Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 5 september 2008, 14:33   #41
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Groentje-18 Bekijk bericht
Dat moet je mij niet komen vertellen.
hoe kom jij die tegen ?
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 september 2008, 15:00   #42
Bhairav
Perm. Vertegenwoordiger VN

Bhairav's schermafbeelding

Standaard

Velen hebben heimwee naar de macho-cultuur van vroeger....
Bhairav is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 september 2008, 15:06   #43
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Pelgrim's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bhairav Bekijk bericht
Velen hebben heimwee naar de macho-cultuur van vroeger....
volgens mij zijn velen heimelijk homosexueel, en hopen ze via de verplichte legerdienst nog eens in douches en slaapkamers vol mannen te kunnen vertoeven.
Pelgrim is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 september 2008, 15:12   #44
Thomas-
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gertjan22 Bekijk bericht
"Vijftien jaar na het afschaffen van de verplichte legerdienst stapt de liberale legervakbond VSOA met een opmerkelijk voorstel naar minister van Defensie Pieter De Crem (CD&V). "Wij vragen opnieuw de invoering van de verplichte legerdienst", zeggen vakbondssecretaris Erwin De Staelen en voorzitter Marc De Ceulaer. "En niet alleen voor mannen, ook voor vrouwen."
Een liberale vakbond die mensen verplicht het leger in wil sturen?
Thomas- is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 september 2008, 15:20   #45
Bhairav

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim Bekijk bericht
volgens mij zijn velen heimelijk homosexueel, en hopen ze via de verplichte legerdienst nog eens in douches en slaapkamers vol mannen te kunnen vertoeven.
Zolang ze het meisje niet worden mag alles.
Anders...
Oud 5 september 2008, 15:33   #46
Groentje-18

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
hoe kom jij die tegen ?

Hoe denk je?
Van 90% van de mannen die je aanspreken op straat, bij 't uitgaan of zelfs via internet word je weinig vrolijk, of beter: verkleint de hoop op het vinden van een fatsoenlijke partner. Aanspreken is dan nog een eufemisme.

Laatst gewijzigd door Groentje-18 : 5 september 2008 om 15:34.
Groentje-18 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 september 2008, 15:35   #47
novak
Vreemdeling

novak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gertjan22 Bekijk bericht
"Een erg goede zaak: waarden en normen bijbrengen en (her)aanleren,gedaan met vandalisme en drugs,gedaan met hangjongeren!
Normen en waarden
Vanaf dag 1 stonden ze te brullen " Schieten doet ge in de kut van uw lief, hier vuurt men"...jawel met die woorden, kan tellen he qua norm en waarde.
En drugs... er werd vrolijk wiet gerookt s'avonds, vooral door de 'beroeps', en er waren de'r een paar die speed gebruikte.
Dikke zever dus.
novak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 september 2008, 15:42   #48
Rapture
Staatssecretaris

Rapture's schermafbeelding

Standaard

Ik vlieg nog liever het cachot in als deserteur dan een dienstplicht te moeten voltooien nota bene voor een land dat zichzelf voorstelt als een vrije democratie maar in feite een dictatoriale monarchie is.

Echte mannen daar? Tarara, ik word nog liever als mietje bestempeld dan zone rambo-achtige Swarzenegger zonder verstand die denkt dat em een adonis is omdat em 10 pinten achter elkaar kan zuipen zonder omver te vallen.
Oud 5 september 2008, 15:45   #49
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:

Hoe denk je?
Van 90% van de mannen die je aanspreken op straat, bij 't uitgaan of zelfs via internet word je weinig vrolijk, of beter: verkleint de hoop op het vinden van een fatsoenlijke partner. Aanspreken is dan nog een eufemisme.
geloof me , ik heb het over de laag daaronder, die die je normaal nooit ziet, maar bij een verplichte deelname tegenkomt ...

eneuh leg jij gewoon de eisen niet te hoog ? we blijven mannen hé

Laatst gewijzigd door Anna List : 5 september 2008 om 15:45.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 september 2008, 15:45   #50
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Een jaartje burgerdienst voor jongens en meisjes lijkt me inderdaad geen slecht idee.

Sommigen zie ik nu wel liever niet leren schieten, maar dat zullen we er dan maar bij nemen zeker?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 september 2008, 15:53   #51
Thomas-
Parlementslid

Standaard

Ik zie trouwens niet wat de voordelen hiervan zou zijn. Diegene die legerdienst willen doen kunnen nu vrijwillig het leger in en diegene die "een geweldige tijd" willen beleven hebben daar ook verscheidene andere mogelijkheden toe. Dat het leger de bevolking normen en waarden moet bijbrengen is onzin, velen kwamen daar vroeger veel slechter uit en bovendien dient het leger niet te functioneren als kleuterschool.

