Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Bekijk resultaten enquête: Bent u tevreden over het gebruik van uw gsm en over de bijhorende factuur?
Ja, ik heb hier geen noemenswaardige problemen mee 16 61,54%
Neen, maar ik vind het, gezien de marktsituatie, verantwoord 0 0%
Neen, maar ik heb geen behoefte om hier actie tegen te voeren 3 11,54%
Neen, en ik vind het tijd dat hier eens over nagedacht wordt 7 26,92%
Aantal stemmers: 26. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 31 augustus 2008, 10:30   #21
Sfax
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pibo® Bekijk bericht
't stond er ergens in ja , maar moeten GSM operatoren je niet het voordeligste abonement aanbevelen ik dacht dat er onlangs zo'n wet gemaakt is !
Je hebt je contract dus niet goed gelezen; dan moet je achteraf ook niet komen klagen . Onwetendheid is geen excuus.
Sfax is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 augustus 2008, 10:39   #22
the_dude
Eur. Commissievoorzitter

the_dude's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Chipie Bekijk bericht
Mijn bretels...
die zitten waarschijnlijk gekneld achter uw gordel.

religie + kapitalisme = je maakt mensen onwetend en dan buit je ze uit.
Prachtig systeem toch waarin wij leven.

Laatst gewijzigd door the_dude : 31 augustus 2008 om 10:40.
the_dude is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 augustus 2008, 11:23   #23
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Tja, 50 € voor een gsm is natuurlijk schandalig duur...
(mijn eerste kostte circa 2.500 euro)
Zotte mens.

Ik moet die dingen niet, ik heb er wel een, maar ik heb der al maanden geen belkrediet meer opgezet + hij functioneert eigenlijk meer als wekker.

Als ik moet bellen heb ik nog steeds de vaste telefoon op kantoor. En anders internet. En anders komt het later wel een keer.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 augustus 2008, 13:30   #24
Kazan
Minister-President

Kazan's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Florre Bekijk bericht
Dag allemaal!

Ik ben nieuw op dit forum, maar ik zou mij alvast willen voorstellen als organisator van de gsm-loze vrijdag . Het is de bedoeling om op vrijdag 26 december 2008, tweede kerstdag zoveel mogelijk mensen te overtuigen om de GSM voor één dagje uit te zetten. In wat volgt krijgen jullie iets meer uitleg over de bedoeling en reden van deze actie.

Uiteraard is een GSM een erg handig medium, maar kunnen we nog zonder? Onze GSM heeft onze dagelijkse leefwereld overgenomen. Het wordt tijd dat we eens stilstaan bij die constante bereikbaarheid en die dure toestellen met nog duurdere gesprekskosten een dagje naast ons neerleggen. Dr. Nigel Bannister van de Britse University of Leicester heeft berekend dat het relatief duurder is om een SMS'je te sturen, dan beeldmateriaal van de Hubble Space Telescope te downloaden ! Een SMS'je kost voor een provider bijna niets. Een "goedkoop" SMS'je van 8 cent is dus al snel een verzestienvoudiging van het bedrag dat zij er in moeten investeren. Bij welk ander product ter wereld komen we zulke bedragen nog tegen? Zelfs de dure pintjes van de zomerfestivals kunnen hier niet aan tippen. Ander onderzoek heeft uitgewezen dat de nieuwe, duurdere, "coolere" toestellen nog minder kwalitatief zijn als de oude modellen. We betalen maandelijks schandalig hoge bedragen voor een toestel waar we met een klein beetje moeite ook zonder kunnen. Het wordt tijd dat we hier eens over nadenken en op deze manier gezamelijk actie voeren tegen deze situatie!

Indien jullie willen participeren aan deze actie nodig ik iedereen uit om het event "gsm-loze vrijdag" toe te voegen op facebook: http://www.facebook.com/event.php?eid=31237239918 , of om u aan te sluiten op de myspace: www.myspace.com/gsmlozevrijdag

DOE MEE AAN DEZE ACTIE ! DIT KAN ALLEEN MET MASSALE STEUN EN PARTICIPATIE!
Koop aandelen van Mobistar, die keren altijd een mooi dividend uit.
Kazan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 augustus 2008, 13:36   #25
Kazan
Minister-President

Kazan's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pibo® Bekijk bericht
't stond er ergens in ja , maar moeten GSM operatoren je niet het voordeligste abonement aanbevelen ik dacht dat er onlangs zo'n wet gemaakt is !
Huh? Nee, jong.
Je moet zelf opzoek gaan en vergelijken tussen de verschillende operatoren. Zoveel werk is dat niet. En dan ben je zeker dat je beste hebt.

