Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 29 juli 2008, 14:28   #41
Linda
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boadicea Bekijk bericht
Linkse ratten bezetten zelfs de moderatie hier. Goed om weten en tijd voor andere actie dan woorden, zou ik zo zeggen.

Ik heb hier genoeg mijn tijd verleuterd.
Voor jou zijn mensen rap 'linkse ratten'. Iemand met zoveel haat als jij ben ik nog maar heel weinig tegen gekomen.
Linda is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juli 2008, 14:32   #42
Linda
Banneling

Standaard

Citaat:
Luister: als mensen hier tegen de wet in binnen komen, is dat hun keuze. Als ze de nodige papieren niet krijgen om hier te blijven en ze kunnen zich daar niet bij neerleggen, is dat hun probleem.

Als die mensen er voor kiezen om zich dan maar met benzine te overgieten en in brand te steken in een kerk, is dat hun keuze. Willen ze op kranen kruipen, hongerstaken of om het even welke andere vorm van chantage plegen, is dat hun keuze.

Nee, ik ga niemand die dingen aanraden, maar bepaalde "hulpverleningsorganisaties" wel, omdat ze zo de aandacht krijgen in de media. En ga dat niet ontkennen.

Ik zou die mensen aanraden met stille trom terug naar land van herkomst te vertrekken, zonder al teveel poespas. Nu hebben deze mensen door hoe ze in de belangstelling moeten staan met hun spectakel en is het hek van dam.

Nu als ze van die kranen totteren, is dat spijtig, maar moet ik daar dan een traan om laten? Ik zet geen mensen aan tot dit soort gruwelijke chantage. Dat doen de poco's, die het zo goed met hen voor hebben en ze toch zo graag bedanken, omdat ze eigenlijk de wet overtreden hadden.

In mijn ogen moeten we nu echt geen knieval gaan doen. Als mensen hun lot zelf willen bezegelen met zich dood te hongeren, zichzelf in brand te steken en ga zo verder, is dat hun keuze. Men kan het betreuren, maar als ze het zelf willen, vind ik het ook barbaars om ze tegen te houden.

Wie geen uitkomst ziet, mag zichzelf wat mij betreft van kant maken. Ik zou het niemand aanpraten, maar als men zo ver is dat de rede wegvalt, doet men maar. Er zijn genoeg zelfmoorden. Waarom dan persee die van een illegaal wiens dossier geweigerd werd erger vinden dan een andere? Wat dan met de Vlaamse gezinnen, die slachtoffer worden van financiële drama's, echtscheidingen en ga zo verder en er het bijltje bij neerleggen.

Voor mij is het allemaal even erg, maar mensen hun eigen keuze.
En dan maar janken als men hard en meedogenloos is voor jou. Je oogst wat je zaait.
Oud 29 juli 2008, 14:50   #43
Boadicea
Perm. Vertegenwoordiger VN

Boadicea's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Linda Bekijk bericht
En dan maar janken als men hard en meedogenloos is voor jou. Je oogst wat je zaait.
Als je niet iedereen kan helpen, begin dan bij jezelf. Dat is mijn motto. En ja, dan moet je wel eens hard worden.

Nee, ik ben niet het type dat kan blijven janken dat er zoveel onrecht in de wereld is en er zoveel misloopt, want ik kan er ook niet aandoen.

Ik wens geen ellende en onrecht, maar ik ben ook geen wereldheerser.

Vergeef het me dat ik geen mensenhandel en illegale migratie wens te bevorderen. Ieder heeft recht op een goed leven, maar je kan er jezelf niet over blijven bekommeren.

Vandaag een lading "geholpen", morgen komt er weer 1. Zo gaat het nooit ophouden. Men blijft mensen zo aanzetten om te vluchten en om niets meer te ondernemen.

Nu: ik ben het dus ook niet eens met de politiek van dit land, maar ga er niet van lopen als een laffe hond. Nee, ik blijf en zal me er tegen blijven verzetten.

Onze pensioenen en uitkeringen moeten in stand gehouden worden en dat kunnen we niet als we alle ellende van de wereld er aan laten knagen. Laat die anderen nu ook eens een sociale zekerheid uitbouwen, zodat ze hun onderdanen kunnen bijhouden en die ook gelukkig kunnen zijn.
Oud 29 juli 2008, 14:56   #44
Boadicea

Standaard

Citaat:
Voor jou zijn mensen rap 'linkse ratten'. Iemand met zoveel haat als jij ben ik nog maar heel weinig tegen gekomen.
Wees maar blij dat je me nog niet bent tegengekomen, want ik heb een grote hekel aan hypocrieten, die het systeem voor iedereen kapot maken en dan maar komen janken dat ze moeder Theresa zijn, zonder te beseffen wat ze werkelijk doen.

