Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Staatsinrichting
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting.

Antwoord

Discussietools
Oud 4 september 2008, 15:31   #41
Renesse
Minister-President

Renesse's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De_Laatste_Belg Bekijk bericht
Bedoel je dat uit topic ga als ik reageer op een uit topic opmerking van jouw ?
Je hebt gelijk.
Mijn excuses.
Wel, je blijft alleszins daar maar over doorbomen, nu al 2 berichten. Dus blijkbaar is het je toch niet om dat onderwerp te doen.

Citaat:
Ik nooit gezegd dat alle persoonlijke aanvalen niet gestrafd dienen te worden? Ik vraag enkel om ze niet te bestraffen al ze to mij gericht zijn. Waarbij ik netjes binnen de lijnen blijf waar ik persoonlijk in pas.
Zever in pakskens

Citaat:
1/
Blijkbaar wordt er veel rancune over de topics heen meegesleurd. Ik denk daar mee veilig te mogen stellen dat degene die de opmerking poste en degene waarvoor de opmerking bedoeld was een 'verleden' hebben dat niet echt fris meer is. Ik stel u openlijk de vraag: Welke zin heeft het om die rancunes over de topics mee te sleuren ?
Doe u toch niet heiliger voor dan de paus, zelf kan je niet verteren dat je voorstel voor een federale kieskring (alles federaal ipv 15 zetels federaal) even relevant is als de emancipatie van de dwergchimpansee. Vandaar zeker dat ik wel 5 punten verdien? Al zal je dat natuurlijk in alle talen ontkennen.

Citaat:
2/
Er zijn een 30tal draden over hoe erg men de persoonlijke aanvallen vind. Toch is er niemand die reageert als er een persoonlijke aanval gelanceerd is. Alhoewel velen blijkbaar denken dat het niet getolereerd kan worden wordt het het juist netjes getolereerd.
Wat

Citaat:
Waarbij ik toch moet opmerken dat ik niks tegen de persoon in questie heb.
Yeah right
Oud 4 september 2008, 15:47   #42
De_Laatste_Belg
Minister

De_Laatste_Belg's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Yeah right
Och gottekes.
Oud 4 september 2008, 16:26   #43
Doedelzak
Banneling

Doedelzak's schermafbeelding

Standaard

Nog een draad die ten overvloede bewijst hoe onzinnig het door flaminganten en wallinganten gewilde taalfederalisme wel is. Daar heeft men nu al bijna 30 jaar aan verloren...
Doedelzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 september 2008, 16:39   #44
van exaerde herman
Burgemeester

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Doedelzak Bekijk bericht
Nog een draad die ten overvloede bewijst hoe onzinnig het door flaminganten en wallinganten gewilde taalfederalisme wel is. Daar heeft men nu al bijna 30 jaar aan verloren...
met belgie in stand proberen te houden hebben we al veel meer tijd verloren.
Oud 4 september 2008, 16:57   #45
lollysticky
Minister

lollysticky's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
juist... laat het franstalige taalimperialisme en grondgebied-opeisen dus stoppen !
Belangrijk voor de forum-ganger: Godwin's Law / Godwin's Rule of Nazi Analogies: "As a Usenet discussion grows longer, the probability of a comparison involving Nazis or Hitler approaches one." Reductio ad Hitlerum/Nazium:"Hitler (or the Nazis) supported X, therefore X must be evil/undesirable/bad."
lollysticky is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 september 2008, 17:47   #46
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Pelgrim's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
het federalisme tout court is onzinnig. Hoog tijd om Belgique dus op te blazen.
Pelgrim is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 september 2008, 17:55   #47
Renesse
Minister-President

Standaard

Citaat:
Och gottekes.
Weeral reageer je, door rancune gedreven, aldus dat je off topic blijft, terwijl je ook hier op had kunnen reageren:

http://forum.politics.be/showpost.ph...9&postcount=35
Oud 4 september 2008, 18:03   #48
De_Laatste_Belg
Minister

Standaard

Citaat:
Doe u toch niet heiliger voor dan de paus, zelf kan je niet verteren dat je voorstel voor een federale kieskring (alles federaal ipv 15 zetels federaal) even relevant is als de emancipatie van de dwergchimpansee. Vandaar zeker dat ik wel 5 punten verdien? Al zal je dat natuurlijk in alle talen ontkennen.
Toon mij wat ik zou moeten ontkennen. Toon 1 post waarin ik "alles federaal ipv 15 zetels federaal" verdedig.

