![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
Bekijk resultaten enquête: Bent u tevreden over het gebruik van uw gsm en over de bijhorende factuur? | |||
Ja, ik heb hier geen noemenswaardige problemen mee |
![]() ![]() ![]() |
16 | 61,54% |
Neen, maar ik vind het, gezien de marktsituatie, verantwoord |
![]() ![]() ![]() |
0 | 0% |
Neen, maar ik heb geen behoefte om hier actie tegen te voeren |
![]() ![]() ![]() |
3 | 11,54% |
Neen, en ik vind het tijd dat hier eens over nagedacht wordt |
![]() ![]() ![]() |
7 | 26,92% |
Aantal stemmers: 26. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#42 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Jij en je mede-gsm gebruikers zijn de enige verantwoordelijken in dit verhaal. Als je sms-jes te duur vindt, gebruik ze dan niet. Enfin, veel succes met je wet ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#43 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Om de mede-gsm gebruiker wakker te schudden is deze actie misschien nuttig. Jij weet helemaal niet of, en hoeveel SMS-jes ik stuur. Ongeacht daarvan, zijn ze te duur. Als die SMS-jes bij alle providers zo duur zijn, vele malen de kostprijs, zou het mogelijk zijn dat er prijsafspraken zijn? Is daar ooit al onderzoek naar gedaan? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#44 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Voor een sms in Belgie betaal ik 0,124 €.
Voor een sms vanuit Frankrijk betaal ik 0,210 €. Voor een sms vanuit Spanje betaal ik 0,405 € Voor een sms vanuit de V.S. betaal ik heel weinig. Ik weet het juiste bedrag niet meer. Dat zijn toch relatief onbenullige bedragen ? Bedenk toch welke enorme technologische prestaties en technische kennis en vaardigheden hiervoor ingespannen worden. Als je MISBRUIK maakt van die elektronische wonderen, ja dan loopt de rekening hoog op. |
![]() |
![]() |
![]() |
#45 | |||||
Banneling
|
![]() Citaat:
Je kent als gebruiker de kost en je bepaalt zelf wat je stuurt; het is dus jouw verantwoordelijkheid. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Wie ben jij trouwens om te weten wat te duur is en wat niet? Citaat:
|
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#46 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Florre, prent dit goed in je jonge, mooie kopje: de slimmerikken leven van en met de dommerikken. Dit is altijd zo geweest en het zal altijd zo blijven.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#47 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
ik heb geen GSM, en mijn zoon's telefoneren met een GSMkaart van 15euro voor 1 jaar... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#48 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
omdat u hersenen zonder straling op een duidelijker niveau kunnen functioneren. Dat mag niet, mensen die kritisch kunnen denken en dus wordt er zoveel mogelijk druk gelegd opdat iedereen zo'n ding op zich zou hebben en de hersenen langzaam gefrituurd worden tot een aanvaardbaar gewillig niveau.
![]() |
![]() |
#49 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() http://www.hetleven.be/telcursus.html Laatst gewijzigd door Duym : 1 september 2008 om 12:21. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#50 |
Vreemdeling
|
![]() Mensen kunnen twaalf cent per sms misschien goedkoop vinden. Dat is ook relatief weinig geld. Maar dat is geen verantwoording voor de tarieven. Het is net omdat sms'en zo relatief goedkoop zijn dat het niet opvalt hoe duur ze zijn in vergelijking met andere producten. Ze niet gebruiken is niet altijd een optie en het is gewoon een kwestie van gewustwording. Een gsm is een heel handig toestel, ik vind het onverantwoord dat van die handigheid misbruik wordt gemaakt door listige operators. Ik begrijp niet wat hier het probleem mee is? Er is een onevenwicht in de prijs-kwaliteitverhouding en dit mag aangevochten worden. Het is niet verplicht om hier aan te participeren, maar ik hoop gewoon dat mensen begrijpen wat er aan de hand is. Sla Test-aankoop er maar eens op na, of inderdaad de Europese Unie. Het is een zo goed als vaststaand feit dat sms'en relatief veel te duur zijn.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#51 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Het is de provider die de dienst aanbiedt en het is hij die bepaalt hoeveel dat moet kosten. Daar hoeft de gebruikers niets op te zeggen hebben; die moet enkel bepalen of dat bedrag aanvaardbaar is voor gebruik en beslissen of hij het al dat niet gaat gebruiken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#52 |
Gouverneur
|
![]() ge kunt misschien al uw vrienden een smske sturen op 25 december zodat ze het niet vergeten om hem af te zetten.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#53 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Je moet het technologisch bekijken: hoeveel kilobyt verzend je om een stem gedigitaliseerd pakket switched te versturen... gemakkelijk per Call 100kb. Als je dan weet dat een SMS bvb 30 letters bevat, betaal je technologisch gezien toch 1000keer meer voor uw SMS..
