Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes...
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé.

Antwoord

Discussietools
Oud 6 juli 2008, 17:09   #41
Pantoffeldiertje
Gouverneur

Pantoffeldiertje's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door manta Bekijk bericht

Waarom ? Heb je nog WoW goud over ???
Nee, maar daarvoor heb je maandelijks lidgeld nodig.

Tenzij het illegaal is.

(En WoW-gold verkopers zijn er genoeg op dit forum )
Oud 6 juli 2008, 17:09   #42
mams
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jaani_Dushman Bekijk bericht
De kans bestaat altijd dat hij uit het nest wordt geduwd, en dat hij tegen de grond smakt 20m lager. Die kans lijkt mij echter gring.
Maar als je hem niet uit het nest duwt, dan weet je met 100% zekerheid dat je zijn leven aan het kapotmaken bent.
Hij is toch niet verplicht om hier thuis te zijn?En hoe krijg ik hem dan buiten volgens u?Hoe doe je dat?

Mijn nest is wel niet zoals de vogels,hier zijn wel deuren waar ik hem door moet krijgen.Hij gaat echt niet doorgaan omdat ik het zeg.En zo sterk ben ik echt niet hoor.Als hij niet buiten wil,krijg ik hem echt niet door de deur.Daar zal ik hulp bij nodig hebben.
mams is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juli 2008, 17:15   #43
mams
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Groentje-18 Bekijk bericht
Informeer eens naar zijn toekomstbeeld?

Is het zijn droom om voor altijd onder mama's vleugels te leven? Waarschijnlijk niet?

Ik denk dat je zoon op de één of andere manier met zichzelf in de knoop ligt.
Misschien kan je toch beter op zoek naar psychologische hulpverlening? Misschien eens gaan praten met een maatschappelijk werker? Bellen naar tele-onthaal? Of contact opnemen met het Centrum algemeen welzijnswerk of het geestelijke gezondheidszorgcentrum in je buurt.
Er zijn desnoods ook gezinstherapeuten die aan huis komen, daarvoor hoeft je zoon dus niet het huis uit te gaan. (Heeft hij een sociale fobie misschien?)
Hij hoeft hiervoor het niet zelf een probleem te vinden, dat een ander het een probleem vindt, is genoeg.

In ieder geval niet wanhopen. Ik ken een jongen die zo gestopt is met school en jaren in de kelder heeft geleefd van zijn ouders, zich enkel bezighoudend met computerspelletjes en internet ... Het is nogal een hekel onderwerp wat we natuurlijk proberen te mijden dus ik weet niet hoe hij er terug bovenop is geraakt, maar hij is er terug bovenop geraakt. Hij gaat nu opnieuw naar een middelbare school om zijn diploma secundair alsnog te halen enzo, ook al is hij een vijftal jaar ouder dan zijn studiegenoten.
Er is dus zeker nog hoop.
Als ze naar huis komen is het natuurlijk goed,dan gebeurd er wel degelijk iets,want hem ergens heen krijgen,lukt niet.De meeste vragen altijd om hem te laten komen,dat is vervelend,ze begrijpen niet altijd dat dit niet zo vanzelfsprekend is.Ik wanhoop niet volledig,ik blijf zoeken naar oplossingen,want het is echt niet zo dat ik hem wil vasthouden of niet wil lossen,hij wil mij niet lossen,wat de anderen er ook mogen over denken.Mijn zoon heeft ook zijn secundair diploma niet en op 18 jaar is hij proeven gaan doen voor het leger,was hij optimaal door,maar de psycholoog heeft hem geweigerd.Hij moest toen zelf de papieren opvragen,ik als moeder kreeg deze niet,omdat hij meerderjarig was al.En hij heeft ze niet opgevraagd.Dus het is al een hele tijd bezig.Ik hoop ook dat hij zich zal herpakken zoals ze zeggen,want hij is verdorie slimmer dan ik.Bedankt voor je woorden.Prettige zondag nog.
Oud 6 juli 2008, 17:17   #44
manta
Secretaris-Generaal VN

manta's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door mams Bekijk bericht
Hij is toch niet verplicht om hier thuis te zijn?En hoe krijg ik hem dan buiten volgens u?Hoe doe je dat?

Mijn nest is wel niet zoals de vogels,hier zijn wel deuren waar ik hem door moet krijgen.Hij gaat echt niet doorgaan omdat ik het zeg.En zo sterk ben ik echt niet hoor.Als hij niet buiten wil,krijg ik hem echt niet door de deur.Daar zal ik hulp bij nodig hebben.
Als het echt te erg is , dan kan hij wel uit het huis gezet worden door de politie dacht ik , maar 't lijkt me niet echt aangeraden om je kind zo buiten te smijten hé (allee , ik zou't zo ni doen ...)

