Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 6 augustus 2008, 09:24   #41
Turkje
Eur. Commissievoorzitter

Turkje's schermafbeelding

Standaard

Of omgekeerd: dat vliegtuigmaatschappijen een bonus geven aan anorexia-patiënten omdat deze hen zoveel geld opbrengen.

Anorexia: loose the weight, gain the money !
The story of a wallet that became thicker than its owner.
Oud 6 augustus 2008, 09:33   #42
Elio di Supo
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Turkje Bekijk bericht

Elio di Supo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 augustus 2008, 09:41   #43
sfinx666
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Turkje Bekijk bericht
Of omgekeerd: dat vliegtuigmaatschappijen een bonus geven aan anorexia-patiënten omdat deze hen zoveel geld opbrengen.

Vettige humor...
sfinx666 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 augustus 2008, 15:30   #44
marcel1948
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door C2C Bekijk bericht
Da's een totaal a-sociale maatregel die alleen een extreem-rechtse regering durft nemen.

Er bestaat namelijk een strikte correlatie tussen de sociale klasse waartoe iemand behoort en de kans op overgewicht en obesitas. Hoe lager op de sociale ladder, hoe meer kans op zwaarlijvigheid.

Zwaarlijvigheid is een ziekte van de armen.

Ge moet dus aan preventie doen, niet door de voedingswaar te takseren, maar door diëtisten die sociale wijken doen, te subsidiëren, en door verse groenten en fruit beschikbaar te maken voor de lagere sociale klassen.

Er moet aan sociale preventie worden gedaan. En aan Volksopvoeding. Maar de conservatieven en reactionairen in onze maatschappij zien dat niet zitten. Ze straffen liever de zwakkeren.

Oh ja?Als ge die regeringsleiders van die hongerhebbende landen beziet,dan frons ik toch de wenkbrauwen.Ze rijden rond in dure Mercedessen en zijn zo vet als een varken,terwijl hun bevolking creveert van de honger.....
marcel1948 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 augustus 2008, 16:22   #45
BitterSweet
Minister-President

BitterSweet's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Hihi.

De norm kan nog worden bepaald, maar 150 kg is een paar tientallen kilogrammen te veel, en dus zorgt die mens voor meer kerosineverbruik (W=L en drag is afhankelijk van lift (vortices oa) dus met D=T moet T stijgen...kijk, simpel bewezen )

Ge betaalt dus voor plek + 75 kg + aantal kg bagage (40 ?) en de rest is bijdokken.
Dus anorexiapatienten reizen bijna gratis volgens uw berekeningen?
Oud 6 augustus 2008, 16:24   #46
BitterSweet
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Groentje-18 Bekijk bericht
²
Om de hoge kosten voor de gezondheidszorg te drukken en er tegelijkertijd voor te zorgen dat mensen ten eerste langer leven, en ten tweede dat langer leven ook gezonder leven.
De welvaartziektes die gelinkt zijn aan een slecht dieet zijn niet mis qua impact op je levenskwaliteit, kunnen fataal zijn en zijn massaal aanwezig onder de bevolking: diabetes type II, hart-en vaatziekten, het metaboolsyndroom, bepaalde types kankers, ...

Het gaat er niet om dat je "dikke mensen' aanpakt. Het is niet omdat je vet- en suikerrijk eet, dat je dikker wordt.
En het is ook niet omdat je slank bent maw dat je geen vet hebt (het kan er wel zijn maar op andere plaatsen verdeeld) of dat je gezond eet.

