![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() WHO CARES wie of wat er op een 2000 jaar oude madam gezeten heeft.
Tis nie da ge der nog één of andere geslachtsziekte van zou kunnen overkrijgen ![]()
Al wie geintresseerd is in een doe-het-zelf 9mm machinepistool. Oftewel waarom vuurwapenwetten nooit gaan werken. Enkel voor educatieve doeleinden ![]() Stalin: "The only real power comes out of a long rifle." En hij verbood prompt alle particulier wapenbezit. Stalin was immers niet zo geïnteresseerd in democratie (waar het volk de macht bezit). Laatst gewijzigd door Fallen Angel : 28 augustus 2008 om 13:20. |
![]() |
![]() |
![]() |
#42 |
Vreemdeling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#43 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Ook nie veel gewoon precies, what gives? Uit het klooster gesmeten?
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#44 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#45 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#46 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Waarom dan wel? Bij mijn weten is het priesterambt geen burgerlijke staatsfunctie, waardoor het bijgevolg niet volgt onder die wettelijke criteria. Schuttersclubs mogen het lidmaatschap ook enkel voorbehouden aan mannen. Er is geen enkel wettelijk criteria dat hierop van toepassing kan zijn. Wie lid wil zijn van een bepaalde club, moet dan ook maar de regels en statuten ervan leren aanvaarden. Zo eenvoudig ligt dat nu eenmaal.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#47 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Derhalve is het een job. En wettelijk gelden voor alle jobs de anti-discriminatie wet. Is er geen reden om de Kerk van de wet te ontslaan en zeker niet inzake anti-discriminatie wetten. Je zou potverdorie overal je eigen clubje kunnen oprichten, met eigen regels en statuten, in orde met de wet of niet.
![]() |
![]() |
#48 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En ja, je kan volgens Belgisch recht "overal" je eigen clubje stichten. In de Grondwet is dat recht zelfs verankerd: het noemt "vrijheid van vereniging". Op geen enkele wijze kan de overheid zich bemoeien met de interne keuken van deze verenigingen, tenzij ze ingaat tegen de openbare orde. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#49 | |
|
![]() Ben ik de enige die het verdomd erg vindt dat zijn belastingcenten naar zo'n onzin gaan?
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#50 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Nee.
![]() |
![]() |
#51 |
Banneling
|
![]() Waarom? Laat die priesters toch hun job doen. Ze doen ook veel goeds. Zo denk ik erover.
Laatst gewijzigd door system : 29 augustus 2008 om 07:58. |
![]() |
![]() |
![]() |
#52 |
Minister
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#53 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#54 |
Minister
|
![]() Minder eng dan een staat die zomaar bilaterale overeenkomsten schendt.
![]() |
#55 | ||
Minister
|
![]() Citaat:
Een job moet kunnen ingevuld worden door zowel mannen als vrouwen. Daarbij moet je consequent zijn. Eerst in eigen boezem kijken. Zorgen dat je zelf helemaal in orde bent met je eigen wetten voordat je die aan andere oplegt. Dan pas kan je bijvoorbeeld het vrouw discrimerende van sharias aanpakken. Citaat:
Iedere vereniging wordt ook opgedeeld in "met of zonder winstbejag". En zal daarbij een boekhouding moeten voeren op een manier dat ze voor de overheid controleerbaar is. Zeg eens. Wat voor een vereniging is de kerk ? Als je denkt dat er geen geld mee gemoeid is, dan moet je maar eens vragen naar de prijs van een trouwmis. Ik denk dat je daar vandaag rond de 500 euro voor betaald. Dus in concreto is de Kerk ook een handelsorganisatie. Ik zet hierbij het bestaan van het priesterambt niet ter discussie. De financiering is een andere zaak, maar niet waar ik over sprak of wil spreken. Stap voor stap. Het gaat mij nu puur om het discriminerende karakter van het priesterambt. En dat is op geen enkele manier te verantwoorden.
![]() |
![]() |
#56 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Dus, alweer, wat kan een mens er nu op tegen hebben dat de staat alle religies afstoot en de geloofsbusiness privatiseert ? Tschijnt dat de pinksterkerken vrij goed functioneren zonder overheidssteun dus ik zie niet in waarom dit voor de katholieke kerk in Belgie ook niet kan. Of men heeft gewoon een gigantische schrik dat de hele boel in elkaar klapt al er geen miljoenen belastingsgeld in worden gestoken want het kan de mensen hun koude kleren niet raken wat er met de kerk gebeurt ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#57 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door system : 29 augustus 2008 om 12:19. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#58 | ||
|
![]() Citaat:
Den boom in ermee, dat het Vaticaan ze betaald, hebben daar goud genoeg.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#59 | ||
|
![]() Citaat:
Een pastoor heeft geen enkel nut meer in de maatschappij, al jaren niet meer, en als er zijn die't niet eens zijn me, awel, dat ze 't zelf betalen dan, dat loon.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#60 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |