![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 |
Banneling
|
![]() Voor jou zijn mensen rap 'linkse ratten'. Iemand met zoveel haat als jij ben ik nog maar heel weinig tegen gekomen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#42 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#43 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Nee, ik ben niet het type dat kan blijven janken dat er zoveel onrecht in de wereld is en er zoveel misloopt, want ik kan er ook niet aandoen. Ik wens geen ellende en onrecht, maar ik ben ook geen wereldheerser. Vergeef het me dat ik geen mensenhandel en illegale migratie wens te bevorderen. Ieder heeft recht op een goed leven, maar je kan er jezelf niet over blijven bekommeren. Vandaag een lading "geholpen", morgen komt er weer 1. Zo gaat het nooit ophouden. Men blijft mensen zo aanzetten om te vluchten en om niets meer te ondernemen. Nu: ik ben het dus ook niet eens met de politiek van dit land, maar ga er niet van lopen als een laffe hond. Nee, ik blijf en zal me er tegen blijven verzetten. Onze pensioenen en uitkeringen moeten in stand gehouden worden en dat kunnen we niet als we alle ellende van de wereld er aan laten knagen. Laat die anderen nu ook eens een sociale zekerheid uitbouwen, zodat ze hun onderdanen kunnen bijhouden en die ook gelukkig kunnen zijn. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#44 | |
|
![]() Citaat:
Het is door jouw mededogen dat mensen op kranen kruipen en gaan hongerstaken, of zich in brand dreigen te steken, want het is door jouw soort dat ze tot deze changtage aangezet worden, omdat ze weten dat het gaat pakken. Mijn soort zou er komaf mee maken en er voor zorgen dat ze niet meer zouden willen gaan vluchten. Dan snijdt je al in de zakken van de gruwelijke mensenhandelaars, voorkom je al een deel schrijnende toestanden en ten langen laatste dwing je mensen om hun problemen ter plaatse aan te pakken en er geen op een ander te worden. Is er iets mis mee dat mensen eens in opstand zouden komen tegen wrede krijgsheren? Of heb jij graag dat die de massa's blijven manipuleren, zodat ze in samenspraak met malafide bondgenoten hun malcontente landgenoten in erbarmelijke omstandigheden moeten laten vertrekken, zodat ze enkel nog sterker in het zadel geraken en nog minder kans hebben op verzet? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#45 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar dat geheel terzijde.
![]() |
![]() |
![]() |
#46 | |||||||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Het zijn immers onze zogezegde 'allochtonen' die geen allochtonen zijn maar Vlamingen, wegens hier opgegroeid, die onze pensioenen zullen betalen. Gepensioneerden die de hardwerkende Vlamingen met allochtone voorouders het leven zuur, en onleefbaar maken, mogen daar gerust voor betalen. |
|||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#47 | ||||||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Maar de asielzoekers zullen altijd op mijn medeleven kunnen blijven rekenen. Ze hebben het krediet wat ieder mens van mij krijgt nooit opgebruikt. Jij wel. Je bent een slecht, extreem kil, en harteloos mens. Citaat:
Ja, er is er al eens eentje zo zot geweest om dat te proberen. Hij heeft toch maar zelfmoord gepleegd. Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#48 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#49 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#50 | |
|
![]() Citaat:
En zoals ik al zei: ik maak me niet vuil aan jou, want ik ben tegen geweld. Alleen gooi ik graag eens graag oogkleppen af. De ellende op de wereld is, zoals men het nu organiseert, een perpetum mobile, waar de humanisten goed hun brood op verdienen. Indien je dat ontkent, wil ik nog wel eens visjes opgooien. Niemand leeft alleen van liefdadigheid. Topmanagers van hulporganisaties geven zich ook een goed loon op kosten van de giften van goedbedoelende burgers. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#51 | |
|
![]() Citaat:
Toon mij een studie waaruit blijkt dat het racisme, de criminaliteit, ... groter is bij allochtonen dan bij autochtonen, die gecontroleerd is voor SES, voor opleidingsniveau, voor psychische problemen, voor ... die met andere woorden zwart-wit aantoont dat er 1) verschillen zijn tussen allochtonen en autochtonen omtrent deze zaken, 2) dat deze verschillen enkel te wijten zijn aan het feit dat deze mensen allochtoon zijn (als in "een andere 'achtergrond'cultuur hebben") en dat geen enkele andere variabele een mede-veroorzaker is, vanaf dan is wat je zegt meer dan cafépraat of laster en eerroof of, waarom niet (je en iedereen die met je meeheult mogen zelf kiezen): blinde xenofobie/racisme/discriminatie/onverdraagzaamheid/jaloezie. Of dacht je dat het er in de blanke onderklasse zo leuk aantoe ging? Met alle respect voor Boadica want ik