Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 25 augustus 2008, 13:13   #41
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Goodwill ben jij moeder overste op dit forum of zo??
MOgen mensen nog denken/ schrijven wat ze willen zonder dat belerend vingetje van jou?

Mr Thatcher; de vrijheid van religie hoeft helemaal niet worden afgepakt en daar zou ik alvast op tegen zijn!
Waarom zouden moslims niet de vijf pijlers van hun geloof morgen beleven? Of grote momenten in hun leven volgens hun religie beleven?
Wel moet islam zich houden aan de grenzen van die vrijheid; daar moeten we duidelijk over durven zijn, een beleid eisen dat dit evenzeer doet! Daar loopt het fout; nu zet een radicale interpretatie van islam zoals wahabieten en salafisten doen aan tot conflictmodel waarop prompt dezelfde islam als antwoord naar voren wordt geschoven!
Niet dus; de samenleving moet voor zichzelf denken en niet langer luisteren naar drukkingsgroepen of integratiesector.Daar staan maar al te vaak ookradicale moslims op loonlijsten, georganiseerde 'dawa' op beleidsmatig niveau!
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 augustus 2008, 15:21   #42
goodwill
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Goodwill ben jij moeder overste op dit forum of zo??
MOgen mensen nog denken/ schrijven wat ze willen zonder dat belerend vingetje van jou?
en wie moet dit juist zeggen ?
beste alice, ik reageer zoals het mij past om te reageren.
goodwill is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 augustus 2008, 17:35   #43
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Hoezo? U maakt er een hobby van iedereen op de vingers te tikken mochten ze volgens u off topic gaan!
En natuurlijk mag u reageren zoals u wilt; de vraag is of anderen dat ook (van u) mogen?
Oud 25 augustus 2008, 18:51   #44
Mr. Thatcher
Vreemdeling

Mr. Thatcher's schermafbeelding

Standaard

[quote=circe;3650417]
Een aspectje: in 1974 hadden we een migratieSTOP, en sinds 1975 zijn ze en masse binnengekomen onder het mom van gezins"hereniging". Als dat bij niemand een belletje laat rinkelen dan weet ik het ook niet meer.

QUOTE]

Daar heb ik al dikwijls zitten over denken. Het tart gewoon alle logica Sinds de zogezegde immigratiestop zijn de immigratiegolven maar blijven stijgen. Het kernprobleem is, en het is overduidelijk, dat "gezinshereniging" (vooral onder de vorm van islamitische importbruiden dus) misbruikt wordt om hier een grote islampopulatie te vormen. Een gezin vormen met wie men wil is een mensenrecht, maar we zien dat sommigen er in dit geval misbruik van maken. Willen we de islamstrategie doorbreken, dan moeten we toch even doortastend durven optreden. Opkomen voor je eigen natie is ook een mensenrecht! Dat iedereen dat altijd vergeet, ik hou het niet voor mogelijk.
Mr. Thatcher is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 augustus 2008, 19:28   #45
Mbeya
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Wie zegt dat ik me baseer op het nieuws?
Ik basser me op eigen ervaring en tja..zeggen dat er geen opkomend radicaal gedachtengoed is zou de waarheid geweld aan doen.
Ik ben niet alleen; Arthur Van Amerongen, Hind Fraichi, Pter Calluy zijn voorbeeld van mensen die vanuit ene oorspronkelijk positieve ingesteldheid de multiculturele realiteit eens zelf gingen bekijken; alleen worden zowat vervolgd door weldenkend politiek links of de moderne inquistitie!
OP dit forum lijkt het soms niet anders!
Dus nee; ik laat me niet leiden door paniek en nog minder door de media; wel door eigen ervaring...zoals velen op dit forum ben ik niet meer overtuigd van een multiculturele Efteling!
dat het radicale gedachtegoed toeneemt, (hoewel nog steeds een minderheid) is wel zo, maar de oplossing wordt evengoed in de weg gestaan door het ongenuanceerde islam-bashen zoals je op deze site in overvloed te lezen krijgt.
les extrème se touchent (of hoe zeggen ze dat)... net zoals GWBush Osama nodig heeft voor zijn oorlogje, heeft Osama GWBush nodig voor zijn jihadje...
en dat zien we op kleinere schaal in europa ook. de nuance gaat compleet verloren.
Oud 25 augustus 2008, 19:47   #46
driewerf
Perm. Vertegenwoordiger VN