Maar als hij daar enkel woont om makkelijk eten, drinken, warmte en internet te hebben moet je hem duidelijk kunnen maken dat dit niet kan ...

En als het u niet lukt , dan moet je mss eens aan de wijkagent vragen of die hem kan duidelijk maken wat de consequenties kunnen zijn als hij zich zo blijft gedragen ...

Je zegt zelf dat je het financieel niet kan bolwerken , dus kan je ook niet toelaten dat hij u ook de dieperik intrekt ...
Manta heeft altijd gelijk of 't moet zijn dat hij eens geen gelijk heeft maar dat gebeurt enkel en alleen als-ie ongelijk heeft.
manta is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juli 2008, 17:18   #45
mams
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Als ze naar huis komen is het natuurlijk goed,dan gebeurd er wel degelijk iets,want hem ergens heen krijgen,lukt niet.De meeste vragen altijd om hem te laten komen,dat is vervelend,ze begrijpen niet altijd dat dit niet zo vanzelfsprekend is.Ik wanhoop niet volledig,ik blijf zoeken naar oplossingen,want het is echt niet zo dat ik hem wil vasthouden of niet wil lossen,hij wil mij niet lossen,wat de anderen er ook mogen over denken.Mijn zoon heeft ook zijn secundair diploma niet en op 18 jaar is hij proeven gaan doen voor het leger,was hij optimaal door,maar de psycholoog heeft hem geweigerd.Hij moest toen zelf de papieren opvragen,ik als moeder kreeg deze niet,omdat hij meerderjarig was al.En hij heeft ze niet opgevraagd.Dus het is al een hele tijd bezig.Ik hoop ook dat hij zich zal herpakken zoals ze zeggen,want hij is verdorie slimmer dan ik.Bedankt voor je woorden.Prettige zondag nog.
Hij heeft veel toekomst dromen,maar zegt dan zelf tegen mij dat hij dat nooit kan bereiken.Dus hij geloofd niet in zichzelf en denkt echt dat hij niets kan bereiken.Als ik dan zeg dat hij alles nog kan waarmaken ,dat hij echt al die dingen kan gaan doen,zegt hij weer neen,dat is niet voor mij weggelegd,want dan moet ik dingen doen en ik doe niets,dus dan kan het niet.Dus het lijkt mij dat dingen moeten gaan doen om de dromen te verwezelijken het grootste probleem is volgens hem.Daarom moet de reden waarom hij niets kan doen volgens hem ,toch wel onderzocht worden.Het waarom hij denkt dat hij niets zal kunnen waarmaken in het leven,want je hebt op die leeftijd nog een gans leven waar je mee kan doen wat je wil.
Oud 6 juli 2008, 17:23   #46
mams
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Als het echt te erg is , dan kan hij wel uit het huis gezet worden door de politie dacht ik , maar 't lijkt me niet echt aangeraden om je kind zo buiten te smijten hé (allee , ik zou't zo ni doen ...)

Maar als hij daar enkel woont om makkelijk eten, drinken, warmte en internet te hebben moet je hem duidelijk kunnen maken dat dit niet kan ...

En als het u niet lukt , dan moet je mss eens aan de wijkagent vragen of die hem kan duidelijk maken wat de consequenties kunnen zijn als hij zich zo blijft gedragen ...

Je zegt zelf dat je het financieel niet kan bolwerken , dus kan je ook niet toelaten dat hij u ook de dieperik intrekt ...
Dat is wat er nu al een tijd gebeurd,ik ga hier mee aan onderdoor.Financieel ook.Want ik heb geen inkomen voor 2 mensen,maar als invalide voor samenwonenden,en dat is het laagste,als alle rekeningen zijn betaalt,dan is alles wel degelijk op.Hij weet het heel goed,want ik vertel hem duidelijk wat de situatie is.De wijkagent proberen,misschien,alhoewel er niet veel dingen indruk op hem maken,hij kent ook de rechten van iemand en de zijne zeker.Dat is het nadeel dan weer van iemand die zo is en toch slim is.Neen ,het is werkelijk zo ,dat ik voor hem het beste wil,maar ik mag er zeker niet mee onderdoor gaan,want dat is er nu wel een beetje aan het gebeuren.En dat verdien ik ook niet .
Oud 6 juli 2008, 17:25   #47
mams
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Dat is wat er nu al een tijd gebeurd,ik ga hier mee aan onderdoor.Financieel ook.Want ik heb geen inkomen voor 2 mensen,maar als invalide voor samenwonenden,en dat is het laagste,als alle rekeningen zijn betaalt,dan is alles wel degelijk op.Hij weet het heel goed,want ik vertel hem duidelijk wat de situatie is.De wijkagent proberen,misschien,alhoewel er niet veel dingen indruk op hem maken,hij kent ook de rechten van iemand en de zijne zeker.Dat is het nadeel dan weer van iemand die zo is en toch slim is.Neen ,het is werkelijk zo ,dat ik voor hem het beste wil,maar ik mag er zeker niet mee onderdoor gaan,want dat is er nu wel een beetje aan het gebeuren.En dat verdien ik ook niet .
Ik bedank iedereen hier nog even,via deze weg.Ik ga hulp zoeken en zodra ik die vind bellen,ik kom hier zeker nog terug om te vertellen hoe het verder gaat.
Oud 6 juli 2008, 17:27   #48
Praetorian
Perm. Vertegenwoordiger VN

