Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Bekijk resultaten enquête: Moet Turkije samen met de andere Turkse republieken Turan oprichten?
Nee, Turkije moet zich aansluiten bij Europa 2 10,53%
Nee, Turkije moet zelfstandig doorgaan 10 52,63%
Ja 7 36,84%
Aantal stemmers: 19. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 28 augustus 2008, 23:19   #41
BenIsaac
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ambiorix Bekijk bericht
dat ze eerst maar eens Koerdistan wat vrijheid gunnen
Opdat het Turkse leger mag zegevieren, en de PKK vernietigd mag worden
BenIsaac is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 augustus 2008, 00:00   #42
AbdulAlhazred
Vreemdeling

AbdulAlhazred's schermafbeelding

Standaard

hey een staat oprichten met als premisse het bloedverwantschap, waar hebben we dat nog gehoord? (Duitsland, jaren 40, anyone?)

laten we dan consequent zijn, alle volkeren kennen een zekere vorm van genetische diversiteit die ze delen met andere volkeren, laten we gewoon de voorvader traceren die een bepaalde groep echt onafhankelijk maakt van zijn verwanten. onze mitochondriale eva 150 000 jaar geleden, daar valt iedereen onder, maakt de zaken wat minder gecompliceerd en weten we tenminste zeker dat niemand uit de boot valt. een allesoverkoepelende bestuursvorm waar alle mensen van kunnen genieten. of klink ik weer te idealistisch?
AbdulAlhazred is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 augustus 2008, 10:46   #43
Ambiorix
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BenIsaac Bekijk bericht
Opdat het Turkse leger mag zegevieren, en de PKK vernietigd mag worden
tja, arrogant imperialisme hebben ze wel gemeen met zionisten zoals u
Ambiorix is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 augustus 2008, 20:53   #44
evilbu

evilbu's schermafbeelding

Standaard

Ik weet dat er na de val van de Sovjetunie een top is geweest in Ankara waar heel even het concept van panturkisme (met betrekking tot Turkije, Azerbeidzjan en de vier Turkse Centraalaziatische landen) geweest is, maar als je er ook Hongaren, Finnen, Koreanen en Japanners in gaat betrekken wordt het echt te gek. Zij hebben een totaal andere cultuur, geschiedenis, mentaliteit....
Bovendien is tussen de Hongaren en Finnen de verwantschap eigenlijk al zo goed als onbestaande, net zoals tussen de Koreanen en Japanners.
En tenslotte, er zijn veel meer Japanners dan Turken. Ben je dan niet eerder op weg naar een soort Groot-Japan???
Oud 6 september 2008, 17:00   #45
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

liberalist_NL's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Turkse Nederlander Bekijk bericht
Turan is het droomland van de Turken waarin alle Turkse volkeren verenigd zijn. Ik heb op internet gezocht naar Turan en ik heb iets opvallends geconstateerd. Op Turanische sites zijn er ook veel Koreanen en Hongaren te vinden. Die Hongaren en Koreanen willen zich ook bij dat rijk aansluiten. De Turken op de site delen de mening dat zij er ook bij horen. Het schijnt dat Turken, Mongolen, Koreanen, Japanners, en Hongaren dezelfde oorsprong hebben. Turan zou dan volgens hen moeten bestaan uit:

- Turkije
- Azerbaijdzan
- De Centraal Aziatische Turkse republieken
- Hongarije
- Noord- en Zuid-Korea
- Japan
- Mongolie

Zien jullie zo een rijk zitten?
Ik zou dat zeker zien zitten, temeer omdat dan de invloed van de Islam in de regering van dat nieuwe land veel minder zal zijn dan bij sommige van die landen apart.
liberalist_NL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 september 2008, 17:10   #46
kelt
Secretaris-Generaal VN

Standaard

schiet dat rijk al een beetje op?
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 september 2008, 18:12   #47
Ke Nan
Eur. Commissievoorzitter

Ke Nan's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt Bekijk bericht
schiet dat rijk al een beetje op?
Ik heb geen tijd om mij met dat rijk bezig te houden. Ik ben hier een nieuw dak aan het opzetten. Dan moeten er nog nieuwe ramen in en de elektriciteit moet nog nieuw gelegd worden. Turan kan nog even wachten.
Oud 7 september 2008, 15:56   #48
Sjaax
Europees Commissaris

Sjaax's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ke Nan Bekijk bericht
Ik heb geen tijd om mij met dat rijk bezig te houden. Ik ben hier een nieuw dak aan het opzetten. Dan moeten er nog nieuwe ramen in en de elektriciteit moet nog nieuw gelegd worden. Turan kan nog even wachten.
Dat vind ik wel de goede mentaliteit. Eerst voor jezelf de praktische zaken afhandelen. Later, als je dood bent, kan je altijd nog voor je te fantasievolle dromen gaan vechten.
Sjaax is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 september 2008, 16:11   #49
C2C

C2C's schermafbeelding

Standaard

Ge wilt dus een unie oprichten rond een pseudo-wetenschappelijk mythisch verhaal?

In European discourse, the words Turan and Turanian designate a certain mentality, i.e. the nomadic in contrast to the urbanized agricultural civilizations. This usage is probably in accordance with the Zoroastrian concept of the Tūrya, which is not primarily a linguistic or ethnic designation, but rather a name of the infidels that oppose the civilization based on the preaching of Zoroaster.

