Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 23 maart 2004, 12:44   #41
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Antoon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bruno*
Citaat:
Wat men ons hier altijd voorstelt als "solidariteit" is gewoon diefstal! Solidariteit houdt vrijwilligheid in; wat met de miljardenstroom naar Wallonië niet het geval is! Miljarden belastingsgeld van Vlaamse mensen die nu moeten sparen om nog een deftig pensioen te hebben, om een deftige ziekenhuis behandeling te krijgen,...!
Er stromen ook miljarden naar Vlaamse armen. Wat verstaat u onder "vrijwillige" solidariteit?
Bijvoorbeeld de 11 miljoen belgische franken die jaarlijks aan laurent worden gegeven gewoon gebruiken voor noodlijdende Vlamingen. Laurent kan altijd in de schatkisten van papa putten, mocht hij niet capabel genoeg zijn om een job te hebben.
Oud 23 maart 2004, 12:46   #42
Kim
Secretaris-Generaal VN

Kim's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Kim Stuur een bericht via Skype™ naar Kim
Standaard

Of die 700.000 euro die de belastingbetalende Belg ongewild aan de N-VA geeft.
Kim is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 maart 2004, 12:46   #43
Rudi Dierick
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudi Dierick

Ze staan beide aan de volledig tegenovergestelde kant van het ideologische spectrum vgl. met LSP; ze zijn namelijk beide aartskonservatief.
Wat is er conservatief aan pleiten voor broederlijkheid?
De hypocrisie in wat er allemaal verborgen en ontkend wordt. Vorige zaterdag in de Beursschouwburg werden er daarvan enkele stevige staaltje getoond. Het belgicistisch pleidooi voor 'broederlijkheid' is totaal ongeloofwaardigheid (net zoals het bruxellofiele van zaterdag) door de verregaande minimalisering/ ontkenning door zowat alle belgicisten van:
* de blijvende, zware discriminatie van Vlamingen in openbare diensten in brussel (op Vlaamse fora zoals deze beweren al die belgicisten tegen te zijn, maar daarvan lees ik NIETs op Franstalige fora -toon me gerust wat tegenvoorbeelden want ik volg ook niet alles, zodat er me zeker één en ander ontsnapt- en voorts wordt daar NERGENS mee rekening gehouden in hun programma's;
* het ethnisch unieke privilege dat PS, MR en CDh blijven opeisen, en waarbij Franstaligen zich in Vlaanderen zouden moeten kunnen blijven vestigen zonder er het vlaamse karakter van het openbare leven ook maar één minuut te erkennen; dit is uniek in héél de EU, maar dat censureren jullie maar o zo graag.
* De huidige belgische financieringsregels zijn zogenaamd 'solidariteit'; in werkelijkheid zijn ze echter zo geschreven dat ze enorme éénzijdige transfers veroorzaken; m.a.w. als Vlaanderen en Wallonie morgen exact even véél verdienen (aan primair inkomen), dan blijft er nogs tees een zware kapitaalsstroom naar Wallonie. En als u de juistheid van deze vaststelling betwijfelt, weet dan dat ik er gerust een weddenschap van pakweg 1000 € op wil inzetten.

En dat allemaal, dat heet dan 'broederlijkheid en solidariteit in de belgicistische propaganda. mooie hypocrisie ja.
Rudi Dierick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 maart 2004, 12:47   #44
giserke
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kim
ik moet ook ongewild op hun smoel in laken zitten kijken, en er nog voor moeten betalen.
giserke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 maart 2004, 12:49   #45
Rudi Dierick
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Amaai, nog zo'n hypokriete hypochodonder!

Het is echt niet de voorkeur vand e Vlaamse partijen dat de belgische schatkist die financiering van de partijen moet dragen. Integendeel, het is voor de overgrote meerderheid van de Vlaamse partijen de voorkeur dat de gemeenschappen dat doen!
Oud 23 maart 2004, 12:51   #46
Kim
Secretaris-Generaal VN

Kim's schermafbeelding

Standaard

Met dat verschil dat ze in Laken het land niet uit elkaar willen rukken voor het zogenaamde "edele Vlaanderen"...

