Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 1 september 2008, 22:02   #41
Zadeh
Partijlid

Zadeh's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alpina Bekijk bericht
Ik begrijp niet goed waarom er hier uberhaupt nog over de mogelijkheden van een confrontatie wordt gedebateerd. Het is compleet uitgesloten dat Rusland de NAVO-vloot in de Zwarte zee zou aanvallen. In de eerste plaats omdat dit niet zo makkelijk is als ze doen uitschijnen maar voornamelijk omdat Rusland helemaal niet uit is op een verdere escalatie van dit conflict en zeker niet op de gevolgen daarvan.
Inderdaad, gewoon een stoere uitspraak, meer valt er niet te zeggen over dit nieuwsfeit.
Zadeh is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 september 2008, 22:08   #42
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Kallikles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alpina Bekijk bericht
Ik begrijp niet goed waarom er hier uberhaupt nog over de mogelijkheden van een confrontatie wordt gedebateerd. Het is compleet uitgesloten dat Rusland de NAVO-vloot in de Zwarte zee zou aanvallen. In de eerste plaats omdat dit niet zo makkelijk is als ze doen uitschijnen maar voornamelijk omdat Rusland helemaal niet uit is op een verdere escalatie van dit conflict en zeker niet op de gevolgen daarvan.
De VS hebben de ergerlijke gewoonte landen waar ze een meningsverschil mee hebben aan te vallen en te bezetten (Panamá, Iraq, Granada, Afghanistan, Cuba, ...). De Russen hebben dus gelijk om hen af te schrikken.
Kallikles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 september 2008, 22:30   #43
Nr.10
Secretaris-Generaal VN

Nr.10's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zadeh Bekijk bericht
Inderdaad, gewoon een stoere uitspraak, meer valt er niet te zeggen over dit nieuwsfeit.
Inderdaad.

We doen wat we moeten doen.
Net als in de cowboy-films.

Actie vraagt om reactie.
Oud 1 september 2008, 22:47   #44
Nr.10
Secretaris-Generaal VN

Nr.10's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles Bekijk bericht
Olie- en gaskraan dicht => prijsexplosie.
Citaat:
Olie- en gaskraan
< 'een ontzagwekkende bron van strategische macht' >

Laatst gewijzigd door Nr.10 : 1 september 2008 om 22:47.
Nr.10 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 september 2008, 08:26   #45
Wiley E Coyote
Minister

Wiley E Coyote's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De VS hebben de ergerlijke gewoonte landen waar ze een meningsverschil mee hebben aan te vallen en te bezetten (Panamá, Iraq, Granada, Afghanistan, Cuba, ...). De Russen hebben dus gelijk om hen af te schrikken.
Is het je niet opgevallen dat het wel allemaal landen betreffen die beduidend militair zwakker zijn? Echte kleine broertjes... Zelfs Bush is niet zo gek om een oorlog te beginnen tegen een land als Rusland of China.

Trouwens Cuba hebben ze niet echt aangevallen (ik neem aan dat je naar Varkensbaai verwijst).
Wiley E Coyote is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 september 2008, 11:47   #46
illwill
Secretaris-Generaal VN

illwill's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Borza Bekijk bericht
Van wie zijn ze dan? Tuurlijk zijn het uitzondering, ik wil het maar zeggen dat Rusland allang geen arm land is, integendeel, ga naar Moskou en je zult nooit in je leven zoveel dure auto's zien, zoveel dure boetique's, zoveel dure restaurants die nog allemaal volzitten ook. Moskou is ook niet voor niks de duurste stad ter wereld, waar kraanwerkers 2500 euro verdienen om een voorbeeld te geven.
Nee, ik bedoelde hiermee "HUN" dat het uitzonderingen zijn. In Italie heeft men voor de politie ook een ferrari aangeschaft, kan je dan zeggen dat het hun politieauto`s zijn?
Rusland is geen arm land, de bewoners wel en Moskou is geen projectie van de rest van het land. Rusland is heel wat groter dan Moskou alleen e.

