Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 5 augustus 2008, 12:26   #41
Pindar
Banneling

Pindar's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Finis Terrae Bekijk bericht
Ik denk het niet. Allerlei gelovigen zullen er vast wel één of andere, in hun ogen, plausibele uitleg voor hebben. Fundamentalisten allerhande sluiten gewoonweg hun ogen, net zoals ze nú al doen betreffende de evolutieleer. Veel zal er mijn inziens niet veranderen.

Goh, dus wat je zegt betreft zo'n beetje alle wetenschappers en gelovigen?
er zit nl weinig verschil tussen!

en die evolutieleer? sure....
je weet zeker niet dat het een afgeleide doctrine is van de vrijmetselaarij?
Denk je echt dat het een stukje 'echte wetenschap' is?

't kan verkeren...

Pin d"Ar

Laatst gewijzigd door Pindar : 5 augustus 2008 om 12:27.
Pindar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 augustus 2008, 13:03   #42
Sjaax
Europees Commissaris

Sjaax's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Finis Terrae Bekijk bericht
Ik denk het niet. Allerlei gelovigen zullen er vast wel één of andere, in hun ogen, plausibele uitleg voor hebben. Fundamentalisten allerhande sluiten gewoonweg hun ogen, net zoals ze nú al doen betreffende de evolutieleer. Veel zal er mijn inziens niet veranderen.
²

Zoals de anti-NWO'ers die hun eigen oneindige stupiditeit graag weer tonen.
Sjaax is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 augustus 2008, 13:21   #43
Pindar
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sjaax Bekijk bericht
²

Zoals de anti-NWO'ers die hun eigen oneindige stupiditeit graag weer tonen.

Hoezo?

Pin d"Ar
Oud 5 augustus 2008, 14:52   #44
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

oei! het is al terug naar af.

blijkt het toch niet zo leuk wonen te zijn ginds op Mars.

(konden ze dat dan niet ineens zeggen?)

http://www.standaard.be/Artikel/Deta...ieuwsoverzicht

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 augustus 2008, 15:03   #45
André de Hollander
Minister

André de Hollander's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Akufen Bekijk bericht
Waarom zou dat zo spectaculair zijn? Het is toch niet meer dan logisch dat er op de meeste planeten wel één of ander organisme is. Ik kan me niet direct een plek inbeelden waar dit niet het geval zou zijn.

Organismen komen (oa) via asteroïden op andere planeten, dat wil zeggen dat ze overleven onder extreme straling én bij de overgang van ruimte/atmosfeer wat voor extreme hitte zorgt. Dus waarom zou een planeet zoals mars geen degelijke omgeving zijn?

Volgens mij is het pas wanneer we over de evolutie spreken van die organismen dat de omgeving een grote rol zal spelen. Ik persoonlijk geloof dat er op 99% van de planeten één of andere vorm van leven te vinden is.
Ik stel voor dat je eerst nog een beetje leest en je dan pas meningen gaat vormen. Laat staan erover praten of schrijven. Leven is iets bijzonders en misschien zelfs wel uniek op deze aardbol. Er is tot op heden geen wetenschappelijk bewijs van leven buiten deze aardbol.
André de Hollander is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 augustus 2008, 15:10   #46
André de Hollander
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Groentje-18 Bekijk bericht
Nieuwe culturen kennen en van mekaar leren!

Ik heb recent gelezen dat er nog maar eens bevestigd werd dat er water op mars is. Dat is heel interessant, gezien we hier binnenkort met een wereldwijd zoetwatertekort gaan kampen.
Maar ik hoop dat ze er geen olie vinden ...

Welke foto's zijn nu eigenlijk de echte van mars, die met een oranje-rode, of die met een blauwe lucht?

En vraag me niet hoe, maar Nasa gaat een vaste basis op de maan bouwen / plaatsen...
Het kennen en leren van nieuwe culturen is in het verleden op deze aardbol nogal 'moeizaam' gegaan. Er zal vast wel weer een aardbewoner naar voren treden die denkt er beter van te worden om die nieuwe cultuur slecht te behandelen. Neem als voorbeeld de 500 jaar geschiedenis van Amerika en de invloed op de Indiaanse culturen.

Water van Mars naar aarde halen is waarschijnlijk het allerlaatste doel van ruimte-onderzoek.
Oud 5 augustus 2008, 15:25   #47
Akufen
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door André de Hollander Bekijk bericht
Ik stel voor dat je eerst nog een beetje leest en je dan pas meningen gaat vormen. Laat staan erover praten of schrijven. Leven is iets bijzonders en misschien zelfs wel uniek op deze aardbol. Er is tot op heden geen wetenschappelijk bewijs van leven buiten deze aardbol.
Diepe zucht...

