Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Brandend Actueel: Politieke crisis
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Brandend Actueel: Politieke crisis Hier kan je terecht met discussies over het ontslag van Yves Leterme, de crisis, de onderhandelaars en de deadlines.

Antwoord

Discussietools
Oud 2 september 2008, 13:50   #41
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN

solidarnosc's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door monza Bekijk bericht
Het staat ook in de franse kranten, waaronder lemonde.
Dus het lijkt me sterk dat ze allemaal liegen.

Ik neem aan dat ze zich allemaal baseren op dezelfde bron. De meeste kranten bestaan voor 80% uit zaken die ze herschrijven van andere kranten of overnemen van persbureaus.
solidarnosc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 september 2008, 15:21   #42
van exaerde herman
Burgemeester

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
Een Franse presentator ging in Brugge in een restaurant eten en werd er uitgescholden omdat hij Frans spreekt.

bron: http://www.lesoir.be/actualite/belgi...2-634142.shtml

Goed, als dit waar is (Le Soir is nu niet echt de meest betrouwbare bron) dan is het overdreven. Verfransing stop je niet door toeristen weg te jagen natuurlijk.

het beeld dat ze in Frankrijk over ons hebben, helpt niet echt, zeker als er over een splitsing moet gesproken worden, en vooral over Brussel en de rand, zouden zulke zaken wel eens nadelig voor ons kunnen zijn. niet doen dus....
beschikken we hier over het hele plaatje of is het plaatje onvolledig.ik zou toch eerst eens willen horen wat de kelner te vertellen heeft.
Oud 2 september 2008, 16:57   #43
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Een Franse presentator ging in Brugge in een restaurant eten en werd er uitgescholden omdat hij Frans spreekt.

bron: http://www.lesoir.be/actualite/belgi...2-634142.shtml

Goed, als dit waar is (Le Soir is nu niet echt de meest betrouwbare bron) dan is het overdreven. Verfransing stop je niet door toeristen weg te jagen natuurlijk.

het beeld dat ze in Frankrijk over ons hebben, helpt niet echt, zeker als er over een splitsing moet gesproken worden, en vooral over Brussel en de rand, zouden zulke zaken wel eens nadelig voor ons kunnen zijn. niet doen dus....
Natuurlijk is dit overdreven maar dat toont ook de bestaande kloof tussen Vlamingen en Franstaligen. Iedereen op de Franstalige kant van het land weet wie Stéphane Bern is. In Vlaanderen is hij totaal onbekend. Die kelner dacht dat hij maar een Waal of een Franstalige Brusselaar was. Het imago van Vlaanderen in het buitenland zal nog een keer zeer negatief zijn.
Everytime is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 september 2008, 17:46   #44
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Ik vind iets zeer ongelooflijks in dit verhaal.

Die Fransman, die gaat toch niet gaan eten in de eerste de beste frituur ..??

En ik heb zo'n vaag vermoeden dat alle, maar dan ook alle Brugse degelijke restorants beschikken over degelijk opgeleid personeel. En die opleiding voorziet in een uiterst strikte regel: klant is koning ...

Neen, daar klopt iets niet in dat verhaal.

(en wat lezen we daar in le swaar: de brave man geeft verder geen details, om geen olie op het vuur te gooien ... how how jongens, met 1000 chinezen, maar niet met den deze ...)

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 september 2008, 17:49   #45
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht

En ik heb zo'n vaag vermoeden dat alle, maar dan ook alle Brugse degelijke restorants beschikken over degelijk opgeleid personeel. En die opleiding voorziet in een uiterst strikte regel: klant is koning ...