Het is door jouw mededogen dat mensen op kranen kruipen en gaan hongerstaken, of zich in brand dreigen te steken, want het is door jouw soort dat ze tot deze changtage aangezet worden, omdat ze weten dat het gaat pakken.
Mijn soort zou er komaf mee maken en er voor zorgen dat ze niet meer zouden willen gaan vluchten. Dan snijdt je al in de zakken van de gruwelijke mensenhandelaars, voorkom je al een deel schrijnende toestanden en ten langen laatste dwing je mensen om hun problemen ter plaatse aan te pakken en er geen op een ander te worden.

Is er iets mis mee dat mensen eens in opstand zouden komen tegen wrede krijgsheren? Of heb jij graag dat die de massa's blijven manipuleren, zodat ze in samenspraak met malafide bondgenoten hun malcontente landgenoten in erbarmelijke omstandigheden moeten laten vertrekken, zodat ze enkel nog sterker in het zadel geraken en nog minder kans hebben op verzet?
Oud 29 juli 2008, 15:02   #45
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

AdrianHealey's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wees maar blij dat je me nog niet bent tegengekomen, want ik heb een grote hekel aan hypocrieten, die het systeem voor iedereen kapot maken en dan maar komen janken dat ze moeder Theresa zijn, zonder te beseffen wat ze werkelijk doen.
Ik vind dat gij ook zo iemand zijt.
Maar dat geheel terzijde.
"Anyone who denies the law of non-contradiction should be beaten and burned until he admits that to be beaten is not the same as not to be beaten, and to be burned is not the same as not to be burned."
AdrianHealey is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juli 2008, 15:08   #46
Linda
Banneling

Standaard

Citaat:
Als je niet iedereen kan helpen, begin dan bij jezelf. Dat is mijn motto. En ja, dan moet je wel eens hard worden.
Om jezelf te helpen heb je geen racisme nodig. Integendeel, racisme is een mes dat aan twee kanten snijdt, en verwondt. Kijk maar naar jezelf, hoe langer je je racisme volhoudt des te intenser worden je haatgevoelens. Het is door je hardheid naar je omgeving toe dat je jezelf ongelukkig maakt. Je denkt toch niet zeker dat je populariteit onder de racisten je iets oplevert. kijk maar naar Hans Van Themsche. Hij dacht eens de held uit te hangen, en de ultieme populariteit bij extreem rechts te bekomen, maar ze lieten hem vallen als een baksteen.

Citaat:
Nee, ik ben niet het type dat kan blijven janken dat er zoveel onrecht in de wereld is en er zoveel misloopt, want ik kan er ook niet aandoen.
Het is niet omdat we niet bij machte zijn om er iets aan te doen, dat we in het racisme moeten vluchten. Als we al wat liefdevol zijn tegenover de mensen in onze directe omgeving, EN VOORAL, ALS WE VAN ONZE POLITICI GEEN MENSENOFFERS EISEN, dan hebben we al gedaan wat we konden.

Citaat:
Ik wens geen ellende en onrecht, maar ik ben ook geen wereldheerser.
Zie hierboven in vet.

Citaat:
Vergeef het me dat ik geen mensenhandel en illegale migratie wens te bevorderen. Ieder heeft recht op een goed leven, maar je kan er jezelf niet over blijven bekommeren.
Je bent echt wel goed in bedrieglijke redeneringen, is het niet. Je bevordert de mensenhandel niet door op een rechtvaardige manier om te gaan met de problemen van je medemensen. Als het asielbeleid al uit de handen van jouw soort haatdragende mensen blijft, dan ben ik al heel tevreden. Niemand zegt dat jij je moet bekommeren om asielzoekers, maar er is een hemelsbreed verschil tussen niets doen voor asielzoekers, en de praat die je eerder vandaag, en die door mij werd geparafraseerd, hebt verkocht.

Citaat:
Vandaag een lading "geholpen", morgen komt er weer 1. Zo gaat het nooit ophouden. Men blijft mensen zo aanzetten om te vluchten en om niets meer te ondernemen.
Van zoveel harteloosheid wordt ik boos. Wat ik jou toewens, is dat je zelf ook eens aan de lijve mag ervaren wat die vluchtelingen hebben meegemaakt. Boos, harteloos mens!

Citaat:
Nu: ik ben het dus ook niet eens met de politiek van dit land, maar ga er niet van lopen als een laffe hond. Nee, ik blijf en zal me er tegen blijven verzetten.
In jouw ogen is medeleven, empathie, liefdevol omgaan met medemensen 'laf'. Jij hebt wel heel vreemde opvattingen.

