![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() je reclameert zelf dat de tien procent niet-stemmers niet in rekening worden gebracht.
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#42 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het is in een normaal land al moeilijk, als je je visie in vier jaar moet kunnen waarmaken; laat staan in dit (on)land, waar de pollentiekers sneller van bestuursnivo wisselen dan van onderbroek. Referenda is goed voor fragmentarische beslissingen, voor nimby toestanden (not in my backyard) enz. (en ik weet wel dat dat in Zwitserland redelijk goed marsjeert, maar toch twijfel ik of het ook daar wel goed zal blijven marsjeren )
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#43 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Ik zou over burgerplichten en dergelijke kunnen beginnen, maar bij een anarchist is dat toch verloren moeite. Toch nog even dit: door de stemplicht wordt men gedwongen om daadwerkelijk een keuze te maken. Men kan er nog steeds voor opteren om geen stem uit te brengen, maar dan is dat uit overtuiging, en niet uit luiheid. En zo hoort het ook.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#44 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De oude sasakkes die uit gewoonte stemmen omdat ze moeten, zijn de oude CVP'ers, de oude sossen (die niet meer weten dat de sossen niet meer voor de arbeider maar voor de migrant werk) en de oude pvv'ers (in mindere mate denk ik zelf). de VB'er daarentegen waarvan men steeds maar DENKT dat het foertstemmers zijn, zijn ondertussen weldegelijk heel bewuste stemmers geworden. Bovendien is de jeugd veel meer VB geneigd dan men had willen geloven. Ik zou het eens willen zien als de stemplicht wordt afgeschaft.
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#45 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
een voorbeeldje uit de resente geschiedenis; onze groene vrienden, ttz onze vrienden die zichzelf groen noemen maar eigenlijk Chinees-rood zijn, hebben de kieswetgeving met veel overtuiging gewijzigd: ze hebben de kiesdrempel mee helpen invoeren. In de overtuiging dat ze daar nooit problemen zouden mee hebben, wel integendeel. Ja, dat heeft hen al nachtmerries vol groene spoken opgeleverd !!!
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#46 |
Gouverneur
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#47 |
Parlementslid
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#48 | |||
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Citaat:
ik heb er geen last van Citaat:
![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#49 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat doet niet ter zake. Feit is dat het hypocriet is om eerst te verkondigen dat je niet wil gaan stemmen, om dan vervolgens je te gaan afvragen waarom men met jouw niet-stem geen rekening gaat houden. Citaat:
![]() Citaat:
|
|||
![]() |
![]() |