Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Bekijk resultaten enquête: Waarom worden er drugscontroles gehouden desondanks mensen ze massaal toch gebruiken?
Om de sfeer van "het is nog steeds een verboden product" in stand te houden, of die nu helpt of niet maakt niet uit. 9 81,82%
Omdat het weldegelijk mensen twee keer doet nadenken vooraleer te gebruiken! 2 18,18%
Aantal stemmers: 11. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 22 augustus 2008, 10:38   #41
Bhairav
Perm. Vertegenwoordiger VN

Bhairav's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Geertje Bekijk bericht
Verbod en repressie helpen of niet : het is een welles/nietes spelletjes geworden. Ik sta aan de kant repressie helpt en hoe meer schimmige studies er verspreid worden hoe minder ik in de zachte methode geloof.
Allemaal oplossigen die in theorie wel lijken te werken maar die botsen met de praktijk, en daar komt meer leed uit voort dan drugs zelf; maar zo ziet gij dat niet zeker?
Bhairav is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 augustus 2008, 11:36   #42
Geertje

Geertje's schermafbeelding

Locatie: Hoofdstad der holbewoners waar de Schelde op z'n mooist is en de gevangenen nog vrij rondlopen
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bhairav Bekijk bericht
Kunt ge die middeleeuwen niet voor uzelf houden en anderen wat moderniteit gunnen? Bezie het zo: des te meer middeleeuwen voor u en andere conservatieven.
Ik leef dan wel in de middeleeuwen (vind ikzelf trouwens niet), maar ik beschouw de druggebruikers als holbewoners.

Laatst gewijzigd door Geertje : 22 augustus 2008 om 11:37.
Geertje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 augustus 2008, 11:40   #43
King of beggars and fleas

King of beggars and fleas's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik leef dan wel in de middeleeuwen (vind ikzelf trouwens niet), maar ik beschouw de druggebruikers als holbewoners.
zoals ik al zei je hebt het nodig om je beter te voelen dan een ander en vandaar je behoefte om druggebruikers legitiem te kunnen stigmatiseren, marginaliseren, criminialiseren

ik zou zeggen doe iets aan dat persoonlijke probleem van je ( mss verdwijnt het wel vanzelf met wat ouder en wijzer te worden en door wat meer zelfvertrouwen te krijgen) - maar een ander moet daarom niet lastig worden gevallen - ik kom toch ook niet zeuren over wat jij tussen je boterham smeert
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah.

Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 22 augustus 2008 om 11:43.
King of beggars and fleas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 augustus 2008, 12:02   #44
Geertje

Locatie: Hoofdstad der holbewoners waar de Schelde op z'n mooist is en de gevangenen nog vrij rondlopen
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door King of beggars and fleas Bekijk bericht
zoals ik al zei je hebt het nodig om je beter te voelen dan een ander en vandaar je behoefte om druggebruikers legitiem te kunnen stigmatiseren, marginaliseren, criminialiseren

ik zou zeggen doe iets aan dat persoonlijke probleem van je ( mss verdwijnt het wel vanzelf met wat ouder en wijzer te worden en door wat meer zelfvertrouwen te krijgen) - maar een ander moet daarom niet lastig worden gevallen - ik kom toch ook niet zeuren over wat jij tussen je boterham smeert
Op zich zou ik zeggen : dat iedereen maar doet wat hij graag doet. Maaaaaar, de eerste die komen janken dat ze geholpen moeten worden zijn drugsverslaafden. Dus wie hulp eist moet zich dan ook maar aan de regels houden.

Als men de hulp aan drugsverslaafden zou afschaffen en ze bvb. gewoon zou dumpen in een afgesloten bos (bvb. zoals de zoo), dan mogen ze van mijn part doen wat ze willen, maar zijn ze geen last en kost van de maatschappij.

Laatst gewijzigd door Geertje : 22 augustus 2008 om 12:03.
Oud 22 augustus 2008, 13:19   #45
piraat
Banneling

Standaard

Citaat:
Dit is helaas kortetermijnpolitiek. Het gevolg op langere termijn is dat er meer verslaafden gaan zijn omdat het niet meer crimineel is.

Of ga jij aan je dochter ooit zeggen : wordt maar verslaafd aan heroïne, het is nu toch gratis in de apotheek te krijgen en je moet je er niet meer voor prostitueren.

