Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Godsdienst en levensovertuiging
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen.

Antwoord

Discussietools
Oud 30 juni 2008, 22:17   #41
Andro
Perm. Vertegenwoordiger VN

Andro's schermafbeelding

Standaard

Misschien heeft de islam sinds 9/11 zoveel aandacht gekregen waarbij het christendom volledig uit het oog is verloren gegaan, je mag ze allesziens de kans niet geven om zich te reorganizeren.

Laatst gewijzigd door Andro : 30 juni 2008 om 22:20.
Andro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juni 2008, 22:34   #42
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Paulus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andromeda1968 Bekijk bericht
Misschien heeft de islam sinds 9/11 zoveel aandacht gekregen waarbij het christendom volledig uit het oog is verloren gegaan, je mag ze allesziens de kans niet geven om zich te reorganizeren.
Wat heeft Christus u eigenlijk misdaan?

Paulus.
Paulus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juni 2008, 22:37   #43
Goe weere
Partijlid

Goe weere's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
Dat lees ik nu eens graag se. Zelfs als agnosticus.
De apostelen van 'verkondigde waarheden' maken geen onderscheid tussen atheisten en agnosten. Qua praktische houding, i.e. wijze van in het leven staan, is er trouwens bijna geen verschil tussen beide strekkingen.

Om het even met functielogica uit te leggen:

Het agnostische standpunt is -[G(d) & G(-d)] (= afwezigheid van geloof: ik geloof niet dat God bestaat maar ik geloof evenmin dat God niet bestaat)
Het atheïstische standpunt is G(-d) (ik geloof dat God niet bestaat).

G = functie 'geloven'
d = het object van de functie 'geloven', i.e. God (d van dio, om verwarring tussen de g van geloven en de g van God te voorkomen)

In beide gevallen betekent het dat we veroordeeld zijn tot onszelf, niet terug kunnen vallen op een hogere macht, die het al dan niet goed met ons voorheeft en die regels stelt aan ons gedrag.

One should respect public opinion insofar as is necessary to avoid starvation and keep out of prison, but anything beyond this is voluntary submission to unnecessary tyranny (B. Russell)

Laatst gewijzigd door Goe weere : 30 juni 2008 om 22:44.
Goe weere is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juni 2008, 22:45   #44
Preuße
Minister

Preuße's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paulus Bekijk bericht

Paulus.
Atheïsten zijn alleen uit op aandacht van christenen. Zeker die hier op het forum, die hun ganse dagen slijten met over God te praten. Ze liggen zodanig in de knoop met zichzelf dat ze in feite hunkeren naar wat aandacht. Daartoe proberen ze christenen te jennen en te provoceren op alle mogelijke manieren. Ze zijn in ieder geval slecht opgevoegd en hebben totaal geen moreel besef. Daarom leidt hun ziel hun zinloos bestaan en vergaan zovelen door drugs of geweld. Madalyn Murray O'Hair, de stichtster van de Amerikaanse atheïsten-beweging, werd vermoord door haar eigen atheïstische secretaris David Waters- zelf een militant atheïst. De manier waarop O'Hair en haar gezin vermoord werden en de lijken verder verminkt wil ik U nog besparen.

Atheïsten zijn duidelijk een vat vol frustratie en neigen naar geweld, zowel fysiek als verbaal. Ze zijn in ieder geval wel het tegenovergestelde van God's boodschap en liefde, in zover zijn ze wel succesvol. Ze hebben dan ook veel meer gemeen met Marc Dutroux en Adolf Hitler.

Avatar toont Friedrich-Wilhelm III König von Preussen (1770-1840).
Preuße is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juni 2008, 22:56   #45
okke
Gouverneur

okke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Preuße Bekijk bericht
Atheïsten zijn alleen uit op aandacht van christenen.
Dat is mooie ego-strelende gedachte voor christenen.

Citaat:
Zeker die hier op het forum, die hun ganse dagen slijten met over God te praten.
Er zijn een aantal leden die enkel over zingeving kunnen praten als elke zin eindigt met '... omdat het zo in de bijbel staat.' of '... en dat zal god je prima duidelijk maken als je eenmaal met je zondige hoofd voor hem staat.' Elke poging om over zingeving te praten wordt hier meestal mee de kop in gedrukt.

Citaat:
Ze liggen zodanig in de knoop met zichzelf dat ze in feite hunkeren naar wat aandacht.
...

Citaat:
Daartoe proberen ze christenen te jennen en te provoceren op alle mogelijke manieren.
...

