Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 15 september 2008, 10:58   #41
Sodomis
Gouverneur

Sodomis's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En desnoods met geweld doorvoeren?
Oei, ik dacht dat in Bolivië de rijken geweld gebruikten tegen de boerenbevolking en het referendum... niet andersom.

Ik geloof voor geen meter dat Morales het leger inzet mochten de staatshervormingen worden afgekeurd door de bevolking.
Idem dito voor Leterme...
Oud 15 september 2008, 13:37   #42
Chipie
Banneling

Chipie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sodomis Bekijk bericht
Oei, ik dacht dat in Bolivië de rijken geweld gebruikten tegen de boerenbevolking en het referendum... niet andersom.

Ik geloof voor geen meter dat Morales het leger inzet mochten de staatshervormingen worden afgekeurd door de bevolking.
Zou hij dan geen communist zijn?
Chipie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 september 2008, 13:51   #43
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN

Johan Bollen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Chipie Bekijk bericht
Allez... leg eens uit...

Waarom zou hij dat referendum dan nodig hebben (als hij de grondwet toch met een 2/3 meerderheid kan wijzigen)?

Vertel me eens uw linkse waarheid...
de waarheid is niet links of rechts. Het is niet zo dat je 'links' moet zijn om te weten hoe de zaken echt in elkaar zitten. Uw ideologische bril maakt u blind. Het referendum over de grondwet had Morales beloofd. Eerst de asamblea constituyente, en dan de resultaten aan de bevolking voorleggen. Zoveel democratische zelfpijniging is in België natuurlijk ondenkbaar.
Johan Bollen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 september 2008, 14:10   #44
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sodomis Bekijk bericht

Idem dito voor Leterme...
De hervormingen die Morales wil doorvoeren gebeuren in democratie. Het is de oppositie die geweld gebruikt. Ondertussen is duidelijk dat er in Pando meer als 30 mensen vermoord zijn, meer dan 50 vermist, en tot nu toe 24 gewonden met schotwonden. Het gaat hier zo goed als exclusief om arme boeren en indianen die Morales steunden. Duidelijk is dat de prefect van Pando, Leopoldo Fernandez, een soort van klopjacht georganizeerd heeft met als doel zijn departament te zuiveren van Moralesaanhangers, die in Pando iets meer dan 50 % van de bevolking zijn. Simultaan met het incident op de brug dat ik eerder beschreef, is er ook een groep aanhangers van de prefect een normaalschool binnengevallen, waar vele studenten uit het hoogland verbleven. Men heeft er 3 studenten vermoord. Er zijn tekenen van marteling (afgesneden stukken van het gezicht), en ook hier zijn er vermisten. Blijkbaar probeert de oppositie dit conflict in een 'etnisch' conflict om te vormen. Ik begin te begrijpen waarom men richting goldberg kijkt.

Vragen blijven. wie heeft de groepen van de prefectura van splinternieuwe automatische geweren voorzien, gebruikt bij deze moorden? Wat besprak de prefect van Pando in de geheime vergaderingen met de ambasadeur van de VS?

Ik merk dat het nieuws in Europa niet de volledige waarheid verteld. Op de Spaanse TV werd gezegd dat de oppositie zijn blokkades heeft opgeheven maar dat dit niet voldoende was voor de regering Morales. Een verdraaiing van de werkelijke situatie en van deze groffe schendingen van de mensenrechten door de oppositie geen woord.
Oud 15 september 2008, 14:16   #45
Chipie
Banneling

Chipie's schermafbeelding

Standaard

Blinde linkse ogen zijn ook ogen...
Chipie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 september 2008, 14:21   #46
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Chipie Bekijk bericht
Blinde linkse ogen zijn ook ogen...
Niet iedereen die de propaganda niet geloofd is 'links'. Sommigen verkiezen een achterhoede 'gevecht' tegen een zo goed als uitgestorven ideologie zoals het communisme, en bewijzen door hun gebrek aan inzicht op de realiteit ondertussen hun continent een slechte dienst.
Oud 15 september 2008, 15:31   #47
BenIsaac
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Ik las vandaag dat lui met hakenkruizen gebouwen bezetten en iedereen die er pro-Morales (hoe kun je er pro-Morales uitzien?) uitziet lastig vallen. Blijkbaar heeft Odessa ook wat rotte appels naar Bolivia laten verhuizen na de oorlog.
BenIsaac is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 september 2008, 15:37   #48
Sodomis
Gouverneur

Standaard

Citaat:
(hoe kun je er pro-Morales uitzien?)
Simpel, alle personen kleiner dan 1m70 zijn arme bolhoed indiaantjes & pro-Morales... cru gesteld.
Oud 15 september 2008, 15:37   #49
De rechtvaardige rechter
Parlementslid

De rechtvaardige rechter's schermafbeelding

Standaard

kolonisatie is een grootheidswaanzin en gaat altijd ten koste van de oorspronkelijke inwoners bv Cortés die de Azteken voor een grote deel heeft uitgemoord.
Oud 15 september 2008, 16:13   #50
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BenIsaac Bekijk bericht
Ik las vandaag dat lui met hakenkruizen gebouwen bezetten en iedereen die er pro-Morales (hoe kun je er pro-Morales uitzien?) uitziet lastig vallen. Blijkbaar heeft Odessa ook wat rotte appels naar Bolivia laten verhuizen na de oorlog.
Degenen die de opositie tegen Morales steunen zouden zich inderdaad beter eerst eens informeren over Santa Cruz prefect Ruben Costas en de leider van het comité Civico, de kroaat, Branco Marinkovic. Nazi sympathiëen en racisme alom. Die mensen doen alsof ze tegen het 'communisme' aan het vechten zijn, maar dat is een leugen. Wie beschermde Klaus Barbi tijdens de Banzer dictatuur. Vanwaar komen de 'novios de la muerte' tijdens de Mesa dictatuur. Juist ja, Santa cruz.

Wat zei 'nazi' Marinkovic enkele maanden geleden: "Mijn familie kent de hardheid van het communisme, we vluchten van een land in handen van de communisten, daar was ook hongersnood. De oorlog komt nader, dat de moeders van santa Cruz weten dat dat als we naar de oorlog gaan, dat we het bloed van hun zonen op verantwoorde manier zullen spillen".

Marinkovic heeft natuurlijk wel wat te verliezen, niet zozeer zijn vrijheid aan de hand van fictieve 'communisten', maar wel een deel van zijn + honderduizend hectaren eigendom, afhandig gemaakt van een van de 36 originele volkeren van Bolivia. Hij mag 5000 a 10000 hectaren behouden maar dat is niet genoeg voor deze zogezegde 'anti-communist'

Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 15 september 2008 om 16:19.
Oud 15 september 2008, 16:32   #51
Sodomis
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Marinkovic heeft natuurlijk wel wat te verliezen, niet zozeer zijn vrijheid aan de hand van fictieve 'communisten', maar wel een deel van zijn + honderduizend hectaren eigendom
Beetje zoals Chippie dus. Die ziet ook overal communisten & "linksen"

Laatst gewijzigd door Sodomis : 15 september 2008 om 16:33.
Sodomis is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:06.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be