Citaat:
Onze pensioenen en uitkeringen moeten in stand gehouden worden en dat kunnen we niet als we alle ellende van de wereld er aan laten knagen. Laat die anderen nu ook eens een sociale zekerheid uitbouwen, zodat ze hun onderdanen kunnen bijhouden en die ook gelukkig kunnen zijn.
Voor mijn part mag er een criterium bijkomen om het pensioen te verdienen. Wie bijgedragen heeft tot de ontwikkeling van het racisme mag daar voor mijn part voor beboet worden.
Het zijn immers onze zogezegde 'allochtonen' die geen allochtonen zijn maar Vlamingen, wegens hier opgegroeid, die onze pensioenen zullen betalen. Gepensioneerden die de hardwerkende Vlamingen met allochtone voorouders het leven zuur, en onleefbaar maken, mogen daar gerust voor betalen.
Oud 29 juli 2008, 15:19   #47
Linda
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik ben de enige die je enig begrip en medeleven heeft betoond omwille van je verkrachting, en zie hoe je je tegenover mij gedraagt. Hoe geloofwaardig ben je dan nog? Misschien heb jij die man wel het bloed onder de nagels weggepest. Je zal natuurlijk wel jouw mooie, opgepoetste verhaaltje komen vertellen. Niet dat er enige legitimatie kan bestaan voor verkrachting, maar voor wie geen liefde kent, en alleen maar haat in het hart draagt is iedere seksuele ervaring met penetratie een vorm van verkrachting. Misschien weet die man niet eens dat hij jou verkracht heeft.

Citaat:
Het is door jouw mededogen dat mensen op kranen kruipen en gaan hongerstaken, of zich in brand dreigen te steken, want het is door jouw soort dat ze tot deze changtage aangezet worden, omdat ze weten dat het gaat pakken.
Je kan gelijk hebben, ik had nooit enig medeleven mogen tonen met jou.
Maar de asielzoekers zullen altijd op mijn medeleven kunnen blijven rekenen. Ze hebben het krediet wat ieder mens van mij krijgt nooit opgebruikt. Jij wel. Je bent een slecht, extreem kil, en harteloos mens.

Citaat:
Mijn soort zou er komaf mee maken
Je demonstreert weer eens schaamteloos hoe erg het met jou gesteld is.

Ja, er is er al eens eentje zo zot geweest om dat te proberen. Hij heeft toch maar zelfmoord gepleegd.

Citaat:
en er voor zorgen dat ze niet meer zouden willen gaan vluchten. Dan snijdt je al in de zakken van de gruwelijke mensenhandelaars, voorkom je al een deel schrijnende toestanden en ten langen laatste dwing je mensen om hun problemen ter plaatse aan te pakken en er geen op een ander te worden.
Het zijn niet de arme landen die de planeet uitputten, en onleefbaar maken. In de eerste plaats is het de VS, en op de tweede plaats komt Europa als het op het uitputten, en onleefbaar maken van de planeet aankomt. Als het zo doorgaat, is het binnen 50 jaar met alle leven op aarde finito.

Citaat:
Is er iets mis mee dat mensen eens in opstand zouden komen tegen wrede krijgsheren?
Ik zie hier een vrouw zeer wrede prietpraat verkondigen in de ene na de andere draad.

Citaat:
Of heb jij graag dat die de massa's blijven manipuleren, zodat ze in samenspraak met malafide bondgenoten hun malcontente landgenoten in erbarmelijke omstandigheden moeten laten vertrekken, zodat ze enkel nog sterker in het zadel geraken en nog minder kans hebben op verzet?
wat is dat voor gebasel? Extreem rijk, en extreem dom zijn de sterkste bondgenoten. Als asielzoekers hier geluk komen zoeken dan kan ik dat begrijpen, maar als jij die alle mogelijkheden hebt niet gelukkig bent, dan is dat je eigen schuld.
Oud 29 juli 2008, 15:21   #48
Linda
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AdrianHealey Bekijk bericht
Ik vind dat gij ook zo iemand zijt.
Maar dat geheel terzijde.
Laat dat 'ook' er maar vanaf. Ik wil niet met dat harteloos, haatdragend mens vergeleken worden.
Oud 29 juli 2008, 15:22   #49
Linda
Banneling

Standaard

Citaat:
Bovendien kom je mij nog maar eens schaamteloos bedreigen. En dan zou je willen dat ik zou geloven dat de bedreiging bij de asielzoekers ligt.
Oud 29 juli 2008, 16:08   #50
Boadicea

Standaard

Citaat:
Bovendien kom je mij nog maar eens schaamteloos bedreigen. En dan zou je willen dat ik zou geloven dat de bedreiging bij de asielzoekers ligt.
Als jij het opvat als een dreiging is dat jouw zaak, maar het zou erg zijn, moest je met de feiten geconfronteert worden. Moest je face �* face voor mij staan, kon ik je werkelijk van schaamte door de grond doen zakken.