Combined with physical anthropology, the concept of the Turanian mentality has a clear racist potential. Thus, the scholar J.W. Clackson described the Turanid or Turanian race in the following words:[37]

The Turanian is the impersonation of material power. He is the merely muscular man at his maximum of collective development. He is not inherently a savage, but he is radically a barbarian. He does not live from hand to mouth, like a beast, but neither has he in full measure the moral and intellectual endowments of the true man. He can labour and he can accumulate, but he cannot think and aspire like a Caucasian. Of the two grand elements of superior human life, he is more deficient in the sentiments than in the faculties. And of the latter, he is better provided with those which conduce to the acquisition of knowledge than the origination of ideas.
C2C is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 september 2008, 16:13   #50
C2C

C2C's schermafbeelding

Standaard

En niemand wil Turkije bij de EU?
C2C is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 september 2008, 16:14   #51
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door C2C Bekijk bericht
Ge wilt dus een unie oprichten rond een pseudo-wetenschappelijk mythisch verhaal?

In European discourse, the words Turan and Turanian designate a certain mentality, i.e. the nomadic in contrast to the urbanized agricultural civilizations. This usage is probably in accordance with the Zoroastrian concept of the Tūrya, which is not primarily a linguistic or ethnic designation, but rather a name of the infidels that oppose the civilization based on the preaching of Zoroaster.

Combined with physical anthropology, the concept of the Turanian mentality has a clear racist potential. Thus, the scholar J.W. Clackson described the Turanid or Turanian race in the following words:[37]

The Turanian is the impersonation of material power. He is the merely muscular man at his maximum of collective development. He is not inherently a savage, but he is radically a barbarian. He does not live from hand to mouth, like a beast, but neither has he in full measure the moral and intellectual endowments of the true man. He can labour and he can accumulate, but he cannot think and aspire like a Caucasian. Of the two grand elements of superior human life, he is more deficient in the sentiments than in the faculties. And of the latter, he is better provided with those which conduce to the acquisition of knowledge than the origination of ideas.
Vreemd. Ergens had ik gedacht dat je hier een bericht ging neerzetten dat ze dat Turan maar moesten oprichten en dat je hoopte dat dat toekomstgerichte project het geriatrische Europa onder de voet zou lopen.

Nieuwe pilletjes gekregen?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 september 2008, 16:15   #52
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
Ultra-liberalen willen dat. 60 miljoen goedkope arbeiders erbij.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 september 2008, 17:07   #53
kelt
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ke Nan Bekijk bericht
Heeft de harem al bepaald welke kleurtjes de betreffende dienstruimtes moeten krijgen ?
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 september 2008, 20:51   #54
Turkse Nederlander
Minister-President

Turkse Nederlander's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Ik vind die quote van Clackson over Turaniers beledigend. De Turken hebben nooit de infrastructuur of opleidingsniveau gehad om nieuwe technologien te ontwikkelen. Vandaag de dag is de beste cardioloog ter wereld een Turk (dr Mehmet Oz). Ook ontwikkelen Turkse wetenschappers nieuwe technologien.
Turkse Nederlander is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 september 2008, 21:24   #55
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Pelgrim's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Betere vraagstelling is: "En niemand wil (...) de EU?"
Pelgrim is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 september 2008, 21:31   #56
alvinvdv
Banneling

Standaard

Citaat:
Turan is het droomland van de Turken waarin alle Turkse volkeren verenigd zijn. Ik heb op internet gezocht naar Turan en ik heb iets opvallends geconstateerd. Op Turanische sites zijn er ook veel Koreanen en Hongaren te vinden. Die Hongaren en Koreanen willen zich ook bij dat rijk aansluiten. De Turken op de site delen de mening dat zij er ook bij horen. Het schijnt dat Turken, Mongolen, Koreanen, Japanners, en Hongaren dezelfde oorsprong hebben. Turan zou dan volgens hen moeten bestaan uit:

- Turkije
- Azerbaijdzan
- De Centraal Aziatische Turkse republieken
- Hongarije
- Noord- en Zuid-Korea
- Japan
- Mongolie

Zien jullie zo een rijk zitten?
Ach als het zover is zullen de 'Turanische volkeren' en 'de rest ' die op dit bolletje wonen wel al kunnen overeenkomen zeker.....
alvinvdv is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 september 2008, 21:40   #57
Turkse Nederlander
Minister-President

Turkse Nederlander's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alvinvdv Bekijk bericht
Ach als het zover is zullen de 'Turanische volkeren' en 'de rest ' die op dit bolletje wonen wel al kunnen overeenkomen zeker.....
Uiteindelijk zijn we allemaal aan elkaar verwand
Turkse Nederlander is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 september 2008, 21:43   #58
alvinvdv
Banneling

Standaard

Citaat:
Uiteindelijk zijn we allemaal aan elkaar verwand
Zo denk ik er ook over.....

Helaas vliegen de mensen elkaar te snel in de haren over..... (vul zelf ff aan)!
Keuze genoeg.....

Misschien dit NU al begrijpen en heel wat ellende besparen

Laatst gewijzigd door alvinvdv : 7 september 2008 om 21:43.
alvinvdv is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 september 2008, 06:57   #59
Ke Nan
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sjaax Bekijk bericht
Dat vind ik wel de goede mentaliteit. Eerst voor jezelf de praktische zaken afhandelen. Later, als je dood bent, kan je altijd nog voor je te fantasievolle dromen gaan vechten.
Ik hoop toch dat de renovatie hier gedaan zal zijn voordat ik het laatste loodje leg.
Oud 8 september 2008, 07:00   #60
Ke Nan
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt Bekijk bericht
Heeft de harem al bepaald welke kleurtjes de betreffende dienstruimtes moeten krijgen ?
De nummer één van mijn vrouwvolk wil blauwe ramen. Ik zie dat niet echt zitten. Laten we hopen dat haar gevoel voor stijl beter ontwikkeld is dan die van mij.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:46.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be