Iedereen neemt niet graag drugs, hoor. Zeker heroïne niet. Maar moest één van mijn kinderen toch aan dat goedje verslaafd geraken, zou ik zeker en vast verkiezen dat hij/zij zijn ding uit de apotheek kon halen. De junkie-wereld is ongelofelijk h�*rd, en meedogenloos. En dankzij het verbod is er vooral ongecontroleerde, en met van alles en nog wat vermengde rommel te koop, die zo duur kost dat je met werken niet toekomt, en dus als verslaafde verplicht bent om zelf te dealen, ofwel te gaan stelen, u te prostitueren en meer van dat.
Heroïne vervaardigen zou de pharma-industrie niet meer kosten als aspirine vervaardigen, het zou op kwaliteit en inhoud gecontroleerd zijn, en weinig kosten. In die omstandigheden kun je dat zelfs 20 jaar lang pakken, en een ogenschijnlijk normaal leven leiden. Een junkie op straat zijn levensverwachting is hooguit tien jaar. En tien jaar afzien ! Wel een verschilletje...
piraat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 augustus 2008, 13:20   #46
piraat
Banneling

Standaard

Citaat:
Strenger optreden tegen deze misdadigers, lijkt me de enige oplossing.
Het voor de handelaars financiël on-interressant maken, d�*t is de oplossing.
Oud 22 augustus 2008, 13:21   #47
piraat
Banneling

Standaard

Citaat:
Wie zegt dat een verbod niet werkt ? In Saoudi-Arabië worden geen drugs gebruikt en criminaliteit is er ook nauwelijks (als je die van de overheid zelf buiten beschouwing laat).
Wilt u bij ons de sharia invoeren, met zweepslagen, handjes en koppen afhakken, en al de rest ?
Oud 22 augustus 2008, 13:38   #48
Geertje

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door piraat Bekijk bericht
Het voor de handelaars financiël on-interressant maken, d�*t is de oplossing.
De handelaars een kogel door het hoofd schieten, zal hen nog meer afschrikken.
Oud 22 augustus 2008, 13:38   #49
Geertje

Standaard

Citaat:
Wilt u bij ons de sharia invoeren, met zweepslagen, handjes en koppen afhakken, en al de rest ?
Voor drugdealers aan kinderen is deze straf nog te licht.
Oud 22 augustus 2008, 16:17   #50
piraat
Banneling

Standaard

Citaat:
Het probleem is dat u enkel de kleine handelaars te pakken zult krijgen. De grote, daar komt u nog niet van in de buurt. En die zullen steeds opnieuw mensen vinden die wanhopig genoeg zijn om de plaats van de neergeschoten handelaartjes in te pakken. Hetzij omdat het zelf verslaafden zijn, en die laten zich door een doodsbedreiging niet afschrikken, omdat zonder drugs zitten in hun ogen erger is dan sterven, hetzij omdat ze absoluut geld nodig hebben om hun familie te voedden of whatever.
En zolang er véél geld mee te verdienen valt, zullen er steeds grote handelaars in drugs bestaan, zelfs al moesten degenen die u kan pakken op de grote Markt levend in stukken gehakt worden.
Oud 22 augustus 2008, 17:27   #51
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Men moet wel eens een besluit trekken. Ofwel laat je soft-drugs toe ofwel verbiedt je ze. Dat gezemel of gedoogbeleid en 3 gram is funest. Het is trouwens de reden waarom Nederland binnenkort waarschijnlijk hun wetten gaan aanpassen. Een gedoogbeleid houdt namelijk in dat het geduld wordt maar dat er geen controle op is. En dat leidt naar een ander probleem... Overdreven THC gehalte van gedoogde soft-drugs.

Ik ben dan eerder voorstander van het toelaten van soft-drugs mits via apotheken en dergelijke waar die drugs kunnen worden getest en het te hoge THC gehalte kan worden gemeten. Dan hou je dat in de hand. Een gedoogbeleid zonder controle is vragen om problemen.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 augustus 2008, 17:40   #52
toccata
Europees Commissaris

toccata's schermafbeelding

Standaard

Volledige legalisatie lijkt me wenselijk

edit: mits uitvoerige info campagnes rond gevaren enzo (zoals met tabak)

Laatst gewijzigd door toccata : 22 augustus 2008 om 17:40.
toccata is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 augustus 2008, 18:06   #53
Bhairav

Standaard

Citaat:
Met winkeliers die alcohol aan kinderen verkopen ook?
Of bent u zo erg nu ook weer niet?
Oud 22 augustus 2008, 18:13   #54
King of beggars and fleas

King of beggars and fleas's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker Bekijk bericht
Men moet wel eens een besluit trekken. Ofwel laat je soft-drugs toe ofwel verbiedt je ze. Dat gezemel of gedoogbeleid en 3 gram is funest. Het is trouwens de reden waarom Nederland binnenkort waarschijnlijk hun wetten gaan aanpassen. Een gedoogbeleid houdt namelijk in dat het geduld wordt maar dat er geen controle op is. En dat leidt naar een ander probleem... Overdreven THC gehalte van gedoogde soft-drugs.