En zoals ik al zei: ik maak me niet vuil aan jou, want ik ben tegen geweld. Alleen gooi ik graag eens graag oogkleppen af.

De ellende op de wereld is, zoals men het nu organiseert, een perpetum mobile, waar de humanisten goed hun brood op verdienen. Indien je dat ontkent, wil ik nog wel eens visjes opgooien. Niemand leeft alleen van liefdadigheid. Topmanagers van hulporganisaties geven zich ook een goed loon op kosten van de giften van goedbedoelende burgers.
Oud 29 juli 2008, 16:24   #51
Groentje-18

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DarkSoul Bekijk bericht
Nop deze naam heb ik niet gestolen, deze is mij gegroeid...

kom eens met me mee, en duik eens in de onderste lagen van de bevolking...
je ogen zullen opengaan van verbazing hoeveel racisme gespuid wordt door allochtonen...
zinnen als "Vuile Belg, binnen 10 jaar zijn wij hier in de meerderheid en dan zal je nog eens wat zien..." en "De Islam aanvaarden of je onderwerpen en onze slaaf worden, dat zal zijn wat jullie rest." komen heus niet uit de mond van de autochtone belg hoor...
Ook niet uit de mond van niet moslim allochtonen...
Daarmee is alles gezegd.
Toon mij een studie waaruit blijkt dat het racisme, de criminaliteit, ... groter is bij allochtonen dan bij autochtonen, die gecontroleerd is voor SES, voor opleidingsniveau, voor psychische problemen, voor ... die met andere woorden zwart-wit aantoont dat er 1) verschillen zijn tussen allochtonen en autochtonen omtrent deze zaken, 2) dat deze verschillen enkel te wijten zijn aan het feit dat deze mensen allochtoon zijn (als in "een andere 'achtergrond'cultuur hebben") en dat geen enkele andere variabele een mede-veroorzaker is, vanaf dan is wat je zegt meer dan cafépraat of laster en eerroof of, waarom niet (je en iedereen die met je meeheult mogen zelf kiezen): blinde xenofobie/racisme/discriminatie/onverdraagzaamheid/jaloezie.

Of dacht je dat het er in de blanke onderklasse zo leuk aantoe ging?

Met alle respect voor Boadica want ik vind haar een toffe poster, zijn er in de beginpost (waarschijnlijk onbewust) teveel dingen over dezelfde kam geschoren en van de pot gerukt, om het achterliggende idee erdoor te krijgen.

Dat wat asielzoekers nu doen nergens op slaat, daar ben ik het mee eens. Maar dat ligt aan ons geweldig overheidssysteem dat kennelijk niet in staat is om te denken aan de consequenties van bepaalde beslissingen...
Als je je inleeft in die asielzoekers, wetende dat deze mensen en hun kinderen in het eigen land geen toekomst en vaak nauwelijks voedsel of geld hebben, en te weten zijn gekomen dat hongerstakers meestal wel een verlenging van hun verblijfsvergunning te pakken krijgen, is die reactie perfect begrijpelijk...

Wat steniging, executie en besnijdenis betreft: alles wat hier bij wet verboden is, is bij wet verboden en blijft dat. Wij hebben ons niet te moeien met wat zich afspeelt in een ander land. Tenzij deze mensen uit een ander land ons expliciet om hulp komen vragen en we ons willen opstellen als een liefdadigheidsorganisatie voor het lot van mensen die slachtoffer zijn geworden van het systeem waarin zij leven. Ik schrijf liefdadigheidsorganisatie, omdat ik denk dat een regering zoiets moeilijk kan vragen? Tenzij het bv om de V.N. gaat die vindt dat het strijdig is met de mensenrechten vermoed ik?

Laatst gewijzigd door Groentje-18 : 29 juli 2008 om 16:31.
Groentje-18 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juli 2008, 16:25   #52
Boadicea

Standaard

Citaat:
Ik ben de enige die je enig begrip en medeleven heeft betoond omwille van je verkrachting, en zie hoe je je tegenover mij gedraagt. Hoe geloofwaardig ben je dan nog? Misschien heb jij die man wel het bloed onder de nagels weggepest. Je zal natuurlijk wel jouw mooie, opgepoetste verhaaltje komen vertellen. Niet dat er enige legitimatie kan bestaan voor verkrachting, maar voor wie geen liefde kent, en alleen maar haat in het hart draagt is iedere seksuele ervaring met penetratie een vorm van verkrachting. Misschien weet die man niet eens dat hij jou verkracht heeft.
Linda, ik heb weinig medeleven van jouw kant ervaren. Je hebt enkel mijn verhaal willen gebruiken om je eigen slechte ervaringen met mannen aan te halen en jezelf te beklagen. Zo kwam je me toch over.
En hier laat je dus duidelijk je ware gezicht zien. Dat is dus je ware medeleven.

