zie uit naar het moment dat het BLOK niet alleen de amendementen van Geert Bourgeois goedkeurt in de kamer maar ook de globale kieswet WEGSTEMT waarin de amendementen zijn verworpen. |
![]() |
![]() |
#51 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#52 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Luc
Wij zijn het voor één keer eens. |
![]() |
![]() |
#53 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Toch spijtig dat de N-VA, Het Vlaams Blok en Cd&V niet SAMEN een amendement indienden voor de splitsing van BHV.
Moest dat nu persé apart gebeuren... Even opmerken: op 9 mei betoogt de VVB in Halle voor de spltsing van BHV en steun aan de burgemeesters om hun actie verder te zetten. Allen daarheen!!!
#54 |
|
![]() en ik wacht nog altijd op een inhoudelijke reactie op het ijzersterk artikel van Marc Grammens! Ik kan evengoed op Godot wachten zeker?!
|
![]() |
![]() |
#55 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Jan Hyoens
Als u het nog niet wist , er bestaan naschoolse opvangklassen waar u op oudere leeftijd kunt leren lezen en schrijven. Of moeten we u in gebarentaal van antwoord dienen. |
![]() |
![]() |
#56 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Jan Hyoens
Op één punt is er inderdaad niet geantwoord, op de onzin van Marc Grammens. Het gaat over de blabla die de reklame-adviseur van de CD&V uitkraamt. Wel ik zal u antwoorden in beeldspraak, hopelijk begrijpt u dat beter. Als mijn architect , onzin uitkraamt omtrent de buren, waar ik mijn huis aan het bouwen ben kan ik 2 zaken doen. Ofwel is de man een goed achitect, en laat ik hem uitrazen. Ofwel ontsla ik hem, omdat hij als architect niet deugd. Kijk, als Marc Grammens zo’n onzin nodig heeft om zijn Journaal te vullen, hij doet maar. Ik zal in elk geval geen euro aan zo’n onzin besteden, er bestaat andere lectuur en betere. |
![]() |
![]() |
#57 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#58 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
2. Grammens heeft al meer dan eens bewezen beter dan wie ook op de hoogte te zijn van het reilen en zeilen binnen de Belgische politiek. Indien U alle bladen buitengooit die U niet aanstaan, blijft misschien 'Kerk en Leven' nog over. Of 'Volle Manen' natuurlijk. Ik mag niet persoonlijk worden Clemens, maar je bent bezig met iemand te schofferen die héél in het begin van de N-VA de partij wel steunde. Misschien eens afvragen waarom hij dat nu ineens niet meer doet. |
|
![]() |
![]() |
#59 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Dan is marc Grammens heel slecht op de hoogte van de dagelijkse politiek. Vanaf de aankondiging van het "Vlaams kartel" is gezegd dat het kartel zou opkomen onder de naam "CD&V - N-VA" Maar Marc Grammens weet dat niet. Het pleit niet voor zijn journalistieke kennis. |
|
![]() |
![]() |
#60 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() [quote="Clemens"]
Citaat:
Dan is marc Grammens heel slecht op de hoogte van de dagelijkse politiek. Vanaf de aankondiging van het "Vlaams kartel" is gezegd dat het kartel zou opkomen onder de naam "CD&V - N-VA" Maar Marc Grammens weet dat niet. Het pleit niet voor zijn journalistieke kennis. |
|
![]() |