![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 |
Vreemdeling
|
![]() Wow, zoveel reacties.
Bedankt voor jullie reacties. Ik heb geen identiteitscrisis hoor, mij maakt mijn nationaliteit mij weinig uit. Ik stelde deze vraag gewoon omdat ik heel benieuwd was hoe separatisten de vlamingen van de walen zouden onderscheiden in geval van splitsing, lijkt niet altijd zo simpel hé. Ik wou gewoon weten hoe dit in de praktijk zou gebeuren en als ik jullie reacties leest weet niemand echt goed hoe dit juist zou gebeuren. Dus dit was absoluut geen vraag om mijzelf een identiteit te geven ofzo hoor ![]() Persoonlijk voel ik me geen van beide. De flaminganten vind ik zo'n zeveraars, sommigen hebben niets beters te doen dan af te geven op walen/franstaligen. Ik zou zeggen, relax een beetje en doe uw televisie uit. De politici hebben met succes veel mensen gebrainwashed of denken jullie nu echt dat politici hun eigen zever geloven? Laat jullie niet zo misleiden door zo'n mensen die toch niets om de gewone burger geven. In de franstalige regio heb je ook veel mensen die vlamingen minachten, echt zever. T'is gewoon een vicieuse cirkel waar ik niet aan meedoe. |
![]() |
![]() |
![]() |
#42 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#43 |
Vreemdeling
|
![]() Kijk, en daarom heb ik pas nu mijn eigen mening gegeven en niet in mijn eerste post. Omdat ik wist dat er anders niet op mijn vraag zou geantwoord worden.
Laatst gewijzigd door Bethere : 30 augustus 2008 om 14:59. |
![]() |
![]() |
![]() |
#44 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Er is een groot verschil tussen identiteit en nationaliteit. Dat laatste betreft slechts uw identiteitskaart. Heel wat Magrebijnen die in België zijn geboren en getogen, identificeren zich niet als Belgen zelfs al hebben ze een Belgisch IK. Hun identiteit is niet zelden Marokkaans. Hun nationaliteit Belg.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#45 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Als Vlaamsgezinde geef ik geenszins af op Walen of Franstaligen. Dus, wat komt u hier aanzetten met uw veralgemenende en dus onjuiste uitspraak?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#46 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
Ik heb geschreven dat "sommige" flaminganten dit doen. Laatst gewijzigd door Bethere : 30 augustus 2008 om 15:39. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#47 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]()
"La méthode Guy : les sujets difficile, on les met au frigo en espérant qu'ils disparaissent." (quote van het lesoir forum) Belangrijk voor de forum-ganger: Godwin's Law / Godwin's Rule of Nazi Analogies: "As a Usenet discussion grows longer, the probability of a comparison involving Nazis or Hitler approaches one." Reductio ad Hitlerum/Nazium:"Hitler (or the Nazis) supported X, therefore X must be evil/undesirable/bad." |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#48 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door Jan van den Berghe : 30 augustus 2008 om 15:46. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#49 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#50 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
Op de zeveraars had ik het dus op diegenen die niets anders doen dan afgeven op Walen/Franstaligen. Ik had het inderdaad beter kunnen formuleren maar ik denk dat mijn mening toch redelijk duidelijk is in mijn post. Laatst gewijzigd door Bethere : 30 augustus 2008 om 16:11. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#51 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Je stelde er een vraag over dus je vroeg het je wel degelijk af. Het is volste recht geen Vlaming te voelen maar je bent er wel één. En ja ok op zich hebben we daar niets voor moeten doen maar ieder mens heeft wel een identiteit en nationaliteit. Ik geloof ook niet alles dat politici rondstrooien maar sommige vertellen wel zaken waar ik mij dan weer wel in kan vinden. Ik kan begrijpen dat het u allemaal steenkoud laat maar wat u zeker niet koud zal laten is het feit dat alles duurder word, er geen stabiele regering is enz als jij verder aan België wilt vastklitten, kom dan niet klagen dat alles vierkant draait. Er is een grote groep mensen die wilt splitsen en die mensen kunnen niet zo maar aanvaarden dat we verder leven in België. Als men dus voorruit wil zal onafhankelijkheid de enige optie zijn want je kunt niet ontkennen dat de problemen zich afspelen tussen de taalgroepen en tussen Vlaamse politici en Waalse politici. De vraag om Vlamingen van Walen te onderscheiden stelt zich niet, het gaat om de onafhankelijkheid van Vlaanderen. Wallonië blijft dus een (goede?) buur waar iedereen welkom is. We blijven in Europa en blijven meedoen, dus geen isolatie. Het leven gaat rustig verder maar als je dan je TV opzet heb je geen communautaire problemen meer, eindelijk eeuwig van verlost. Wat kan daar toch fout aan zijn ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#52 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#53 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#54 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#55 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Akkoord, de Oostenrijkse identiteit dateert al van de middeleeuwen, maar toch is het pas na de tweede wereldoorlog dat de meerderheid van de bevolking zich werkelijk zo voelde. De meeste Oostenrijkers twijfelden lang aan hun ware identiteit. Nuja, dat is toch wat ik ervan gelezen heb. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#56 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#57 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Pikant detail: de melodie van het Deutschlandlied is gepikt van het Oostenrijk-Hongaarse volkslied. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#58 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
Locatie: Dietsland-Europa Ideologie: Solidarisme en corporatisme
|
![]() Zeg eens wat échte rechtsen dan wel zijn volgens jou.
![]() |
#59 | |
Burger
|
![]() Citaat:
De rest is peanuts .. ik bedoel .. Wat ik hier lees, zijn antwoorden van studentjes (O jerum..), die ofwel op kosten van Pa en Pa ofwel op kosten van de Staat .. "studeren".... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#60 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
maar van die heel kleine te verwaarlozen groep lijken er hier veel op dit forum te "zitten"... zodus vertegenwoordigen al degenen die hier "kappen" op de Franstaligen een te verwaarlozen groep... conclusie??? ![]() ![]()
![]() |