Als je dit niet in rekening neemt en enkel effectief "zwaar(der) wegen zijn bestraft", doe je aan het opdringen van een bepaald esthetisch ideaal en discriminatie obv uiterlijk of fysiologische factoren waar de personen zelf niets aan kan doen. Terwijl als je taksen hebt op ongezond voedsel, je twee vliegen in één klap slaat. En de mensen worden minder dik omdat het duurder wordt, èn alle mensen worden gezonder. In theorie althans.
Is er dan nog gezonde voeding?
Oud 6 augustus 2008, 16:38   #47
BitterSweet
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sfinx666 Bekijk bericht
Er zijn ook normale mensen, mét verstand .
Over uw verstand wil het het hier nog niet hebben, maar ik denk wel dat u een paar tientallen kilo's te veel hebt, hé ? Aan uw verzuurde antwoorden op te maken...Ik maak wel het onderscheid tussen mensen met ziektes, en die daardoor dik worden, en andere mensen, die door luiheid en een volstrekt gebrek aan discipline zich zozeer laten gaan dat ze twee maal zo veel wegen als goed voor hen is. Voor deze veelvraten heb ik inderdaad niet het minste medelijden of respect , en als die twee plaatsen pakken in een openbaar voertuig is het normaal dat ze dubbel betalen !
Ik ben een 55+er en heb een bodymassindex van 25.6 redelijk goed denk ik nietwaar voor een oudje en heb altijd gesport op een degelijk niveau en heb zelfs een sportdiploma,voorts is er geen verschil tussen mensen,men zegt zelfs dat dikzakken gezellige mensen zijn,dus geen haar op mijn hoofd denkt eraan om anderen te veroordelen voor wat voor handicap dan ook.
Wees gelukkig dat u uw kilo's onder controle kunt houden,wat zal het volgende zijn de gehandicapten wegwerken?
Oud 6 augustus 2008, 17:20   #48
sfinx666
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marcel1948 Bekijk bericht
Oh ja?Als ge die regeringsleiders van die hongerhebbende landen beziet,dan frons ik toch de wenkbrauwen.Ze rijden rond in dure Mercedessen en zijn zo vet als een varken,terwijl hun bevolking creveert van de honger.....
Zéér juist opgemerkt. In Afrika bvb is dik en vet zijn een manier om uw welvaart aan iedereen te laten zien. Net als vroeger in China, waar de mandarijnen zich zo vet vraten dat ze twee knechten nodig hadden om hen te helpen stappen, éne aan elke kant. voor die reden lieten ze ook hun nagels groeien, om te laten zien dat ze zelf niets moesten doen met hun handen. Vandaag nog in Mauritanië zijn zwaarlijvige vrouwen het schoonheidsideaal, jonge meisjes worden door hun eigen ouders vetgemest, anders kunnen ze niet getrouwd geraken.

Laatst gewijzigd door sfinx666 : 6 augustus 2008 om 17:20.
Oud 6 augustus 2008, 17:31   #49
HAMC
Perm. Vertegenwoordiger VN

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Zéér juist opgemerkt. In Afrika bvb is dik en vet zijn een manier om uw welvaart aan iedereen te laten zien. Net als vroeger in China, waar de mandarijnen zich zo vet vraten dat ze twee knechten nodig hadden om hen te helpen stappen, éne aan elke kant. voor die reden lieten ze ook hun nagels groeien, om te laten zien dat ze zelf niets moesten doen met hun handen. Vandaag nog in Mauritanië zijn zwaarlijvige vrouwen het schoonheidsideaal, jonge meisjes worden door hun eigen ouders vetgemest, anders kunnen ze niet getrouwd geraken.
Tja, en wie gaat er hier komen zeggen dat ze geen gelijk hebben?

Verschaeve
HAMC is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 augustus 2008, 17:32   #50
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Belasting op consumptie, maar dan geen belasting meer op inkomen aub.
Oud 6 augustus 2008, 17:43   #51
Hoomer

Hoomer's schermafbeelding

Standaard

Geweldig stukje over de verdraagzaamheid en sollidariteit van onze linkse medeforummers hier boven.
Tsssss shame on you.
Hoomer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 augustus 2008, 18:06   #52
sfinx666
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BitterSweet Bekijk bericht
Dus anorexiapatienten reizen bijna gratis volgens uw berekeningen?
een graatmager mannekke pakt nog steeds 1 plaats in, men kan er geen 2 in één zetel duwen. Dus die Magere hein betaalt 1 plaats. Een papzak van meer dan 130 kilo pakt twee plaatsen in = betaalt 2 plaatsen.
Oud 6 augustus 2008, 18:13   #53
Elio di Supo
Banneling