De paar kleine voordelen wegen niet op tegen de nadelen:
- De staat neemt iedere jongere een jaar (of meer) van zijn leven af
- Die jongeren zullen hierdoor opportuniteiten mislopen
- Die jongeren zullen armer zijn aangezien ze een jaar minder lang kunnen werken.
- Het is slecht voor de economie
- Het kost veel geld. De staat zal meer uitgaven hebben en bovendien ook minder inkomsten binnenkrijgen doordat jongeren later op de arbeidsmarkt komen.
- ...
Thomas- is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 september 2008, 15:54   #52
kelt
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim Bekijk bericht
Laat ik het zo stellen:

de dag dat de legerdienst weer wordt ingevoerd ga ik persoonlijk alle parlementariërs opblazen die die legerdienst goedgekeurd hebben.
eerst ff uw opleiding fuselier afmaken...kan mss nog nuttig zijn

Bon,als de "vakbond" zo een voorstel doet dan is het omdat er gewoon een veel te groot aantal "gegradueerden" zit in onze strijdkrachten.Het loopt (net als vroeger) rond met allerlei onderofficiertjes die eigenlijk niemand te commanderen hebben dan zichzelf,(gezien het groot gebrek aan jonge soldaten )...dat moet frustrerend zijn...en als ze dan thuis komen vallen ze onder het effectief commando van de andere helft van hun trouwboek .(Dat was een geliefd grapje onder de miliciens in "mijnen tijd" )

Laatst gewijzigd door kelt : 5 september 2008 om 15:54.
kelt is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 5 september 2008, 15:55   #53
Bhairav

Standaard

Lijkt een goed idee: dan kunnen we het idee door de mensen hun strot rammen dat ze BEZIT zijn van een overheid.
Oud 5 september 2008, 16:01   #54
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:

Hoe denk je?
En gij woont dan ook nog in een studentenstad, waar al de "slimmere" laag van de bevolking bijeen zit

In een genkse cite zou ge helemaal gek worden van de mannenkeuze vrees ik. Maar wees gerust, omgekeerd is het identiek hetzelfde. Ik heb zelf al dingen meegemaakt.....laten we zo zeggen: van de superknappe dames die achter de kassa zitten of verkoopster zijn, blijf ik voortaan weg. Soms hadden we zo triestige conversaties dat het hilarisch werd.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 september 2008, 16:07   #55
Steenbok66
Parlementsvoorzitter

Steenbok66's schermafbeelding

Standaard

wie zulke onnozeliteit voorstelt is ofwel als vroegere "militair" zijn geheugen kwijt, of wel heeft die nooit dergelijke onzin meegemaakt...
pas op, ook ik heb aan sommige dingen een goeder herinnering...
maar het was hoofdzakelijk een onding...

binnen in Turnhout: vanaf de eerste dag afgesnauwd worden door hoofdzakelijk nietssnutten van OOff's die voor niets anders goed waren dan machtswellust bot te vieren...
tijdverlies, wachten, tijdverlies, wachten, met voeten laten spelen, vakenskost fretten, etc, etc...
dan naar Duitsland voor eerste maanden nog met voeten laten spelen, afsnauwen, nutteloze zogenaamde oefeningen, etc, etc...
het was ook de tijd van de Nato vrijwilligers als boeffers... voor niets goed maar wel zich belangrijk voelen als ze een paar latten op de mouw hadden...
en zo sleepten wij ons maanden en maanden verder... ver van ons lief... ver van een nuttige professionele bezigheid... etc... etc...

en of we discipline leerden... mah neen... ons laten kleineren ja... door nulliteiten die vaak zelfs hun naam niet zonder fouten konden schrijven...

gelukkig heeft de tijd ons vooral de schaarse mooie mompenten in ons geheugen laten koesteren... de vele slechten werden hoofzakelijk onderdrukt...

uiteraard kunnen enkel vakbonders zulke onnozele voorstellen doen...

of ze liberaal of van andere komaf zijn... vakbonders zijn een volkje apart... en niet altijd ernstig te nemen...
Oud 5 september 2008, 16:12   #56
Casca
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bhairav Bekijk bericht
Lijkt een goed idee: dan kunnen we het idee door de mensen hun strot rammen dat ze BEZIT zijn van een overheid.
Het wordt niet genoeg gezegd he...
Oud 5 september 2008, 16:22   #57
longhorn
Minister-President

longhorn's schermafbeelding

Standaard

Ik zou de legerdienst enkel verplichten voor jongeren die meer dan een jaar werkloos zijn. Laat ze de keuze tussen leger- of burgerdienst met behoud van uitkering. Misschien kunnen ze dan een bepaalde stiel leren die hen in het burgerleven van pas kan komen.
longhorn is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 september 2008, 16:26   #58
C2C

C2C's schermafbeelding

Standaard

Het zou veel interessanter en nuttiger zijn om alle jongeren 1 jaar naar een ontwikkelingsland te sturen.

Da's veel leerrijker en brengt veel belangrijker waarden bij.
C2C is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 september 2008, 16:27   #59
C2C

C2C's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door longhorn Bekijk bericht
Ik zou de legerdienst enkel verplichten voor jongeren die meer dan een jaar werkloos zijn. Laat ze de keuze tussen leger- of burgerdienst met behoud van uitkering. Misschien kunnen ze dan een bepaalde stiel leren die hen in het burgerleven van pas kan komen.
Jaja, en vooral niet de oorzaken aanpakken waarom die jongeren werkloos zijn hé. Geef hén maar de schuld.
C2C is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 september 2008, 16:27   #60
Rapture
Staatssecretaris

Rapture's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Een jaartje burgerdienst voor jongens en meisjes lijkt me inderdaad geen slecht idee.

Sommigen zie ik nu wel liever niet leren schieten, maar dat zullen we er dan maar bij nemen zeker?
wat is dan nog het verschil tussen slavernij en burgerdienst? Een verplichte burgerdienst klinkt als dwangarbeid en bij mijn weten is dit verboden bij wet.

Men kan wel bepaalde (fiscale) voordelen koppelen aan het uitvoeren van een (vrijwillige) burgerdienst zolang het maar niet verplicht is of er bepaalde nadelen worden gekoppeld aan het niet-uitvoeren van de vrijwillige burgerplicht.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:13.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be