driewerf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sjaax Bekijk bericht
Alle moslims moeten Europa uit! De koran moet worden ingekrompen tot de omvang van een Donald Duck. De moskeeën worden omgebouwd tot musea en muziekhallen. Wie nog de islam aanhangt in Europa krijgt een enkele reis Islamië.
massa-vervolgingen en deportaties dus...
driewerf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 augustus 2008, 20:05   #47
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

k begrijp wel wat je bedoelt maar denk er anders over.
Natuurlijk schiet de zaak niet veel op als je alleen maar kankert op moslims; dat ben ik met je eens.
Maar daarom is iedere kritiek nog geen islambashen. Wel heb ik iets meer begrepen van hoe de islamwereld in Vlaanderen in elkaar zit; en vond het weinig hoopgevend...
Natuurlijk is niet iedere moslim of zelf moskee een bedreiging voor Westerse waarden maar zeggen dat veel moslims die waarden werkelijk delen? Daar krijgen ze trouwens nauwelijks de kans voor; velen lijden gewoon een dubbel leven, eentje voor het oog en eentje voor het hart.

Nogal wat moslims zijn ervan overtuigd dat islam als 'waarde' veel beter is dan wat het Westen daaronder verstaat. Ik kreeg nogal eens te horen dat dit toch het streefdoel is en blijft, trouw zijn aan islam en dit zien als eindbestemming voor de mensheid.
Ook schrok ik ervan dat zoveel kinderen klakkeloos de koran van buiten leren opdreunen; inclusief teksten die iedereen naar de hel verwijst die geen moslim is, of afschildert als te mijden duivels.
Bevordelijk voor integratie leek me dat niet!

Ook botste ik nogal vaak op een superioriteitsgevoel; en hoorde ongelovelijke nonsens als waarheid verkondigen; Mohammed en islam waren de eersten die vrouwen rechten gaven? Nuance of zelfs maar kritische kijk op wat als waarheden verkondigt wordt ontbrak volkomen en het radicaal gedachtengoed is veel beter georganiseerd dan dit van meer gematigde moslims.
Want natuurlijk zijn die er; maar het bleken vaak uitzonderingen.
Wat ik bijvoorbeeld hoorde over homo's is absoluut onaanvaardbaar; vele moslims weigerden hen te zien als burgers met rechten!

Ik ben geen fan van Bush maar zie hem als een moderne warlord; Bin Laden is geen haar beter trouwens! Maar de problemen rond islam hebben wel met de ideologie te maken en niet zozeer met de houding van het Westen; over het algemeen hebben moslims hier zelfs veel meer kansen dat ze ooit in het land van herkomst zouden hebben.
Niet het Westen hoort zich aan te passen maar wel islam als ideologie; ze is hier niet minder maar ook niet meer dan de overtuiging van anderen en vrijheid van religie betekent niet dat je kunt eisen dat de samenleving zich aanpast aan islam als grensoverschrijdende ideologie.
De politieke; maatschappelijke of juridische aspecten van islam zijn in strijd met mensenrechten en democratie.
Dat is zo; aan moslims de uitdaging om binnen hun overtuiging die aspecten te belichten die wel aansluiten.Tot heden lijken weinigen daar werk van te willen maken.
Oud 26 augustus 2008, 08:49   #48
goodwill
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mr. Thatcher Bekijk bericht
Daar heb ik al dikwijls zitten over denken. Het tart gewoon alle logica Sinds de zogezegde immigratiestop zijn de immigratiegolven maar blijven stijgen. Het kernprobleem is, en het is overduidelijk, dat "gezinshereniging" (vooral onder de vorm van islamitische importbruiden dus) misbruikt wordt om hier een grote islampopulatie te vormen. Een gezin vormen met wie men wil is een mensenrecht, maar we zien dat sommigen er in dit geval misbruik van maken. Willen we de islamstrategie doorbreken, dan moeten we toch even doortastend durven optreden. Opkomen voor je eigen natie is ook een mensenrecht! Dat iedereen dat altijd vergeet, ik hou het niet voor mogelijk.
beste,

dat is niet juist.