vind haar een toffe poster, zijn er in de beginpost (waarschijnlijk onbewust) teveel dingen over dezelfde kam geschoren en van de pot gerukt, om het achterliggende idee erdoor te krijgen. Dat wat asielzoekers nu doen nergens op slaat, daar ben ik het mee eens. Maar dat ligt aan ons geweldig overheidssysteem dat kennelijk niet in staat is om te denken aan de consequenties van bepaalde beslissingen... Als je je inleeft in die asielzoekers, wetende dat deze mensen en hun kinderen in het eigen land geen toekomst en vaak nauwelijks voedsel of geld hebben, en te weten zijn gekomen dat hongerstakers meestal wel een verlenging van hun verblijfsvergunning te pakken krijgen, is die reactie perfect begrijpelijk... Wat steniging, executie en besnijdenis betreft: alles wat hier bij wet verboden is, is bij wet verboden en blijft dat. Wij hebben ons niet te moeien met wat zich afspeelt in een ander land. Tenzij deze mensen uit een ander land ons expliciet om hulp komen vragen en we ons willen opstellen als een liefdadigheidsorganisatie voor het lot van mensen die slachtoffer zijn geworden van het systeem waarin zij leven. Ik schrijf liefdadigheidsorganisatie, omdat ik denk dat een regering zoiets moeilijk kan vragen? Tenzij het bv om de V.N. gaat die vindt dat het strijdig is met de mensenrechten vermoed ik? Laatst gewijzigd door Groentje-18 : 29 juli 2008 om 16:31. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#52 | ||||||
|
![]() Citaat:
En hier laat je dus duidelijk je ware gezicht zien. Dat is dus je ware medeleven. Citaat:
Maar de weg naar de hel is bezaaid met goede bedoelingen. Vroeger wou ik ook elke asielzoeker helpen, maar nu besef ik dat het dweilen met de kraan open is. Zolang er ginder niets gebeurd, zullen we er hier enkelen gelukkig maken en er daarom zoveel anderen aanzetten om ook hun kans te wagen. We weten allemaal dat dankzij malafide figuren er velen zo ook als haaienvoer eindigen, als we gewoon eerlijk moeten zijn. Dus laat iedereen hier maar binnen en je opent gewoon de doos van Pandora en helpt de dictators ginder hun macht te verstevigen, omdat ze nog minder weerstand hebben. De allerzwaksten van ginder, die de steun nog het hardt nodig hebben, geraken helemaal niet tot hier en dankzij die krijgsheren daar, zal veel van onze hulp hen ook nooit bereiken. Vraag dus eens of je met goede bedoelingen echt het effect gaat krijgen dat je wenst? En ja: ik wil ook dat Afrika, Azië en waar die vluchtelingen ook vandaan komen, een sociaal systeem krijgen en dat deze mensen ter plaatse een beter leven krijgen. Daar wil ik gerust aan meehelpen, maar niet door er een eeuwig geldverslindende vicieuze cirkel van ellende mee in stand te houden. Bv: geef hulpgoederen aan armen ter plaatsen. Maak ze zo afhankelijk en maak er ook meteen de lokale boeren mee kapot, waardoor je nog meer armen hebt. Dat is dus het vissengooien, zoals we nu doen. En veel van dat materieel komt dan nog terecht bij mensen die wel al rijk zijn en er minder fraaie bedoelingen mee hebben. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#53 | |
|
![]() Citaat:
Daar is ook veel werkloosheid en als je telkens een migrant aangenomen ziet worden in jouw plaats, begint het ook te knagen en wordt het moeilijker om tolerant te blijven. Als dan nog eens iedereen op jou neerkijkt en een allochtone lotgenoot als een arm slachtoffer van racisme gaat bekijken en voor hem extra moeite doet, terwijl ze jou enkel achteruit drukken en voor parasiet verslijten, is het niet moeilijk om na verloop van tijd anders te denken. Wanneer je allochtone buren met dure wagens afkomen en jij kan je amper een schrale fiets permitteren ... Men zet mensen tegen elkaar op met twee maten en twee gewichten. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#54 |
Europees Commissaris
|
![]() Islamofobie is theoretisch niet gelijk aan racisme, islamkritiek al helemaal niet. Maar het is nu éénmaal zo dat in de ganse geschiedenis van de mensheid men altijd vijandig heeft gestaan tegen wie van "elders" komt. Of dat nu de Joden waren in het Duitsland van de jaren '30, de zwarten in de V.S. of de migranten bij ons. Racisme is realiteit. Haat tegenover de cultuur en de religie van de mensen die men al sowieso niet moet omwille van hun afkomst is dus een simpele doorloper van dat racisme. Ik ben al vaak niet-racistische islamcritici tegengekomen maar die hebben mede de taak om te bewijzen dat ze ageren van uit een respectabele overtuiging willen ze ernstig genomen worden. Die moeten zich op zo'n manier uiten waaruit duidelijk blijkt dat ze zich respectvol en vooral niet demagogisch opstellen tegenover de ander. Met die mensen hun opinie zal wel degelijk rekening gehouden worden, ik weet waarover ik spreek in deze. Maar de topicstarter flatert al bij post 1 na slechts een paar lijntjes en verraadt al snel haar ware aard. Racisten hebben namelijk één levensgroot probleem , ze kunnen zich eventjes wel gedragen als zogezegd bezorgde kritische burger maar na een paar stukken tekst vallen ze al snel door de mand als pure haatdragende agitateurs of volksoproerkraaier eerste klas. Dus graag het vomeerteiltje van Esperanza even doorgeven graag , want ik vrees dat ik het ook nodig ga hebben.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#55 | |