Als je de SMS per woord uitdrukt betaal je gemakkelijk 1 cent per woord die je post. Daarbij vergeleken is dit messageboard toch het paradijs. Hier post je gratis, en heb je nog veel meer lezers erbij.. Het enige waar de operator zich nog kan aan rechthouden is dat de concurrentie er niet in slaagt de prijs dramatisch te doen zakken, tenzij bij sommige jongeren abonnementen is SMS'en gratis na 17u. Vroeger ging men naar de kerk om te bidden en betaalde men stoelgeld, nu betaalt men via de operator voor de GSM mast die in alle kerktorens zitten.. Daarmee wordt spreken met god als het ware werkelijkheid. De zon gaat voor niets op, en iemand moet dat netwerk betalen, dat is duidelijk. En samen betalen we Belgacom... dus de overheid zou beter een taks heffen zodat communicatie winst afgeroomd naar de begroting gaat |
![]() |
![]() |
![]() |
#54 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
Dus als alle tankstations opeens 50 euro per liter vragen gebruik je gewoon domweg je auto niet? Dat is geen juiste redenering. Het is net omdat een GSM zo'n handig en bijna verplicht gebruiksvoorwerp is dat de providers kunnen vragen wat ze willen. Het is niet altijd een eenvoudige kwestie van vraag en aanbod. Ik vind dat een GSM evenzeer een basisrecht is als een televisie of een verwarmd huis. Waarom hier dan geen redelijke tarieven voor hanteren? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#55 |
Gouverneur
|
![]() Een GSM en TV zijn geen basisrecht en het zal ook zo niet zijn. Als we al iedereen eerst drinkwater en een warme plaats geven zijn we al goed bezig. Door wie worden wij dan verplicht een GSM te gebruiken? Ik enkel vanwege men job en die GSM hoef ik dan ook niet te betalen.
Straks gaan we ook nog eisen dat een PC en een playstation basisrechten zijn. |
![]() |
![]() |
![]() |
#56 |
Vreemdeling
|
![]() Geen reden om het in het belachelijke te trekken. Ik vind een GSM even belangrijk als een TV of een PC, inderdaad. En daar is niets mis mee. Ik heb het over een verplichting in de sociale omgeving. Ga maar eens solliciteren zonder GSM-nummer of e-mailadres. Iedereen wordt verwacht overal bereikbaar te zijn en een GSM te hebben. De tarieven zijn discriminerend hoog en hier mag absoluut iets aan gedaan worden.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#57 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Hola voila, het is al een recht....
nietdoen, 10jaar gelegen lagen zo nog in hun pamper te plassen, en nu hebben ze al het recht op SMS'n... |
![]() |
![]() |
![]() |
#58 | ||||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Beide zijn luxe, en daar betaal je voor of daar betaal je niet voor. |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#59 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Bereikbaar zijn ja ok, maar geen GSM die "bereikbaar" moet zijn kost 15€/jaar of zelfs minder. Er wordt niet geeist tijdens een solicitatie dat u zich aanmeld dmv een SMS of door te bellen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#60 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Moest je nu eens dat ding gebruiken wanneer je het nodig hebt, dan zou je zien dat je waarschijnlijk met een abonnement van 15euro per jaar 10euro overhebt, en dat je na 2 jaar uw abonnement moet verlengen of anders dat uw belkrediet verloren gaat. Een GSM heeft volgens mij maar nut in de gezinssituatie waar iedereen zijn lijstje nog SMS't terwij den ouden aan het winkelen is. |
|
![]() |
![]() |