Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 28 augustus 2008, 15:49   #41
Zwitser
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
als ik moet kiezen tussen platgereden worden door een camion op slecht ingerichte wegen of op een voetpad rijden kies ik wel nr 2 hoor.
Als je op een voetpad rijd is de kans dat je door een camion platgereden wordt groter. Want op een gegeven moment zal je toch een weg kruisen (of rijd jij altijd hetzelfde blokje rond?), en een afslaande camion zal je veel minder snel zien als je op het voetpad rijd.

Wat je niet moet doen is rechts naast een rechtsafslaande camion rijden. Als ik niet weet wat de bestuurder gaat doen blijk ik er achter, of ik blijf er voor zorg er voor dat de bestuurder mij ziet en dwing hem achter mij te blijven.
Zwitser is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 augustus 2008, 15:59   #42
piraat
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duvelke Bekijk bericht
fietsers mogen bij mijn weten niet fietsen op het voetpad, net als auto's niet mogen rijden op het fietspad
Mogen voetgangers op de autostrade wandelen ? Mogen fietsers op de autostrade fietsen ? Mogen auto's op het fietspad of het voetpad rijden ? In al deze gevallen : NEE. Fietsers mogen OOK niet op het voetpad rijden, mochten ze dat wel, zou het een fietspad zijn, en dan mogen de voetgangers daar niet lopen.
piraat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 augustus 2008, 15:59   #43
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

stel je voor dat we nu nog allemaal met paard en kar zouden rijden!

dan reclameren ze nu over de benzinestankt! Woon maar eens langs de karrostrade met al die mest!

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 augustus 2008, 16:09   #44
piraat
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
stel je voor dat we nu nog allemaal met paard en kar zouden rijden!

dan reclameren ze nu over de benzinestankt! Woon maar eens langs de karrostrade met al die mest!
Tegenwoordig zouden er dan ook nog een flink pak kamelen rondstappen. Stinkt dat ook zo, kamelemest ? Naar het schijnt gebruiken de bedouïnen dat voor hun schafpot op te koken...
piraat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 augustus 2008, 16:27   #45
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door piraat Bekijk bericht
Tegenwoordig zouden er dan ook nog een flink pak kamelen rondstappen. Stinkt dat ook zo, kamelemest ? Naar het schijnt gebruiken de bedouïnen dat voor hun schafpot op te koken...

ha! maar dat zou dan weer energiebesparend kunnen zijn...

alleen, wat gaat Mieke vogels dan zeggen over al die rookpluimpjes op al die terrassen en in al die tuinen? Nu mogen we zelfs geen takske meer opstoken, laat staan elke dag een paar kamelenkeutels.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
Oud 28 augustus 2008, 16:44   #46
joenk
Vreemdeling

joenk's schermafbeelding

Standaard

Ik passeer iedere dag langs het astridplein, en inderdaad, dat plein is een ramp. Het begint al als je het Centraal Station uitwandelt, bijna niemand wandelt daar op het daarvoor bestemde voetpad, maar wel op de rode stenen (= fietspad!). Erger wordt het wanneer je werkelijk OP het astridplein komt, om alles nog onduidelijker te maken wordt de rode steen vervangen door plaatjes die het fietspad markeren. Ik weet waar je daar moet wandelen omdat ik er toevallig iedere dag voorbij kom, maar mensen die daar niet dikwijls of voor de eerste keer komen zijn zich van geen kwaad bewust als ze op het fietspad begeven (wat je hen niet kwalijk kan nemen...).
Nu dacht ik in de krant gelezen te hebben dat ze die plaatjes gingen uitbreken (ik weet wel niet meer welke krant, ofwel de Morgen, het Nieuwsblad of de Gazet van Antwerpen). Wat het dan gaat worden? Geen idee, maar waarschijnlijk zal de toekomstige toestand weinig verschillen met de huidige...
joenk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 augustus 2008, 16:53   #47
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Nu dacht ik in de krant gelezen te hebben dat ze die plaatjes gingen uitbreken
ik heb de indruk dat het tegenwoordig standaard wordt om wegeniswerken gewoon elke keer DUBBEL uit te voeren.

Wie herinnert zich nog de aanleg van de gouden baan in Zwijndrecht? Ik geloof dat die DRIE maal werd heraangelegd. Op den duur hadden de winkeliers een bord aan hun raam hangen: "volgende keer graag parket."

In diezelfde gemeente werd er iets van blauwe steen gebruikt op de voetpaden van de winkelstraat: spiegelglad bij regen (wéten die architecten dat dan niet? of wordt er enkel naar het esthetische gekeken?) helemaal uitgebroken en heraangelegd.

en nu het Astridplein ook al opnieuw. De Groenplaats is voor zover ik me herinner ook al eens heraangepast, of was dat de Meir?