En je moet toch geen abonnement nemen, ik vind een herlaadbare kaart veel beter. Je komt niet voor verassingen te staan en je betaalt enkel wat je verbruikt.
Kazan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 augustus 2008, 13:58   #26
toccata
Europees Commissaris

toccata's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kazan Bekijk bericht

En je moet toch geen abonnement nemen, ik vind een herlaadbare kaart veel beter. Je komt niet voor verassingen te staan en je betaalt enkel wat je verbruikt.
²

toccata is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 augustus 2008, 14:18   #27
artisjok
Banneling

Standaard

Natuurlijk ben je niet verplicht om je GSM te gebruiken, maar dat is geen excuus om de operatoren toe te staan om wanstallig hoge winsten te maken.
Een SMS sturen naar vb Nederland kost 0,50 euro en meer. Dat staat toch niet in verhouding met de kostprijs.
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 augustus 2008, 14:31   #28
Sfax
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Natuurlijk ben je niet verplicht om je GSM te gebruiken, maar dat is geen excuus om de operatoren toe te staan om wanstallig hoge winsten te maken.
Een SMS sturen naar vb Nederland kost 0,50 euro en meer. Dat staat toch niet in verhouding met de kostprijs.
Tuurlijk wel; ze bieden je een service aan tegen een bepaalde kost, en jij bepaalt of je daar al dan niet gebruik van maakt. Zelfs al vroegen ze er 5€ per stuk voor...
Sfax is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 augustus 2008, 14:37   #29
Scherven A. Mok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sfax Bekijk bericht
Tuurlijk wel; ze bieden je een service aan tegen een bepaalde kost, en jij bepaalt of je daar al dan niet gebruik van maakt. Zelfs al vroegen ze er 5€ per stuk voor...
Ja, zoals indengoedenoudentijd bij den RTT
Scherven A. Mok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 augustus 2008, 14:53   #30
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sfax Bekijk bericht
Ik dacht dat er ergens een wet bestond die overdreven winsten verbiedt.
Alle providers maken zich schuldig aan misbruik met hun roaming tarieven. Zelf de EU vindt ze overdreven.

Hoog tijd dat er actie gevoerd wordt.
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 augustus 2008, 15:01   #31
Duym
Minister

Duym's schermafbeelding

Standaard

Ik heb geen gsm.

Stel de volgende vraag aan iemand die denkt dat ding niet te kunnen missen (ik heb het niet over mensen die voor hun werk een gsm nodiig hebben):

Noem mij één situatie waarbij je zonder gsm je leven naar de knoppen had zien gaan?

Toch makkelijk zo'n ding zul je zeggen. Toch makkelijk zonder dat ding zeg ik.

Ik heb internet, een huistelefoon, een brievenbus en een huisbel. Waarom nog een gsm?

Laatst gewijzigd door Duym : 31 augustus 2008 om 15:02.
Duym is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 augustus 2008, 15:24   #32
kelt
Secretaris-Generaal VN

Standaard

We moeten onder ogen zien dat zolang het aantal "zware" gebruikers toeneemt,de prijzen hoog zullen blijven .Het is marktwerking,en zelfs met 3 operatoren op ons "marktje" zullen ze die prijzen nog niet in de gracht rijden gewoon maar om marktaandeel op de concurrent te hebben,al is het maar omdat al die driedubbel uitgevoerde infrastruktuur ook liefst afbetaald moet worden binnen een "technologische" cyclus,ik denk 5 jaar of zoiets...

Goedkope toestelletjes,en "dure" gebruikskosten,het lijkt wel op de inkjet-printer-business

sms-jes zullen pas goedkoop worden als de "internet-gsm" met zijn diensten normaal wordt.Dan zal de sms gezien worden zoals de fax van nu,iets ouderwets.....

Laatst gewijzigd door kelt : 31 augustus 2008 om 15:27.
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 augustus 2008, 16:07   #33
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duym Bekijk bericht
Ik heb geen gsm.

Stel de volgende vraag aan iemand die denkt dat ding niet te kunnen missen (ik heb het niet over mensen die voor hun werk een gsm nodiig hebben):

Noem mij één situatie waarbij je zonder gsm je leven naar de knoppen had zien gaan?

