Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Godsdienst en levensovertuiging
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen.

Bekijk resultaten enquête: Bent u het eens met het voorstel om de groei van de Islam te stoppen?
Ja 45 62,50%
Nee 21 29,17%
Ja, maar... 3 4,17%
Nee, maar... 3 4,17%
Aantal stemmers: 72. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 1 augustus 2008, 07:24   #41
LastMohican
Banneling

Standaard

Er is een heel makkelijke oplossing. Maar die mag ik hier niet posten.
LastMohican is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 augustus 2008, 08:19   #42
Hakiminho
Banneling

Standaard

Dat zijn Palestijnse kinderen die zo gefotgrafeerd worden om de buitenwereld duidelijk te maken dat ze niet bang zijn van de Israëlische bezetter. Net als de Israëlische kinderen aangeleerd worden om de Palestijnen verder te onderdrukken, worden ook de kinderen van Palestina zo opgevoedt.

Ik snap niet wat u bedoeld met JODENhaat, als u zegt Palestijns/Israelische haat, dan komen we er misschien nog.
Hakiminho is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 augustus 2008, 08:38   #43
Hakiminho
Banneling

Standaard

[url=http://imageshack.us][/

Joodse kinderen doen de groetjes aan de Palestijnen. Internet is toegankelijk voor iedereen, het is heus niet moeilijk om terreur foto's van de andere kant te vinden.

Vertel me eens, worden de Joodse kinderen niet opgevoed om Moslims te haten?
Hakiminho is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 augustus 2008, 08:40   #44
Visjnu
Minister

Visjnu's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
De islam zal zichzelf stoppen omdat die hier zal 'verwesteren' op middellange termijn. En wij zullen hem een handje helpen in deze, door te blijven waken op de principes van de lekenstaat.
Dat is ook mijn visie daarop. Volgens mij zal in de toekomst een groot gedeelte afvallig worden en een ander een soort euro-Islam (niet laatdunkend bedoeld) beginnen aanhangen. Beide zie je reeds gebeuren en excessen zullen er natuurlijk altijd zijn.
Oud 1 augustus 2008, 09:10   #45
Patsy Stone
Parlementsvoorzitter

Patsy Stone's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door liberalist_NL Bekijk bericht
Sommige demografische voorspellingen laten zien dat binnen onaanzienlijke tijd het aantal moslims zal verdubbelen, en in grote Europese steden zelfs tot moslimmeerderheden zal leiden. Dit is zeer zorgelijk, met name voor de veiligheid van andere minderheden (zoals Joden en homoseksuelen), de stabiliteit van de economie en de maatschappij, en het vrije karakter van onze landen.

Persoonlijk leg ik de schuld van dit soort praktijken niet bij de gewone moslim, maar bij de hersenspoelende Imams uit Marokko, Saoedi-Arabië en andere schurkenstaten.

De volgende punten lijken mij essentieel om de maatschappij weer te stabiliseren:

- Deportatie van alle buitenlandse Imams zonder Europees paspoort

- Een strenge ontmoediging van moskeeënbouw door het afschaffen van privileges voor erkende religies. Met het oog op een neutrale seculiere staat wordt ook de erkenning ingetrokken.

- Indoctrinatie van kinderen met religieuze ideeën wordt verboden als kindermisbruik, zij mogen pas lid worden van een religieuze organisatie als zij 18 jaar of ouder zijn.

- Kinderbijslag wordt afgeschaft voor alle kinderen ná het tweede kind in een gezin; moslimgezinnen zullen dus economisch ontmoedigt worden om een hele legbatterij aan kinderen te hebben. Polygame huwelijken worden niet erkend, enkel de eerste vrouw in het huwelijk is rechtsgeldig.

Bent u dit met mij eens?
Dit voorstel is alvast een goed begin. Eigenlijk mag het wat mij betreft nog een stapje verder gaan, door bijvoorbeeld het afschaffen van alle vervangingsinkomens of tenminste het beperken in de tijd ervan. Een verbod op alle uiterlijke tekenen van religie in het publieke leven, zou zeker een bijkomende stap in de goede richting zijn. En dan natuurlijk niet in het minst een totale en sluitende immigratiestop. Ook wat de verdoken immigratie door huwelijken en gezinsherenigingen betreft. Het is in ons aller belang dat de allesverterende islam een halt wordt toegeroepen.
Patsy Stone is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 augustus 2008, 09:21   #46
Tavek
Banneling

Standaard

Het enigste wapen wat we hebben tegen godsdienst is onderwijs. Hoe hoger geschoold, hoe beter geinformeerd de mensen, hoe kleiner de neiging is om terug te vallen op godsdiensten. Dit is bewezen.