Praetorian's schermafbeelding

Locatie: Anti-liberalenstaat Ideologie: marxisme,Bolshevik-Leninism, Gramsci, Althusser, Badiou, Zizek, Sorel
Stuur een bericht via MSN naar Praetorian
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MaGNiFiCaT Bekijk bericht
Idd, hij is een vogel die uit het nest moet geduwd worden.
Daarmee wil ik zeggen dat hij geen gedacht heeft van zn eigen mogelijkheden omtrent alles in het leven en in de wereld.
Of juist al zeer realistisch is.
Oud 6 juli 2008, 17:30   #49
manta
Secretaris-Generaal VN

manta's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Volgens mij besef je dus ook goed genoeg dat je zowat alles hebt geprobeerd en dat je nu stilaan hard moet gaan optreden hé ...
Soms is een koude douche het enige wat iemand kan wakker maken... Geen van jullie beide kan zo verder , dus zal je die knoop moeten doorhakken , voor je er zelf aan tenonder gaat ...
Trek dat i-net van z'ne pc maar al eens uit om te beginnen , laat merken dat je het meent en sleur hem mee naar het ocmw of zo , die kunnen mss advies geven ivm. een huurwaarborg waardoor hij toch aan een studio kan geraken ... Een leefloon zou hij iets te makkelijk vinden , dus hopelijk kunnen ze hem daar op de één of andere manier motiveren om te werken ...
Manta heeft altijd gelijk of 't moet zijn dat hij eens geen gelijk heeft maar dat gebeurt enkel en alleen als-ie ongelijk heeft.
Oud 6 juli 2008, 17:32   #50
MaGNiFiCaT

MaGNiFiCaT's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Praetorian Bekijk bericht
Of juist al zeer realistisch is.
Iedereen kan toch meer dan enkel thuis te zitten passief te wezen, behalve serieus mentaal gehandicapten? (sorry voor de vergelijking) Ik geloof echt dat hij zichzelf serieus onderschat. Dat hij veel meer kan, maar dat hijzelf het niet geloofd. Hij zal het zelf moeten ontdekken, maar hoe, dat is de vraag.
Oud 6 juli 2008, 17:34   #51
Praetorian

Locatie: Anti-liberalenstaat Ideologie: marxisme,Bolshevik-Leninism, Gramsci, Althusser, Badiou, Zizek, Sorel
Standaard

Citaat:
Iedereen kan toch meer dan enkel thuis te zitten passief te wezen, behalve serieus mentaal gehandicapten? (sorry voor de vergelijking) Ik geloof echt dat hij zichzelf serieus onderschat. Dat hij veel meer kan, maar dat hijzelf het niet geloofd. Hij zal het zelf moeten ontdekken, maar hoe, dat is de vraag.
Ja, want iedereen kan zichzelf volmaken via een job? Laten we die vraag nog eens stellen indien hij aan de ketting staat in de Volvo.

(Ik wel, maar ik heb dan ook geluk.)
Oud 6 juli 2008, 17:34   #52
MaGNiFiCaT

Standaard

Citaat:
Volgens mij besef je dus ook goed genoeg dat je zowat alles hebt geprobeerd en dat je nu stilaan hard moet gaan optreden hé ...
Soms is een koude douche het enige wat iemand kan wakker maken... Geen van jullie beide kan zo verder , dus zal je die knoop moeten doorhakken , voor je er zelf aan tenonder gaat ...
Trek dat i-net van z'ne pc maar al eens uit om te beginnen , laat merken dat je het meent en sleur hem mee naar het ocmw of zo , die kunnen mss advies geven ivm. een huurwaarborg waardoor hij toch aan een studio kan geraken ... Een leefloon zou hij iets te makkelijk vinden , dus hopelijk kunnen ze hem daar op de één of andere manier motiveren om te werken ...
Als je hem hardhandig aanpakt in zn zwakke periode zou het kunnen zijn dat hij je dat zo kwalijk neemt dat hij je de rug toe keert en alle contact verbreekt. Hangt af van mens tot mens.

