![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Wel, ik ben ook geïntrigeerd door dat fenomeen. Maar ik vind het de meest laffe, zinloze daad maar vooral het mega-summum van egoïsme. Het gaat om een combinatie van tal van elementen: 1. Een beschaving die zelfmoord gebruikt en cultiveert als wapen om te bekomen wat ze wil zal uiteindelijk zichzelf INTERN ten gronde richten met koekjes van eigen deeg (dit proces komt reeds op gang in bv Irak en Saoudi Arabië). Eeens lang en goed over nadenken... 2. De zelfmoord filosofie (zichzelf doden met het oog zoveel mogelijk anderen te doden, inclusief "broeders") druist in tegen het meest essentiële waarden van ons bestaan zelf: het leven en voortbestaan van leven op de planeet. Zeer moeilijk om te verwoorden. Het is zoiets van "als ik niet krijg wat IK wil, dan zal niemand krijgen wat hij wil, en dan doeken we maar meteen de hele planeet op"... (geef een enkeling zelfmoordenaar de toegang tot een masssavernietigingswapen... de hele planeet gaat eraan, inclusief zijn eigen volk).... Elke zin van bestaan wordt weggevaagd.... Misschien lijkt dit nu nog wat overdreven, maar als je extrapoleert wat er gebeurt (dus verdere cultivering van de zelfmoord als niets ontziend wapen), dan zit ik er niet zo ver naast. 3. In de meeste gevallen gaat het om pure indoctrinatie door malafiede personen vanuit een waanzinnige godsdienst met een fenomenale leugen (de 70 maagden) die blind aangenomen wordt door enkelingen. Die enkelingen doen dit niet uit zuivere wanhoop, maar uit overtuiging en een streven naar "identiteit", "erkenning", "eergevoel" en bewijs van mannelijkheid in die cultuur. In het westen richten wij onze streefdoelen naar andere idealen (vooruitgang, uitvindingen, economisch success, etc) dan zulke kortzichtige ego-doelstellingen. 4. Naast de belofte van het paradijs met de 70 maagden is er het zo typische macho en mannelijkheidsstreefdoel dat verweven zit in die "cultuur". "Eer" speelt een enorme rol, en het geloof dat men er de meest nobele zaak mee dient: nl. de verdediging van Allah tegen de laakbare ongelovigen. De ganse familie van de zelfmoordenaar krijgt een verheven status in de "gemeenschap" en krijgt er zelfs geld voor... (dikwijls betaald vanuit saoudi-arabie...). Niet makkelijk om er klaar in te zien, maar zeer interessant om erover na te denken. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#42 | ||
Gouverneur
|
![]() Citaat:
http://forum.politics.be/viewtopic.p...sc&start=0 voor wat jij "ergere dingen" noemt, bestaat de term genocide. IDF treedt inderdaad hard op, de politiek van Israel is erg agressief en wat middelen en manschappen betreft, is de keppel-crew machtigste in heel de regio, maar hen beschuldigen van de systematische uitroeiing van het Palestijnse volk gaat zelfs mij véél te ver. de vergelijking met WO2 was onnodig.
![]() |
![]() |
#43 | ||||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#44 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Wel, ik denk dat Israel al héél dikwijls zich "ingehouden" heeft. Het eerste noemenswaardig voorbeeld dat me te binnen schiet: toen Saddam dagelijks Scud raketjes op hen afvuurde in de eerste golfoorlog heeft Israel zich toch koest gehouden om de boel niet te laten escaleren. En toen hadden ze WEL het recht op wettelijke zelfverdediging aan hun kant en de dreiging van een groot aantal slachtoffers was reëel... En ook het feit zoals je aanduidt dat de mossad inderdaad niet de makkelijke klus klaart om Arafat te likwideren. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#45 | |
Banneling
|
![]() [quote="de Vexille"]
Citaat:
Maar de vergelijking met WOII gaat niet op. De Palestijnen worden nog een heel stuk wreder en gewetenslozer behandeld dan onze burgers onder de Nazi-bezetting. quote] Een typisch staaltje van perfect antisemietisme. Joden zijn erger dan "Nazi's". Als de Nazi's er niet geweest waren waren het hoogstwaarschijnlijk wel de communisten die dezelfde wreedheden tegen het Joodse volk zouden begaan hebben. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#46 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#47 |
Gouverneur