Ik heb internet, een huistelefoon, een brievenbus en een huisbel. Waarom nog een gsm?
Ik heb er eentje met pre-pay kaartje. 3 jaar oud en heeft toen zo'n 80 euro gekost. Ik gebruik die zo goed als nooit. Hooguit om eens een tel nummer op te zoeken om dan toch met de vaste telefoon er naartoe te bellen.

Wel handig is het voor noodgevallen/panne onderweg. Momenteel rij ik met een firmawagen en de leasing maatschappij verwacht dat ik hen en niet om het even welke sleepfirma contacteer in zulks geval. Dat gaat wat moeilijker via de praatpaal. Of wanneer je in het buitenland zit om je familie of vrienden die je komen afhalen in ZVT te verwittigen dat je vlucht vertraagd is (geen gerotzooi met telefoonkaarten of rare munten).

Ik denk dat ik jaarlijks nog geen 15 euro spendeer aan belkrediet. En mocht ik 'm enkel in eigen land gebruiken, dan zou het nog stukken minder zijn. Maar internationaal bellen met een gsm is nu eenmaal niet goedkoop.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.

Laatst gewijzigd door Jazeker : 31 augustus 2008 om 16:08.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 augustus 2008, 16:19   #34
garfield
Europees Commissaris

garfield's schermafbeelding

Standaard

Best tevreden.
ik heb tss de 35 a 50 euro per maand. ik Gprs weliswaar ook.
Oud 31 augustus 2008, 16:44   #35
Duym
Minister

Duym's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker Bekijk bericht
Ik heb er eentje met pre-pay kaartje. 3 jaar oud en heeft toen zo'n 80 euro gekost. Ik gebruik die zo goed als nooit. Hooguit om eens een tel nummer op te zoeken om dan toch met de vaste telefoon er naartoe te bellen.

Wel handig is het voor noodgevallen/panne onderweg. Momenteel rij ik met een firmawagen en de leasing maatschappij verwacht dat ik hen en niet om het even welke sleepfirma contacteer in zulks geval. Dat gaat wat moeilijker via de praatpaal. Of wanneer je in het buitenland zit om je familie of vrienden die je komen afhalen in ZVT te verwittigen dat je vlucht vertraagd is (geen gerotzooi met telefoonkaarten of rare munten).

Ik denk dat ik jaarlijks nog geen 15 euro spendeer aan belkrediet. En mocht ik 'm enkel in eigen land gebruiken, dan zou het nog stukken minder zijn.
Maar internationaal bellen met een gsm is nu eenmaal niet goedkoop.

Ik heb ook geen wagen. Voor 204 euro rij ik door heel het land met een jaarabonnement van de Lijn. En van reizen hou ik niet. Ik ben nonconformist tot in de kist, maar wel met een goede spaarrekening.
Oud 31 augustus 2008, 17:31   #36
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
Ik heb ook geen wagen. Voor 204 euro rij ik door heel het land met een jaarabonnement van de Lijn. En van reizen hou ik niet. Ik ben nonconformist tot in de kist, maar wel met een goede spaarrekening.
Zonder wagen geraak ik niet op het werk zonder 7-8 uur per dag op treinen, bussen en te voet te sukkelen. Dus het is wel leuk dat ik momenteel een firmawagen heb.

Mijn ex is een Spaanse... dus reizen moest ik wel (hoewel ik vliegangst heb).

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 augustus 2008, 19:25   #37
Chipie
Banneling

Chipie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik heb geen gsm.

Ja, mensen die nooit buiten komen hebben zo'n toestal waarschijnlijk niet nodig...
Chipie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 augustus 2008, 19:29   #38
Den Ardennees
Perm. Vertegenwoordiger VN

Den Ardennees's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Tja, 50 € voor een gsm is natuurlijk schandalig duur...
(mijn eerste kostte circa 2.500 euro)
was die van goud met diamanten toetsen of zo?
-Ivan De Vadder: wij vinden alvast dat u één van die keien bent
Den Ardennees is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 augustus 2008, 19:35   #39
Chipie
Banneling

Chipie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Den Ardennees Bekijk bericht
was die van goud met diamanten toetsen of zo?
Neeje...

Was één van de eerste gsm's op de markt (en er was toen bijna nog geen dekking )…
Chipie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 augustus 2008, 19:49   #40
Duym
Minister

Duym's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ja, mensen die nooit buiten komen hebben zo'n toestal waarschijnlijk niet nodig...

Ik heb dan ook geen zonnesteek zoals jij.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:42.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be