Standaard

Citaat:
een graatmager mannekke pakt nog steeds 1 plaats in, men kan er geen 2 in één zetel duwen. Dus die Magere hein betaalt 1 plaats. Een papzak van meer dan 130 kilo pakt twee plaatsen in = betaalt 2 plaatsen.
okay, dan even deze bedenking. Op de trein heb ik vaak niet eens plaats om te zitten en moet ik de ganse rit rechtstaand doormaken tegenover de deur van het toilet. Dan denk ik ook wel eens waarom ik precies evenveel moet dokken voor een ticketje als mijn meer fortuinlijke medemens die gerieflijk met zijn/haar kont op het pluche zit en zich de behaaglijke koelte van de airconditioning laat welgevallen.
Elio di Supo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 augustus 2008, 18:14   #54
sfinx666
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik ben een 55+er en heb een bodymassindex van 25.6 redelijk goed denk ik nietwaar voor een oudje en heb altijd gesport op een degelijk niveau en heb zelfs een sportdiploma,voorts is er geen verschil tussen mensen,men zegt zelfs dat dikzakken gezellige mensen zijn,dus geen haar op mijn hoofd denkt eraan om anderen te veroordelen voor wat voor handicap dan ook.
Wees gelukkig dat u uw kilo's onder controle kunt houden,wat zal het volgende zijn de gehandicapten wegwerken?
Ver van mij het idee om me vrolijk te maken over mensen die gehandicapt zijn . Maar met vraatzuchtige schrokken , die zich een bult vreten met allerlei vettige en gesuikerde rommel heb ik dus geen medelijden, net zoals met dronkelappen die hun lever naar de kloten zuipen, en andere heroïnespuiters.
Krijg maar eens zo een "gezellige dikkerd" van een kilo of 130, 140 naast u in de zetel in bus, trein of vliegtuig ! Elke keer dat hij uitademt plakt ge tegen de venster, die zweet dat het niet plezant meer is, en als zo een monster een scheet laat ben je er geweest ! En die zou niet meer moeten betalen ? Dat hij twee plaatsen betaalt, en er ook over beschikt, dan heeft die mens ook plaats, en is iedereen gelukkig.
Oud 6 augustus 2008, 18:16   #55
sfinx666
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Elio di Supo Bekijk bericht
okay, dan even deze bedenking. Op de trein heb ik vaak niet eens plaats om te zitten en moet ik de ganse rit rechtstaand doormaken tegenover de deur van het toilet. Dan denk ik ook wel eens waarom ik precies evenveel moet dokken voor een ticketje als mijn meer fortuinlijke medemens die gerieflijk met zijn/haar kont op het pluche zit en zich de behaaglijke koelte van de airconditioning laat welgevallen.
Aah, u bent te dik voor die stoelen, of hoe zit dat ?
Oud 6 augustus 2008, 18:19   #56
sfinx666
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HAMC Bekijk bericht
Tja, en wie gaat er hier komen zeggen dat ze geen gelijk hebben?
Ik niet. Maar dat die dikhuiden niet klagen als ze meer moeten betalen op het vliegtuig. Ze hebben zelfs twee parachutes nodig moest het vliegtuig in moeilijkheden komen ! Dat heeft allemaal een prijs, hé !
Oud 6 augustus 2008, 18:20   #57
sfinx666
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoomer Bekijk bericht
Geweldig stukje over de verdraagzaamheid en sollidariteit van onze linkse medeforummers hier boven.
Tsssss shame on you.
Bent u ook te dik ?
Oud 6 augustus 2008, 18:22   #58
BitterSweet
Minister-President

Standaard

Citaat:
Ver van mij het idee om me vrolijk te maken over mensen die gehandicapt zijn . Maar met vraatzuchtige schrokken , die zich een bult vreten met allerlei vettige en gesuikerde rommel heb ik dus geen medelijden, net zoals met dronkelappen die hun lever naar de kloten zuipen, en andere heroïnespuiters.
Krijg maar eens zo een "gezellige dikkerd" van een kilo of 130, 140 naast u in de zetel in bus, trein of vliegtuig ! Elke keer dat hij uitademt plakt ge tegen de venster, die zweet dat het niet plezant meer is, en als zo een monster een scheet laat ben je er geweest ! En die zou niet meer moeten betalen ? Dat hij twee plaatsen betaalt, en er ook over beschikt, dan heeft die mens ook plaats, en is iedereen gelukkig.
zolang het niet aan uw lijf hangt heb je er toch geen last van,waar stop het kankeren sfinx iedereen mankeert wel iets hoor.
Oud 6 augustus 2008, 18:24   #59
sfinx666
Banneling

Standaard

Citaat:
zolang het niet aan uw lijf hangt heb je er toch geen last van,waar stop het kankeren sfinx iedereen mankeert wel iets hoor.

Dat had ik reeds opgemerkt door hier wat te surfen
Oud 6 augustus 2008, 18:24   #60
C2C

C2C's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marcel1948 Bekijk bericht
Dat heeft niks met het onderwerp te maken.
C2C is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:45.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be