Zorg dat uw mensen intelligent en geschoold zijn, en godsdienst sterft vanzelf uit.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 augustus 2008, 09:33   #47
Patsy Stone
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Het enigste wapen wat we hebben tegen godsdienst is onderwijs. Hoe hoger geschoold, hoe beter geinformeerd de mensen, hoe kleiner de neiging is om terug te vallen op godsdiensten. Dit is bewezen.

Zorg dat uw mensen intelligent en geschoold zijn, en godsdienst sterft vanzelf uit.
Jammer genoeg is intelligentie niet iets wat je kan aanleren...
Oud 1 augustus 2008, 12:45   #48
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

liberalist_NL's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Zelf had ik ook al het idee dat hoger onderwijs goedkoper gemaakt moet worden, door lager onderwijs duurder te maken. (Middelbaar dan, hè?)

Op deze manier worden Islamitische ouders gestimuleerd niet hun kinderen naar de kortste, maar naar de goedkoopste onderwijsinstelling te brengen.
liberalist_NL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 augustus 2008, 13:44   #49
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN

Johan Bollen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Visjnu Bekijk bericht
Dat is ook mijn visie daarop. Volgens mij zal in de toekomst een groot gedeelte afvallig worden en een ander een soort euro-Islam (niet laatdunkend bedoeld) beginnen aanhangen. Beide zie je reeds gebeuren en excessen zullen er natuurlijk altijd zijn.
Akkoord. De confrontatieve aanpak van de postopener ondermijnt onze waarden en kan wel eens een averrechts effect hebben. Ik zie meer toekomst in het 'van binnen uit' veranderen van de Islam.
Johan Bollen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 augustus 2008, 15:25   #50
Geert C
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patsy Stone Bekijk bericht
Dit voorstel is alvast een goed begin. Eigenlijk mag het wat mij betreft nog een stapje verder gaan, door bijvoorbeeld het afschaffen van alle vervangingsinkomens of tenminste het beperken in de tijd ervan. Een verbod op alle uiterlijke tekenen van religie in het publieke leven, zou zeker een bijkomende stap in de goede richting zijn. En dan natuurlijk niet in het minst een totale en sluitende immigratiestop. Ook wat de verdoken immigratie door huwelijken en gezinsherenigingen betreft. Het is in ons aller belang dat de allesverterende islam een halt wordt toegeroepen.
Lap, nog één die de mensenrechten met de voeten wil treden om haar doel te bereiken.
Het ogenblik nadert, waarop grote beslissingen moeten worden genomen. Tegenover Europa staat een monsterverbond van sleur, onwetendheid, zelfzucht, verouderd nationalisme en volgzaamheid aan buitenlandse instructies.
De tegenstanders maken zich klaar voor de strijd. Sommigen kunnen wij overtuigen, anderen moeten wij verslaan; dat is het, waartoe wij mannen en vrouwen van onze volken oproepen.
Tezamen zullen wij overwinnen.
Geert C is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 augustus 2008, 15:28   #51
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Geert C Bekijk bericht
Lap, nog één die de mensenrechten met de voeten wil treden om haar doel te bereiken.
Wat zijn mensenrechten waard als Saoedi-Arabië (zit in de VN, kennelijk) ze helpt op te stellen?

Hoewel, ik heb nergens zien staan dat een staat geen neutraliteit mag eisen in overheidslocaties.

Laatst gewijzigd door liberalist_NL : 1 augustus 2008 om 15:29.
Oud 1 augustus 2008, 15:39   #52
Geert C

Standaard

Citaat:
Wat zijn mensenrechten waard als Saoedi-Arabië (zit in de VN, kennelijk) ze helpt op te stellen?
Saoedi-Arabië onthield zich bij de stemming over de UVRM. En het zijn juist de islamitische landen die kritiek uiten op die verklaring...

Citaat:
Hoewel, ik heb nergens zien staan dat een staat geen neutraliteit mag eisen in overheidslocaties.
Daar gaat het niet over, het gaat er hier over dat er voorgesteld wordt om de vrije openbare uitoefening van de vrijheid van godsdienst (artikel 19 van de Grondwet ) aan banden te leggen. Men wil hier dus van vrijheid van godsdienst naar vervolging van godsdienst...
Het ogenblik nadert, waarop grote beslissingen moeten worden genomen. Tegenover Europa staat een monsterverbond van sleur, onwetendheid, zelfzucht, verouderd nationalisme en volgzaamheid aan buitenlandse instructies.
De tegenstanders maken zich klaar voor de strijd. Sommigen kunnen wij overtuigen, anderen moeten wij verslaan; dat is het, waartoe wij mannen en vrouwen van onze volken oproepen.