|
![]() Citaat:
Met al dat gepamper enerzijds en terrorisme anderzijds, krijgt men na verloop van tijd haat. Men oogst wat men zaait. Ja, ik haat de islam, omwille van het feit dat het haaks op mijn ideologie staat en so what? De aanhangers ervan laat ik gerust, zolang ze dat ook met mij doen. Helaas hebben sommigen het hier even moeilijk met mij als omgekeerd. Nu ga ik eens denken wiens cultuur en opvattingen hier eerder waren en maak ik zo de balans op. En ik ben ook niet tuk op het jodendom, vooral het zionisme en het christendom, vooral niet het Rooms katholicisme. Alleen wordt daar tegenwoordig inderdaad minder geweld gebruikt. Van mij mogen hier moskeeën zijn, maar ze moeten de wet niet dicteren. En helaas gebeurt dat nu wel. En ik heb voor bepaalde mensen ook een vomeerteiltje nodig, als dat een opluchting mag zijn. Laatst gewijzigd door Boadicea : 29 juli 2008 om 16:39. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#56 | |
|
![]() Citaat:
Maar blijkbaar is dat 'op je neerkijken omdat je blank' bent niet zo wijdverspreid, dat kunnen we hier dagelijks en in deze thread lezen, en zagen we wel aan de hoeveelheid stemmen van het VB bijvoorbeeld. Verder is positieve discriminatie in mijn ogen even goed discriminatie, en kan het niet. Again ... het is helaas de overheid die op het idee van quota kwam voor bv iedere soort organisatie die graag een subsidie zou willen krijgen..., dit om te vechten tegen de negatieve discriminatie. Kennelijk moeten mensen dus via wetten gedwongen worden om "niet meer te discrimineren", niet meeer negatief te discrimineren althans. Dat het invoeren van deze quota nodig was, wijst er toch op dat er heel wat discriminatie is/was. Of je zou moeten beweren dat de hoge werkloosheidscijfers onder allochtonen er zijn omdat deze mensen niet willen gaan werken, maar dan verwijt je ze van liegen, omdat ze meestal net naar hier komen om een betere toekomst. En zij weten als geen ander dat werken, desnoods tegen een hongerloon, daar een manier toe is. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#57 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Onze "humanitiërs" hier hebben nogal snel een vomeerteiltje nodig.
Doe eens normaal en kots in de WC pot aub. En je moet met vettigere dingen afkomen dan, op rauwe realiteit gestoelde, uitspraken van onze Keltische Leidster om mij een anti-peristaltische beweging te laten maken. Misschien dat de bokkesprongen van de religifreaks in Iran me enig teken van menselijkheid kunnen geven.
![]() |
#58 | |
|
![]() Citaat:
![]() Zorgen voor een aangepaste vorm van godsdienstbeleving, onderwijs, ziekenzorg, ... behoren trouwens tot de bouwstenen van een goede integratie. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#59 | |
|
![]() Citaat:
Vraag is of deze maatregelen wel juist waren. Nu maakt het het verdoken racisme enkel groter en door mensen tegen heug en meug met elkaar te confronteren, kan je ook olie op het vuur gooien. Daarnaast is het ook de vraag of mensen elkaar beter gaan respecteren, als ze wettelijk toe gedwongen worden. Zelf ben ik juist een haat tegen migranten gaan kweken, omdat ik ze door die nieuwe wetten overal mijn plaats zag innemen en ik begin te beseffen dat ik dankzij de import wel eens zonder pensioen kan komen te zitten. Vroeger had men nog de keuze wie je aannam of niet, nu moet je quota volgen en dus ook mensen aannemen, waar je liever niet mee samenwerkt. Nu: ik ben bewust huisvrouw, omdat ik het zoeken naar werk opgaf, toen ik altijd een vreemde naam in mijn plaats aangenomen zag worden en ik moest beseffen dat moest ik aan een job geraken, ik hoogst waarschijnlijk toch de duimen zal moeten leggen tegen mensen die wettelijk beter beschermd worden dan ik. Dat is dus de reden waarom ik ze liever niet meer zie komen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#60 | |
|
![]() Citaat:
Maar gevaarlijk zijn die mannetjes, die in eigen landen regelmatig zelfexploderen, zeker niet. Ze zijn ocharme slachtoffers van discriminatie en we moeten ze met open armen ontvangen. Probleem is dat ons landje beperkt is in oppervlakte en middelen. Maar daar hebben ze hoogst waarschijnlijk ook een oplossing voor. Eens rekenen toont mij aan dat als we alle ellende van de wereld willen binnenpakken, we letterlijk over de koppen gaan lopen. We hebben 1 van de dichtsbevolkte landen ter wereld en nog willen ze het hier nog krapper maken. |
|
![]() |
![]() |