Ik walg van die partijfinanciering. De N-Va heeft toch zoveel leden volgens jullie, kunnen jullie dan niet leven van al die lidgelden die dagelijks binnenstromen? Jullie parasiteren op Belgisch geld!
Oud 23 maart 2004, 12:53   #47
Rudi Dierick
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Foundation
Citaat:
Inzetten mag voor mijn part vanaf 100 €.
U zet nogal graag geld in in plaats van met argumenten af te komen. Ik ben niet van plan voor uw argumenten te betalen. Probeer uw gokschulden ergens anders kwijt te raken aub.
Hoezo, durft het het niet aan om uw stellingen ook hard te maken door er ook op in te zetten? dat zegt natuurlijk méér dan genoeg over de kwaliteit van uw argumentatie? We zullen de zaak u wat vergemakkelijken: ik zet 1000€ in; hoeveel durft u daartegenover inzetten?

daarenboven: trek eens een query op mijn naam, en kom dan nog eens terug met uw uitermate lage bewering dat ik géén argumentatie ontwikkel. Ik wil nog wel eens zien hoeveel argumenten u netjes door mij beschreven terug zal vinden? Of haakt u af van zodra er meer dan enkele regeltjes staan?

In elk geval: zo'n oneerlijke bewering siert u niet! Dat is namelijk zuivere laster! kijk maar eens een woordenboek na wat laster en smaad betekenen. Geen wonder dat u uw dat onder aan alias publceerde, en niet onder uw eigen naam!
Oud 23 maart 2004, 12:56   #48
Rudi Dierick
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sato
Citaat:

Goed samengevat.
Ik bekritiseer je stelling en dan zeg je dat ik het goed heb samengevat!?
Ik moet mij ernstig gaan beraden over mijn communicatie...
Beste, de bondigheid die velen op internetfora aanhouden heeft al voor menig misverstand gezorgd. Ik zag en zie inderdaad niet in waarin uw effectief heel hondige uitleg ook maar ergens kritiek op mij bevat.

Met vriendelijke groeten,

Rudi
Oud 23 maart 2004, 12:56   #49
Hanne
Banneling

Standaard

Citaat:
Citaat:
Wat men ons hier altijd voorstelt als "solidariteit" is gewoon diefstal! Solidariteit houdt vrijwilligheid in; wat met de miljardenstroom naar Wallonië niet het geval is! Miljarden belastingsgeld van Vlaamse mensen die nu moeten sparen om nog een deftig pensioen te hebben, om een deftige ziekenhuis behandeling te krijgen,...!
Er stromen ook miljarden naar Vlaamse armen. Wat verstaat u onder "vrijwillige" solidariteit?
Het tegengestelde van "onvrijwillige" solidariteit = het decennialang verplichte geld pompen in de door de PS geïnstalleerde en uitgebouwde uitkeringseconomie in Wallonië.
Uitkeringseconomie die in de eerste plaats electoraal interessant is voor de PS.
De unilaterale geldstroom wordt in stand gehouden onder het mom van 'solidariteit', een handige chantagetruuk waarvan Wallonië zich maar al te graag bedient.
Vraag is of het decennialang gebedel van Wallonië ter consolidatie van een electoraal voor de PS aantrekkelijke uitkeringseconomie nog iets met solidariteit te maken heeft. Het heeft meer met het egoïsme van een Waalse partij te maken die de chronische werkloosheidscultuur bestendigt ten einde zichzelf als de onmisbare hervormer in het zonnetje te zetten. Alleen komt er van dat hervormen niet veel van, als de huispolitiek louter focust op 'krijgen' , en nooit op iets 'doen'.
Hanne is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 maart 2004, 13:01   #50
zorroaster
Europees Commissaris

zorroaster's schermafbeelding

Locatie: Samenkomst van de schrale, mijmerende Kempen en het overvloedige, spekbuikige Brabant
Standaard

Citaat:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zorroaster

B-Plus-voorzitter Ludo Dierickx, toen hem gevraagd werd of hij ook bij de BUB zat na het vorige B-Plusdebat: "Nee, nee, zeker niet!"

Inderdaad, de relaties en de wederzijdse achting zijn nog nooit zo hoog geweest!
Zorroaster, informeer je eerst vooraleer je onzin uitkraamt.