(en wat lezen we daar in le swaar: de brave man geeft verder geen details, om geen olie op het vuur te gooien ... how how jongens, met 1000 chinezen, maar niet met den deze ...)
ik denk dat ge gelijk hebt.

vermits de klant enkel Frans verstond, moet de kelner hem sowieso in het frans hebben toegesproken... toch?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door le soir
Stéphane Bern a expliqué qu’il était Français, ce �* quoi le garçon de salle, mettant en doute ses dires, lui a rétorqué que « c’est toujours ce que vous dites, vous, les francophones de Belgique », selon la DH.
is dat vloms?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o

Laatst gewijzigd door circe : 2 september 2008 om 17:51.
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 september 2008, 18:57   #46
Cisalpina
Gouverneur

Cisalpina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door robert t Bekijk bericht
Wat nu de inhoud van zijn bericht betreft, indien dit juist is de betreffende kelner een lompe boer. Dit zijn geen manieren om een klant te behandelen, welke taal hij ook spreekt. Maar ook een uitzondering, de meeste kelners in Vlaanderen zijn meertalig én hoffelijk.
Dat secondeer ik. De Vlaamse strijd dient gestreden met fierheid en stijl, niet met vuilbekkerij.
Oud 2 september 2008, 19:25   #47
Alvader
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Everytime Bekijk bericht
Natuurlijk is dit overdreven maar dat toont ook de bestaande kloof tussen Vlamingen en Franstaligen. Iedereen op de Franstalige kant van het land weet wie Stéphane Bern is. In Vlaanderen is hij totaal onbekend. Die kelner dacht dat hij maar een Waal of een Franstalige Brusselaar was. Het imago van Vlaanderen in het buitenland zal nog een keer zeer negatief zijn.
Het is niet zo meilijk om eens in Vlaanderen enkele mensen te interviewen met gelijklopende verhalen uit Wallonië of Brussel. Er zijn er genoeg die een "sale flamand" ervaring kunnen vertellen.
Maar de Vlaming hangt dat niet aan de grote klok, Le Soir gebruikt dat weer om ons zwart te maken en op hun forum krijgen we weer alle vooroordelen over ons.
Geef toe dat het toch wel vreemd is dat er een éénmalige som van 10 miljard volstaat om de gevolgen van een uitzonderlijk zware natuurramp te verhelpen, terwijl met een jarenlange donatie van dezelfde som, nog geen bal vooruitgegaan werd geboekt in een streekje dat, vergeleken bij de rampgebieden in Azië, maar een speldekopje groot is....
Alvader is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 september 2008, 19:46   #48
FDM
Banneling

Standaard

is het echt zo erg om Frans te spreken tegen een toerist?

zoals die brusselse die er prat op ging dat ze tweetalig frans-engels was , die verdiende een luikse wafel op haar gezicht
FDM is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 september 2008, 19:49   #49
garfield
Europees Commissaris

garfield's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
neen, maar het staat wel in zeker 3 Franse kranten.
of het nu waar is of niet.
Eén ding staat vast zelfs Le Monde neemt soms ongenuanceerd info over uit Le Soir.
Oud 2 september 2008, 20:35   #50
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door van exaerde herman Bekijk bericht
beschikken we hier over het hele plaatje of is het plaatje onvolledig.ik zou toch eerst eens willen horen wat de kelner te vertellen heeft.
Ik hoorde zelf Fransen (uit Rijssel) over zoiets klagen, en die spraken ook over Brugge.
Die kelner volgde de gewone blokredenering: "Die vreemdeling is maar een gast en dus moet hij zich in Vlaanderen aanpassen".

Laatst gewijzigd door filosoof : 2 september 2008 om 20:44.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 september 2008, 20:38   #51
stropdrager
Minister-President

stropdrager's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door garfield Bekijk bericht
of het nu waar is of niet.
Eén ding staat vast zelfs Le Monde neemt soms ongenuanceerd info over uit Le Soir.
De journalist van Le Monde die de artikels over België schrijft, is Jean-Pierre Stroobants. Stroobants is een Franstalige Belg, geen Fransman.
stropdrager is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 september 2008, 20:40   #52
AyneRand
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door van exaerde herman Bekijk bericht
Een kelner heeft niets te vertellen, een kelner wordt betaald om te werken, zijn baas en de klanten van zijn baas te plezieren en voor de rest niets. En als hij hiermee niet akkoord is, dat hij het aftrapt.
AyneRand is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 september 2008, 20:45   #53
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AyneRand Bekijk bericht
Een kelner heeft niets te vertellen, een kelner wordt betaald om te werken, zijn baas en de klanten van zijn baas te plezieren en voor de rest niets. En als hij hiermee niet akkoord is, dat hij het aftrapt.
Vertel d�*t aan een kelner maar nad�*t je de soep hebt gegeten, niet ervoor: een rochel in de soep is niet nieuw (en internationaal)