Laatst gewijzigd door illwill : 2 september 2008 om 11:49.
illwill is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 september 2008, 14:52   #47
Borza
Partijlid

Borza's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door illwill Bekijk bericht
Nee, ik bedoelde hiermee "HUN" dat het uitzonderingen zijn. In Italie heeft men voor de politie ook een ferrari aangeschaft, kan je dan zeggen dat het hun politieauto`s zijn?
Rusland is geen arm land, de bewoners wel en Moskou is geen projectie van de rest van het land. Rusland is heel wat groter dan Moskou alleen e.
Inderdaad en zelfs in steden als Irkoetst, Ufa, Novosibirsk, zijn woningprijzen meer dan in Europa bv.
Heel Rusland is stilaan aan het profiteren van hoge olieprijzen, niet alleen maar Moskou. Er zijn inderdaad dorpen die uit de derdewereldland lijken te komen, maar daar wonen ten eerste amper mensen (zie stadsvlucht) en ten tweede, de mensen die daar wonen zijn gemiddeld 70 jaar. Dus dat is ook geen referentie. Het feit is en blijft, Russen leven beter dan ten tijde van Eltsin en ze zijn Poetin daar dankbaar voor.
Borza is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 september 2008, 14:57   #48
Elio di Supo
Banneling

Standaard

Citaat:
Inderdaad en zelfs in steden als Irkoetst, Ufa, Novosibirsk, zijn woningprijzen meer dan in Europa bv.
Heel Rusland is stilaan aan het profiteren van hoge olieprijzen, niet alleen maar Moskou. Er zijn inderdaad dorpen die uit de derdewereldland lijken te komen, maar daar wonen ten eerste amper mensen (zie stadsvlucht) en ten tweede, de mensen die daar wonen zijn gemiddeld 70 jaar. Dus dat is ook geen referentie. Het feit is en blijft, Russen leven beter dan ten tijde van Eltsin en ze zijn Poetin daar dankbaar voor.
Als ik van u was zou ik niet lang wachten om het Russisch staatsburgerschap aan te vragen. Ze zijn daar nogal gul in het uitdelen van paspoorten naar het schijnt.
Elio di Supo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 september 2008, 15:09   #49
Borza
Partijlid

Borza's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Elio di Supo Bekijk bericht
Als ik van u was zou ik niet lang wachten om het Russisch staatsburgerschap aan te vragen. Ze zijn daar nogal gul in het uitdelen van paspoorten naar het schijnt.
Als de tijd rijp is.
Oud 2 september 2008, 16:16   #50
illwill
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat ze het beter hebben dan vroeger...ok, niet moeilijk zoveel jaren na de oorlog en na het verkopen van miljarden aan gas. Wij hebben het ook beter...Moest er nog bijkomen.
Referentie vind ik het aantal armen in heel Rusland tov het aantal rijken. De woningprijzen in bepaalde steden vind ik nog steeds geen vb.

Trouwens...waar haal jij deze woonprijzen vandaan? Wil dit eigenlijk wel eens vergelijken met prijzen van hier in Europa...

Laatst gewijzigd door illwill : 2 september 2008 om 16:17.
Oud 2 september 2008, 16:19   #51
illwill
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Als de tijd rijp is.
Wanneer de gas op is?
Oud 2 september 2008, 16:56   #52
Borza
Partijlid

Borza's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wanneer de gas op is?
Wanneer de economie in Rusland beter draait dan hier. Binnenkort is dat het geval waarschijnlijk.
Oud 2 september 2008, 17:08   #53
illwill
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Wanneer de economie in Rusland beter draait dan hier. Binnenkort is dat het geval waarschijnlijk.
Bron? Je hebt het nu enkel over hun inkomsten uit de energiesector?

Binnenkort? Dat betekent hoe lang? En dan verhuis je naar een land waar woningen het duurste zijn? Waarom?

Laatst gewijzigd door illwill : 2 september 2008 om 17:09.
Oud 2 september 2008, 17:12   #54
Borza
Partijlid

Borza's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat ze het beter hebben dan vroeger...ok, niet moeilijk zoveel jaren na de oorlog en na het verkopen van miljarden aan gas. Wij hebben het ook beter...Moest er nog bijkomen.
Referentie vind ik het aantal armen in heel Rusland tov het aantal rijken. De woningprijzen in bepaalde steden vind ik nog steeds geen vb.

