Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Partijpolitiek en stromingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie.

Antwoord

Discussietools
Oud 20 augustus 2008, 20:22   #41
kamiel spieces
Minister

kamiel spieces's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Txiki Bekijk bericht
Hij zal mogen kiezen: staan kijken heel de tijd, of me laten doen en de verrassing voor erna laten. Het resultaat zal toch hetzelfde zijn.
kamiel spieces is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 augustus 2008, 22:05   #42
gertjan22
Banneling

Standaard

Werkzoekenden gratis werk laten verrichten heeft veel voordelen voor de VLD-Stemmers zoals: De rijken nemen 'gratis' werkende tuinmannen,klusjesmannen,strijkvrouwen,ververs,die nstmeiden...gratis in dienst! Ik zie dat fenomeen al in de straat waar ik woon: daar profiteren de rijkere mensen van dit falende systeem: ze richten naamloze vernootschappen op en krijgen in ruil duizenden euro's belastingen jaarlijks terug! Ze nemen gratis werkende werklozen aan,en ze krijgen er nog een pak geld bovenop,ze hebben 5 auto's per gezin die aftrekbaar zijn van de belastingen, ze laten zonnepanelen plaatsen met 10 jaar lang terugbetaling van de belastingen enz enz! De rijken worden er beter van-veeeel beter- maar de armen en de middenklasse zijn als het ware assepoester!
gertjan22 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 augustus 2008, 22:37   #43
kamiel spieces
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gertjan22 Bekijk bericht
Werkzoekenden gratis werk laten verrichten heeft veel voordelen voor de VLD-Stemmers zoals: De rijken nemen 'gratis' werkende tuinmannen,klusjesmannen,strijkvrouwen,ververs,die nstmeiden...gratis in dienst! Ik zie dat fenomeen al in de straat waar ik woon: daar profiteren de rijkere mensen van dit falende systeem: ze richten naamloze vernootschappen op en krijgen in ruil duizenden euro's belastingen jaarlijks terug! Ze nemen gratis werkende werklozen aan,en ze krijgen er nog een pak geld bovenop,ze hebben 5 auto's per gezin die aftrekbaar zijn van de belastingen, ze laten zonnepanelen plaatsen met 10 jaar lang terugbetaling van de belastingen enz enz! De rijken worden er beter van-veeeel beter- maar de armen en de middenklasse zijn als het ware assepoester!
De middenklasse zal met de tijd verdwijnen vrees ik en het zal zoals in de V.S worden, waar er alleen nog armen en rijken zullen zijn.
Oud 20 augustus 2008, 23:11   #44
Internaut
Banneling

Internaut's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Dag 5?
Voor een wachtuitkering van 350 € ?? goed zot!
Trouwens juli en augustus zijn verloren maanden. Je krijgt amper reactie omdat iedereen op vakantie is.

Laatst gewijzigd door Internaut : 20 augustus 2008 om 23:19.
Internaut is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 augustus 2008, 09:53   #45
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Praetorian Bekijk bericht
Dit zal de problemen alleen maar vergroten, vermits je het reservoir aan goedkope arbeidskrachten nog vergroot in plaats van verkleint. Daems heeft dan ook het intellect van een walnoot.
ik denk dat Daems goedkope tijdelijke druivenplukkers zoekt om in zijn wijngaard te komen plukken in september.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 augustus 2008, 12:30   #46
lddekeren
Vreemdeling

lddekeren's schermafbeelding

Standaard

Fantastisch idee,

Werklozen laten werken. We hadden er eerder moeten aan denken.
Als ze werken voor de overheid zijn het ook geen werklozen niet meer. Ah nee, want ze werken en zullen dan ook wel een deftig inkomen hebben en belastingen betalen enzo. Wellich ook een arbeidscontract enz enz.
lddekeren is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 augustus 2008, 12:34   #47
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lddekeren Bekijk bericht
Fantastisch idee,

Werklozen laten werken. We hadden er eerder moeten aan denken.
Als ze werken voor de overheid zijn het ook geen werklozen niet meer. Ah nee, want ze werken en zullen dan ook wel een deftig inkomen hebben en belastingen betalen enzo. Wellich ook een arbeidscontract enz enz.
Lang geleden toen Ceaucesco nog leefde was ik ooit eens in Roemenie.
De plaatselijk gids vertelde me dat ze geen enkele werkloze hadden. Iedereen werkte... voor de staat.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 augustus 2008, 13:42   #48
gertjan22
Banneling

Standaard

Hou er wel rekening mee dat de werklozen werken zonder loon! Enkel hun uitkering behouden ze , dus gemiddeld 350 euro par maand.Daarvoor moeten ze 4 dagen per week gaan werken,volgens Daems...dat is 5 keer onder het minimumloon!