Je snapt blijkbaar niet dat ik het over een persoonlijk geloof had, niet over wat ik heb afgeleid uit wetenschappelijk onderzoek. Denk misschien zelf eens 2 keer na voor je je mond open trekt.

En probeer je nu echt te suggereren dat de aarde de enige planeet zou kunnen zijn met leven?

Trouwens:

http://www.space.com/scienceastronom...d-impacts.html

Citaat:
Rocks that are ejected from the Earth — or any other life-bearing planet — by an asteroid impact might actually protect microbes living inside them while they float through space. These rocks could then fall to the surface of other planets, or even back to their planet of origin.

In this way, the microbes could return to their home planet and "re-colonize" the surface after the disastrous effects of the asteroid impact have worn off.
Dus waarom je dat in kleur hebt gezet is mij niet echt duidelijk...
Ze zeggen bijna woord voor woord wat ik zeg:

Citaat:
In order for organisms to survive a trip into orbit, they must endure a series of life-threatening events.

First there's the asteroid impact itself. Then there's the force of being launched into space. Next, they must travel in the harsh environment of space until a planet's gravity reels them in. This means facing an environment of extreme cold, intense radiation and vacuum exposure. Finally, they need to fall down through the atmosphere, experiencing extreme pressure, heating and the shock of landing.

Laatst gewijzigd door Akufen : 5 augustus 2008 om 15:29.
Akufen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 augustus 2008, 15:42   #48
André de Hollander
Minister

Standaard

Citaat:
Diepe zucht...

Je snapt blijkbaar niet dat ik het over een persoonlijk geloof had, niet over wat ik heb afgeleid uit wetenschappelijk onderzoek. Denk misschien zelf eens 2 keer na voor je je mond open trekt.

En probeer je nu echt te suggereren dat de aarde de enige planeet zou kunnen zijn met leven?

Trouwens:

http://www.space.com/scienceastronom...d-impacts.html

Dus waarom je dat in kleur hebt gezet is mij niet echt duidelijk...
Ze zeggen bijna woord voor woord wat ik zeg:
Je mag ook je geloof wat bijwerken, in plaats van lezen.
Heb je mijn woorden 'misschien' en 'tot op heden' over het hoofd gezien?

In het artikel dat je citeert staan woorden als 'zou kunnen' terwijl jij er direct stellige beweringen van maakt. Ze schrijven hoe leven zich zou kunnen verplaatsen van de ene naar de andere planeet. Dat is iets anders dan 'Het is toch niet meer dan logisch dat er op de meeste planeten wel één of ander organisme is'.
Oud 5 augustus 2008, 15:49   #49
Akufen
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Je mag ook je geloof wat bijwerken, in plaats van lezen.
Heb je mijn woorden 'misschien' en 'tot op heden' over het hoofd gezien?
Krabbel anders snel terug. Jij begon met wat ik zei te veroordelen door me aan te raden "nog wat te gaan lezen".

Citaat:
In het artikel dat je citeert staan woorden als 'zou kunnen' terwijl jij er direct stellige beweringen van maakt. Ze schrijven hoe leven zich zou kunnen verplaatsen van de ene naar de andere planeet. Dat is iets anders dan 'Het is toch niet meer dan logisch dat er op de meeste planeten wel één of ander organisme is'.
Nee dat is niets anders, dat is simpelweg het logische gevolg van dat process miljarden jaren te herhalen.
Oud 5 augustus 2008, 16:20   #50
kiko
Perm. Vertegenwoordiger VN

kiko's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat is correct, maar het universum is oneindig veel groter dan het menselijk brein kan bevatten. Het zou mij verbazen indien er nu eens werkelijk nergens, op de vele miljarden planeten, geen spoor van leven zou zijn, om het even in welke vorm.

Mars daarentegen beschouw ik als een dode, koude rots.
kiko is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 augustus 2008, 16:24   #51
André de Hollander
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kiko Bekijk bericht
Dat is correct, maar het universum is oneindig veel groter dan het menselijk brein kan bevatten. Het zou mij verbazen indien er nu eens werkelijk nergens, op de vele miljarden planeten, geen spoor van leven zou zijn, om het even in welke vorm.

Helemaal mee eens. Ik verwacht zelf ook dat er ergens op die vele miljarden planeten wel érgens leven zal zijn.
Oud 5 augustus 2008, 16:28   #52
André de Hollander
Minister

Standaard

Citaat:
Krabbel anders snel terug. Jij begon met wat ik zei te veroordelen door me aan te raden "nog wat te gaan lezen".

Nee dat is niets anders, dat is simpelweg het logische gevolg van dat process miljarden jaren te herhalen.
Je vindt het vast niet erg dat ik het niet eens ben met jouw logica.

