![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Milieu Hier kunnen alle discussies woden gevoerd over milieu, kernenergie, klimaatswijziging, .... |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Hij doet dit trouwens nu reeds, alleen in de verkeerde richting. Het volstaat dat hij maw voor de juiste richting kiest. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#42 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Stel dat men kernfusie tijdig voor mekaar krijgt en op die manier waterstof kan produceren, dan zie ik een omschakeling wel zitten. Men zou energie wel heel goedkoop kunnen maken, waardoor de overschakeling in een versneld tempo zou kunnen gebeuren. MAAR de overheid en de oliewereld zal haar inkomsten niet zo makkelijk laten teniet gaan, dus zelfs al zou het beter/milieuvriendelijker kunnen, dan betwIJfel ik nog dat het zou kunnen. Er zijn teveel belangen mee gemoeid en die zijn allemaal tegengesteld aan het milieuvriendelijke. Ik denk dat de consument/burger nog het meest eerlijke is. Hij kiest sowieso wel voor het goedkoopste en als dat ook nog eens de meest milieuvriendelijke zou zijn...Spijts al de anderen. Laatst gewijzigd door Yves38 : 14 september 2008 om 13:15. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#43 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Ipv steeds aan de aanbodzijde te willen sleutelen kan men ook wat aan de vraagzijde doen. Minder mensen maw (voorbehoedsmiddelen enz...). Niks moeilijk aan, enkel de wil ontbreekt. Laatst gewijzigd door satiper : 14 september 2008 om 18:59. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#44 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#45 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Mensen die zodanig gebrainwashed zijn dat ze overtuigd zijn dat 10 kinderen per koppel in deze tijd nog een zegening is voor de mensheid, tja... ![]() Hebben die mensen eigenlijk nog wel een eigen wil? Ik bedoel maar, technisch bekeken (voorbehoedsmiddelen) is het geen probleem. De barriere zit enkel in de hoofden van de mensen. Of die barriere nu religie heet of iets anders speelt minder een rol. Feit blijft dat het onze gemakkelijkste weg uit de problemen kan betekenen op voorwaarde dat we deze weg als dusdanig gaan herkennen. Laatst gewijzigd door satiper : 14 september 2008 om 19:50. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#46 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Ik vind dat een slecht idee, kijk maar naar China en de problemen dat een dergelijk idee daar heeft veroorzaakt...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#47 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik wil eigenlijk zeggen dat iets dat naïf lijkt uiteindelijk toch een mogelijkheid wordt door erin te geloven. Idealisme wordt meestal bespot door kortzichtigen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#48 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
De oplossing staat voor onze neus. We moeten ze enkel willen zien en er vervolgens naar handelen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#49 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Los daarvan heeft het wel degelijk zijn problemen waarvan sommigen idd verbonden zijn met hun 1 kind politiek. Er zijn natuurlijk nog wegen naast het chinese model. Persoonlijk lijkt de norm van 2 kinderen per koppel me wel wat. Niet als absolute norm waar onder geen beding kan van afgeweken worden. Meer als richtinggevend. Met stimuli om deze norm te benaderen en sancties voor diegenen die afwijken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#50 |
Staatssecretaris
|
![]() dan ging je in tegen de toen heersende opvatting binnen de academische kring, want in tegenstelling tot wat graag wordt rondgebazuind, verklaarde de wetenschap toendertijd helemaal niet dat er een ijstijd zat aan te komen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#51 |
Staatssecretaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#52 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#53 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Verder : wat China betreft : dat land is alleen groot geworden door zijn lage lonen (lees slavenarbeid) en niks, niks anders. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#54 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
2) Is het overal niet zo geweest (en soms nu zelfs nog), nergens zijn de gebraden kippen zomaar in de mond van de burgers gevlogen, enkele uitzonderingen niet te na gesproken (sommige olieexporteurs?). Vooruitgang en materiële welstand is praktisch overal het gevolg van zware inspanningen van een groot deel van een bevolking. Ik wou dat het anders kon, ik denk ook dat het anders kan. Eerste voorwaarde hiervoor is een aantal mensen dat binnen een bepaalde vork (minimum-maximum) gehouden wordt. Deze vork zou dan zodanig moeten gekozen/berekend worden dat ze aan de mensheid het meeste kans op een gelukkig bestaan biedt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#55 |
Staatssecretaris
|
![]()
![]() |
#56 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Allemaal mooi en aardig als iedereen hetzelfde doel nastreeft, maar je weet net zo goed als ik dat het op deze aarde zoiets is van 'eten om niet geëten te worden" en daarmee heeft elkeen heel weinig keuze wat dat betreft. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#57 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#58 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Wie heeft er nu behoefte aan drinkWATER ?
![]() |
#59 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() is het nu echt niet mogelijk om die vreselijk storende schrijffout in de titel aan te passen?
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
![]() |
![]() |
![]() |
#60 |
Europees Commissaris
|
![]() Bah, het zeeniveau heeft nooit lager gestaan dan nu. Het heeft wel ooit 125 meter hoger gestaan dan nu. Natuurlijk slaat driekwart van de meute al in paniek als ze horen dat het water dan met een meterke of drie zou kunnen stijgen door de "Global Warming" als gevolg van o.a. menselijk ingrijpen. Maar in hoeverre het nu precies daaraan ligt en in hoeverre bijvoorbeeld de zon daar ook haar rol in speelt, dat is nog maar de vraag.
Tussen Tielt en Deinze, op de grens van Oost-en West-vlaanderen ligt het vol heuvelkes, overblijfselen van de duinenrijen van weleer, toen de zee nog tot daar reikte, en in Dentergem (gehucht tussen Deinze en Tielt) is het oudste paaldorp van België blootgelegd. En waarom lag er daar een paaldorp? Dat lag daar omdat het vreselijke water totdaar meanderde. Dat betekent dus dat het zeeniveau nog niet zo heel lang geleden meters hoger moet hebben gestaan, toen er amper enkele honderdduizenden mensen op de aardkloot rondliepen, en stel je voor, die hebben het ook overleefd. De moderne mens zal natuurlijk niet in een paaldorp willen gaan wonen, met al zijn luxe. Dus slaat de angstpsychose dubbel en dik toe. Maar we staan nog altijd niet boven de natuur, dus ipv mee te doen aan de hype, zouden we ook gewoon kunnen stellen: "hey, that's life". Wedden dat onze paaldorpbewoners dat ook zegden, ipv na te gaan hoeveel scheten hun bizons nu precies lieten? Met al hun CO2-lulkoek, je zou er ziek van worden...
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd. Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951) |
![]() |
![]() |