Citaat:
Ze zijn in ieder geval slecht opgevoegd en hebben totaal geen moreel besef.
Dus atheïsme is terug te voeren op opvoeding. Moet ik toch eens met mijn ouders gaan praten...

Citaat:
Daarom leidt hun ziel hun zinloos bestaan en vergaan zovelen door drugs of geweld.
De ziel bestaat niet.

Citaat:
Madalyn Murray O'Hair, de stichtster van de Amerikaanse atheïsten-beweging, werd vermoord door haar eigen atheïstische secretaris David Waters- zelf een militant atheïst. De manier waarop O'Hair en haar gezin vermoord werden en de lijken verder verminkt wil ik U nog besparen.
Dat is een boeiend verhaal. Je weet meer van atheïsten als ik weet van de bijbel, lijkt wel.

Citaat:
Atheïsten zijn duidelijk een vat vol frustratie en neigen naar geweld, zowel fysiek als verbaal.
Welk fysiek en verbaal geweld heb je mij zien plegen? Of weet je dat ik gepleegd heb?

Citaat:
Ze zijn in ieder geval wel het tegenovergestelde van God's boodschap en liefde, in zover zijn ze wel succesvol.
De boodschap van bijbelse liefde staat in een ander topic ernstig onder vuur.

Citaat:
Ze hebben dan ook veel meer gemeen met Marc Dutroux en Adolf Hitler.
Wie sprak net over verbaal geweld?
Oud 30 juni 2008, 22:58   #46
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Atheïsten zijn alleen uit op aandacht van christenen. Zeker die hier op het forum, die hun ganse dagen slijten met over God te praten. Ze liggen zodanig in de knoop met zichzelf dat ze in feite hunkeren naar wat aandacht. Daartoe proberen ze christenen te jennen en te provoceren op alle mogelijke manieren. Ze zijn in ieder geval slecht opgevoegd en hebben totaal geen moreel besef. Daarom leidt hun ziel hun zinloos bestaan en vergaan zovelen door drugs of geweld. Madalyn Murray O'Hair, de stichtster van de Amerikaanse atheïsten-beweging, werd vermoord door haar eigen atheïstische secretaris David Waters- zelf een militant atheïst. De manier waarop O'Hair en haar gezin vermoord werden en de lijken verder verminkt wil ik U nog besparen.

Atheïsten zijn duidelijk een vat vol frustratie en neigen naar geweld, zowel fysiek als verbaal. Ze zijn in ieder geval wel het tegenovergestelde van God's boodschap en liefde, in zover zijn ze wel succesvol. Ze hebben dan ook veel meer gemeen met Marc Dutroux en Adolf Hitler.
Of ze veel gemeen hebben met Marc Dutroux en Adolf Hitler, zou ik niet gezegd willen hebben. Maar blijkbaar zien ze niet in dat hun manier van reageren, gelovigen juist versterkt in hun geloof. Ik bedoel dan christenen. Want ze reageren precies zoals voorspeld werd in de Bijbel.

Ik vind dat op zijn zachtst gezegd nogal ironisch.

Je kunt net zo goed een hond proberen weg te jagen door met TV-worstjes naar te gooien.

Christenen hebben graag kritiek op hun leerstellingen, want dat dwingt de gelovige tot onderzoek die hij graag doet en bevestigt andermaal hoe sterk de christelijke leerstellingen wel gefundeerd zijn vanuit de Bijbel.

Ware het niet dat we ook wat medelijden hadden bij zoveel blindheid, dan bleef alleen maar puur geestelijk genot over.

Paulus.
Oud 30 juni 2008, 22:59   #47
Goe weere
Partijlid

Standaard

Citaat:

Wow, wat een vat vol vooroordelen. Er zijn atheïsten in alle maten en kleuren, wellicht ook gefrustreerden zoals jij beschrijft. Maar stellig ook vele anderen, positief ingestelden zoals de Houtekiet van Walschap.

De hele geschiedenis staat bol van gefrustreerde, onverdraagzame, ongenietbare gelovigen die hun geloof met vuur en zwaard hebben opgelegd aan miljoenen onschuldigen en daarbij niet op een moordje meer of minder hebben gekeken.

Er is geen boek in de geschiedenis dat een groter spoor van bloed achter zich aansleept dan de Bijbel. Zie heksenjachten, zie Giordano Bruno die als ketter op de brandstapel werd gebracht, niet voordat men zijn tong uit zijn mond had gerukt, zie de kolonisatie van America en Afrika.

