![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ollanderke, GIJ DROOMT toch zo graag hardop he. We (de meesten onder ons) hebben weliswaar de pest aan de walen ,het is maar net ietsje meer dan aan die smerige ollanderkes. niet overtuigd? Ga gerust in antwerpen je "blijde groot oranje "boodschap verkondigen, vooral in de café's , lounges etc. Zoals reeds eerder gezegd, ik geef je geen drie dagen vooraleer ze zó hard op uwe wishful thinkende en naiëve ollandse smoel slaan dat ge naar de spoedafdeling moet. en het is niet alleen in antwerpen dat we geen keeskopkes moeten. de rest van vlaanderen is er over het algemeen ook niet zot op. Leterme moest zelfs lachen met de boodschap van die wildersjeannet en zei doodleuk,: "pure scienfiction". en wij gaan HOEGENAAMD niet het waalse juk afwerpen om nadien het ollandse over ons heen te krijgen. niemand die ons gaat temmen en zeker geen ollanderkes ![]()
KRITIEK OP ISRAEL IS TERECHT MEYER: ZELF EEN HOLOCAUST SURVIVOR :"hetgeen israel de palestijnen aandoet is hetzelfde als datgene wat de nazi's de joden aandeden in de jaren 30" VN RESOLUTIES ISRAEL :Iran wel en zij niet? res 1 res 2 Laatst gewijzigd door bruut geweld : 8 juli 2008 om 21:29. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#42 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Hoor je nou zelf niet hoe grappig je bent. Een volkje wat zich sinds mensenheugenis heeft laten temmen, jullie hebben nog nooit overheersend juk van je af kunnen werpen. Eerst kwamen de Bourgondiers, vervolgens de Spanjaarden, toen de Oostenrijkers, daarna de Nederlanders. Zij werden opgevolgd door de Walen. Maar misschien ga je gelijk krijgen en zal na pakweg zo'n 500 jaar ''vreemde'' overheersing de Vlaming eindelijk vrij zijn. Het is alleen jammer dat het net in een tijd gebeurt dat totale onafhankelijkheid niet meer bestaat ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#43 | ||||
Minister-President
|
![]() Citaat:
om een idee hoé we de pest aan jullie hebben; zelfs toen het Vb dreigde om nog groter te worden in antwerpen, zei een bekend CDNV politicus en schepen (Marc van Peel) LIEVER MET TIEN!! MARROKANEN OP EEN VERLATEN EILAND DAN MET ÉÉN OLLANDER.... ![]() ![]() Citaat:
aah, de ware smerige ollandse aard komt naarboven, zo kennen we ze... Bedankt om onze voorvaderen zo te bekladden die, hoewel sterk in de minderheid zich steeds in het verleden zo dapper hebben gedragen. wij zijn verslagen ja, maar getemd ? NOOIT ! ![]() Citaat:
![]() Citaat:
KRITIEK OP ISRAEL IS TERECHT MEYER: ZELF EEN HOLOCAUST SURVIVOR :"hetgeen israel de palestijnen aandoet is hetzelfde als datgene wat de nazi's de joden aandeden in de jaren 30" VN RESOLUTIES ISRAEL :Iran wel en zij niet? res 1 res 2 Laatst gewijzigd door bruut geweld : 8 juli 2008 om 21:50. |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#44 |
Parlementslid
|
![]()
![]() |
#45 |
Minister-President
|
![]() ![]() gelukkig dat geschiedenis hoegenaamd géén toekomst is. en het zal al helemaal géén "onze" toekomst zijn. wel leuk om die ollanders zo te zien smeken. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#46 |
Parlementslid
|
![]() Lijkt die jongen nou zo gefrustreerd of is dit gezichtsbedrog?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#47 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() ![]() Let wel ,die verstaat géén frans ,maar ook geen hollands,en een hollandse schedel is zeker niet sterker dan een franse..ENNE DAT TREKKEN WIJ ONS NIET AAN,BETER LAAT DAN NOOIT... ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#48 |
Parlementslid
|
![]() 1302? 1302? Sorry...dat doet geen bel rinkelen. Da's te lang geleden voor me.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#49 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Een fusie tussen onze twee landen kan voor ons alleen maar op voorwaarde dat de koningshuizen van beide kanten gedumpt worden... De onze staan al bijna bij het groot huisvuil,doch het oranjegevoel bij jullie is nog uitermate sterk... Dus beter een confederatie.. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#50 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#51 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
PS: eventueel kan ieder deel van de bevolking zijn cultuur behouden, i.p.v. zich laten onderdrukken door de Brabanders. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#52 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Maar je hebt gelijk beter dat wij en jullie op onszelf blijven ,maar dan wel op economisch vlak gaan samenwerken...Rotterdam ,antwerpen en zeebriugge samen geven ons heel veel troeven ,en beter samenwerken om onze beide posities te versterken dan elkaar te gaan beconcurreren... Samen zijn we sterk,maar dat wil niet zeggen dat we daarom moeten trouwen,samenwonen op basis van wederzijds respect is een véél betere basis.. Voor ons zeker,nog altijd véél beter dan noodgedwongen getrouwd te zijn met de walen... ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#53 | |