Maar plotseling geen internet, en plotseling geen kabel meer hebben lijkt me wel te proberen. Het zou ook wel echt kunnen gebeuren, als die situatie zo doorgaat.
Oud 6 juli 2008, 17:36   #53
MaGNiFiCaT

Standaard

Citaat:
Ja, want iedereen kan zichzelf volmaken via een job? Laten we die vraag nog eens stellen indien hij aan de ketting staat in de Volvo.

(Ik wel, maar ik heb dan ook geluk.)

Ik denk dat hij veel meer te geselen heeft dan enkel het vinden van een job hoor.
Oud 6 juli 2008, 17:36   #54
Tavek
Banneling

Standaard

Eens goei brol mee maken, en kost in inwoon eisen. Zolang hij dat niet betaalt hem pakken waar hem het meeste raakt: internet.

Werken zal zijn ogen wel laten opengaan.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juli 2008, 17:38   #55
Praetorian

Standaard

Citaat:
Ik denk dat hij veel meer te geselen heeft dan enkel het vinden van een job hoor.
Uiteindelijk draait het altijd rond het demagogisch discours dat hij een productief element van een systeem moet worden. De enige oplossing voor hem is misschien vrijwilliger worden voor een ngo ed.
Oud 6 juli 2008, 17:39   #56
manta
Secretaris-Generaal VN

manta's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Als je hem hardhandig aanpakt in zn zwakke periode zou het kunnen zijn dat hij je dat zo kwalijk neemt dat hij je de rug toe keert en alle contact verbreekt. Hangt af van mens tot mens.
Voor zover ik het begrijp heeft hij die "zwakke periode" al veel te lang en stopt die maar niet ...
Je kan er ook niet op blijven wachten hé ...

Citaat:
Maar plotseling geen internet, en plotseling geen kabel meer hebben lijkt me wel te proberen. Het zou ook wel echt kunnen gebeuren, als die situatie zo doorgaat

Bah , voor ene keer moet ik MaGNiFiCaT gelijk geven seg ...

Maar idd , als het zo verder gaat komen ze binnenkort zowiso de kabel afsluiten omdat z'n moeder de rekeningen niet meer kan betalen ...
Oud 6 juli 2008, 17:41   #57
manta
Secretaris-Generaal VN

manta's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Uiteindelijk draait het altijd rond het demagogisch discours dat hij een productief element van een systeem moet worden. De enige oplossing voor hem is misschien vrijwilliger worden voor een ngo ed.
Mss dat hij dan inziet dat hij door een loon te hebben zichzelf (en z'n moeder) een plezier kan doen door andere dingen te kunnen betalen ...
Het zal in alle geval beter zijn dan dat hij nu absoluut geen inbreng heeft voor 't gezin ...
Oud 6 juli 2008, 17:42   #58
Praetorian

Standaard

Citaat:
Mss dat hij dan inziet dat hij door een loon te hebben zichzelf (en z'n moeder) een plezier kan doen door andere dingen te kunnen betalen ...
Het zal in alle geval beter zijn dan dat hij nu absoluut geen inbreng heeft voor 't gezin ...
Je gaat over van punt a naar punt c, punt b is wel zijn psychologische toestand tijdens de verkoop van zijn arbeid.
Oud 6 juli 2008, 17:44   #59
MaGNiFiCaT

Standaard

Citaat:
Wel idd, da's nog een goed gedacht. Missch moest hij gewoon vrijblijvend vrijwilligerswerk proberen. Het is gelijk wat. Maar als hij ziet wat hij kan betekenen voor medemensen kan dit een aansporing zijn. en zo zou hij eindelijk eens zn eigen mogelijkheden kunnen ontdekken.

Maar nogmaals, indien hij last heeft van een sociale fobie, zal hij eerst dat moeten weten te overwinnen. Of gewoon samen.
Oud 6 juli 2008, 17:44   #60
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

AdrianHealey's schermafbeelding

Standaard

Jezus, trek jij alles in dezelfde ideologische nonsens?
"Anyone who denies the law of non-contradiction should be beaten and burned until he admits that to be beaten is not the same as not to be beaten, and to be burned is not the same as not to be burned."

Laatst gewijzigd door AdrianHealey : 6 juli 2008 om 17:44.
AdrianHealey is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:12.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be