Als op een planeet geen leven mogelijk is vanwege temperatuur, gebrek aan water, o.i.d. Dan kun je er miljarden jaren lang microben op afsturen, maar dan nog steeds zal er geen leven zijn op die planeet.

Maar ik vind je wel grappig hoor.
Oud 5 augustus 2008, 16:48   #53
exodus
Perm. Vertegenwoordiger VN

exodus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim Bekijk bericht
En als morgen de NASA toegeeft dat ze al jaren in direct contact staan met lui van Andromeda, dan ga jij hier verkondigen dat dat een nwo-leugen is zeker?
Dat is een hypotetische vraag en dat gaan ze niet doen, want dan zouden ze het moeten toegeven dat ze het al die tijd verzwegen hebben.
Oud 5 augustus 2008, 16:51   #54
illwill
Secretaris-Generaal VN

illwill's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door koewachtenaar Bekijk bericht
NASA =Never A Straight Answer.

mvg
Waar en wanneer hebben ze dan geen straight answer gegeven?
illwill is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 augustus 2008, 16:54   #55
illwill
Secretaris-Generaal VN

illwill's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door manta Bekijk bericht

Bacteriën die niet van de aarde afkomstig zijn hebben ze al jaren geleden bovengehaald bij boringen in het poolijs ...Die moeten toch ergens vandaan komen hé ...

'k Ben eerder benieuwd of ze er geen restanten van andere zaken gevonden hebben ...
Ze hebben olie gevonden...daar gaat het toch enkel om bij de amerikanen zoals sommigen beweren.
illwill is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 augustus 2008, 19:16   #56
Sjaax
Europees Commissaris

Sjaax's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door illwill Bekijk bericht
Ze hebben olie gevonden...daar gaat het toch enkel om bij de amerikanen zoals sommigen beweren.

Tenminste ik verwachtte een bij je bericht.
Anders: hoe is olie ontstaan denk je?
Sjaax is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 augustus 2008, 22:31   #57
sfinx666
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kiko Bekijk bericht

dubbel.
sfinx666 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 augustus 2008, 22:35   #58
Akufen
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Je vindt het vast niet erg dat ik het niet eens ben met jouw logica.
Nee, tijd zal het wel uitwijzen.
Ik ben er vrij gerust in, maar ik zou het ook niet erg vinden om mij er in te vergissen.

Citaat:
Als op een planeet geen leven mogelijk is vanwege temperatuur, gebrek aan water, o.i.d. Dan kun je er miljarden jaren lang microben op afsturen, maar dan nog steeds zal er geen leven zijn op die planeet.
"Water, o.i.d."

Juist, en laat dat nu net iets zijn waar we geen flauw benul van hebben. We kunnen helemaal nog niet zeggen welke omstandigheden nodig zijn voor leven. Zelfs op deze planeet vinden we regelmatig organismen op plekken waar we leven onmogelijk achtten.

Citaat:
Maar ik vind je wel grappig hoor.
Ik vind het eerder triest dat je nu krampachtig iets probeert te verdedigen terwijl je beseft dat er eigenlijk geen gegevens over bestaan, enkel maar een idee. U valt dus een idee aan, gebaseerd op niets, blijkbaar niet beseffend dat het u idee is tegen het mijne. Of dacht je dat er aan het -niet- vinden van organismen op andere planeten reeds een wetenschappelijk proces is voorafgegaan dat we sluitend kunnen noemen?
Oud 5 augustus 2008, 22:38   #59
sfinx666
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sjaax Bekijk bericht

Tenminste ik verwachtte een bij je bericht.
Anders: hoe is olie ontstaan denk je?
In het kort:
zeediertjes + zeeplantjes sterven en zakken tot op de bodem van de zee , waar ze zich vermengen met modder en klei. Zéér langzaam veranderd dit mengsel in olie en gas.
Conclusie : een planeet waar olie voor handen is, is een planeet waar heel veel water is, of was.

Laatst gewijzigd door sfinx666 : 5 augustus 2008 om 22:40.
sfinx666 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 augustus 2008, 05:52   #60
Pindar
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sfinx666 Bekijk bericht
In het kort:
zeediertjes + zeeplantjes sterven en zakken tot op de bodem van de zee , waar ze zich vermengen met modder en klei. Zéér langzaam veranderd dit mengsel in olie en gas.
Conclusie : een planeet waar olie voor handen is, is een planeet waar heel veel water is, of was.

Leven op andere planeten bestaat niet alleen uit 'materie'
Er is in het hele universum, en dus ook op andere planeten zat leven , maar weer op andere frequenties.Die je dus niet met je blote oog kan zien.
Gezever? hmm verdiep je bv eens in remote vieuwing of de prachtige boeken van de helderziende "Gijsbert van der Zeeuw"
Zelf nadenken mag ook

Pin d"Ar
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:48.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be