Minister-President
|
![]() vermits je onder mij gepost hebt, zal ik maar aannemen dat het op mij slaat. Van zodra de andere een poster persoonlijk begint aan te vallen en niet diens argumentatie, weet je dat de andere zijn ongelijk reeds heeft toegegeven. ![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#54 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#55 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Ik denk dat het een verder geleidelijk weer naar mekaar toegroeien is. We zijn vervreemd van mekaar, net een gezin dat gescheiden is, de een bij pa en de ander bij moeders. En nu is het tijd dat de kinderen , eigelijk broer en zus weer samen gaan. Want een van de ouders ligt op sterven en dreigt de ander als wees te blijven. En het vooruitzicht van een boze franse stiefouder is ook nie best. Ik zie al eerder in mijn persoonlijke leven heeft dit zich al enigzins voltrokken. En ik ben nog steeds een rasechte vlaming, heb mijn aard niet hoeven te verloochenen. Heb me wel in begin teveel aangepast en sloeg door naar de andere kant om me maar geaccepteerd te voelen. En dat was fout. Het was idd wennen en is een proces van jaaaaren geweest. Heb moeten vechten tegen die hollandse superioriteits houding, vooral in de Belgen moppen. Maar ik beet terug en soms keihard. Heefts zelfs ooit tot een dreigend ontslag geleid. Een nederlandse collega moest eens de plezante zijn en stelde me aan het loket van het bedrijf bij een klant voor als de broer van Dutroux. Ik was woest, ben die klant achterna gelopen en zijn naam gevraagd als getuige. Ik naar de baas en diende mijn acuut ontslag in met mededeling bij de politie klacht wegens belediging te geven. Gelukkig weer goed gekomen, collega bij baas moeten komen en heeft zijn excuus gegeven, zag in dat hij beetje te ver was geweest Gelukkig heb ik een nederlands leeuwinneke met een voorliefde voor Belgie\Vlaanderen. Dus wat zich in het groot moet ontwikkelen is hier in het klein reeds gebeurd. Een complete mix, zeker met onze zoon die weer met een B-Limburgse getrouwd is. In Limburg gaat die samenwerking steeds verder. Kijk maar o.a naar de OLS feesten, Limburg groeit samen. En zo moet het steeds verder zodat het ook uiteindelijk staatsrechterlijk weer één is. En aan dat idee zal ik ook moeten wennen tuurlijk. En als dat samengroeien op sociaal-economisch-cultureel gebied steeds rustig verder gaat komt die laatse stap ook goed. Dan verruilen de vlamingen niet het ene bed met het andere, maar dan liggen we weer in één bed. ![]()
![]() |
![]() |
#56 |
Europees Commissaris
|
![]() Volgens mij begrijp je mijn opmerking niet. Mitgard had het over Groot-Holland, terwijl juist in de Nederlanden de inwoners uit de bovenstaande provincies in de meerderheid zouden zijn. Meer moet je er niet achter zoeken, we zijn allemaal Nederlanders!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#57 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#58 |
Parlementslid
|
![]() Die jongen heeft het over argumenten. Zodra je met ''annexatie'' en ''imperialisme'' gaat strooien ben je in mijn ogen klaar met je argumenten. Als hij bedoelt dat Nederland en haar volk mee wil in de vaart der volkeren en dat als belangrijke drijfveer zie voor een eventuele vereniging der Noordelijke en Zuidelijke Nederlanden, dan heeft hij gelijk, maar het is nogal platvloers om over annexeren te praten.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#59 |
Parlementslid
|
![]() Een nederlandse collega moest eens de plezante zijn en stelde me aan het loket van het bedrijf bij een klant voor als de broer van Dutroux. Ik was woest.
Soms zijn Nederlanders niet zo grappig als ze denken dat ze zijn, maar ik denk niet dat zoiets alleen bij Nederlanders is. Deze Nederlander was niet een beetje, maar heel erg veel te ver gegaan. Er zijn Nederlanders waar ik me voor schaam, maar er zijn overal mensen die niet denken en doen wat ik normaal en netjes acht. Afleveringen van Jambers of Jerry Springer ben ik gauw gestopt om naar te kijken, want de wereld zit vol met debielen. Ik kan alleen voor mezelf spreken als ik zeg dat er ook veel goede mensen zijn op de wereld, zowel Nederlanders als mensen van elders. We moeten niet vergeten om de mens eerst als individu te bekijken en niet gelijk daar een reeks clichées aan te gaan koppelen die in 99% van de gevallen gewoon niet kloppen. De wereld is niet zo zwart wit als iedereen hier wil doen geloven. |
![]() |
![]() |
![]() |
#60 |
Parlementslid
|
![]() Ik ben een Noord-Brabander....nu inwoner van het zuiden van Nederland, maar als er een hereniging komt, dan waarschijnlijk ook een inwoner van de Zuidelijke Nederlanden. Behalve bij een confederatie, want dan blijft Noord-Brabant gewoon bij het Noorden. Jemig...ingewikkeld eigenlijk. Als Noord-Brabander en Oost-Limburger heb je het in deze tijd niet gemakkelijk, want we hangen overal tussenin.
|
![]() |
![]() |