![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
Bekijk resultaten enquête: Voor of tegen het rookverbod in het cafe | |||
Ja |
![]() ![]() ![]() |
21 | 46,67% |
Nee |
![]() ![]() ![]() |
22 | 48,89% |
Ik zou het niet weten |
![]() ![]() ![]() |
2 | 4,44% |
Aantal stemmers: 45. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
In restaurants vind ik het verbod echter prima, om egoïstische redenen weliswaar: ik rook zelf niet, en had er altijd de pest aan, als in een restaurant er zo een schoorsteen aan de tafel naast mij kwam zitten. Het soort mens dat een sigaret opsteekt tussen het voor- en het hoofdgerecht, en zijn stompels uitduwt in een halfleeg bord. Over sigaren-rokers en pijprokers begin ik niet eens, dan begin ik zelf al te stomen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#42 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#43 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#44 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() hilarissch gewoon
een chatcontact van me uit de grensstreek met nederland verteld me net dat je in de koffieshops door het tabaksverbod nu nog enkel pure wietjoints mag rollen en roken ![]()
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 2 juli 2008 om 16:51. |
![]() |
![]() |
![]() |
#45 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#46 |
|
![]() het zou wel eens kunnen en ik hoop dat ze hiermee de vlaming eindelijk kwaad gaan krijgen op big brother - als ze zijn plezier afpakken - de verdomde puriteinen
nergens is er zo n cafecultuur als in vlaanderen - ik denk dat daar vodden van gaan komen en hoop het eerlijk gezegd ook ![]()
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 2 juli 2008 om 17:06. |
![]() |
![]() |
![]() |
#47 | |
Burger
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#48 |
Locatie: Dietsland-Europa Ideologie: Solidarisme en corporatisme
|
![]() Tegen het rookverbod.
![]() |
#49 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Eén van de "instituten" die de Vlaming erg betrouwt en hoog inschat, dat is zijn huisdokter en zijn spesialist.
Als ge al eens een overbrugging hebt moeten laten steken, dan weet ge dat ge in ekstra-time aan het spelen zijt, en dat zoiets alleen maar te danken is aan die meneer of mevrouw die na lange studies enz. u geopereerd heeft. Wel, die mensen die ons laten leven in ekstra time, hebben hun gedacht nogmaals gezegd. Je kan het lezen in de standaard on line van vandaag, de link: http://www.standaard.be/Artikel/Deta...ieuwsoverzicht Voor als de link zou verdwijnen, enkele zinsnedes, met op het einde nog wat rood gekleurd (en let op hé, het zijn niet mijn woorden, maar wel die van uwen dokteur): Roken blijft een van de belangrijkste risicofactoren voor hart- en vaatziekten. Om dit risico te beperken, pleit de Belgische Vereniging voor Cardiologie (BVC) en de Belgische Cardiologische Liga ervoor om het voorbeeld van Nederland te volgen en alle horecazaken compleet rookvrij te maken. ... Uit wetenschappelijk onderzoek blijkt trouwens dat ook passief roken ernstige gevolgen heeft voor de gezondheid. De kans op hartziekten en longkanker stijgt bij niet-rokers die vaak passief meeroken met respectievelijk 23- en 24 procent. De lucht in ruimtes waar gerookt wordt, bevat ook veel meer gevaarlijk fijn stof dan in rookvrije ruimtes. ... Volgens de BVC en de Belgische Cardiologische Liga zal een algemeen rookverbod er, net als in andere landen, voor zorgen dat het totaal aantal gerookte sigaretten daalt en dat het aantal rokers afneemt, wat een belangrijk effect heeft op het voorkomen van hart- en vaatziekten. Voorbeelden uit andere landen tonen ook aan dat het doorvoeren van een rookverbod geen invloed heeft op de omzet van de horeca, iets waar veel horeca-uitbaters in België momenteel voor vrezen.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#50 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Volmondig mee eens ! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#51 | ||
|
![]() Citaat:
Niet-rokers willen enkel dat men in openbare gelegenheden zoals een café gevrijwaard is van giftige en stinkende rokersdampen. Je hoeft de zaken echt niet te overdrijven door er termen als dwangneurose, politiestaat en fobie bij te sleuren, want die hebben in dit debat geen plaats. Citaat:
Gelieve jouw mening niet te verwarren met de mening van de meerderheid. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#52 |
Partijlid
|
![]() Pijnlijk. Iemand die dit argument aanvoert om te debateren haalt zichzelf onderuit want zijn mening is dan 'ook maar mening, niet meer, niet minder'.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#53 | |
|
![]() Citaat:
Your point being ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#54 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het komt er niet op aan in het leven om gelijk te hebben, maar wel om gelijk te krijgen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#55 |
Minister
|
![]() autorijders hebben dat recht ook niet. Ik neem altijd de fiets. IK adem al JULLIE fijn stof in!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#56 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#57 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#58 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Geeft niet want dan heb je zo van die gezellige privé clubs waar je doet wat je wil. Al Capone is ook rijk geworden van zulke soort drooglegging, al was het dan in zijn geval alcohol. Nu ja sigaretjes kunnen nog veel meer opbrengen dan pintjes.
![]() |
![]() |
#59 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik ben ferm kontent nu er wel regels komen. Die konstatatie, tesamen met het spreekwoord "Entre le fort et le faible, c'est la liberté qui opprime et c'est la loi qui affranchit", ben ik tot het besluit gekomen dat het juist een teken van beschaving is, dat dingen geregeld worden, dus dat er regeltjes zijn. De regeltjes moeten natuurlijk wel nuttig zijn, en in dit geval, de bescherming van niet-rokers èn van rokers hun longen, is dit wel. Want als de regels niet nuttig zijn, dan komt het Vlaams spreekwoord op de pinnen: "Je trekt een lijn, en met die lijn, trek je je plan." Afijn, het wordt tijd dat ik deze draad laat voor wat ie is. Alles is gezegd aan beide kanten. Ik kan me alleen maar verheugen dat de wetgeving toch zal evolueren in een richting die ik graag heb.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#60 | |
|
![]() Citaat:
Akkoord, ik hoop dan ook dat je consequent bent en dat je dan niet klaagt over de regeltjes die jou nu niet goed uitkomen. Eigenlijk ben ik ook wel erg te vinden voor regeltjes, we zijn hier niet in de far-west: we zijn idd een beschaafde maatschappij. Regels moeten er zijn. Het is de beste manier om charlatans te verhinderen om naiëvelingen te bedotten. Die vrijheden moet men hen niet gunnen. Dat is al één van de voornaamste voordelen. Regels voor in alle branche's men maar kan voorstellen. Het is uiteindelijk idd een kluwen waar zelfs de meest pientere advocaten de bomen door het bos bijna niet zien, anderzijds schept het serieus wat jobs. (En ik heb enkele weken geleden serieus geklaagd in een topic over verkeersboete's, maar al bij al realiseer ik me wel, dat het zo toch het beste is, ook al ben ik zo'n goede chauffeur, en breng ik anderen niet in gevaar. En idd, zelfs hebben die verkeersboete's mij nu ietsje rustiger gekregen waar men dat wenst. ![]()
![]() |