Oud 28 augustus 2008, 20:45   #48

Karma's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door freespirit Bekijk bericht
Net als met de wagen, kunnen oudere mensen vaak op de fiets zeer onzeker uit de hoek (letterlijk en figuurlijk !) komen. Toch zou een toelating geven om op het voetpad te fietsen weinig zoden aan de dijk brengen, wel integendeel. Ook hier gaan zulke mensen 'onzeker' worden, bijvoorbeeld onverantwoord zigzaggen over het voetpad om toch maar die ene voetganger onderweg te ontwijken, waardoor ze andere voetgangers, zichzelf en misschien ook wel uitstappende mensen uit auto's in gevaar brengen. Is men echt onzeker in het verkeer, heeft men nu de mogelijkheid om met de fiets aan de hand een stuk over het voetpad te wandelen en over te steken. Het is en blijft controversieel en krijgt veel tegenkanting, maar waarom bijvoorbeeld geen 65 of 70 + ers niet om de twee jaar een fysieke en psychologische test laten doen of ze nog in staat zijn met de fiets (of de wagen) rond te rijden. Anders kunnen ze, door (excusez het platte woord) seniliteit of (beginnende) dementie, de andere weggebruikers in gevaar brengen. En ja, het klinkt misschien grof en onverdraagzaam, maar oudere mensen die te onzeker zijn en het in hun broek doen in het drukke verkeer de dag van vandaag, bergen hun fiets (of wagen) beter op en maken gebruik van het goed uitgebouwd openbaar vervoer. Dit is overigens gratis, De Lijn althans, voor de 65+ ers onder ons.
Neem 't mij niet kwalijk maar het zijn meestal niet die "oudere" fietsers die de weg onveilig maken maar wel de jonge fietsers die denken (en handelen) alsof de weg nog alleen voor hen bestaat. Oudere fietsers hebben doorgaans nog een bepaalde discipline op de weg.
Karma is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 augustus 2008, 08:58   #49
cor
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht

en nu het Astridplein ook al opnieuw. De Groenplaats is voor zover ik me herinner ook al eens heraangepast, of was dat de Meir?
Allebei, en de Keizerlei.
cor is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 augustus 2008, 09:16   #50
pibo®
Parlementslid

pibo®'s schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar pibo®
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door piraat Bekijk bericht
Mogen voetgangers op de autostrade wandelen ? Mogen fietsers op de autostrade fietsen ? Mogen auto's op het fietspad of het voetpad rijden ? In al deze gevallen : NEE. Fietsers mogen OOK niet op het voetpad rijden, mochten ze dat wel, zou het een fietspad zijn, en dan mogen de voetgangers daar niet lopen.
als er geen fietspad is of het is een te slechte staat dan twijfel ik niet om op het voetpad te rijden ........... gelijk vele met de auto gas geven zijn fietspaden levensgevaarlijk , ben op 2 jaar fietsen al enkele keren omver gereden ( volledig in men recht ) en nog meer juist niet omver gereden

veel automobilisten zien niet naar fietsers , zelfs aan het type wagen kan je al véél zien
pibo® is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 augustus 2008, 09:17   #51
pibo®
Parlementslid

pibo®'s schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar pibo®
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Scherven A. Mok Bekijk bericht
en voor elke automobilist een gaskamer, nog veel veiliger

elke wagen begrenzen tot 40 km/h zou al een schoon ding zijn !
pibo® is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 augustus 2008, 10:35   #52
maf
Banneling

Standaard

Citaat:
Mogen fietsers op het voetpad fietsen ?
Neen, alleen auto's mogen op het voetpad fietsen.
maf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 augustus 2008, 11:17   #53
Zwitser

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pibo® Bekijk bericht
ben op 2 jaar fietsen al enkele keren omver gereden ( volledig in men recht ) en nog meer juist niet omver gereden
En hoe dikwijls was dat door een auto die in dezelfde richting reed als jij?
Zwitser is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 augustus 2008, 12:37   #54
King of beggars and fleas

King of beggars and fleas's schermafbeelding

Standaard

de facteur fietst op het voetpad maar strikt genomen mag hij dat ook niet - ttz er is geen enkele regelgeving die hem dit privilege verleent - idem met rijden zonder licht

dit kan wel eens problemen geven met de verzekering trouwens in geval van een ongeluk - zijn werk dwingt hem dus eigenlijk om zichzelf in overtreding te brengen - in een situatie waarbij hij in geval van een ongeluk zowieso in fout is.

een degelijk bestuur van de post zou trouwens van de overheid aanpassing eisen vd wetgeving op dit vlak - maar in zo n stinkend rood nest is respect voor het individu; voor hun werknemers, net zoals in de voormalige ussr totaal onbestaande
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah.

Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 29 augustus 2008 om 13:06.
King of beggars and fleas is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:32.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be