Qua levenshouding en nobiliteit hebben wij van gelovigen zeker geen lessen te leren. De vergelijking met Hitler en Dutroux is volledig misplaatst.

Nota bene: goed gelovige christenen die met woorden Gods boodschap en liefde hebben beleden, maar daarvan in hun daden niet al te veel last bleken te hebben:
- Augusto Pinochet
- Franco
- Benito Mussolini
- Moboetoe SeSe Seko
- Papa en Baby Doc
- enz... enz...

Moeten wij dan alle christenen over die kam scheren? Nee toch, met dat simplisme doe ik niet mee. Een beetje hygiënisch denken en discussieren aub!!!

One should respect public opinion insofar as is necessary to avoid starvation and keep out of prison, but anything beyond this is voluntary submission to unnecessary tyranny (B. Russell)

Laatst gewijzigd door Goe weere : 30 juni 2008 om 23:02.
Oud 30 juni 2008, 23:04   #48
Goe weere
Partijlid

Standaard

Citaat:
Paulus...
De boskabouter?? Een reïncarnatie van de apostel?

Oud 30 juni 2008, 23:13   #49
Preuße
Minister

Preuße's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door okke
Er zijn een aantal leden die enkel over zingeving kunnen praten als elke zin eindigt met '... omdat het zo in de bijbel staat.' of '... en dat zal god je prima duidelijk maken als je eenmaal met je zondige hoofd voor hem staat.' Elke poging om over zingeving te praten wordt hier meestal mee de kop in gedrukt.
Na, und? En toch gaat het maar door en door en door ... Misschien zijn atheïsten sado-masochisten die ook overdag aan een bezigheid moesten zien te geraken?

Citaat:
Dus atheïsme is terug te voeren op opvoeding. Moet ik toch eens met mijn ouders gaan praten...
De afwezigheid van een correcte omgang en van een tolerantie voor anderen ontbreekt totaal. Vooral dat constant provoceren en jennen met postings die uit één zin bestaan is bijzonder vreemd. Ze zouden hun tijd beter doorbrengen op de sofa van een psycholoog denk ik. Al die hunkering naar aandacht en al die verwensingen vind ik alleen terug bij zogenaamde "atheïsten".

Citaat:
De ziel bestaat niet.
Wat een argumentatie. U moest professor aan een universiteit geworden zijn.

Citaat:
Dat is een boeiend verhaal. Je weet meer van atheïsten als ik weet van de bijbel, lijkt wel.
Het grappige aan het hele O'Hair verhaal is dat ze bij leven "the most hated woman in America" gnoemd werd. Ook zij provoceerde het christelijke America natuurlijk zonder ophouden via praktijken die ik hier niet ga herhalen. De grote ironie is dat zij (en haar gezin) werden vermoord door een atheïst! Inderdaad, geen enkele christen heeft een haar op haar hoofd gekrengt- het was een vrijzinnige die allerlei werktuigen gebruikte om een pijnlijk einde te bezorgen. Dat vind ik werkelijk het teken aan de wand van het verschil tussen christenen en atheïsten. Respect voor het menselijk leven is immer seen christelijke waarde. Zoals U zelf al zei denken atheïsten dat we geen ziel hebben zodoende zijn mensen vrij wild en maakt een moord of twee of meer niet echt uit.

Citaat:
Welk fysiek en verbaal geweld heb je mij zien plegen? Of weet je dat ik gepleegd heb?
Niet alle atheïsten zullen aan de hand van mijn beschrijving te omschrijven zijn natuurlijk. Ik bedoelde hoofdzakelijk deze op het forum hier. U laat ik nog buiten beschouwing omdat U niet probeert te scoren door een oproep tot christenenhaat te lanceren of probeert te provoceren.

Avatar toont Friedrich-Wilhelm III König von Preussen (1770-1840).
Preuße is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juni 2008, 23:19   #50
Andro

Andro's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Paulus.
Mensen ziekelijk gebrainwasht.

Bovendien is religie het smerigste wapen wat de mens ooit uigevonden heeft.

Laatst gewijzigd door Andro : 30 juni 2008 om 23:20.
Andro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juni 2008, 23:21   #51
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Mensen ziekelijk gebrainwasht.

Bovendien is religie het smerigste wapen wat de mens ooit uigevonden heeft.
Ik vroeg dus wat Christus u misdaan had.

Niet wat u denkt dat hij anderen aangedaan zou hebben.

Paulus.
Oud 30 juni 2008, 23:26   #52
Andro

Andro's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik vroeg dus wat Christus u misdaan had.

