![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#42 | |
Partijlid
|
![]() Citaat:
trek het maar in het belachelijke... wel heb je 2 gevoelige punten aangehaald: - Als de maatschappij wil dat je als gezin met 2 gaat gaan werken, moet opvang gratis zijn... Anders moeten de lonen er naar zijn dat er één van de ouders thuis kan zijn voor de kinderen om ze op te vangen... - Als we de kloof tussen diegenen die hebben en diegenen die niet hebben willen dichten, dan moet de school écht gratis worden, want nu is het zo dat je als je ouders geld hebben, je zowieso een headstart krijgt die zéér moeilijk, tot bijna niet, te overbruggen is... En waarom zou gezondheidszorg niet gratis kunnen zijn? Als het écht gratis onderwijs en gezondheidszorg in Cuba van een hogere standaard zijn als onze dure Belgische variant, waarom lukt het dan hier, waar het zoveel meer kost aan de patient, niet? Laatst gewijzigd door DarkSoul : 29 juli 2008 om 12:40. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#43 |
Partijlid
|
![]() Sfax, nogmaals, wat met alleenstaande ouders? verdienen die geen betaalbare woning?
En Savatage, laat ons dan maar hopen dat jij nooit de zevende wordt hé, kan je de keizer van de rechtelozen worden met je neoliberale ideetjes... |
![]() |
![]() |
![]() |
#44 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#45 | |
Partijlid
|
![]() Citaat:
En, moest ik het geluk hebben om een werkgever te vinden die mijn (door een andere job veroorzaakte) handicap erbij neemt en mij een aangepaste job geeft, zou ik met véél plezier opniéuw bijdragen... Maar dat verandert nog niets aan de onbetaalbare huurprijzen voor alleenstaande ouders hé... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#46 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#47 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() ...of pardoef een sociale woning krijgen... ja, zo slecht is het in Belgie nog niet
|
![]() |
![]() |
![]() |
#48 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#49 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Je moet als alleenstaande niet verwachten dat je je hetzelfde kan permitteren als tweeverdieners. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#50 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wat een onzin dat het 'verboden' zou zijn kinderen van eenzelfde geslacht samen te laten slapen. :')
![]() |
![]() |
![]() |
#51 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Blijft dat men er minder geduld heeft met de langdurig werklozen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#52 | |
Partijlid
|
![]() Citaat:
En wie zegt dat ik het over aleenstaande werkloze ouders heb??? en wat met de alleenstaande ouders waarvan de ex partner verdwenen is met de noorderzon? Of gestorven is? Vergeet niet dat de kinderen meestal wel de motor zijn van onze economie, de reden waarvoor vele ouders hard werken en overuren kloppen... Dat diezelfde kinderen die je nu verguisd, je pensioen zullen betalen... En dat kinderen die het niet goed hebben, wel eens de adolecenten zouden kunnen worden die je dikke wagen en mooie villa plunderen... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#53 | |
Partijlid
|
![]() Citaat:
voor wie uit de boot valt? betwijfel het... Werkloosheid is niet steeds de schuld van de werkloze.. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#54 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#55 |
Partijlid
|
![]() En het topic is nog steeds: Woning huren bijna onbetaalbaar.
voor al jullie andere neoliberale ideetjes zijn er andere topics gestart... |
![]() |
![]() |
![]() |
#56 |
Partijlid
|
![]() En aan alle zelfstandigen, hoe groter de hap huur uit het budget... Hoe kleiner het aandeel daarvan in uw kassa...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#57 |
Banneling
|
![]() Ik heb de indruk dat er een mentaliteit aant ontstaan is van: geef ons geld en veel geld zonder dat we er moeite voor moeten doen of we halen uw huis leeg.
Ben ik de enigste mens die inziet dat dit een compleet verkeerde mentalteit is ? |
![]() |
![]() |
![]() |
#58 | |||||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
En wees gerust, die kinderen zullen mijn pensioen niet betalen; dat verzorg ik zelf wel. Citaat:
|
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#59 |
Banneling
|
![]() Nee hoor; 't is me de laatste tijd ook al wel een aantal keer opgevallen. 't Is niet de eerste keer dat iemand hier een "je moet mij onderhouden want anders komen ik of mijn kinderen bij u pikken"-statement maakt.
Laatst gewijzigd door Sfax : 29 juli 2008 om 13:45. |
![]() |
![]() |
![]() |
#60 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Nu, de gemiddelde levensverwachting omvat wel alle rijken, én alle armen. Als gij gaat beweren dat in de vs de rijken langer leven dan de armen, dan is de logische conclusie daaruit de in belgie de rijken een stuk levensverwachting opofferen ten koste van de armen. |
|
![]() |
![]() |