Citaat:
Je kan gelijk hebben, ik had nooit enig medeleven mogen tonen met jou. Maar de asielzoekers zullen altijd op mijn medeleven kunnen blijven rekenen. Ze hebben het krediet wat ieder mens van mij krijgt nooit opgebruikt. Jij wel. Je bent een slecht, extreem kil, en harteloos mens.
Bij mij kan iedereen op medeleven rekenen, behalve dictators en krijgsheren, die de problemen veroorzaken en die mensen hierheen sturen.
Maar de weg naar de hel is bezaaid met goede bedoelingen. Vroeger wou ik ook elke asielzoeker helpen, maar nu besef ik dat het dweilen met de kraan open is.
Zolang er ginder niets gebeurd, zullen we er hier enkelen gelukkig maken en er daarom zoveel anderen aanzetten om ook hun kans te wagen. We weten allemaal dat dankzij malafide figuren er velen zo ook als haaienvoer eindigen, als we gewoon eerlijk moeten zijn.

Dus laat iedereen hier maar binnen en je opent gewoon de doos van Pandora en helpt de dictators ginder hun macht te verstevigen, omdat ze nog minder weerstand hebben. De allerzwaksten van ginder, die de steun nog het hardt nodig hebben, geraken helemaal niet tot hier en dankzij die krijgsheren daar, zal veel van onze hulp hen ook nooit bereiken.

Vraag dus eens of je met goede bedoelingen echt het effect gaat krijgen dat je wenst? En ja: ik wil ook dat Afrika, Azië en waar die vluchtelingen ook vandaan komen, een sociaal systeem krijgen en dat deze mensen ter plaatse een beter leven krijgen. Daar wil ik gerust aan meehelpen, maar niet door er een eeuwig geldverslindende vicieuze cirkel van ellende mee in stand te houden.

Bv: geef hulpgoederen aan armen ter plaatsen. Maak ze zo afhankelijk en maak er ook meteen de lokale boeren mee kapot, waardoor je nog meer armen hebt. Dat is dus het vissengooien, zoals we nu doen. En veel van dat materieel komt dan nog terecht bij mensen die wel al rijk zijn en er minder fraaie bedoelingen mee hebben.

Citaat:
Ja, er is er al eens eentje zo zot geweest om dat te proberen. Hij heeft toch maar zelfmoord gepleegd.
Over dat eentje heb ik mijn ongenogen al genoeg geuit en ik denk niet dat die nog veel met de zaak te maken heeft.

Citaat:
Het zijn niet de arme landen die de planeet uitputten, en onleefbaar maken. In de eerste plaats is het de VS, en op de tweede plaats komt Europa als het op het uitputten, en onleefbaar maken van de planeet aankomt. Als het zo doorgaat, is het binnen 50 jaar met alle leven op aarde finito.
Hier geef ik je geen ongelijk in. Daarom dat ik zeg dat we naar een andere wereldpolitiek moeten, want dat is de enige manier om vluchtelingenproblemen echt op te lossen.

Citaat:
Ik zie hier een vrouw zeer wrede prietpraat verkondigen in de ene na de andere draad.
Ik kan hetzelfde van jou zeggen. Alleen zit jij hier aan de kant van het politiek spectrum dat mag beledigen naar believe, zonder knippen en waarschuwingen.

Citaat:
wat is dat voor gebasel? Extreem rijk, en extreem dom zijn de sterkste bondgenoten. Als asielzoekers hier geluk komen zoeken dan kan ik dat begrijpen, maar als jij die alle mogelijkheden hebt niet gelukkig bent, dan is dat je eigen schuld.
Ik ben wel gelukkig en alles behalve rijk, maar ik kan een ander zijn fortuin niet gaan maken.
Oud 29 juli 2008, 16:30   #53
Boadicea

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Groentje-18 Bekijk bericht
Daarmee is alles gezegd.
Toon mij een studie waaruit blijkt dat het racisme, de criminaliteit, ... groter is bij allochtonen dan bij autochtonen, die gecontroleerd is voor SES, voor opleidingsniveau, voor psychische problemen, voor ... die met andere woorden zwart-wit aantoont dat er 1) verschillen zijn tussen allochtonen en autochtonen omtrent deze zaken, 2) dat deze verschillen enkel te wijten zijn aan het feit dat deze mensen allochtoon zijn (als in "een andere 'achtergrond'cultuur hebben") en dat geen enkele andere variabele een mede-veroorzaker is, vanaf dan is wat je zegt meer dan cafépraat of laster en eerroof of, waarom niet (je en iedereen die met je meeheult mogen zelf kiezen): blinde xenofobie/racisme/discriminatie/onverdraagzaamheid/jaloezie.

