![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 |
Staatssecretaris
|
![]() Die logica ontgaat mij. Ook over het ganse afgelopen jaar daalde de Waalse werkloosheid sneller dan de Vlaamse. Zij noteerden een daling van 11,1 procent, Vlaanderen 9,7. Zie De Standaard van eergisteren. Dat oude cijfer van 2,5 miljard aan transfers is dus lichtjes overschat.
En weten dat het gros van je lezers 13 miljard veronderstellen, en dat Leterme niet beter wist dan dat er in wallonië 18% werlozen zouden zijn, en stijgende... Niet, dus. Laatst gewijzigd door DannyS : 6 augustus 2008 om 23:49. |
![]() |
![]() |
![]() |
#42 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#43 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door filosoof : 7 augustus 2008 om 00:23. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#44 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Onzin. Onderwijs is een bevoegdheid van de Gemeenschappen. Het is dus de Franse Gemeenschap die de werkgever in kwestie is.
The right of a people under occupation to resist through all means, including armed struggle, is fundamental and inviolable, and we will not allow our rights to be liquidated under the slogan of "security" or "stability". Volksfront voor de Bevrijding van Palestina
|
![]() |
![]() |
![]() |
#45 |
Banneling
|
![]() verdienen in Wallonië minder voor dezelfde job volgens mijn inlichtingen.
Laatst gewijzigd door filosoof : 7 augustus 2008 om 00:32. |
![]() |
![]() |
![]() |
#46 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Laatst gewijzigd door filosoof : 7 augustus 2008 om 00:40. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#47 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
En dan is er ook het blok,... dat er kompleet met hun klak naar slaat, om niet te zeggen dat ze liegen als gedrukt. Laatst gewijzigd door DannyS : 7 augustus 2008 om 01:05. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#48 |
Staatssecretaris
|
![]() ... officieel was er in 2003 in de sociale zekerheid een geldstroom van 3,47 miljard. Eerder een groteorde vergelijkbaar met de kosten voor notionele intrestaftrek, dus. Dewael heeft dat in hoedanigheid van minister-president eens laten berekenen op eenzelfde manier als de Walen dat deden toen die stroom nog omgekeerd was. En maar met spek schieten, natuurlijk!
Laatst gewijzigd door DannyS : 7 augustus 2008 om 02:06. |
![]() |
![]() |
![]() |
#49 |
Staatssecretaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#50 |
Parlementslid
|
![]() Helaas, helaas, dat klopt niet: een Vlaamse leerkracht verdient meer - alleen: je moet geen appels met peren vergelijken hé:in Vlaanderen worden ALLE leerkrachten betaald door de Staat (onafgezien of het nu officieel of vrij onderwijs is - tussen haakjes: is dat normaal: vrij is vrij: die doen toch wat ze willen, maar daar hoeft de gemeenschap niet voor op te draaien!!!- denk daar eens over) - in Wallonië heb je een zeer sterk uitgebouwd netwerk van gemeentelijke en provinciale scholen : die hun mensen zelf betalen, zoals het hoort - Dus zijn er verschillen - en ik kan mij dus perfect voorstellen dat een gemeentelijke onderwijzer in een rijke gemeente zoals Waver iets meer verdient dan diezelfde in een arme gemeente als Leuze... M.a.w. : je kan het niet vergelijken (bij ons verdient immers iedereen hetzelfde, maar dan ook door iedereen betaald, wat niet erg eerlijk is - waarom zou ik het vrij onderwijs moeten betalen?, waar ik helemaal niets mee te maken heb...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#51 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#52 | |
Staatssecretaris
|
![]() Laatste update van De Tijd:
Vlaming krijgt kleiner pensioen dan Waal en Brusselaar Citaat:
Laatst gewijzigd door DannyS : 7 augustus 2008 om 23:47. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#53 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#54 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#55 |
Banneling
|
![]() Als ik sommige forummers mag geloven worden de Walen op elk gebied door de Vlamingen benadeeld...
![]() Ik zou dan in hun plaats ik zou mijn boontjes maar op een andere wijk leggen... |
![]() |
![]() |
![]() |
#56 |
Minister-President
|
![]() Renaat, u die zich opwerpt als de grote expert en paternalist, u schijnt het verschil niet te kennen tussen een gewest en een gemeenschap.
![]() |
#57 |
Staatssecretaris
|
![]() En dat die ambtenaren in Brussel wonen, hoofdstad van Vlaanderen... of toch toch niet bij Vlaanderen gerekend?... plots weet ik weer niet meer?! Is Wallonië dan ook exclusief hun hoofdstad in rekening gebracht?
Laatst gewijzigd door DannyS : 8 augustus 2008 om 10:15. |
![]() |
![]() |
![]() |
#58 |
Staatssecretaris
|
![]() Volgens De Morgen hadden in 2000 vijf comma achttien procent van de Vlaamse ambtenaren die in Brussel werkten, daar ook hun woonplaats. Dat zijn alleen de ambtenaren van de Vlaamse besturen, hé.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#59 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Uw zelfgepost artikel van den tijd, toch eens (her)lezen. Het aandeel van de Waalse ambtenaren is 21%, de Vlaamse 16% en de Brusselse 15%.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#60 |
Staatssecretaris
|
![]() Tel de Vlaamse ambtenaren toch maar bij Vlaanderen, zoals ook alle tegenhangers -ik had bijna collega's geschreven- van het Waalse gewest bij dat gewest werden gerekend.
|
![]() |
![]() |