En let op: het is geen arbeidscontract maar behoud van je werkloosheidsvergoeding dus je blijft werkloos wat ook nog eens nadelig is voor je pensioen!

Ga je niet akkoord hiermee als werkzoekende--> schorsing RVA -->weer een werkloze minder-->je telt nietmeer mee in de statistiek-->prostitutie & drugsmilieu--> gevangenis..... end....

Laatst gewijzigd door gertjan22 : 21 augustus 2008 om 13:45.
Oud 21 augustus 2008, 13:54   #49
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Hou er wel rekening mee dat de werklozen werken zonder loon! Enkel hun uitkering behouden ze , dus gemiddeld 350 euro par maand.Daarvoor moeten ze 4 dagen per week gaan werken,volgens Daems...dat is 5 keer onder het minimumloon!

En let op: het is geen arbeidscontract maar behoud van je werkloosheidsvergoeding dus je blijft werkloos wat ook nog eens nadelig is voor je pensioen!

Ga je niet akkoord hiermee als werkzoekende--> schorsing RVA -->weer een werkloze minder-->je telt nietmeer mee in de statistiek-->prostitutie & drugsmilieu--> gevangenis..... end....
Misschien moeten werklozen de knop omdraaien in hun hoofd van 'werkloos' naar 'werken'?
Ik heb ooit van iemand gehoord die zo'n een knop had, maar bij hem stond er 'homo' en 'hetero' op, hij heeft toen die knop omgedraaid en het werkte!

Laatst gewijzigd door Another Jack : 21 augustus 2008 om 13:54.
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 augustus 2008, 14:29   #50
HAMC
Perm. Vertegenwoordiger VN

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Driewerf
En nog iets: al het werk dat door een "werkloze" wordt gedaan is werk dat een werkende niet meer kan doen, maw, het zal een stijging van de werkloosheid creëren.
En voor je het weet hoeft iedereen nog maar 4 dagen per week te werken en zijn er geen werklozen meer.

Heil Daems.

Verschaeve
HAMC is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 augustus 2008, 14:38   #51
gertjan22
Banneling

Standaard

@another jack: nog nooit van bi-sexuelen gehoord?
Oud 21 augustus 2008, 15:29   #52
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
@another jack: nog nooit van bi-sexuelen gehoord?
Toch niet van tijdsgebonden bi-sexuelen.
Oud 21 augustus 2008, 17:11   #53
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bridgeton Bekijk bericht
Op zich kan dit voorstel niet door de beugel.
Maar wanneer je een klein beetje nuanceert.

Geef de mensen een jaar en een half tijd om werk te zoeken, en voer pas dan die regel in. Wanneer je deftig werk zoekt, heb je vermoed ik in een jaar en een half wel werk. Wanneer je op je lui gat blijft zitten, zoals men zegt, en liever van ons systeem profiteert dan te gaan werken, kan dat dan voortaan niet meer.

Maar in plaats van deze mensen voor de staat te laten werken, steek je ze dan beter in het werk in knelpuntberoepen - desnoods mits bijscholing, en met een normaal loon. Maw: je verplicht ze te gaan werken, of ze verliezen hun uitkering.
Ik ben het niet vaak met je eens. Nu wel.

1. Het gaat niet op om iemand al te snel te verplichten om quasi full-time te werken om hun werkloosheidsvergoeding te behouden. Solliciteren om een degelijke job te vinden, kost tijd.