De gezinsherenigingen zijn er om de gezinnen te herenigen.
Daarna bleek het ook een manier om naar een land te gaan waar men het economisch beter gaat. Dit moet gezegd worden.
Men wenst te vertrekken voor een beter bestaan:
- de een kan het realiseren via studies
- een andere heeft een kans door met iemand te trouwen
- anderen gaan illegaal naar de rijkere landen.

Niets van complot of eurabië om een moslimgemeenschap te voremn.
Het is eerder toevallig dat vele van de migranten moslims zijn.
Het is waar dat de integratie niet altijd vlot verloopt, het heeft zijn tijd nodig.
En mensen, ook moslims, zullen naar hier blijven komen, zolang het economisch slecht gaat in hun landen. DIT iS DE KERN van de ZAAK.

Ja, men is hier vaak voor economische redenen
nee, het gaat niet om een vooraf geplande moslim-complot om eurabië te stichten.

is dit begrijpbaar, Mr Tatcher

Welke strategie kan jij toepassen ? nadenken is al een goed begin in plaats van hier te goochelen met complotten of wat voor zever ook.
Oud 26 augustus 2008, 08:51   #49
goodwill
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door driewerf Bekijk bericht
massa-vervolgingen en deportaties dus...
dat kennen we van ergens ...
Oud 26 augustus 2008, 10:37   #50
BenIsaac
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door goodwill Bekijk bericht
dat kennen we van ergens ...
Waarom moet op dit forum iedere kritiek op Islamitische radicalen hiermee vergeleken worden?
BenIsaac is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 augustus 2008, 11:45   #51
willem1940NLD

Standaard

Ik miste China in de lijst aan het begin van deze draad.

http://www.nuvideo.nl/video/show/16736

De koran zelf is wel zeer duidelijk over de te volgen strategie: bekijk eens rustig hoofdstuk 9.

http://www.metaseek.nl/cgi-bin/meta/...lands&where=nl
Oud 26 augustus 2008, 11:57   #52
willem1940NLD

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door goodwill Bekijk bericht
...........

Niets van complot of eurabië om een moslimgemeenschap te voremn.
....................
Echt niet? "Ze" hebben zelfs al een vlag bedacht.

http://www.flwi.ugent.be/cie/

http://www.arabistjansen.nl/

Oud 26 augustus 2008, 12:08   #53
goodwill
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BenIsaac Bekijk bericht
Waarom moet op dit forum iedere kritiek op Islamitische radicalen hiermee vergeleken worden?
Probleem is dat de kritiek in veel gevallen zich niet beperkt tot radicalen.
Zonder enige nuancering wordt elke moslim erbij gehaald, wat niet juist is.

Aanpak gericht tegen extremisten: ja
aanpak gericht tegen alle moslims, zonder enige nuance: nee
Oud 26 augustus 2008, 12:11   #54
De_Laatste_Belg
Minister

De_Laatste_Belg's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Aanpak gericht tegen extremisten: ja
aanpak gericht tegen alle moslims, zonder enige nuance: nee
Oud 26 augustus 2008, 12:14   #55
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Omdat dit politiek correct is, en mensen zichzelf dan als goed en de ander als slecht kunnen zien.
Goodwil; migratie is veelal het gevolg van gezinsvorming; het gaat dus niet om bestaande gezinnen die herenigt worden maar om nieuwe gezinnen.
Als economische redenen achter gezinsvorming zitten (dat haalt u zelf aan) is het geen toeval dat daar vele moslims tussen zitten.
Blijkbaar vormen deze mensen dus een groep die via allerlei mogelijkheden zoals gezinsvorming en daaropvolgend in het kader van hereniging zoveel mogelijk vrienden en verwanten naar Europa haalt.
Om economische redenen; mij best maar zeggen dat dit toeval is lijkt me ver beneden de waarheid.
Dat is het dus niet; het is welbewuste migratie van grote groepen en om economische redenen.
Aangezien die groepen vooral bestaan uit on/ laaggeletterde plattelandsbewoners lijkt het me dus mogelijk dat die groepen eerder wegen op de economie hier dan bijdragen,ik zie niet in waarom de holocaust erbij wordt gesleurd om dit te erkennen.
Dat is een belediging voor Joodse burgers; die verschikking heeft niets te maken met de vaststelling dat er toch wel wat aan de hand is met die 'toevallige ' stroom migranten die het volgens u' zo goed doen in onze economie'.

