Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes...
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé.

Antwoord

Discussietools
Oud 17 augustus 2008, 09:41   #41
Dronkoers
Secretaris-Generaal VN

Dronkoers's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
In mijn geval ga da nu wel niet persé met een vrouwke zijn.
Jammer, ik zie dat wel eens graag
Dronkoers is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 augustus 2008, 10:35   #42
MaGNiFiCaT
Perm. Vertegenwoordiger VN

MaGNiFiCaT's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door LastMohican Bekijk bericht
BBQ is gedaan... Vandaag het tuintje mooi plat laten leggen... Wordt volgende week ingezaaid...

Zijn er hier mensen met groene vingers ? Waar moet ik op letten/wat moet ik doen eens het ingezaaid is om er zeker van te zijn dat het een schoon gazonneke wordt ?

Alle tips welkom !

Als ik het goed bezie zie ik dat het nog niet al te effen plat is maar dat er vele rijheulen zijn.

Als je enkel gras hebt heb je niet veel werk en zorgen. Hopelijks voor jou zal er geen immens lange periode van doordringende droogte zijn, maar het ziet er niet naar uit.

Dus ik denk: laat het gras maar groeien.

Qua bemesting: ik zie dat er toch nog nietts staat: laat eventueel een boer het bemesten, die zal tevreden zijn wat van zn mest kwijt te zijn? Wel opletten dat er geen rijsleuven zullen gemaakt worden door de machinerie.
Oud 17 augustus 2008, 10:37   #43
MaGNiFiCaT

Standaard

Citaat:
Hmmm...bomen=vuiligheid en bladeren... Miserie om af te rijden rond de bomen...

Wou bewust heel de oppervlakte gewoon gazon - simpel om af te rijden... Heb Husqvarna'tje 20pk gekocht (met bekerhouder ! )

Maar moet ik daar nu nog regelmatig mest op kappen, of onkruidbestrijder, of... ?
Van het begin zorgen dat ondkruid geen kans heeft. simpelweg door te sproeien wanneer dit noodzakelijk zou blijken te zijn, en heel geregeld het gras af te rijden. Eens het gras volgroeid en regelmatig afgereden zul je niet meer moeten sproeien.
Oud 17 augustus 2008, 10:43   #44
MaGNiFiCaT

Standaard

Citaat:
Maar vermits het een grote oppervlakte is (50 are) wou ik het zo onderhoudsvriendeljk mogelijk houden...gewoon gras dus..

Welke bomen zou ik kunnen zetten die niet al te veel vuiligheid, bladeren etc maken ?

Heb wel al gedacht dat ik een paar bomen zou willen zetten om hangmatten aan te hangen voor de zomer (als we nog een keer een normale zomer krijgen...)
Voor je henagmat zul je nog wat moeten wachten, of je zet 2 grote palen. Zal wel niet zomooi zijn.

Wel, als je niks van vuiligheid wilt kun je van die afzichtelijke, smakeloze, claine sparren- of dennenhaag zetten: maakt geen vuiligheid, maar, mja, esthetisch moet je ervan houden. Je zult wel véél snoeiwerk hebben, want dit moet heel geregeld onderhouden worden.

In jou geval zou ik een haagbeuk opteren. Het is inheems (puur Vlaams), het schermt af (privacie), maar het is vooral mooi en geeft weinig vuiligheid.
Ook zul je het moeten sneoien. Maar nogmaals: het is veel mooier en het zal veel beter passen in de onmiddelijke omgeving dan bv een sparrenhaag.

Maar waarom geen tuinarchitect onder de arm nemen? Die zal je de beste raad kunnen geven.
Oud 17 augustus 2008, 10:45   #45
MaGNiFiCaT

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andromeda1968 Bekijk bericht
Ik zou het zo ongeveer doen.

Maar andromeda toch, daarvoor moet je een hobbytuinier zijn met veel geld, of gewoon een tuinier onder de arm nemen. Zó veel werk.
Oud 17 augustus 2008, 10:46   #46
HAMC

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
BBQ is gedaan... Vandaag het tuintje mooi plat laten leggen... Wordt volgende week ingezaaid...

Zijn er hier mensen met groene vingers ? Waar moet ik op letten/wat moet ik doen eens het ingezaaid is om er zeker van te zijn dat het een schoon gazonneke wordt ?

Alle tips welkom !

Niet inzaaien met gras maar volzetten met dennen die u dan in de volgende jaren op tijd nijpt om er binnen tien jaar bonsai van te maken.

Verschaeve
HAMC is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 augustus 2008, 10:47   #47
MaGNiFiCaT

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker Bekijk bericht
Wachten op de herfst (minder kans op droge perioden)... huur een bakje waarmee je gazonzaad gelijk kan verstrooien. loop daarmee dat veldje af en stap er daarna niet meer op totdat het gras gezond staat.
Ik zou geen gazongraszaad nemen maar voetbalgraszaad. Is véél dikker, sterker en bestand tegen droogte's. Ook veel beter bestand tegen het ravotten van kleine kinderen en dieren. En is uiteraard veel groener.
Oud 17 augustus 2008, 22:21   #48
groentje
Minister-President

groentje's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PollyCorrect Bekijk bericht
ha, wij zijn bijna buren. Wel érg verrijkt naar het schijnt, dat Dudenpark.
Onze kids (scoutsgroep) mochten daar niet meer gaan van de politie wegens teveel risico's op aanvallen door verrijkte bendes!!
Nog geen last van gehad, eigenlijk. Maar ik heb over het algemeen weinig last van bendes, slechts 1x aan het Zuidstation, reeds jaren terug. En zelfs dan heb ik het er heelhuids én met al mijn geld overleefd.
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet. Beetje tragisch grappig eigenlijk hoe sneller de mensheid wil vooruit raken, hoe meer ze vast komt te zitten in zichzelf en files en te dikke puree.
Jeroen Boone
groentje is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:42.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be