Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 1 september 2008, 13:50   #41
manta
Secretaris-Generaal VN

manta's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Renesse Bekijk bericht
Ik heb wel kinderen en daarmee weet ik dat uw verhaal bij het haar getrokken is. Kinderen -en alle mensen- kunnen immers niet meer kotsen dan wat er in de maag zit. Dus de laatste keer dat ik buikgriep had heeft mijn wederhelft me rustig laten doen en is daarna met me naar de dokter gereden, waar ik braaf mijn beurt afwachtte. Eenvoudige verkoudheden en gewone griep, daar ga ik zelfs niet meer voor naar de dokter.
En als hun maag leeg is kunnen ze niet meer spauwen ??? Steek je er dan een kurkenstop in om de gal binnen te houden of mogen ze rustig braakneigingen hebben zolang er maar niets uitkomt ???

En als u met uw buikgriep dan zo graag rondzwerft , hebt u er dan ook aan gedacht dat u met uw stoere houding ook makkelijk ettelijke mensen besmet kan hebben ??? Maar die zijn zo belangrijk niet zeker , mss zijn't wel zielige mensen die er mee thuis blijven ...

Verder gaat u voor een griep niet naar de dokter (buiten dan uw buikgriepen) , maar u heeft dan ook weer geen papiertje van de dokter nodig waar op staat dat u ziek genoeg bent om een dagje op 't toilet te zitten ...
Citaat:
Al die zielige verhalen, daar lach ik mee. Al die halfdoden waar jullie over spreken zouden opgenomen worden in het ziekenhuis. Laat ons nu toch gewoon toegeven dat er veel te veel huisbezoeken zijn die niet nodig zijn?
Rambo naait z'neige ook zelf dicht , mss moet iedereen maar zo zijn ...
Manta heeft altijd gelijk of 't moet zijn dat hij eens geen gelijk heeft maar dat gebeurt enkel en alleen als-ie ongelijk heeft.

Laatst gewijzigd door manta : 1 september 2008 om 13:50.
manta is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 september 2008, 13:50   #42
Sfax
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pietje Bekijk bericht
Jij blijkbaar wel, alleszins
Wie is er hier dan boeiend genoeg om indruk op te maken? Jij?
Sfax is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 september 2008, 13:53   #44
monza
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sfax Bekijk bericht
Moet een dokter dan speciaal naar iemands huis komen, enkel om een griepje vast te stellen en een doktersbriefje of een schoolbriefje te maken, terwijl hij op dat moment zou kunnen zorgen voor mensen die het harder nodig hebben?

'k Vind het waanzinnig gewoon dat mensen verwachten dat een dokter bij hen langskomt om briefjes te schrijven... Dat ze voor zulke pietluttigheden 50€ voor vragen, lijkt me niet meer dan normaal. Die hoeft zelfs niet terugbetaald te worden me dunkt.
Ook met griep kan je 39 koorts hebben en dan ben je niet in staat om te rijden. Het is zelfs onverantwoord moest je het toch doen. En de bus/tram/wandelen is dan nagenoeg onmogelijk. Maar je moet wel een doktersbriefje hebben voor je werk dus wat stelt u dan als oplossing voor?
monza is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 september 2008, 13:54   #45
Sfax
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door piraat Bekijk bericht
Voor sommige mensen is 50 euros niks, voor anderen een hele som. Het lijkt me wel dat iemand als jij veel geld verdient, en zeker niet met mensen inzit die weinig of geen geld hebben...Wereldvreemdheid ? Primair egoïsme ?
Waarom zou ik met mensen moeten inzitten die het als mijn verdomde plicht en hun absolute recht beschouwen dat ik en nog wat anderen hun onderhouden?

Er zijn mensen die mijn medeleven verdienen; mijn gezin, ouders, familie en vrienden bijvoorbeeld. Waarom zou ik ook met pakweg jou moeten inzitten? Gokje?
Oud 1 september 2008, 13:55   #46
monza
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Renesse Bekijk bericht
Niet iedereen heeft de mentaliteit om zodra de thermometer boven de 37° gaat en hij zich wat onpasselijk voelt, onmiddellijk te menen dat hij nu zeker niet moet werken en hij de plicht heeft tot gratis doktersBEZOEK en gratis vergoeding voor zijn dag afwezigheid op het werk.

Dat u daar geen fluit van gelooft toont enkel hoe verwend en wereldvreemd je bent.
37,9 of 39 koorts hebben is een heel verschil. Ik geloof er namelijk ook niets van dat u nog gaat autorijden met 39 laat staan gaat werken.

Laatst gewijzigd door monza : 1 september 2008 om 13:57.
Oud 1 september 2008, 13:57   #47
Sfax
Banneling

Standaard

Citaat:
Zoek je aandacht ??
Die hoef ik niet te zoeken, die krijg ik al
Oud 1 september 2008, 13:59   #48
manta
Secretaris-Generaal VN

manta's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Die hoef ik niet te zoeken, die krijg ik al
Van je dokter ???
Manta heeft altijd gelijk of 't moet zijn dat hij eens geen gelijk heeft maar dat gebeurt enkel en alleen als-ie ongelijk heeft.
manta is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 september 2008, 13:59   #49
Sfax
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door monza Bekijk bericht
Ook met griep kan je 39 koorts hebben en dan ben je niet in staat om te rijden. Het is zelfs onverantwoord moest je het toch doen. En de bus/tram/wandelen is dan nagenoeg onmogelijk.
Als je flauw genoeg bent wel ja...