Natuurlijk zijn er migranten die bijdragen;maar er is wel verband tussen maatschappelijk succes en de mate waarbij je levensovertuiging kunt aanpassen aan de verwachtingen van een nieuwe samenleving getuige Turkse migranten die het veel beter doen dan hun Marokkaanse broeders op economisch vlak
Oud 26 augustus 2008, 12:25   #56
goodwill
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Omdat dit politiek correct is, en mensen zichzelf dan als goed en de ander als slecht kunnen zien.
Goodwil; migratie is veelal het gevolg van gezinsvorming; het gaat dus niet om bestaande gezinnen die herenigt worden maar om nieuwe gezinnen.
Als economische redenen achter gezinsvorming zitten (dat haalt u zelf aan) is het geen toeval dat daar vele moslims tussen zitten.
Blijkbaar vormen deze mensen dus een groep die via allerlei mogelijkheden zoals gezinsvorming en daaropvolgend in het kader van hereniging zoveel mogelijk vrienden en verwanten naar Europa haalt.
Om economische redenen; mij best maar zeggen dat dit toeval is lijkt me ver beneden de waarheid.Dat is het dus niet; het is welbewuste migratie van grote groepen en om economische redenen.
Aangezien die groepen vooral bestaan uit on/ laaggeletterde plattelandsbewoners lijkt het me dus mogelijk dat die groepen eerder wegen op de economie hier dan bijdragen,ik zie niet in waarom de holocaust erbij wordt gesleurd om dit te erkennen.
Dat is een belediging voor Joodse burgers; die verschikking heeft niets te maken met de vaststelling dat er toch wel wat aan de hand is met die 'toevallige ' stroom migranten die het volgens u' zo goed doen in onze economie'.

Natuurlijk zijn er migranten die bijdragen;maar er is wel verband tussen maatschappelijk succes en de mate waarbij je levensovertuiging kunt aanpassen aan de verwachtingen van een nieuwe samenleving getuige Turkse migranten die het veel beter doen dan hun Marokkaanse broeders op economisch vlak
Alice,

Voor alle duidelijkheid, ik heb nooit ergens de holocaust bij gehaald. Dus niets insinueren!
Wat heeft holocaust te maken met economische migranten ? Niets

We hebben het hier ook niet over toeval en ook niet over complotten.
Waar het om gaat is het volgende:
arme mensen zoeken een plek waar ze een beter bestaan kunnen opbouwen. Of het ze nu lukt is een andere discussie.
En dus ontstaat er migratie. Er is heel veel over geschreven.

Jouw opmerking:
"Als economische redenen achter gezinsvorming zitten (dat haalt u zelf aan) is het geen toeval dat daar vele moslims tussen zitten."

is onlogisch; het één heeft niets te maken met het ander; men is in veel gevallen wel moslim, aangezien landen als Marokko of Turkije gewoonweg dichtbij zijn en het landen met een meerderheid moslims zijn.

dus ik begrrijp jouw opmerking niet. Het moslim-zijn is toevallig.

Laatst gewijzigd door goodwill : 26 augustus 2008 om 12:26.
Oud 26 augustus 2008, 12:29   #57
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
dus ik begrrijp jouw opmerking niet. Het moslim-zijn is toevallig.
dat moslims emigreren is even toevallig als dat chinezen of indiers emigreren.

dat moslims zich niet kunnen, willen of mogen integreren is zuiver het gevolg van hun ideologie.