Laatst gewijzigd door filosoof : 2 september 2008 om 20:48.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 september 2008, 23:21   #54
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht

Vlaanderen moet resoluut de kaart trekken van het Engels, in onderwijs én in toerisme, probleem opgelost ... politiek, toeristisch, én intern Belgisch naar onderhandelingspositie.
De keuze voor het Engels als resoluut te trekken kaart vind ik een beetje te eenzijdig, maar het minste dat 'Vlaanderen' moet doen is het voorbeeld van Wallonië volgen: keuzevrijheid.

In elk geval moet Frans als verplichte tweede taal afgevoerd worden, liefst vandaag nog, maar als Vlaamse leerlingen en studenten liever Spaans of Duits of welke andere taal dan ook zouden willen studeren als éérste vreemde taal, dan moeten ze dat kunnen.

Zelfs als ze voor Chinees, Hindi, Pools, Fins, Deens, Arabisch, Turks, ... zouden opteren.

Nog véél belangrijker vind ik een degelijk onderricht van het Algemeen Nederlands.

Een verdubbeling van het aantal uren zal wel een beetje overdreven zijn, maar er mag toch wel wat meer gedaan worden opdat de Vlamingen hun eigen taal beter zouden beheersen.

YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!!
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 september 2008, 23:48   #55
Jaani_Dushman
Secretaris-Generaal VN

Jaani_Dushman's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door LeSoir Bekijk bericht
Stéphane Bern ne parle pas flamand
Ik ook niet. Ik praat Nederlands.
The right of a people under occupation to resist through all means, including armed struggle, is fundamental and inviolable, and we will not allow our rights to be liquidated under the slogan of "security" or "stability".
Volksfront voor de Bevrijding van Palestina

Laatst gewijzigd door Jaani_Dushman : 3 september 2008 om 23:49.
Jaani_Dushman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 september 2008, 00:14   #56
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Die kelner volgde de gewone blokredenering: "Die vreemdeling is maar een gast en dus moet hij zich in Vlaanderen aanpassen".
Zoals in Frankrijk? en in Duitsland? in Italië? Spanje? Groot Brittannië?

Verdorie zeg! die partij heeft nogal succes!

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
Oud 4 september 2008, 06:41   #57
stab
Perm. Vertegenwoordiger VN

stab's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht

Ik geloof er geen ballen van.
Dat past gewoon in het kader van moedwillige imagobeschadiging van Vlamingen/Vlaanderen hier in België en in het buitenland door onze Franstalige media, Le Soir op kop.
Oud 4 september 2008, 06:48   #58
Ratzo
Partijlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwartengeel Bekijk bericht
Over welk restaurant zou het precies gaan? Staat blijkbaar niet in het artikel.
"Comme chez soi" zal het wel niet zijn
Ratzo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 september 2008, 07:12   #59
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Op het forum van Le Soir probeerde ik gisteravond nog een reactie te plaatsen. Belangrijkste punt in de reactie: de naam van het restaurant.

Géén naam van het restaurant = geen geloofwaardigheid.

Deze morgen staat de reactie er nog niet, terwijl er in andere draden van het forum toch al véél recentere reacties gepubliceerd werden.

Ik heb het nu nogmaals geprobeerd. Ik ben benieuwd.

YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!!
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 september 2008, 07:24   #60
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

De chinees om de hoek spreekt ook geen frans.

Zal ik hem ineens even gaan aangeven bij Le Soir?

Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:36.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be