1. De voorzitter van B-Plus is niet Ludo Dierickx maar Maurice Velge
2. Ludo is nooit lid geweest van B.U.B. Hij waardeert de partij maar is lid van Groen!
1. Ok, mij eender. Hij is het bekendste gezicht van B-Plus naar buiten toe in elk geval, heb ik de indruk.
2. Dat zei ik toch, dat hij geen lid van de BUB was. Als de BUB er zelfs niet in slaagt een overtuigd belgicist als Dierickx aan te trekken (en geloof me, Ludo ontkende zelfs met de grootste stelligheid zijn lidmaatschap van de BUB), moeten ze zich dringend vragen beginnen stellen over hun geloofwaardigheid. Jezelf "de enige oppositiepartij" noemen volstaat niet...
zorroaster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 maart 2004, 13:08   #51
Kim
Secretaris-Generaal VN

Kim's schermafbeelding

Standaard

Ik dacht dat het tweede punt smalend bedoeld was...

Ludo levert geweldig werk voor B-Plus. Hij steunt en respecteert de BUB voor 100%, maar daarom moet men nog geen lid worden. Ik respecteer en steun elke Belgische beweging maar ben ook niet van elke beweging lid.
Oud 23 maart 2004, 13:29   #52
zorroaster
Europees Commissaris

Locatie: Samenkomst van de schrale, mijmerende Kempen en het overvloedige, spekbuikige Brabant
Standaard

Citaat:

Ludo levert geweldig werk voor B-Plus. Hij steunt en respecteert de BUB voor 100%, maar daarom moet men nog geen lid worden. Ik respecteer en steun elke Belgische beweging maar ben ook niet van elke beweging lid.
Nogal een eigenaardige redenering hé? BUB is de zelfverklaarde Belgische partij, de enige oppositiepartij voor België en toch wil Ludo Dierickx niet mee jullie kar trekken. Liever gaat hij naar Groen!, een partij die met het VB vergeleken werd door Bob Vangeel wat betreft communautaire visie.

Dat zegt toch iets over de BUB? Probeer daar eens eerlijk op te antwoorden, in plaats van rond de pot te draaien?
Oud 23 maart 2004, 13:35   #53
Kim
Secretaris-Generaal VN

Kim's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:

Nogal een eigenaardige redenering hé? BUB is de zelfverklaarde Belgische partij, de enige oppositiepartij voor België en toch wil Ludo Dierickx niet mee jullie kar trekken. Liever gaat hij naar Groen!, een partij die met het VB vergeleken werd door Bob Vangeel wat betreft communautaire visie.

Dat zegt toch iets over de BUB? Probeer daar eens eerlijk op te antwoorden, in plaats van rond de pot te draaien?
Ik ben eerlijk. B-Plus is een beweging voor een federaal België, BUB is een politieke partij voor een unitair België. Misschien kan hij zich niet volledig terugvinden in ons programma. Overigens ben ik blij dat er dankzij Ludo een sterke Belgische invloed in Groen! is.

Ik weet wat ik aan Ludo heb en dat is veel meer dan u zou denken.
Oud 23 maart 2004, 13:39   #54
zorroaster
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Citaat:

Overigens ben ik blij dat er dankzij Ludo een sterke Belgische invloed in Groen! is.
Bart De Wever op het laatste UA-debat tegen Johan Malcorps (Groen!): "Ach ja, Ludo Dierickx zit terug bij Groen! Is het niet, Johan? Zijn jullie niet blij met zijn terugkeer?"
Johan Malcorps: Diepe zucht en hoofd laten hangen...
Oud 23 maart 2004, 14:31   #55
luc broes
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Ik heb zopas het inleidend stuk van de heer Benno Barnard gelezen en vooral onthouden:
" N-VA: die wemelt namelijk van de nazaten van collaborateurs, nog erger dan het Vlaams Blok"
Ik moet eerlijk bekennen, VB-er zijnde, dat het als een balsem op de wonde is te vernemen dat sommigen nòg erger zijn dan het Vlaams Blok.
Dat dit komt uit de pen van een literator wiens liefde tot Noord-België hem ooit liet bevallen van de uitspraak: Guido Gezelle een wandelende IJzertoren, vervult mij met diepe dankbaarheid.