Laatst gewijzigd door Geert C : 1 augustus 2008 om 15:39.
Oud 1 augustus 2008, 15:41   #53
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Saoedi-Arabië onthield zich bij de stemming over de UVRM. En het zijn juist de islamitische landen die kritiek uiten op die verklaring...
Yep.
Citaat:
Daar gaat het niet over, het gaat er hier over dat er voorgesteld wordt om de vrije openbare uitoefening van de vrijheid van godsdienst (artikel 19 van de Grondwet ) aan banden te leggen. Men wil hier dus van vrijheid van godsdienst naar vervolging van godsdienst...
Hoe iemand zich kleedt boeit mij echt niet, mij zul je er niet over horen klagen.
Oud 1 augustus 2008, 15:42   #54
Geert C

Standaard

Citaat:

In Australië kwam men bij een onderzoek tot de omgekeerde conclusie... Men stelde vast dat er bij de hogeropgeleiden een groter percentage gelovigen was. Wat er op wijst dat andere factoren misschien wel een belangrijkere rol spelen.

Laatst gewijzigd door Geert C : 1 augustus 2008 om 15:43.
Oud 1 augustus 2008, 15:43   #55
Patsy Stone
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
In sommige gevallen heiligt het doel de middelen, mijn beste. Dit is zo'n geval. De islam is hier bezig met een stille kruistocht en moet te allen prijze tegengehouden worden. Godsdienst hoort thuis in de privé-sfeer, niet in het openbare leven.
Oud 1 augustus 2008, 15:47   #56
Geert C

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patsy Stone Bekijk bericht
In sommige gevallen heiligt het doel de middelen, mijn beste. Dit is zo'n geval. De islam is hier bezig met een stille kruistocht en moet te allen prijze tegengehouden worden. Godsdienst hoort thuis in de privé-sfeer, niet in het openbare leven.
Vrijheden opgeven om de vrijheid te verdedigen, waar heb ik dat nog gehoord?

En godsdiensten dwingen om "ondergronds" te gaan, lijkt me nu ook niet bepaald zo bevorderlijk...
Oud 1 augustus 2008, 15:48   #57
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Niet hetzelfde als mensenrechten, hè? Je mag mensen best beoordelen op hun ideeën. Opvattingen over de zin van het leven of hoe anderen zich zouden moeten gedragen horen niet thuis in de publieke sfeer.
Oud 1 augustus 2008, 15:51   #58
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Vrijheden opgeven om de vrijheid te verdedigen, waar heb ik dat nog gehoord?

En godsdiensten dwingen om "ondergronds" te gaan, lijkt me nu ook niet bepaald zo bevorderlijk...
Da's niet hetzelfde. Een extreem seculiere staat vraagt van mensen dat zij hun geloof binnen de privésfeer houden, en dat zij zelf de bekostiging van organisatie verzorgen. Ook mag die organisatie geen invloed uitoefenen op de staat en de staat heeft zich niet te bemoeien met die organisatie.

Behalve natuurlijk als er wetten overtreden gaan worden.
Oud 1 augustus 2008, 15:53   #59
Geert C

Standaard

Citaat:
Niet hetzelfde als mensenrechten, hè?
Lees artikel 18 van de UVRM er nog maar eens op na.

Citaat:
Je mag mensen best beoordelen op hun ideeën. Opvattingen over de zin van het leven of hoe anderen zich zouden moeten gedragen horen niet thuis in de publieke sfeer.
In het openbaar uw mening uiten mag nu ook al niet meer?
Oud 1 augustus 2008, 15:55   #60
Geert C

Standaard

Citaat:
Da's niet hetzelfde. Een extreem seculiere staat vraagt van mensen dat zij hun geloof binnen de privésfeer houden, en dat zij zelf de bekostiging van organisatie verzorgen. Ook mag die organisatie geen invloed uitoefenen op de staat en de staat heeft zich niet te bemoeien met die organisatie.

Behalve natuurlijk als er wetten overtreden gaan worden.
Er is geen enkele seculiere staat die vraagt dat mensen hun geloof binnen de privésfeer houden. Een seculiere staat erkent namelijk dat het niet het recht heeft zoiets te vragen, integendeel, een seculiere staat erkent dat burgers die dat wensen hun geloof ook in het openbaar mogen belijden. Behalve dan landen als China, Noord-Korea, enzovoort... ook niet bepaald toonbeelden op het vlak van mensenrechten...
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:33.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be