![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Of bedoel je nu de boeken die door de arabieren ZELF geschreven werden (ik bedoel dan wel degenen die ARABIER waren en zich niet verplicht een arabische naam moesten aannemen om hun hoofd aan hun lijf te kunnen houden! - er is wel een verschilletje nietwaar! Averoes is uiteindelijk TOCH nog geexecuteerd door de moslims hoor!)
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#42 |
Gouverneur
|
![]() Ik heb het over de geschiedenisboeken die je VANDAAG in alle bibliotheken vindt.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#43 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#44 |
Gouverneur
|
![]() Hoe? Moet ik mijn plaatselijke bibliotheek hier paar straten verder aanklagen omdat ze boeken laten lenen waar leugens instaan?
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#45 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
En welke academische pet bedoel je? Toch niet de mortarboard zoals die in de angelsaxische landen nog altijd wordt gebruikt?
![]() |
![]() |
#46 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Misschien die aangeboren oogkleppen afdoen? Pogingen om je hersenen wat lucht te geven? NA TE DENKEN?
vooraleer je klacht indient zou je best eerst bij jezelf nog eens te rade kunnen gaan én dan natuurlijk de schat aan andere bibliotheken eens kunnen uitpluizen! Je ziet! het Westen staat voor volledige vrijheid! maar rustig maar hoor! koest ..... we begrijpen dat je dat niet echt gewoon bent!
![]() |
![]() |
![]() |
#47 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Mustapha, de Bibliotheek van Alexandrië werd weliswaar verwoest door de Christenen, maar de Moslims hebben alleen maar afgewerkt waar die idioten 350 jaar voor hen mee begonnen waren.Ongelofelijke belachelijke zonde, en een teruggang voor de beschaving van die periode.Waarmee we nu minstens 200 jaar achterstaan op wat mogelijk was.
Maar om te zeggen dat Universiteiten een Islam uitvinding waren, dan was dat toch in een tolerante, wijsgerige periode waar ik niks van ken.Ook is er geen enkele verwijzing naar kennisvergaring in de versie van de koran die ik hier naast me liggen heb. Oftewel, Nogmaals, U bent of een AEL volgeling, met weinig of geen eigen wil, ofwel een zeer onderlegde agigator. Tot op heden heeft geen enkele op monotheïstische godsdienst stoelende beschaving enige serieuze vooruitgang geboekt.De verlichting was gesteund door kritische geesten die onder het juk van godsdienst vandaan kropen. Galilëo als voorbeeld. Leonardo DaVinci heeft zijn intelectuele voorsprong op anderen moeten gebruiken om onder de dwangbuis van de kerk vandaan te blijven, waardoor zijn ontplooiing beperkt werd.Het was dat ,of een brandstapel. En die man werkte onder een bewind dat zeer tolerant was in zijn tijd. Andere grote geesten bijvoorbeeld Roger bacon ,deze was een monnik, die minder met bijbels bezig was dan met alchemie. Tot ie ontplofte. Neen, vooruitgang is er gekomen desondanks religie moet ik zeggen.
![]() |
#48 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Tiens, Maddox...
En wie richtte dan die universiteiten op én runde ze gedurende eeuwen? En wie zorgde ervoor dat cultuur en wetenschap zich konden handhaven gedurende bijna 1000 jaar na de val van het Romeinse Rijk in West-Europa? Wie zorgde er dus voor dat die verlichting zich kon ontwikkelen? Wat een ontzettend hautain standpunt... En door z'n selectiviteit in het geheugen ook: wat een oneerlijk hautain standpunt. Ik ga niet ontkennen dat de Kerk in z'n streven naar het verwerven van wereldlijke macht en vooral het spijzen van de eigen goudkoffers gedurende een lange tijd een zeer intolerante koers is gaan varen. De kerk... en niet het christelijk geloof as such; de distinctie is nl. zeer belangrijk. Voor vele grote geesten die u zo gretig citeert was wetenschappelijk onderzoek juist een manier om "God's creation" beter te leren kennen. (Da's natuurlijk iets wat de Freemans in deze wereld wijselijk verzwijgen om hun theorieën niet in gevaar te brengen, maar lees er eens wat biografieën op na.). De intolerantie van de kerk tegenover die wetenschap is overigens niet van zeer lange duur geweest. Er bestaat nl. een redelijke consensus rond het feit dat Galilei gewoon brute pech had om juist in dat problematische tijdsgewricht met een kerk in diepe crisis geconfronteerd te worden. ... niet te snel en té ongenuanceerd oordelen is hier de boodschap. En ja, als ik zo om me heen kijk zie ik dat er nogal wat mensen blijkbaar een dringende behoefte hebben om aan nestbevuiling te doen. De simpele vaststelling dat ons West-Europese waardenstelsel in essentiële mate christelijk geïnspireerd is klinkt blijkbaar voor velen nogal schel in de oren. Van enige trots op de talloze positieve verwezenlijkingen en het immense culturele erfgoed dat ons christelijk Europa heeft opgeleverd is geen spoor te bekennen. Voelt een beetje zoals een puber die ontkent dat ie de zoon van z'n vader is. (of de dochten van haar moeder...)
![]() |
#49 | ||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Ik kan - in tegenstelling tot wat u misschien zou vermoeden uit mijn vorige posts - tot op zekere hoogte zelfs begrijpen dat iemand gelooft (of wil geloven).
![]() |
![]() |
![]() |
#50 | ||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#51 | ||
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
De christelijke leer en moraliteit is allerminst verouderd, wel integendeel... Het is wél zo dat ze de lat ontzettend hoog legt, maar dat er van ons tegelijkertijd niet verwacht of geëist wordt dat we heiligen zouden worden. Christus was de eerste om toe te geven dat er buiten en naast de "geloofsbeleving" ook nog een "leven" bestaat. En ik ben ook niet happig op de restauratie van een onverdraagzame kerk of wereldlijke autoriteit waarin mij zou voorgeschreven worden wat ik mag en niet mag denken. Ik heb vandaag zeker niet het gevoel dat m'n geloof in dat opzicht als een soort van "geestelijk corset" zou werken. Wel integendeel... Wat je schrijft over die "wedergeboorte" staat overigens ook niet haaks op een bepaalde (zelfs behoorlijk traditionele) visie binnen het christelijk geloof he... De wereld evolueert naar "volmaaktheid", en stukje bij beetje neemt onze kennis, wijsheid en -hopelijk ook- menselijkheid toe... generatie na generatie. Grappig hoe je soms langs zeer uiteenlopende wegen eigenlijk tot een vrij gelijkaardige visie kan komen... ![]()
![]() |