![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#42 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() Nu blijft de vraag; waar is de ziel van een gecloonde mens ?
![]() |
![]() |
![]() |
#43 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
een levend lichaam is een collectie cellen die hun functie doen, dus ja, er is sprake van leven. Net zoals in een plant. Maar er is geen hoger bewustzijn, voor dewelke we de hersenen nodig hebben. Wat ons mens maakt, is afwezig. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#44 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Nergens,gewoon omdat de "ziel" een christelijke uitvinding is.... ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#45 |
Europees Commissaris
|
![]() Ziel is eigenlijk een onderdeel van christelijke en misschien zelfs Abrahaamse mythologie. Mythologie van meer dan 2000 jaar oud is ook vrij achterhaald om voor waar aan te zien hè?
![]() |
#46 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het menselijke is hier helaas vér te zoeken.... ![]() En het goddelijke wordt hier dan wéér overtroffen door de wetenschap... ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#47 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#48 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 5 september 2008 om 02:44. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#49 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Daarnaast vraag ik me af of er niet toch een zekere vorm van 'basale' breinactiviteit is bij een 'breindood' verklaarde. Hoe wordt het lichaam op temperatuur gehouden anders bijvoorbeeld? Is het 'limbisch systeem' ook 'dood'? (Ik heb vroeger nog Neuropsychofysiologie gehad, vandaar mijn herinnering aan die term). Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 5 september 2008 om 02:56. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#50 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
(Dat van die siamesche tweelingen is natuurlijk off topic, nochthans een interessante topic.) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#51 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
(Dat van die siamesche tweelingen is natuurlijk off topic, nochthans een interessante topic.) Citaat:
Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 5 september 2008 om 03:53. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#52 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Christelijk ? Ooit van ba en ka gehoord ? Christelijk ?
Geef toe dat het toch wel vreemd is dat er een éénmalige som van 10 miljard volstaat om de gevolgen van een uitzonderlijk zware natuurramp te verhelpen, terwijl met een jarenlange donatie van dezelfde som, nog geen bal vooruitgegaan werd geboekt in een streekje dat, vergeleken bij de rampgebieden in Azië, maar een speldekopje groot is.... Laatst gewijzigd door Alvader : 5 september 2008 om 20:15. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#53 |
Europees Commissaris
|
![]() UNiversele rechten van de plant?
![]() |
#54 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() een breindood individu dat niet meer ademt, noch eet, noch drinkt, hoe noem jij dat?
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
![]() |
![]() |
![]() |
#55 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
(ik vraag me af of hier iemand de oficiële positie van de Kerk zal verdedigen) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#56 |
Europees Commissaris
|
![]() Ja en? Dat is ook mythologie.
![]() |
#57 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als ik van jou was, ik ging toch snel naar het gemeentehuis zo'n papiertje halen waarop staat dat ze van jou niks mogen recycleren. Verder blijf ik me dan toch nog afvragen wanneer JIJ dan denkt dat iemand dood is. Als het rottingsproces is begonnen? Dan kan je nochtans tegenhouden door die persoon in te vriezen. (als je hart stopt met kloppen ben je - in tegenstelling tot wat de kerk in al hun wijsheid dachten NIET dood hoor: ze kunnen je hart er zelfs uithalen en vervangen door een ander). Hop allemaal "de levenden" dan maar in de vriezer?
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o Laatst gewijzigd door circe : 6 september 2008 om 07:59. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#58 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Hersendood is namelijk de vaststelling die ziekenhuizen moeten doen voor ze iemand mogen dood verklaren. Een burger mag iemand dood verklaren als het hoofd meer dan 1 meter van het lichaam is verwijderd. Een paramedici als het hoofd en lichaam gescheiden zijn. Een arts als hij/zij geen hart en/of longfunctie meer vaststelt. Een arts binnen een ziekenhuis als er geen hersenfunctie meer kan worden vastgestelt en er geen hart en longfunctie meer is zonder behulp van apparatuur. De RKK maakt hier dus een grote fout en verward klinisch dood met hersendood. Klinisch dood wil zeggen dat men geen levensfuncties meer kan vaststellen, maar dat de kans op heropstarten van levensfuncties uit zichzelf niet word uitgesloten door artsen. Hersendood wil zeggen dat alle levensfuncties zijn gestopt, de persoon is dus afgestorven en dat men het lichaam (lees organen) enkel nog aan het bewaren voor een bepaald medisch doel. De reden dat de RKK hersendood niet aanvaart als dood, moet dan ook meer gezocht worden in de orgaantransplantatisch dan in de wetenschap. Volgens de RKK huist de ziel immers in Hart en Hersenen, en is harttransplantatie dus een overbrengen van een deel van de ziel van de ene naar de andere persoon. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#59 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ten eerste wordt er uitgegaan van de hersenen determinerend zijn voor het menselijk leven en niet het hele 'lichaam', of nog ruimer 'wezen'. Dit lijkt me gebaseerd op een typische westerse 'mechanische' visie op de mens. Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 6 september 2008 om 14:25. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#60 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Nee, toch niet. Dat is niet mijn 'motivatie'. Die is eerder 'filosofisch' van aard. |
|
![]() |
![]() |