Citaat:
Maar je moet wel een doktersbriefje hebben voor je werk dus wat stelt u dan als oplossing voor?
Je gaat er tijdens de avonduren gewoon eentje halen; moeilijk nietwaar
Of je laat de dokter komen, en je betaalt. Easy...
Oud 1 september 2008, 14:02   #50
monza
Gouverneur

Standaard

Dus geen oplossing, het lijkt wel of u al 39 graden koorts hebt en niet meer naar behoren functioneert.
Oud 1 september 2008, 14:02   #51
Frans Kiljon
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Medische hulp zou totaal gratis moeten zijn.
Deze redenering is antisociaal, en u geeft er zelf de reden voor:

Citaat:
Voor sommige mensen is 50 euros niks, voor anderen een hele som.
De ziekteverzekering zou een opvangnet moeten zijn voor diegenen die, om redenen waar ze zelf geen vat op hebben, met ernstige gezondheidsproblemen geconfronteerd worden. Terugbetaling van kleinere medische kosten is nuttig voor de armste leden van de samenleving. De manier waarop vele mensen echter verwachten dat elk doktersbezoek door de ziekteverzekering moet terugbetaald worden --- ook al gaat het om kleine, voorspelbare kosten die men perfect zelf zou kunnen dragen (vergelijk dit met een autoverzekering die het verversen van de motorolie zou financieren) --- heeft enkel tot gevolgd dat de eigenlijke doelstelling binnenkort niet meer bereikt zal kunnen worden.

Welke socioloog had het weer over "van solidariteit uit noodzaak naar solidariteit uit angst"?
Frans Kiljon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 september 2008, 14:20   #52
Sfax
Banneling

Standaard

Citaat:
Dus geen oplossing, het lijkt wel of u al 39 graden koorts hebt en niet meer naar behoren functioneert.
Wat een doorslaggevende argumentatie
De oplossingen staan er; de argumenten waarom een bezoek plots geen 50€ zou mogen kosten, zie ik in jouw post niet staan...
Oud 1 september 2008, 14:26   #53
monza
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Wat een doorslaggevende argumentatie
De oplossingen staan er; de argumenten waarom een bezoek plots geen 50€ zou mogen kosten, zie ik in jouw post niet staan...
In ons systeem is medische verzorging een recht. 50 euro is niet voor iedereen betaalbaar en er zijn genoeg situaties waarin het niet gerechtvaardigd is dat mensen opdraaien door het wan gedrag van andere.
Er is ook geen doorslaggevende argumentatie om het tarief op te trekken
Oud 1 september 2008, 14:29   #54
Sfax
Banneling

Standaard

Citaat:
In ons systeem is medische verzorging een recht. 50 euro is niet voor iedereen betaalbaar en er zijn genoeg situaties waarin het niet gerechtvaardigd is dat mensen opdraaien door het wan gedrag van andere.
Daarvoor is het al wat te laat

Citaat:
Er is ook geen doorslaggevende argumentatie om het tarief op te trekken
Iedereen mag loonsopslag vragen, zolang je er zelf maar niet het "slachtoffer" van bent?
Oud 1 september 2008, 14:35   #55
monza
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Daarvoor is het al wat te laat

Iedereen mag loonsopslag vragen, zolang je er zelf maar niet het "slachtoffer" van bent?
Het is enkel te laat voor zij die opgeven.

Iedereen mag loonsopslag vragen, maar hoeveel mensen krijgen loonsopslag van 65 a 70 % in 1 keer?
Oud 1 september 2008, 14:49   #56
Sfax
Banneling

Standaard

Citaat:
Hte misbruik heeft al plaatsgevonden; ga jij de tijd terugdraaien, of ga je het verder laten gebeuren?

Citaat:
Iedereen mag loonsopslag vragen, maar hoeveel mensen krijgen loonsopslag van 65 a 70 % in 1 keer?
Dat krijgen ze dan ook niet; dacht je dat het zo eenvoudig was
Oud 1 september 2008, 14:52   #57
monza
Gouverneur

Standaard

van 32 naar 50 euro ge kunt zelf ook wel rekenen. Als zij dat niet volledig krijgen is dat jammer voor hun maar iemand die een prijsstijging invoert van 65 procent kan rekenen op protest.
Oud 1 september 2008, 14:57   #58
brother paul
Secretaris-Generaal VN

brother paul's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Dat kan nauwelijks het goeie argument zijn, de vraag is eerder of ze met dergelijke vergoeding de kosten dekken ?? De vraag is ook hoevel middelen zuigt dit terug weg van de begroting ??? De vraag is verder, kan het monopolie van de geneesheer hier niet in vraag gesteld worden ?
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 september 2008, 14:59   #59
Renesse
Minister-President

Renesse's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Medische hulp zou totaal gratis moeten zijn. Universitaire studies voor dokter zouden door de staat moeten betaald worden, en het salaris van de dokters eveneens.
Dokters mogen zich na 10 jaar voor de staat gewerkt te hebben, in de privé installeren, en wie dan bij die privé-dokters gaat, betaalt maar uit eigen zak wat die dokter daarvoor wil vragen.
Wat ben je met gratis medische hulp als je geen dokters hebt die allemaal wegvluchten van dat autoritaire systeem? De gezondheidszorg in België is nu al kwalitatief weinig waard, het enigste waar we trots op mogen zijn is dat we (nog) geen ellenlange wachtlijsten hebben.
Oud 1 september 2008, 15:02   #60
Renesse
Minister-President

Renesse's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Nee, jij liegt. De dokter verbood mij trouwens buiten te komen met mijn 39° koorts.
Hiermee weet ik zeker dat je liegt. Zulke termen worden altijd naar de werkgever toe gebruikt, maar de dokter zal hoogstens aanraden om niet buiten te komen. Dat was overigens niet erg fijn om buiten te komen, dus wat werk binnen was wel aangewezen.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:06.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be