Op twee generaties zijn aziaten en indiers PERFECT geintegreerd, d.i. als ze geen moslim ideologie achter zich hebben.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 augustus 2008, 21:04   #58
Mbeya
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
k begrijp wel wat je bedoelt maar denk er anders over.
Natuurlijk schiet de zaak niet veel op als je alleen maar kankert op moslims; dat ben ik met je eens.
Maar daarom is iedere kritiek nog geen islambashen. Wel heb ik iets meer begrepen van hoe de islamwereld in Vlaanderen in elkaar zit; en vond het weinig hoopgevend...
kunnen we het erover eens zijn dat hoe bepaalde forumleden hier telkens over "geimporteerd crapuul, kopvodmiekes, allahtonen Mo de pedo..." spreken, eerder onder bashen dan onder 'kritiek geven' valt?

Citaat:
Natuurlijk is niet iedere moslim of zelf moskee een bedreiging voor Westerse waarden maar zeggen dat veel moslims die waarden werkelijk delen? Daar krijgen ze trouwens nauwelijks de kans voor; velen lijden gewoon een dubbel leven, eentje voor het oog en eentje voor het hart.
Het is waar dat de moslims als gemeenschap niet graag de vuile was uithangen. De meeste weten ook wel hoe er over hen gedacht worden en gaan zich daarom al op voorhand 'verdedigen'
een goeie moslim-vriend van mij, met wie ik vaak discussies heb, zegt vaak "jamaar tegen u kan ik zoiets zeggen, want gij begrijpt dat" als we het hebben over alles wat misloopt bij de integratie van sommige moslims. Omdat hij weet dat ik niet veralgemeen en de dingen binnen hun context zie.

Kijk, als nen hollander met een luide klep op een hollands arrogante manier tegen mij komt zeggen " nou jullie belgjes blijven toch ook allemaal kleine domme boertjes" dan ga je mij 'ons belgjes' ook horen verdedigen. Maar hier op het forum ga ik tegen de gemiddelde vlaemsche nationalist ook wel zagen over onze den dommen vlaming he.

Citaat:
Nogal wat moslims zijn ervan overtuigd dat islam als 'waarde' veel beter is dan wat het Westen daaronder verstaat. Ik kreeg nogal eens te horen dat dit toch het streefdoel is en blijft, trouw zijn aan islam en dit zien als eindbestemming voor de mensheid.
Ook schrok ik ervan dat zoveel kinderen klakkeloos de koran van buiten leren opdreunen; inclusief teksten die iedereen naar de hel verwijst die geen moslim is, of afschildert als te mijden duivels.
Bevordelijk voor integratie leek me dat niet!

Ook botste ik nogal vaak op een superioriteitsgevoel; en hoorde ongelovelijke nonsens als waarheid verkondigen; Mohammed en islam waren de eersten die vrouwen rechten gaven? Nuance of zelfs maar kritische kijk op wat als waarheden verkondigt wordt ontbrak volkomen en het radicaal gedachtengoed is veel beter georganiseerd dan dit van meer gematigde moslims.
Want natuurlijk zijn die er; maar het bleken vaak uitzonderingen.
Wat ik bijvoorbeeld hoorde over homo's is absoluut onaanvaardbaar; vele moslims weigerden hen te zien als burgers met rechten!
dan nog hangt het af van de interpretatie van die moslim van de islam. Een goeie vriendin van mij is moslima én progressiever dan veel vlamingen hoor (kijk maar wat je hier soms op het forum leest over homo's edm) Andere moslims die ik ken, hebben echt geen problemen met homos en andere dergelijke themas.
Twee vrienden van mij, zijn ook goed bevriend met elkaar, de één is een gelovige marokkaan, de ander absoluut niet. Toch zijn dat ook goeie vrienden, wij kunnen bv samen eten, als de 'ongelovige' een broodje met hesp eet, dan wordt die echt niet vermoord hoor (volgens sommigen hier op het forum wel)