Trouwens...waar haal jij deze woonprijzen vandaan? Wil dit eigenlijk wel eens vergelijken met prijzen van hier in Europa...
Zoals ik al eerder zei leven in Rusland momenteel 26% van mensen onder de armoedegrens, terwijl in VS dat 24% is.

woonprijzen:
Moskou: http://www.knightfrank.ru/eng/reside...rus=&x=41&y=15

http://www.knightfrank.ru/eng/reside...tle=&x=69&y=12

Ekaterinburg:
http://nedvizhimost.slando.e-burg.ru/ekb/1404_1.html
de prijzen zie je zelf
Oud 2 september 2008, 17:15   #55
Borza
Partijlid

Borza's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Bron? Je hebt het nu enkel over hun inkomsten uit de energiesector?

Binnenkort? Dat betekent hoe lang? En dan verhuis je naar een land waar woningen het duurste zijn? Waarom?
Dat was sarcastisch bedoeld.

Serieus, zou ik naar daar eventueel kunnen verhuizen en het kan binnenkort inderdaad het geval zijn, aangezien daar lonen veel hoger zijn en er veel buitenlandse bedrijven in Rusland investeren, waardoor dat je heel makkelijk door je bedrijf naar daar gestuurd kan worden. Maar ik ga heel mijn privé-leven hier niet gaan vertellen.
Oud 2 september 2008, 17:31   #56
illwill
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Zoals ik al eerder zei leven in Rusland momenteel 26% van mensen onder de armoedegrens, terwijl in VS dat 24% is.

woonprijzen:

Ekaterinburg:
de prijzen zie je zelf
Ok, je bedoeld echt exclusieve plaatsen...mij goed...dat kan hier ook...kzie trouwens nergens prijzen bijstaan...heb jij ze aangevraagd?

Duurste optrekje ter wereld ligt trouwens in Frankrijk, toevallig wel gekocht door een Rus.

http://www.vladi-private-islands.de/...o+Stefano.html

Zoek maar op linkje, hier zijn wel prijzen bij te vinden...genoeg in Europa, Rusland...0
Als je dus een duurder optrekje vind in Rusland...dan mag je zeggen dat het ginds het duurste is...anders...njet
500 miljoen euro voor het optrekje in Frankrijk is de prijs waar je over moet...of probeer eerst het duurste die je op de link vind te overtreffen in Rusland...zal moeilijk genoeg zijn.
Oud 2 september 2008, 17:35   #57
Jozef Ostyn
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:

woonprijzen:

Ekaterinburg:
de prijzen zie je zelf
Kunt u daar ook even bij vermelden op hoeveel dollar (of euro) de armoedegrens in beide landen ligt? Ik denk dat u enig verschil zult merken.
Jozef Ostyn is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 september 2008, 17:36   #58
illwill
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jozef Ostyn Bekijk bericht
Kunt u daar ook even bij vermelden op hoeveel dollar (of euro) de armoedegrens in beide landen ligt? Ik denk dat u enig verschil zult merken.
Oud 2 september 2008, 20:40   #59
Borza
Partijlid

Borza's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jozef Ostyn Bekijk bericht
Daarna moet u dus ook levensstandaard vergelijken, in Rusland is gemiddeld goedkoper leven dan in VS, denk ik niet, dus daar hebben ze zich op gebaseerd.
Oud 2 september 2008, 20:44   #60
Borza
Partijlid

Borza's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ok, je bedoeld echt exclusieve plaatsen...mij goed...dat kan hier ook...kzie trouwens nergens prijzen bijstaan...heb jij ze aangevraagd?

Duurste optrekje ter wereld ligt trouwens in Frankrijk, toevallig wel gekocht door een Rus.

http://www.vladi-private-islands.de/...o+Stefano.html

Zoek maar op linkje, hier zijn wel prijzen bij te vinden...genoeg in Europa, Rusland...0
Als je dus een duurder optrekje vind in Rusland...dan mag je zeggen dat het ginds het duurste is...anders...njet
500 miljoen euro voor het optrekje in Frankrijk is de prijs waar je over moet...of probeer eerst het duurste die je op de link vind te overtreffen in Rusland...zal moeilijk genoeg zijn.
http://www.knightfrank.ru/eng/reside...00DLGS/?page=1
de prijs staat erbij: voor een appartement van 186 m² is het 5500000 dollar waard.

Hier staan prijzen:

en dit in Ekaterinburg:
http://nedvizhimost.slando.e-burg.ru/ekb/5307104.html (waarschijnlijk superexclusief)

maar ik geloof dat we nu afdwalen van de discussie

Laatst gewijzigd door Borza : 2 september 2008 om 20:44.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:35.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be