Mag ik toch de heer Barnard dringend verzoeken de lotgevallen van de Joden in Nederland tijdens de oorlog eens te onderzoeken vooraleer een beschuldigende vinger uit te steken naar anderen in zijn gastland.
luc broes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 maart 2004, 18:27   #56
querty
Provinciaal Statenlid

querty's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door C uit W
Het zijn dus niet enkel de Blubbers die geen argumenten hebben, het is het hele belgisccistische kamp...
De Vlamingen hebben ook geen argumenten hoor. Geen overtuigende toch niet. Het gaat alleen maar om geld.
http://forum.politics.be/showthread.php?t=12179
Vlaamse efficiëntie = 0
querty is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 maart 2004, 18:37   #57
querty
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim
Citaat:
Wederom, u hebt dus geen probleem met broederschap met de hollanders? Leve groot Nederland

wat is er overigens zo progressief aan een monarchie?

Jullie zijn voor het behoud van Belgie. En de koning. Conservatief dus.
Zonder koning kan je in België niet echt. Maar ze mogen gerust aan zijn dotatie komen van mij. Hij mag zelfs in een gewoon huis gaan wonen vind ik. Ik vraag mij af voorwat hij eigenlijk zoveel personeel heeft?
Vlaamse efficiëntie = 0
Oud 23 maart 2004, 18:42   #58
querty
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Citaat:

De hypocrisie in wat er allemaal verborgen en ontkend wordt. Vorige zaterdag in de Beursschouwburg werden er daarvan enkele stevige staaltje getoond. Het belgicistisch pleidooi voor 'broederlijkheid' is totaal ongeloofwaardigheid (net zoals het bruxellofiele van zaterdag) door de verregaande minimalisering/ ontkenning door zowat alle belgicisten van:
* de blijvende, zware discriminatie van Vlamingen in openbare diensten in brussel (op Vlaamse fora zoals deze beweren al die belgicisten tegen te zijn, maar daarvan lees ik NIETs op Franstalige fora -toon me gerust wat tegenvoorbeelden want ik volg ook niet alles, zodat er me zeker één en ander ontsnapt- en voorts wordt daar NERGENS mee rekening gehouden in hun programma's;
* het ethnisch unieke privilege dat PS, MR en CDh blijven opeisen, en waarbij Franstaligen zich in Vlaanderen zouden moeten kunnen blijven vestigen zonder er het vlaamse karakter van het openbare leven ook maar één minuut te erkennen; dit is uniek in héél de EU, maar dat censureren jullie maar o zo graag.
* De huidige belgische financieringsregels zijn zogenaamd 'solidariteit'; in werkelijkheid zijn ze echter zo geschreven dat ze enorme éénzijdige transfers veroorzaken; m.a.w. als Vlaanderen en Wallonie morgen exact even véél verdienen (aan primair inkomen), dan blijft er nogs tees een zware kapitaalsstroom naar Wallonie. En als u de juistheid van deze vaststelling betwijfelt, weet dan dat ik er gerust een weddenschap van pakweg 1000 € op wil inzetten.

En dat allemaal, dat heet dan 'broederlijkheid en solidariteit in de belgicistische propaganda. mooie hypocrisie ja.
Maar waarom mag dat geld niet naar Wallonië gaan? Het blijft toch binnen het land.
Vlaamse efficiëntie = 0
Oud 23 maart 2004, 18:43   #59
Griffin
Eur. Commissievoorzitter

Griffin's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door querty
Zonder koning kan je in België niet echt. Maar ze mogen gerust aan zijn dotatie komen van mij. Hij mag zelfs in een gewoon huis gaan wonen vind ik. Ik vraag mij af voorwat hij eigenlijk zoveel personeel heeft?
Om hem bij te houden als ie op zijn motto aan het racen slaat Ik ga akkoord met u, zoveel geld heeft ie vast niet nodig. Het leefloon zou misschien wel wat aan de lage kant zijn als ie buitenlandse hoogwaardigheidsbekleders moet ontvangen, maar een koningsloon gekoppeld aan de index, gebaseerd op een redelijk inkomen voor een fulltime job... het lijkt me mogelijk

en ook wel hilarisch is
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pindar Bekijk bericht
Ik weet er namelijk niet zoveel van namelijk, daar ik er nog helemaal niks over gelezen heb.
Ik quote mezelf niet vaak, maar deze vond ik toch de moeite:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Griffin Bekijk bericht
Filosofie is een beetje verdrinken op de rand van een plas water.
Griffin is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 maart 2004, 18:56   #60
zorroaster
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door querty
Citaat:

Maar waarom mag dat geld niet naar Wallonië gaan? Het blijft toch binnen het land.
Waarom al ons geld niet naar Congo sturen? Het blijft toch op deze aarde?
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:44.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be