![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dit is voetbal, geen politiek of godsdienst. En voor mij mogen de Duitsers hun overwinning vieren, al toeterend. Ik merk hier wel een soort islamofobie. Ik ben zelf geen echte islamofiel, maar het is gewoon een godsdienst, en niet alle moslims zijn Al-Quaida-leden, ZEKER niet in Turkije. Turken zijn gewoon extreem nationalistisch, net als de meeste Oost-Europese volkeren. Toen Rusland vorige keer uitgeschakeld werd braken in Moskou zware rellen uit.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#42 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#43 |
Gouverneur
|
![]() En als je dat niet beseft ben je ofwel extreem dom, draag je ofwel oogkleppen de godganse dag (ofwel kom je gewoon nooit buiten) ofwel is het pure opzettelijke negatie ervan. Kdenk dat het bij veel (radicaal-)linksen dat laatste wel eens zou kunnen zijn..
![]() |
![]() |
#44 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Welke kolonisatie? Wordt er iemand verplicht zich te bekeren? Horen we de moëzzin oproepen tot gebed vanuit onze slaapkamer? Er zijn ook christenen in de Islamitische wereld, en Islamieten leven al vele eeuwen vreedzaam samen met Christenen in Europa (oostelijke kant). Natuurlijk zijn er extremisten, maar die heb je onder de christenen ook, vooral in Amerika. Ik begrijp heel die heisa niet zo goed. Natuurlijk heb je vreselijke wantoestanden in landen als Pakistan, Saudi-Arabië of Afghanistan. Maar daarnaast heb je ook islamitische landen waar de radicale Islam zo goed als ontbreekt, bvb. heel ex-Soviet-Centraal-Azië, Turkije, Bosnië, etc. Niemand wil pakistan of Afghanistan lid van de EU maken.
Laatst gewijzigd door tomm : 26 juni 2008 om 14:06. |
![]() |
![]() |
![]() |
#45 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En ik denk niet dat iemand die in Klemskerke of Reet woont daar meer last van zou hebben dan ik. Volgens mij is het gewoon een verdoken vorm van racisme en xenofobie, en heeft het veel meer te zien met "bro�*n mènne" dan met religie. "Islam" is trouwens even onzinnig als "christendom". Er bestaan veel verschillende soorten, en veel verschillende soorten individuën. Je hebt verdraagzame en fanatieke, strikte en minder strikte, net als onder de christenen. Hangt ook van land tot land af. Al-Quaida, Saudi-Arabië en consoorten is een pest die hun venijn overal ter wereld willen verspreiden, maar laten we vooral niet vergeten welke rol de VS daarin gespeeld heeft. Nu weer in Irak, in dat land bestond Al-Quaida niet eens, tot de Amerikanen er zich mee bemoeiden. Wat Turkije betreft heeft het hooggerechtshof net beslist dat vrouwen toch geen hoofddoek mogen dragen op de universiteitscampus. Laatst gewijzigd door tomm : 26 juni 2008 om 14:19. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#46 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Overigens erger ik me geel en groen aan het populistisch gefoeter van Wilders en consoorten.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#47 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
http://www.youtube.com/watch?v=d80SU7MGP1I http://www.ad.nl/buitenland/article1292969.ece http://www.refdag.nl/artikel/1342560...an+geweld.html http://www.ad.nl/dewereld/article187...sectieTopStory http://frontpage.fok.nl/nieuws/44575
Als het regent in Limburg, kan het op Aarde best mooi weer zijn. Laatst gewijzigd door willem1940NLD : 26 juni 2008 om 15:45. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#48 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#49 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door system : 26 juni 2008 om 19:08. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#50 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Er zijn natuurlijk wel extremisten in Turkije, maar dat gedachtengoed heeft geen wijdverspreid draagvlak in Turkije. Wel zijn Turken extreem nationalistisch, en minderheden worden niet altijd goed behandeld, maar dat is een andere kwestie en ook sommige EU-lidstaten zoals Griekenland en Bulgarije scoren slecht op dat vlak. Het hooggerechtshof heeft zojuist beslist dat sluiers niet welkom zijn op de universiteitscampussen, dat mag zelfs in België en Nederland. Een zwaar fundamentalistisch land kun je Turkije dus niet noemen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#51 | |
Burger
|
![]() Citaat:
Maar ach, het probleem ligt waarschijnlijk bij mij. Onverdraagzaam ofzo. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#52 | |
Gouverneur
|
![]() Vele jaren geleden toen ik mijn examens deed, was er een hittegolf... et alors?
Het leven zit vol met suprises; deal with it! Citaat:
ik ben als wildvreemde uitgenodigd geweest op een islamitische verjaardagsfeest van een jonge vrouw in Egypte; damn, zo dansen ![]() Meerdere malen uitgenodigd bij mensen thuis om het avondmaal samen te nuttigen in Marokko (van de gegoede klasse...tot de straatarmen) Natuurlijk is dit allemaal omdat ik in hun ogen een üntermensch ben. ![]()
![]() |
![]() |
#53 | |
|
![]() Citaat:
Gevestigde (anders)denkende burgers "genieten" een totaal andere status. http://nl.wikipedia.org/wiki/Dhimmi http://www.answering-islam.org/Dutch...andhimmies.htm
Als het regent in Limburg, kan het op Aarde best mooi weer zijn. Laatst gewijzigd door willem1940NLD : 27 juni 2008 om 14:56. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#54 |
Gouverneur
|
![]() Willem, dat zijn wetten uit DE MIDDELEEUWEN !!!
![]() ...en Sharia-begrippen bovendien. Alsof Expats in die landen onderworpen zijn aan discriminerende wetten uit de Sharia. Belachelijk. Ik heb GEEN belastingen moeten betalen als "Dhimmie" ![]() & in Marokko & Egypte staan CHRISTELIJKE KERKEN trouwens; iets wat volgens je links helemaal niet zou mogen kunnen... Truth is stranger than fiction.
![]() |
#55 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#56 | |
Burger
|
![]() Citaat:
Als ze willen feesten, waarom doen ze het dan niet binnen? Wat voor nut heeft het in godsnaam om op straat te gaan toeteren? Mooie ingesteldheid trouwens: "het leven zit vol verrassingen". Als er morgen iemand u op straat begint lastig te vallen, dan zal je denk ik niet dezelfde onzin verkopen als nu. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#57 | ||
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Heel radicaal! ![]() Citaat:
...en zo'n "crimineel" gedrag is vergelijkbaar met een overval. Nog zand in je kut van de examens misschien? ![]()
![]() |
![]() |
#58 |
Parlementslid
|
![]() Joat, en tes uuk moar vriee kleine ze...
![]()
![]() |
#59 | ||
|
![]() Citaat:
Expats zijn geen burgers van het land, blijven voor de duur van de overeenkomst "gast". Lees goed in de diverse informatie, o.a op Internet: bestaande kerken MOGEN gedoogd worden, onder strenge regels (maar verwoesten is niet strafbaar). http://www.answering-islam.org/Dutch...slimwereld.htm Citaat:
Als het regent in Limburg, kan het op Aarde best mooi weer zijn. Laatst gewijzigd door willem1940NLD : 27 juni 2008 om 19:25. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#60 |
Burger
|
![]() |
![]() |
![]() |