2. Iemand hier stelt ook dat die mensen dan nog 3 dagen per week over houden om te solliciteren. Mij lijkt het dat je op zaterdag en zondag niet makkelijk ergens een sollicitatiegesprek vastkrijgt. En als ze 4 dagen per week werken voor een hongerloon, wat de werkloosheidsuitkering toch is (hoewel ik anders verdomd veel belastingen betaal voor een karige sociale zekerheid en een belachelijk laag pensioen), mogen die mensen dan nog iets qua rust hebben, zoals bijvoorbeeld een weekend. In de praktijk betekent dat dus dat je 1 dag per week kan spenderen aan het zoeken naar een geschikte job, want niet iedereen past in om het even welke job. Als chronisch rug-lijder zou ik alvast niet in de bouw of andere arbeidsintesieve sectoren aan de slag kunnen... nochtans wel een tot voor kort knelpuntberoep (bouwsector doet het tegenwoordig een beetje minder, zeker nieuwbouw).

3. Ik ga ermee akkoord dat anderhalf jaar een mooie periode is om te bewijzen dat je je best hebt gedaan en tegen dan toch een job hebt gevonden die je past en die een beetje deftig betaalt. Zie ook punt 4.

4. Ik hecht groot belang aan een overheid die opleidingen organiseert. Voor zover ik weet levert de VDAB redelijk goed werk. Maar het kan nog altijd beter. Zeker met de focus op knelpuntberoepen zouden opleidingen bij de VDAB gratis moeten zijn voor werkzoekenden. Gedurende de periode van opleiding behouden ze hun werkloosheidsuitkering. Ik ben eens door het lijstje gegaan van de bij de VDAB beschikbare opleidingen en dat is niet minnetjes. Zowat iedereen kan daar zijn gading vinden qua werk-gerichte opleidingen. Natuurlijk kunnen ze geen academische opleidingen bieden. Dat zou duur zijn en niet noodzakelijk job-gericht.

5. Wie na anderhalf jaar nog geen job heeft gevonden of uiting geeft van onwil, mag dat voor mij gerust in de portemonnee gaan voelen. Maar dit veronderstelt wel dat die persoon de kans heeft gehad om die tijd degelijk te benutten en dus niet 4 dagen per week te moeten werken voor een habbekrats. Zwartwerk gedurende die periode moet streng worden aangepakt, maar op voorwaarde dat de werkloosheidsuitkering wel wordt opgetrokken.

6. Voor wie na de vorige 5 punten nog steeds de manifeste onwil toont om iets bij te dragen aan de maatschappij terwijl hij of zij er wel lekker van blijft profiteren... na dat anderhalve tot 2 jaar, vind ik dat de overheid inderdaad iemand kan opeisen om werk te verrichten. Ik stel dan wel voor dat die mensen het minimumloon krijgen en niet het magere bedrag dat de werkloosheidsuitkering vandaag de dag is. Je mag daarbij niet vergeten dat er heel wat mensen werkloos zijn die heel hun carriere hebben afgedragen aan de sociale zekerheid en nu een schamele cent krijgen. 50-plussers die moeilijk aan een job raken na een reorganisatie, bv.

-------

Ik heb wel zelf nog een vraagje... Ik lees hier mensen die stellen dat werkloosheidsvergoedingen kunnen dalen tot 250-350 euro per maand. Daar heb ik nooit wat over gehoord. Zijn daar bronnen voor? Gewoon nieuwsgierig want op zulkse lagen uitkeringen kan je niet leven, laat staan je bijscholen.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.

Laatst gewijzigd door Jazeker : 21 augustus 2008 om 17:17.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 augustus 2008, 17:31   #54
garfield
Europees Commissaris

garfield's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker Bekijk bericht

-------

Ik heb wel zelf nog een vraagje... Ik lees hier mensen die stellen dat werkloosheidsvergoedingen kunnen dalen tot 250-350 euro per maand. Daar heb ik nooit wat over gehoord. Zijn daar bronnen voor? Gewoon nieuwsgierig want op zulkse lagen uitkeringen kan je niet leven, laat staan je bijscholen.

Perfect mogelijk. als de werkzoekende met iemand samenwoont met een inkomen (dop, ziekte, loon, pensioen,...) dan val je op zo'n minimum bedrag. dat kan dus gerust zoiets zijn.
Stel je even voor 2 werkzoekenden met elk 350 eurokes per maand.
Oud 21 augustus 2008, 17:40   #55
kamiel spieces
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Misschien moeten werklozen de knop omdraaien in hun hoofd van 'werkloos' naar 'werken'?
Ik heb ooit van iemand gehoord die zo'n een knop had, maar bij hem stond er 'homo' en 'hetero' op, hij heeft toen die knop omgedraaid en het werkte!