Niet wat u denkt dat hij anderen aangedaan zou hebben.

Paulus.
Ik heb die zot nooit gezien, zijn kweeksel daaraantegen.
Oud 30 juni 2008, 23:29   #53
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik heb die zot nooit gezien, zijn kweeksel daaraantegen.
Ik vraag het nog één keer.

Wat heeft Christus jou misdaan?

Paulus.
Oud 30 juni 2008, 23:37   #54
Jeronimo
Minister-President

Jeronimo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik vraag het nog één keer.

Wat heeft Christus jou misdaan?

Paulus.
Christus (de Christus uit het boekske toch) is een fictieve figuur, hoe kan die nu iets verkeerd doen?
Jeronimo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juni 2008, 23:39   #55
Andro

Andro's schermafbeelding

Standaard

Het verstand van sommige gelovigen zit werkelijk waar de zon niet schijnt.
Oud 1 juli 2008, 00:10   #56
FDM
Banneling

Standaard

voor een mening over alle religies geef ik het woord aan mijn assistent
http://www.liveleak.com/view?i=a06_1193136515
FDM is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juli 2008, 00:42   #57
Svennies
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pluche Bekijk bericht
Dus voor sommige atheisten is hun 'geloof' enkel het verwerken van jeugdtrauma's, pas op ik kan dat begrijpen.
Nee toch niet, alhoewel het geloof er destijds werd ingestampt door mijn katholieke omgeving in de zestiger jaren van vorige eeuw met als toemaatje groot-tante nonneke erbovenop,een missiezuster wiens activiteiten zich in onze voormalige kroonkolonie afspeelde en die daar al tientallen jaren in een missiepost huisde, maar die eens per jaar mij enkele weken kwam terroriseren als ze voor vakantie naar huis kwam...

En o nee, ik heb mijn trauma's volledig achter mij gelaten..Mijn mooiste dag was evenwel midden de jaren 70 toen ik als soldaat op missie moest naar zaire en ik toen bij haar graf stond...

Zij lag er eindelijk onder en ik heb toen gezworen dat het héle geloof voor mij de pot op kon....

Laatst gewijzigd door Svennies : 1 juli 2008 om 00:44.
Svennies is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juli 2008, 05:15   #58
Travis66
Europees Commissaris

Travis66's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dus Uw levenswijze annex filosofie is gebaseerd op haat ("schieten") en op het internet anoniem schelden bij het plaatsen van oppervlakkige, Amerikaanse puberuitdrukkingen?
Neen. Wat een fantasie zeg. Gisteren heb ik een broodje gegeten. Mijn levenswijze annex filosofie is daar niet op gebaseerd hoor.

Citaat:
Ha ja, want als alle waarden vernietigd zijn zal dat een enorm "been om op te staan" betekenen zonder twijfel. Misschien moet U zich bij een of andere neo-nazi groepuscule aansluiten, daar bent U met Uw ideeën allicht meer op Uw plaats
Heb ik iets over waarden gezegd? Zonder twijfel?

Een ferme tip: Lees eens wat er staat zonder zelf er dingen bij te verzinnen. Dan kloppen uw conclusies misschien eens. Nu dus niet.

Laatst gewijzigd door Travis66 : 1 juli 2008 om 05:18.
Travis66 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juli 2008, 05:37   #59
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het verstand van sommige gelovigen zit werkelijk waar de zon niet schijnt.
Bedankt om niet te antwoorden op de vraag.

Paulus.
Oud 1 juli 2008, 08:13   #60
Esperanza
Eur. Commissievoorzitter

Esperanza's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pluche Bekijk bericht
Na nu bijna 2 jar op dit forum te ziten heb ik een prangende vraag, waarom vallen atheisten alleen de christenen aan?
Zoals reeds opgemerkt door Flippend Rund en Wautd vertoeven hier op dit forum voornamelijk christenen/katholieken in verhouding met Moslims of Joden die niet of nauwelijks te bespeuren zijn. Idem dito wat betreft Mormonen, Jehova's of andere geloofsstrekkingen.

Enige tijd geleden waren hier een zekere Averroes en Yahya actief, beiden moslim-fundis en moslim-creationisten. Die hebben evenvéél tegenwind gehad.

Er wordt dus geen onderscheid gemaakt. Het is gewoon een kwestie van al dan niet aanwezig zijn op dit forum.

Meer hoef je er dus niet achter te zoeken.

Laatst gewijzigd door Esperanza : 1 juli 2008 om 08:20.
Esperanza is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:37.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be