Of ?

Moet ik je eerst mijn paswoord lenen zodat je een paar posts onder mijn nick kan plaatsen die overeenkomen met die 'andere werkelijkheid' in jouw hoofd ?

Je loopt naast je schoenen.

Als je een reden zoekt waarom ik jouw niet zou mogen, zodat je in reactie een oorlogje kan beginnen, laat het dan een reden zijn die je kan aantonen.

Om te vechten moet je met tweeën zijn. En het begint meer en meer een feit te zijn dat jij de enige bent die met getrokken vuisten naar de bliksems staat te kijken. Tja. 't Is jouw leven.
Oud 4 september 2008, 21:59   #49
jOOSt
Minister-President

jOOSt's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door van exaerde herman Bekijk bericht
178 jaar.
jOOSt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 september 2008, 22:02   #50
azert
Perm. Vertegenwoordiger VN

azert's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door van exaerde herman Bekijk bericht
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jOOSt Bekijk bericht
178 jaar.
Vlaanderen is inderdaad verschrompeld tot de armste regio van Europa.
azert is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 september 2008, 22:35   #51
Svennies
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door azert Bekijk bericht

Gelukkig hebben wij wallonië nog ,als wij verschrompeld blijken te zijn ,tja dan is wallonië wel verrot.....
Svennies is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 september 2008, 07:37   #52
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
neen, maar zonder België stonden Vlaanderen en Wallonië al een pak verder.
Oud 5 september 2008, 12:07   #53
Renesse
Minister-President

Standaard

Citaat:
Toon mij wat ik zou moeten ontkennen. Toon 1 post waarin ik "alles federaal ipv 15 zetels federaal" verdedig.
http://forum.politics.be/showthread.php?t=110464&page=3

Graag gedaan.

Citaat:
Moet ik je eerst mijn paswoord lenen zodat je een paar posts onder mijn nick kan plaatsen die overeenkomen met die 'andere werkelijkheid' in jouw hoofd ?
Ik heb geen behoefte om iemand onbelangrijk als jij zijn account te gaan hacken. Je loopt naast je schoenen.

Citaat:
Om te vechten moet je met tweeën zijn. En het begint meer en meer een feit te zijn dat jij de enige bent die met getrokken vuisten naar de bliksems staat te kijken. Tja. 't Is jouw leven.
Heb je ooit iemand meer zien liegen dat het gedrukt staat, beste mensen?
Oud 5 september 2008, 12:13   #54
Renesse
Minister-President

Standaard

Citaat:

Of ?

Je loopt naast je schoenen.

Als je een reden zoekt waarom ik jouw niet zou mogen, zodat je in reactie een oorlogje kan beginnen, laat het dan een reden zijn die je kan aantonen.

Overigens blijf je wel lang off topic zagen voor iemand die niet wil "vechten" (toont goed je ingesteldheid aan, ik dacht dat we aan het discussiëren waren; maar jij: vechten!). Het debat zegt je niets, blijkbaar.

http://forum.politics.be/showpost.ph...9&postcount=35
Oud 5 september 2008, 12:25   #55
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Pelgrim's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Vlaanderen heeft het niet slecht. Maar ik ben solidair met ons Waals broedervolk, dat wél een van de armzalige regios in Europa is, uitsluitend te danken aan de bourgeoisie van Bruxo-Belgique waar jij de grote verdediger van bent. De morele verantwoordelijkheid van het faillisement van ons Waals broedervolk, zowel economisch als cultureel, ligt bij brussel-imperialisten als jij.
Pelgrim is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 september 2008, 14:59   #56
De_Laatste_Belg
Minister

Standaard

Citaat:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De_Laatste_Belg

http://forum.politics.be/showthread.php?t=110464&page=3
Grappig. Je toont daar wat je er zelf over zegt.
Bevestigd.
Je leeft in je eigen wereldje waarin je jouw woorden op iemand plakt en die voor de waarheid neemt.