Of dacht je dat het er in de blanke onderklasse zo leuk aantoe ging?
Het "racisme" zoals men het noemt, of beter de drang naar zelfbehoud is in de blanke onderklasse het sterkst vertegenwoordigt. Deze mensen ondervinden aan den lijve wat alle positieve pamperdiscriminatie met zich teweeg brengt.
Daar is ook veel werkloosheid en als je telkens een migrant aangenomen ziet worden in jouw plaats, begint het ook te knagen en wordt het moeilijker om tolerant te blijven.
Als dan nog eens iedereen op jou neerkijkt en een allochtone lotgenoot als een arm slachtoffer van racisme gaat bekijken en voor hem extra moeite doet, terwijl ze jou enkel achteruit drukken en voor parasiet verslijten, is het niet moeilijk om na verloop van tijd anders te denken.
Wanneer je allochtone buren met dure wagens afkomen en jij kan je amper een schrale fiets permitteren ...

Men zet mensen tegen elkaar op met twee maten en twee gewichten.
Oud 29 juli 2008, 16:31   #54
moser
Europees Commissaris

moser's schermafbeelding

Standaard

Islamofobie is theoretisch niet gelijk aan racisme, islamkritiek al helemaal niet. Maar het is nu éénmaal zo dat in de ganse geschiedenis van de mensheid men altijd vijandig heeft gestaan tegen wie van "elders" komt. Of dat nu de Joden waren in het Duitsland van de jaren '30, de zwarten in de V.S. of de migranten bij ons. Racisme is realiteit. Haat tegenover de cultuur en de religie van de mensen die men al sowieso niet moet omwille van hun afkomst is dus een simpele doorloper van dat racisme. Ik ben al vaak niet-racistische islamcritici tegengekomen maar die hebben mede de taak om te bewijzen dat ze ageren van uit een respectabele overtuiging willen ze ernstig genomen worden. Die moeten zich op zo'n manier uiten waaruit duidelijk blijkt dat ze zich respectvol en vooral niet demagogisch opstellen tegenover de ander. Met die mensen hun opinie zal wel degelijk rekening gehouden worden, ik weet waarover ik spreek in deze. Maar de topicstarter flatert al bij post 1 na slechts een paar lijntjes en verraadt al snel haar ware aard. Racisten hebben namelijk één levensgroot probleem , ze kunnen zich eventjes wel gedragen als zogezegd bezorgde kritische burger maar na een paar stukken tekst vallen ze al snel door de mand als pure haatdragende agitateurs of volksoproerkraaier eerste klas. Dus graag het vomeerteiltje van Esperanza even doorgeven graag , want ik vrees dat ik het ook nodig ga hebben.
moser is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juli 2008, 16:35   #55
Boadicea

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door moser Bekijk bericht
Islamofobie is theoretisch niet gelijk aan racisme, islamkritiek al helemaal niet. Maar het is nu éénmaal zo dat in de ganse geschiedenis van de mensheid men altijd vijandig heeft gestaan tegen wie van "elders" komt. Of dat nu de Joden waren in het Duitsland van de jaren '30, de zwarten in de V.S. of de migranten bij ons. Racisme is realiteit. Haat tegenover de cultuur en de religie van de mensen die men al sowieso niet moet omwille van hun afkomst is dus een simpele doorloper van dat racisme. Ik ben al vaak niet-racistische islamcritici tegengekomen maar die hebben mede de taak om te bewijzen dat ze ageren van uit een respectabele overtuiging willen ze ernstig genomen worden. Die moeten zich op zo'n manier uiten waaruit duidelijk blijkt dat ze zich respectvol en vooral niet demagogisch opstellen tegenover de ander. Met die mensen hun opinie zal wel degelijk rekening gehouden worden, ik weet waarover ik spreek in deze. Maar de topicstarter flatert al bij post 1 na slechts een paar lijntjes en verraadt al snel haar ware aard. Racisten hebben namelijk één levensgroot probleem , ze kunnen zich eventjes wel gedragen als zogezegd bezorgde kritische burger maar na een paar stukken tekst vallen ze al snel door de mand als pure haatdragende agitateurs of volksoproerkraaier eerste klas. Dus graag het vomeerteiltje van Esperanza even doorgeven graag , want ik vrees dat ik het ook nodig ga hebben.
Als je lang genoeg voor racist versleten wordt, kan je er beter 1 worden. Dat is mijn overtuiging.

