![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#42 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#43 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De nacht met Firestone doorbrengen levert waarschijnlijk een zeer boze echtgenoot van haar op en een paar blauwe ogen. Maar verschil maken tussen mensen over hun kwaliteiten is het belachelijkste dat er bestaat. Ik ken mensen met een IQ waarmee ze lid van Mensa mogen zijn, maar die hulpeloos verloren zijn als hun auto een platte band heeft. En ik ken mensen die slechts Bijzonderonderwijs hebben genoten, omdat ze een IQ lager dan 75punten hebben, maar die nu tot de Euromiljonairs behoren en een eigen zaak runnen. iedereen heeft namelijk zijn kwaliteiten en zijn mogelijkheden, doch niet iedereen krijgt evenveel kansen om zich te ontplooien. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#44 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() O : ik ken mensen die in echte armoede leefden & ondanks alles de armen uit de mouwen konden steken in Harvard (USA) op eigen kosten als werkend student een MBA haalden en nu op hun 35ste in de financiële top ergens in een fiskaal paradijs leven. Maar ja : in de eerste plaats zijn de talenten divers en ongelijk verdeeld & je zal ook wel weten dat er aardig wat talentrijke olympische kampioenen rondlopen die in een nog veel echtere armoede leefden dan wat jij in het allerslechtste geval kunt hebben meegemaakt.
![]() |
#45 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Dat u me niet begrijpt verbaast me niet. Maar ook dat mag, u ziet, verdraagzaam ben ik wel.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#46 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Binnen een groot gezin moet je zelf je eigen kansen op ontplooiïng maken. Trouwens ik ben zelf ook pas teruggestart met een opleiding, maar ben daar met mijn 48 jaar wel de benjamin van de klas. Er zitten er daar die zelfs mijn moeder of vader zouden kunnen zijn. Kom dus niet af dat je te oud bent om terug te gaan leren, want wie stopt met leren is dood |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#47 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik vind Uw redenatie erg naief,en als je eerlijk bent met U zelve zal je mij gelijk geven Mensen worden beoordeeld op hun uiterlijkheid,verstand,en nog wat mindere zaken....... NOOIT OM HUN IK ZIJN ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#48 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
meisjes).. De avondscholen van het CVO zitten vol met vijftigers en zestigers die de meest exotische talen zoals chinees, zweeds en vele andere zitten te leren. Als je onder één of andere drugsverslaving lijdt is het alternatief afkicken of binnen de kortste keren (altijd te vroeg) sterven. Iedereen kan met een neerwaarts spiralend negativisme stoppen en beginnen met positiever in het leven te staan. Vooral : verwacht geen hulp - de enige die iets voor je kan doen ben je zelf !
![]() |
![]() |
#49 | |
|
![]() Citaat:
Met men laatste verslaving, tabak, ben ik gestopt op 12 Augustus laatstleden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#50 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Het punt is dat er mensen zijn die zichzelf negatief beoordelen op hujn "ik" zijn en dat straalt van hen af - ze herhaalden dat zo dikwijls voor zichzelf dat ze ook anderen van die negativiteit kunnen overtuigen. Ha : dat is al iets positiefs : anderen kunnen overtuigen over uw eigen negatief zelfbeeld - hier begint je eigen kracht al ! Stop ermee een slachtoffer te willen zijn !
![]() |
![]() |
#51 | |
|
![]() Citaat:
Er zijn heel veel verschillende soorten intelligentie. De ene scoort goed op de ene, de andere goed op de anderen. Intelligent zijn wordt wel eens gelijkgesteld met veel parate kennis hebben vb, maar intelligentie behelst veel meer dan dat. En ook veel meer dan gemeten wordt met de traditionele meest-gebruikte IQ-testen. Het is dus een helemaal niet zo eenduidig begrip. Dat scoren op IQ-testen kan je trouwens wel oefenen en daarin kan je je dus verbeteren. Als je ervan uitgaat dat een IQ-test intelligentie meet, is intelligentie dus veranderlijk. Het één en ander maakt het nogal een moeilijk en heel vaak verkeerd gebruikt en geinterpreteerd concept. Er werd trouwens lang aangenomen dat je vooral verbale intelligentie (vb rekenen, maar ook taalkennis) kon verbeteren maar dat je performantie (bv de weg ergens vinden, figuren met mekaar vergelijken, ...) vastlag. Dat laatste is ondertussen ook alweer weerlegd. ![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#52 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#53 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
financiël tekort kan verhelpen en je kan jezelf gelukkig prijzen. Neem jezelf als maatstaf voor je leven ipv de maatstaven van een oppervlakkige consumptiemaatschappij.
![]() |
![]() |
#54 | |
|
![]() Citaat:
Ik blijf niet bij de pakken neerzitten als u dat denkt, die indruk wou ik alleszins niet wekken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#55 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#56 |