Ik ben dan eerder voorstander van het toelaten van soft-drugs mits via apotheken en dergelijke waar die drugs kunnen worden getest en het te hoge THC gehalte kan worden gemeten. Dan hou je dat in de hand. Een gedoogbeleid zonder controle is vragen om problemen.
1. in nederland is er kwaliteitscontrole - hoewel ze idd niet waterdicht is en bij volledige legalisatie wel waterdicht kan.

2. het overdreven hoog thcgehalte is ook weer een gevolg van de illegaliteit ( vh grootschalig kweken )- de illegaliteit die kwekers heeft doen focussen en dus domesticeren op hoeveelheid THC en bvb niet op smaak en andere eigenschappen - wat wel gebeurt zou zijn en zal gebeuren in een relaxte legale sfeer waarin de kweker zijn plantjes niet meer moet verstoppen enz
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah.

Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 22 augustus 2008 om 18:15.
King of beggars and fleas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 augustus 2008, 20:18   #55
piraat
Banneling

Standaard

Citaat:
Met winkeliers die alcohol aan kinderen verkopen ook?Of bent u zo erg nu ook weer niet?
alleen als het vreemdelingen zijn dan.
Oud 22 augustus 2008, 20:18   #56
piraat
Banneling

Standaard

Citaat:
Met winkeliers die alcohol aan kinderen verkopen ook?Of bent u zo erg nu ook weer niet?
alleen als het vreemdelingen zijn dan.
Oud 23 augustus 2008, 00:23   #57
novak
Vreemdeling

novak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wie zegt dat een verbod niet werkt ? In Saoudi-Arabië worden geen drugs gebruikt en criminaliteit is er ook nauwelijks (als je die van de overheid zelf buiten beschouwing laat).
Hier gaat uw theorie, het gebruik in Saoudi-Arabië stijgt...
Citaat:
Seizures of amphetamines have risen sharply in Saudi Arabia, signalling a surge in consumption of the illegal stimulant in the desert kingdom, the United Nations Office on Drugs and Crime (UNODC) reported on Thursday.

Saudi Arabia accounted for 28 per cent of all global amphetamine seizures in 2006, the latest year for which data are available, according to the UNODC’s Annual Report - World Drug Report 2008 .
bron: http://www.finfacts.ie/irishfinancen..._1014038.shtml
novak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 augustus 2008, 08:57   #58
Geertje

Standaard

Citaat:
Het probleem is dat u enkel de kleine handelaars te pakken zult krijgen. De grote, daar komt u nog niet van in de buurt. En die zullen steeds opnieuw mensen vinden die wanhopig genoeg zijn om de plaats van de neergeschoten handelaartjes in te pakken. Hetzij omdat het zelf verslaafden zijn, en die laten zich door een doodsbedreiging niet afschrikken, omdat zonder drugs zitten in hun ogen erger is dan sterven, hetzij omdat ze absoluut geld nodig hebben om hun familie te voedden of whatever.
En zolang er véél geld mee te verdienen valt, zullen er steeds grote handelaars in drugs bestaan, zelfs al moesten degenen die u kan pakken op de grote Markt levend in stukken gehakt worden.
Dat is nog een idee.
Oud 25 augustus 2008, 09:10   #59
Geertje

Standaard

Citaat:
Met winkeliers die alcohol aan kinderen verkopen ook?
Of bent u zo erg nu ook weer niet?
Als ik ja zou zeggen, dan ben je ook akkoord om de drugsdealers deze straf te geven ?
Oud 25 augustus 2008, 09:13   #60
Bhairav

Standaard

Citaat:
Als ik ja zou zeggen, dan ben je ook akkoord om de drugsdealers deze straf te geven ?
Neen, maar dan weet ik wel dat ge niet hypocriet zijt...
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:59.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be