Met al dat gepamper enerzijds en terrorisme anderzijds, krijgt men na verloop van tijd haat. Men oogst wat men zaait.

Ja, ik haat de islam, omwille van het feit dat het haaks op mijn ideologie staat en so what? De aanhangers ervan laat ik gerust, zolang ze dat ook met mij doen. Helaas hebben sommigen het hier even moeilijk met mij als omgekeerd. Nu ga ik eens denken wiens cultuur en opvattingen hier eerder waren en maak ik zo de balans op.

En ik ben ook niet tuk op het jodendom, vooral het zionisme en het christendom, vooral niet het Rooms katholicisme. Alleen wordt daar tegenwoordig inderdaad minder geweld gebruikt.

Van mij mogen hier moskeeën zijn, maar ze moeten de wet niet dicteren. En helaas gebeurt dat nu wel.

En ik heb voor bepaalde mensen ook een vomeerteiltje nodig, als dat een opluchting mag zijn.

Laatst gewijzigd door Boadicea : 29 juli 2008 om 16:39.
Boadicea is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juli 2008, 16:38   #56
Groentje-18

Standaard

Citaat:
Het "racisme" zoals men het noemt, of beter de drang naar zelfbehoud is in de blanke onderklasse het sterkst vertegenwoordigt. Deze mensen ondervinden aan den lijve wat alle positieve pamperdiscriminatie met zich teweeg brengt.
Daar is ook veel werkloosheid en als je telkens een migrant aangenomen ziet worden in jouw plaats, begint het ook te knagen en wordt het moeilijker om tolerant te blijven.
Als dan nog eens iedereen op jou neerkijkt en een allochtone lotgenoot als een arm slachtoffer van racisme gaat bekijken en voor hem extra moeite doet, terwijl ze jou enkel achteruit drukken en voor parasiet verslijten, is het niet moeilijk om na verloop van tijd anders te denken.
Wanneer je allochtone buren met dure wagens afkomen en jij kan je amper een schrale fiets permitteren ...

Men zet mensen tegen elkaar op met twee maten en twee gewichten.
Iemand die met een dure wagen kan rondrijden, is me dunkt al uit die onderklasse, of kan op een heel slechte manier met geld om.

Maar blijkbaar is dat 'op je neerkijken omdat je blank' bent niet zo wijdverspreid, dat kunnen we hier dagelijks en in deze thread lezen, en zagen we wel aan de hoeveelheid stemmen van het VB bijvoorbeeld.

Verder is positieve discriminatie in mijn ogen even goed discriminatie, en kan het niet. Again ... het is helaas de overheid die op het idee van quota kwam voor bv iedere soort organisatie die graag een subsidie zou willen krijgen..., dit om te vechten tegen de negatieve discriminatie. Kennelijk moeten mensen dus via wetten gedwongen worden om "niet meer te discrimineren", niet meeer negatief te discrimineren althans. Dat het invoeren van deze quota nodig was, wijst er toch op dat er heel wat discriminatie is/was. Of je zou moeten beweren dat de hoge werkloosheidscijfers onder allochtonen er zijn omdat deze mensen niet willen gaan werken, maar dan verwijt je ze van liegen, omdat ze meestal net naar hier komen om een betere toekomst. En zij weten als geen ander dat werken, desnoods tegen een hongerloon, daar een manier toe is.
Oud 29 juli 2008, 16:38   #57
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Onze "humanitiërs" hier hebben nogal snel een vomeerteiltje nodig.
Doe eens normaal en kots in de WC pot aub.
En je moet met vettigere dingen afkomen dan, op rauwe realiteit gestoelde, uitspraken van onze Keltische Leidster om mij een anti-peristaltische beweging te laten maken.

Misschien dat de bokkesprongen van de religifreaks in Iran me enig teken van menselijkheid kunnen geven.
Oud 29 juli 2008, 16:42   #58
Groentje-18

Standaard

Citaat:
Als je lang genoeg voor racist versleten wordt, kan je er beter 1 worden. Dat is mijn overtuiging.

Met al dat gepamper enerzijds en terrorisme anderzijds, krijgt men na verloop van tijd haat. Men oogst wat men zaait.

Ja, ik haat de islam, omwille van het feit dat het haaks op mijn ideologie staat en so what? De aanhangers ervan laat ik gerust, zolang ze dat ook met mij doen. Helaas hebben sommigen het hier even moeilijk met mij als omgekeerd. Nu ga ik eens denken wiens cultuur en opvattingen hier eerder waren en maak ik zo de balans op.