En jij maakte het topic dat wat het nu is.
Ik antwoord op iets wat jij hier in dit topic schrijf.
Zeggen dat ik off topic ga is 't zelfde als bekennen dat je off topic bent gegaan.
(sic)
Oud 5 september 2008, 15:03   #57
Renesse
Minister-President

Standaard

Citaat:
Grappig. Je toont daar wat je er zelf over zegt.
Bevestigd.
Je leeft in je eigen wereldje waarin je jouw woorden op iemand plakt en die voor de waarheid neemt.

En jij maakte het topic dat wat het nu is.
Ik antwoord op iets wat jij hier in dit topic schrijf.
Zeggen dat ik off topic ga is 't zelfde als bekennen dat je off topic bent gegaan.
(sic)
Grappig inderdaad.

1) de rancune druipte er af, voor de tweede keer stelt u uw hypocrisie ten toon

2) Je stelt dat een federale kieskring BHV oplost, waarop ik opmerk dat het enkel BHV oplost voor die 15 zetels maar niet voor de 150. Dus wat is het dan he, Einstein?

3) je wil niet vechten, maar je bent wel goed bezig.

Ik doe niet meer mee met uw puberale spelletjes hoor. Ik verkies gesprekspartners die niet tegelijk warm en koud blazen. Vecht jij maar verder tegen jezelf.
Oud 5 september 2008, 15:12   #58
De_Laatste_Belg
Minister

Standaard

Citaat:
2) Je stelt dat een federale kieskring BHV oplost, waarop ik opmerk dat het enkel BHV oplost voor die 15 zetels maar niet voor de 150. Dus wat is het dan he, Einstein?
Citaat:
Toon mij waar ik dat stel ? Je liegt en je weet het.

Laatst gewijzigd door De_Laatste_Belg : 5 september 2008 om 15:13.
De_Laatste_Belg is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 september 2008, 16:11   #59
De_Laatste_Belg
Minister

Standaard

Dus terug naar het topic. Daar waar jij zegt dat ik afwijk.

Citaat:
Ik zie Renaat al zitten als kleine jongen in de kerk, waar hij bewonderend opkeek naar mijnheer pastoor die vanop zijn kansel de menigte toesprak en inpeperde wat goed en slecht was. Ik kan aannemen dat toen het plan rijpte om ooit pastoor te worden en zelf de goegemeente de les te spellen. Wat een ontnuchtering moet het geweest zijn om de kerken leeg te zien lopen en uw droom de prullenmand in te zien gaan.

Gelukkig is er het internet en kan Renaat de menigte toespreken, niet vanop de kansel, wel vanuit zijn ivoren toren, een koekje uit de trommel met alle leden van het koningshuis op knabbelend, net zo belerend en pedant als mijnheer pastoor dat vroeger zo mooi kon.

Schoon uitvinding he Renaat, dat internet?

Lees dat nu eens zelf. Je pakt daar de man aan en niet het topic.

Kan jij nu echt eerlijk beweren dat het schelden wat jij daar doet bijdraagt aan de discussie ?
Oud 6 september 2008, 07:06   #60
stab
Perm. Vertegenwoordiger VN

stab's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Er zijn een 30tal draden over hoe erg men de persoonlijke aanvallen vind. Toch is er niemand die reageert als er een persoonlijke aanval gelanceerd is. Alhoewel velen blijkbaar denken dat het niet getolereerd kan worden wordt het het juist netjes getolereerd..
Iemand al dan niet foutief karakteriseren is niet hetzelfde als persoonlijk aanvallen of schelden.
Citaat:
Waarbij ik toch moet opmerken dat ik niks tegen de persoon in questie heb.
't Zal niet, je wenst hem vijf strafpunten toe.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:02.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be