Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Godsdienst en levensovertuiging
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen.

Antwoord

Discussietools
Oud 13 augustus 2008, 19:17   #41
Argusx43
Minister

Argusx43's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door L. J. Brutus Bekijk bericht
We zijn ondertussen al wel een pakje verder dan Darwin. Evolutie is niet stapsgewijs maar schoksgewijs. Grote veranderingen ineens dus.

Bijgevolg zijn de meest opzienbarende resultaten van de evolutie net zaken waarnaar niet werd gestreefd. Bij-producten dus, zoals het menselijk brein.
Kunt U zo een voorbeeld geven van een plant/diersoort dat in in onze tijd of in mensenheugenis zo plotseling zou veranderd zijn? Want dat moet er zijn als je in aanmerking neemt de ontzettend vele soorten.....als evolutie gebeurt.
Argusx43 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 augustus 2008, 19:25   #42
Argusx43
Minister

Argusx43's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Scherven A. Mok Bekijk bericht
De evolutie is zo moeilijk te vatten en er is nog zo weinig van bekend dat zelfs die mensen die er dag dagelijks mee bezig zijn wanneer zij een boek schrijven over evolutie voortdurend taalfouten maken waarbij ze dikwijls het omgekeerde bedoelen van wat ze neerschrijven, oorzaak als gevolg aanduiden endiesmeer. Steeds weer zie je dat ze zinnen creeeren alsof de evolutie naar een bepaald doel werkt ipv dat iets bereikt wordt slechts doordat al wat anders werkte het op die moment onder die omstandigheden en toevalligheden het gewoon niet overleefde. Onze taal kan de evolutiegedachte amper aan, onze hersenen, ... Het is onmogelijk om zoveel dingen te vatten ivm evolutie, neem nog maar tijd. Een miljard jaar, niet te vatten. Ook al die oude boeken sluiten de evolutie niet uit, ze moeten niet letterlijk worden opgevat en zijn dus voor gelijk welke interpretatie vatbaar : ))). En de evolutietheorie weet zich ook nog niet echt raad met een begin. Er zijn veel wetenschappelijke theorien, hypothesen maar niets is zeker. diegene die zekerheid wil is fout bezig.
Kortom de evolutieLEER. Doet mij altijd denken aan de lering of catechismus toen ik in mijn jeugd naar de katholiek kerk moest gaan. Dat werd ook door mijn strot geduwd.
Argusx43 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 augustus 2008, 19:58   #43
L. J. Brutus
Minister-President

L. J. Brutus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Argusx43 Bekijk bericht
Kunt U zo een voorbeeld geven van een plant/diersoort dat in in onze tijd of in mensenheugenis zo plotseling zou veranderd zijn? Want dat moet er zijn als je in aanmerking neemt de ontzettend vele soorten.....als evolutie gebeurt.
Ik kan u enkel wat lectuur van wijlen Stephen Gould aanraden. Ikzelf ben immers geen wetenschapper.
* Under a scientific dictatorship, education will really work with the result that most men and women will grow up to love their servitude and will never dream of revolution. There seems to be no good reason why a thoroughly scientific dictatorship should ever be overthrown. --Aldous Huxley
L. J. Brutus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 augustus 2008, 21:10   #44
Bertie
Parlementslid

Bertie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door entheogen Bekijk bericht
For the record : Carl Sagan was geen creationist.
Dat weet ik - vandaar dat ikzelf hem in zijn hemdje laat staan naast de joker-kaart slogan van Darwinisme.
Bertie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 augustus 2008, 21:18   #45
Bertie
Parlementslid

Bertie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door praha Bekijk bericht
verre van zelfs ...
uiteraard leuk om 'm erbij te halen als in de kraam past
LOL - je ook? Dacht je echt dat ik Sagan "claimde"? Verre van. Wat moet ik met een omhooggevallen "Panspermia believer" ?
Bertie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 augustus 2008, 02:23   #46
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bertie Bekijk bericht
LOL - je ook? Dacht je echt dat ik Sagan "claimde"? Verre van. Wat moet ik met een omhooggevallen "Panspermia believer" ?
om maar iets te noemen...
je zou bv dat vluchtig stukje cijferwerk over de kansen op leven eenduidig kunnen aanwenden
om maar iets te zeggen
praha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 augustus 2008, 07:59   #47
entheogen
Vreemdeling

Standaard

Panspermia en aanverwanten zijn tenminste hypotheses gebaseerd op reeds waargenomen fenomenen zoals bv. bacteriën die zich verplaatsen door de ruimte, of blikseminslag.
entheogen is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:15.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be