En ik ben ook niet tuk op het jodendom, vooral het zionisme en het christendom, vooral niet het Rooms katholicisme. Alleen wordt daar tegenwoordig inderdaad minder geweld gebruikt.

Van mij mogen hier moskeeën zijn, maar ze moeten de wet niet dicteren. En helaas gebeurt dat nu wel.
Mja, als je wil samenleven is het normaal dat je iedere groep uit die samenleving een stem geeft. Zo gebeurde dat vroeger ook met Wallonië versus Vlaanderen, etcetera. Bedenk dat de Walen dat destijds mogelijk ook zeiden.

Zorgen voor een aangepaste vorm van godsdienstbeleving, onderwijs, ziekenzorg, ... behoren trouwens tot de bouwstenen van een goede integratie.
Oud 29 juli 2008, 16:45   #59
Boadicea

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Groentje-18 Bekijk bericht
Iemand die met een dure wagen kan rondrijden, is me dunkt al uit die onderklasse, of kan op een heel slechte manier met geld om.

Maar blijkbaar is dat 'op je neerkijken omdat je blank' bent niet zo wijdverspreid, dat kunnen we hier dagelijks en in deze thread lezen, en zagen we wel aan de hoeveelheid stemmen van het VB bijvoorbeeld.

Verder is positieve discriminatie in mijn ogen even goed discriminatie, en kan het niet. Again ... het is helaas de overheid die op het idee van quota kwam voor bv iedere soort organisatie die graag een subsidie zou willen krijgen..., dit om te vechten tegen de negatieve discriminatie. Kennelijk moeten mensen dus via wetten gedwongen worden om "niet meer te discrimineren", niet meeer negatief te discrimineren althans. Dat het invoeren van deze quota nodig was, wijst er toch op dat er heel wat discriminatie is/was. Of je zou moeten beweren dat de hoge werkloosheidscijfers onder allochtonen er zijn omdat deze mensen niet willen gaan werken, maar dan verwijt je ze van liegen, omdat ze meestal net naar hier komen om een betere toekomst. En zij weten als geen ander dat werken, desnoods tegen een hongerloon, daar een manier toe is.

Vraag is of deze maatregelen wel juist waren. Nu maakt het het verdoken racisme enkel groter en door mensen tegen heug en meug met elkaar te confronteren, kan je ook olie op het vuur gooien.

Daarnaast is het ook de vraag of mensen elkaar beter gaan respecteren, als ze wettelijk toe gedwongen worden. Zelf ben ik juist een haat tegen migranten gaan kweken, omdat ik ze door die nieuwe wetten overal mijn plaats zag innemen en ik begin te beseffen dat ik dankzij de import wel eens zonder pensioen kan komen te zitten.
Vroeger had men nog de keuze wie je aannam of niet, nu moet je quota volgen en dus ook mensen aannemen, waar je liever niet mee samenwerkt.

Nu: ik ben bewust huisvrouw, omdat ik het zoeken naar werk opgaf, toen ik altijd een vreemde naam in mijn plaats aangenomen zag worden en ik moest beseffen dat moest ik aan een job geraken, ik hoogst waarschijnlijk toch de duimen zal moeten leggen tegen mensen die wettelijk beter beschermd worden dan ik.

Dat is dus de reden waarom ik ze liever niet meer zie komen.
Oud 29 juli 2008, 16:50   #60
Boadicea

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Onze "humanitiërs" hier hebben nogal snel een vomeerteiltje nodig.
Doe eens normaal en kots in de WC pot aub.
En je moet met vettigere dingen afkomen dan, op rauwe realiteit gestoelde, uitspraken van onze Keltische Leidster om mij een anti-peristaltische beweging te laten maken.

Misschien dat de bokkesprongen van de religifreaks in Iran me enig teken van menselijkheid kunnen geven.
De religifreaks in Iran zijn volgens hen een verrijkking, al dweept hun leider wel met dat mannetje dat hun naar dat teiltje doet dwepen. Maar die mogen zelfs de spot drijven met de Holocaust. Wij moeten elk woord wikken en wegen, of kunnen achter de tralies eindigen met hun politiek correcte verdraagzaamheid.

Maar gevaarlijk zijn die mannetjes, die in eigen landen regelmatig zelfexploderen, zeker niet. Ze zijn ocharme slachtoffers van discriminatie en we moeten ze met open armen ontvangen.

Probleem is dat ons landje beperkt is in oppervlakte en middelen. Maar daar hebben ze hoogst waarschijnlijk ook een oplossing voor.

Eens rekenen toont mij aan dat als we alle ellende van de wereld willen binnenpakken, we letterlijk over de koppen gaan lopen. We hebben 1 van de dichtsbevolkte landen ter wereld en nog willen ze het hier nog krapper maken.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:36.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be