![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Misschien heeft de islam sinds 9/11 zoveel aandacht gekregen waarbij het christendom volledig uit het oog is verloren gegaan, je mag ze allesziens de kans niet geven om zich te reorganizeren.
Laatst gewijzigd door Andro : 30 juni 2008 om 22:20. |
![]() |
![]() |
![]() |
#42 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#43 |
Partijlid
|
![]() De apostelen van 'verkondigde waarheden' maken geen onderscheid tussen atheisten en agnosten. Qua praktische houding, i.e. wijze van in het leven staan, is er trouwens bijna geen verschil tussen beide strekkingen.
Om het even met functielogica uit te leggen: Het agnostische standpunt is -[G(d) & G(-d)] (= afwezigheid van geloof: ik geloof niet dat God bestaat maar ik geloof evenmin dat God niet bestaat) Het atheïstische standpunt is G(-d) (ik geloof dat God niet bestaat). G = functie 'geloven' d = het object van de functie 'geloven', i.e. God (d van dio, om verwarring tussen de g van geloven en de g van God te voorkomen) In beide gevallen betekent het dat we veroordeeld zijn tot onszelf, niet terug kunnen vallen op een hogere macht, die het al dan niet goed met ons voorheeft en die regels stelt aan ons gedrag.
Goe weere an de Zuid, ze smaate mee snieballe... One should respect public opinion insofar as is necessary to avoid starvation and keep out of prison, but anything beyond this is voluntary submission to unnecessary tyranny (B. Russell) Laatst gewijzigd door Goe weere : 30 juni 2008 om 22:44. |
![]() |
![]() |
![]() |
#44 |
Minister
|
![]() Atheïsten zijn alleen uit op aandacht van christenen. Zeker die hier op het forum, die hun ganse dagen slijten met over God te praten. Ze liggen zodanig in de knoop met zichzelf dat ze in feite hunkeren naar wat aandacht. Daartoe proberen ze christenen te jennen en te provoceren op alle mogelijke manieren. Ze zijn in ieder geval slecht opgevoegd en hebben totaal geen moreel besef. Daarom leidt hun ziel hun zinloos bestaan en vergaan zovelen door drugs of geweld. Madalyn Murray O'Hair, de stichtster van de Amerikaanse atheïsten-beweging, werd vermoord door haar eigen atheïstische secretaris David Waters- zelf een militant atheïst. De manier waarop O'Hair en haar gezin vermoord werden en de lijken verder verminkt wil ik U nog besparen.
Atheïsten zijn duidelijk een vat vol frustratie en neigen naar geweld, zowel fysiek als verbaal. Ze zijn in ieder geval wel het tegenovergestelde van God's boodschap en liefde, in zover zijn ze wel succesvol. Ze hebben dan ook veel meer gemeen met Marc Dutroux en Adolf Hitler.
![]() |
![]() |
#45 | |||||||||
Gouverneur
|
![]() Dat is mooie ego-strelende gedachte voor christenen.
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#46 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik vind dat op zijn zachtst gezegd nogal ironisch. Je kunt net zo goed een hond proberen weg te jagen door met TV-worstjes naar te gooien. Christenen hebben graag kritiek op hun leerstellingen, want dat dwingt de gelovige tot onderzoek die hij graag doet en bevestigt andermaal hoe sterk de christelijke leerstellingen wel gefundeerd zijn vanuit de Bijbel. Ware het niet dat we ook wat medelijden hadden bij zoveel blindheid, dan bleef alleen maar puur geestelijk genot over. Paulus. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#47 | |
Partijlid
|
![]() Citaat:
De hele geschiedenis staat bol van gefrustreerde, onverdraagzame, ongenietbare gelovigen die hun geloof met vuur en zwaard hebben opgelegd aan miljoenen onschuldigen en daarbij niet op een moordje meer of minder hebben gekeken. Er is geen boek in de geschiedenis dat een groter spoor van bloed achter zich aansleept dan de Bijbel. Zie heksenjachten, zie Giordano Bruno die als ketter op de brandstapel werd gebracht, niet voordat men zijn tong uit zijn mond had gerukt, zie de kolonisatie van America en Afrika. Qua levenshouding en nobiliteit hebben wij van gelovigen zeker geen lessen te leren. De vergelijking met Hitler en Dutroux is volledig misplaatst. Nota bene: goed gelovige christenen die met woorden Gods boodschap en liefde hebben beleden, maar daarvan in hun daden niet al te veel last bleken te hebben: - Augusto Pinochet - Franco - Benito Mussolini - Moboetoe SeSe Seko - Papa en Baby Doc - enz... enz... Moeten wij dan alle christenen over die kam scheren? Nee toch, met dat simplisme doe ik niet mee. Een beetje hygiënisch denken en discussieren aub!!!
Goe weere an de Zuid, ze smaate mee snieballe... One should respect public opinion insofar as is necessary to avoid starvation and keep out of prison, but anything beyond this is voluntary submission to unnecessary tyranny (B. Russell) Laatst gewijzigd door Goe weere : 30 juni 2008 om 23:02. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#48 | |
Partijlid
|
![]() Citaat:
Goe weere an de Zuid, ze smaate mee snieballe... One should respect public opinion insofar as is necessary to avoid starvation and keep out of prison, but anything beyond this is voluntary submission to unnecessary tyranny (B. Russell) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#49 | |||||
Minister
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#50 |
|
![]() Mensen ziekelijk gebrainwasht.
Bovendien is religie het smerigste wapen wat de mens ooit uigevonden heeft.
Laatst gewijzigd door Andro : 30 juni 2008 om 23:20. |
![]() |
![]() |
![]() |
#51 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#52 |
|
![]() Ik heb die zot nooit gezien, zijn kweeksel daaraantegen.
![]() |
![]() |
#53 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#54 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#55 |
|
![]() Het verstand van sommige gelovigen zit werkelijk waar de zon niet schijnt.
![]()
![]() |
![]() |
#56 |
Banneling
|
![]() voor een mening over alle religies geef ik het woord aan mijn assistent
http://www.liveleak.com/view?i=a06_1193136515 |
![]() |
![]() |
![]() |
#57 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En o nee, ik heb mijn trauma's volledig achter mij gelaten..Mijn mooiste dag was evenwel midden de jaren 70 toen ik als soldaat op missie moest naar zaire en ik toen bij haar graf stond... Zij lag er eindelijk onder en ik heb toen gezworen dat het héle geloof voor mij de pot op kon.... Laatst gewijzigd door Svennies : 1 juli 2008 om 00:44. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#58 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Citaat:
Een ferme tip: Lees eens wat er staat zonder zelf er dingen bij te verzinnen. Dan kloppen uw conclusies misschien eens. Nu dus niet.
![]() Laatst gewijzigd door Travis66 : 1 juli 2008 om 05:18. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#59 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#60 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Enige tijd geleden waren hier een zekere Averroes en Yahya actief, beiden moslim-fundis en moslim-creationisten. Die hebben evenvéél tegenwind gehad. Er wordt dus geen onderscheid gemaakt. Het is gewoon een kwestie van al dan niet aanwezig zijn op dit forum. Meer hoef je er dus niet achter te zoeken.
Etiam si omnes, ego non. Laatst gewijzigd door Esperanza : 1 juli 2008 om 08:20. |
|
![]() |
![]() |