En die bisexueel die zijn knop dan heeft omgedraaid was jij dan waarschijnlijk, omdat je in de knoop lag met jezelf!

Laatst gewijzigd door kamiel spieces : 21 augustus 2008 om 17:47.
Oud 21 augustus 2008, 20:06   #56
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kamiel spieces Bekijk bericht
En die bisexueel die zijn knop dan heeft omgedraaid was jij dan waarschijnlijk, omdat je in de knoop lag met jezelf!
Nee, dat ging net over Gert-Jan.
Oud 21 augustus 2008, 21:13   #57
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Savatage's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door garfield Bekijk bericht
Perfect mogelijk. als de werkzoekende met iemand samenwoont met een inkomen (dop, ziekte, loon, pensioen,...) dan val je op zo'n minimum bedrag. dat kan dus gerust zoiets zijn.
Stel je even voor 2 werkzoekenden met elk 350 eurokes per maand.
Amai zeg, wat een hel moet dat wel niet zijn!

Als het aan mij lag kregen ze 1/10 daarvan, dat zou pas een incentive zijn om op zoek te gaan naar werk en op te houden met werkloos te zijn.
Savatage is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 augustus 2008, 21:54   #58
kamiel spieces
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Savatage Bekijk bericht
Amai zeg, wat een hel moet dat wel niet zijn!

Als het aan mij lag kregen ze 1/10 daarvan, dat zou pas een incentive zijn om op zoek te gaan naar werk en op te houden met werkloos te zijn.
Tja als het aan jou lag, maar aangezien u niets in de pap te brokken heeft kan u er alleen maar naar verlangen en hopen dat werklozen maar 1/10 van 350 euro zouden krijgen.

Dream on and work like an animal zou ik zeggen!

Laatst gewijzigd door kamiel spieces : 21 augustus 2008 om 21:55.
Oud 21 augustus 2008, 23:53   #59
Internaut
Banneling

Internaut's schermafbeelding

Standaard

en dan moet je nog benzine betalen om op je werk te geraken dus dan schiet er van die wachtgelduitkering van 350 amper 150 over want niet alle bedrijven zijn bereikbaar met het openbaar vervoer. En met een schandalig lage kilometervergoeding van 0,2940 € haal je jouw benzinekosten naar het bedrijf er zeker niet uit. Hetgeen je verdient min de benzine en je komt uit op een bedrag dat je even goed kan gaan trekken.

wacht uitkering is geen werkloosheidsuitkering!

Een wacht uitkering is een uitkering die je krijgt op basis van je studies na het beëindigen van je wachttijd.

Het is de Rijksdienst Voor Arbeidsvoorziening (RVA) die beslist over je recht op een wachtuitkering.

Je moet voldoen aan 5 voorwaarden:

* Je studies of je leertijd beëindigd hebben.
* Niet langer studies met een volledig leerplan volgen.
* Jonger zijn dan 30 jaar.
* Ingeschreven zijn bij VDAB als werkzoekende.
* Je wachttijd moet afgelopen zijn.

Het bedrag van je uitkering is afhankelijk van je leeftijd en gezinssituatie.
Het zijn forfaitaire bedragen die onderworpen zijn aan de index. De bedragen variëren van 208 euro tot 854,88 euro per maand.

bron vdab.be

dus als je alleen woont gaan ze je heus niet 350€ geven! Dat trek je volgens mij als je nog bij je ouders woont

Laatst gewijzigd door Internaut : 21 augustus 2008 om 23:58.
Internaut is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 augustus 2008, 14:36   #60
gertjan22
Banneling

Standaard

Een bijkomende opleiding kan je beter volgen via CEVORA of andere privaat-instellingen.Een opleiding via de VDAB stelt niets voor: de werkgevers lachen je zelfs uit vlak in het gezicht als je zegt dat je een VDAB opleiding hebt gevolgd.De werkgevers zeiden: "oh ja een VDAB-opleiding is in het leven geroepen om werklozen een tijdje hun RVA schorsing te ontlopen!

Ik heb al 3 VDAB opleidingen gevolgd: rezultaat: geen werk!

Laatst gewijzigd door gertjan22 : 22 augustus 2008 om 14:37.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:30.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be