Citaat:
Ik ben geen fan van Bush maar zie hem als een moderne warlord; Bin Laden is geen haar beter trouwens! Maar de problemen rond islam hebben wel met de ideologie te maken en niet zozeer met de houding van het Westen; over het algemeen hebben moslims hier zelfs veel meer kansen dat ze ooit in het land van herkomst zouden hebben.
Niet het Westen hoort zich aan te passen maar wel islam als ideologie; ze is hier niet minder maar ook niet meer dan de overtuiging van anderen en vrijheid van religie betekent niet dat je kunt eisen dat de samenleving zich aanpast aan islam als grensoverschrijdende ideologie.
De politieke; maatschappelijke of juridische aspecten van islam zijn in strijd met mensenrechten en democratie.
Dat is zo; aan moslims de uitdaging om binnen hun overtuiging die aspecten te belichten die wel aansluiten.Tot heden lijken weinigen daar werk van te willen maken.
ik ben het wel met je eens dat het Westen zich niet hoeft aan te passen (ook al kunnen sommige dingen hier ook beter)
én dat er ook een héél grote verantwoordelijkheid rust bij de gematigde moslims om aan hun eigen toekomst in europa te werken en om iets te doen aan hun 'PR'
Oud 27 augustus 2008, 08:17   #59
goodwill
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mbeya Bekijk bericht
kunnen we het erover eens zijn dat hoe bepaalde forumleden hier telkens over "geimporteerd crapuul, kopvodmiekes, allahtonen Mo de pedo..." spreken, eerder onder bashen dan onder 'kritiek geven' valt?

Het is waar dat de moslims als gemeenschap niet graag de vuile was uithangen. De meeste weten ook wel hoe er over hen gedacht worden en gaan zich daarom al op voorhand 'verdedigen'
een goeie moslim-vriend van mij, met wie ik vaak discussies heb, zegt vaak "jamaar tegen u kan ik zoiets zeggen, want gij begrijpt dat" als we het hebben over alles wat misloopt bij de integratie van sommige moslims. Omdat hij weet dat ik niet veralgemeen en de dingen binnen hun context zie.

Kijk, als nen hollander met een luide klep op een hollands arrogante manier tegen mij komt zeggen " nou jullie belgjes blijven toch ook allemaal kleine domme boertjes" dan ga je mij 'ons belgjes' ook horen verdedigen. Maar hier op het forum ga ik tegen de gemiddelde vlaemsche nationalist ook wel zagen over onze den dommen vlaming he.

dan nog hangt het af van de interpretatie van die moslim van de islam. Een goeie vriendin van mij is moslima én progressiever dan veel vlamingen hoor (kijk maar wat je hier soms op het forum leest over homo's edm) Andere moslims die ik ken, hebben echt geen problemen met homos en andere dergelijke themas.
Twee vrienden van mij, zijn ook goed bevriend met elkaar, de één is een gelovige marokkaan, de ander absoluut niet. Toch zijn dat ook goeie vrienden, wij kunnen bv samen eten, als de 'ongelovige' een broodje met hesp eet, dan wordt die echt niet vermoord hoor (volgens sommigen hier op het forum wel)

ik ben het wel met je eens dat het Westen zich niet hoeft aan te passen (ook al kunnen sommige dingen hier ook beter)
én dat er ook een héél grote verantwoordelijkheid rust bij de gematigde moslims om aan hun eigen toekomst in europa te werken en om iets te doen aan hun 'PR'
Bravo Mbeya
Oud 27 augustus 2008, 08:20   #60
shaddy
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mbeya Bekijk bericht

Fait divers mijn beste ! stiekem iets anders eten met iemand die je vertrouwt. Beide zijn d us afvallig. Als de imam of de islamleraar erachter komen zullen ze worden trecht gewezen ! Het gaat over de drukkingsgroep en de lobbygastjes die zijn extreem en de pocos helpen hen dit in stand te houden. De moslims die ik ken zijn zoals u beschrijft en moeten dingen stiekem doen vraag het hen maar rechtstreekd dat ze dit durven voor de ogen van de imam !
shaddy is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:47.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be