![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 |
Minister
|
![]() Zo doet ook McCain... ook McCain was eerst tegen off shore drilling. McCain heeft zijn kazak ook gedraait op het punt van immigratie, zo zeer zelfs dat hij nu tegen het wetsvoorstel is waarvan hij een van de indieners was... McCain was ook eerst hevig tegen de Bush tax cuts doch wil deze nu nog meer uitbereiden...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#42 |
Minister
|
![]() Ik vind het altijd toch zo hypocriet dat men wel tegen abortus is doch tegelijkertijd voor de doodstraf... is niet echt consequent
|
![]() |
![]() |
![]() |
#43 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#44 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik vind net de omgekeerde stelling zo cynisch. Jullie zijn voor abortus, maar tegelijk moeten zelfs de zwaarste moordenaars blijven leven. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#45 |
Partijlid
|
![]() Vanwege het gebrek aan een klaar politiek inzicht bij het merendeel van de kiezers en zij die thuisblijven in de Verenigde Staten, is het best dat Obama wint...nog beter dan zou het zijn dat de gewone inwoners van dat land, niet de 1percent banksysteemelitairen, gaan begrijpen dat ze totnogtoe regeringen hadden die zoals nu bij de bankfaillisementen hun gestortte belastingen kwijt zijn om die superrijke groep hun fortuinen te vrijwaren...DUS ZOUDEN ZE DAN BETOGINGEN OF WERKONDERBREKINGEN OF WAT DAN OOK MOETEN ORGANISEREN OM OBAMA TE DWINGEN VAN DAT SOORT VAN RECHTSERE KOERSEN TE GAAN VOLGEN///HEM DWINGEN OM DE MILJARDENVERKWISTENDE MILITAIRE INDUSTRIE AF TE BOUWEN EN DE NODIGE INTERNATIONALE INITIATIEVEN DAARTOE TE NEMEN/ DAN KAN DE VS EERST ZIJN INTERNATIONAAL RESPEKT TERUGVERDIENEN;;;eerst in zulk een bewegingen van gewone mensen die onder andere niet vergoed worden als het systeem hen failliet maakt, kan een echt politiek alternatief groeien
|
![]() |
![]() |
![]() |
#46 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() Wij zijn niet noodzakelijk voor abortus doch eerder van het standpunt dat zwangerschapsafbreking een keuze is die iedere persoon zelf individueel moet maken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#47 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Ik vraag me trouwens af of de pro-death mensen al eens hebben nagedacht over hoe ze zouden reageren als hun moeder hen zou geaborteerd hebben .. . Het zijn nl altijd mensen die al geboren zijn die iemand anders (een 3de persoon dus) willen vermoorden of althans de mogelijkheid daarop willen wettelijk vastleggen .. . Ik vind dat we de baby dan tenminste een faire kans moeten geven en het moet 50/50 zijn dat bij elke abortus er lotje getrokken wordt tussen een vrijwilliger die pro-death is en de baby en wie verliest die wordt dan "geaborteerd". Ik denk dat er dan geen pro-death mensen meer zouden rondlopen ... . Het is toch altijd makkelijk als je over iemand anders zijn leven mag beslissen he ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#48 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#49 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het gebeurt zelden, maar ik ben het met je eens, Horn ![]()
![]() |
![]() |
#50 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Idem dito!
![]() |
![]() |
#51 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Niet. Als er geen bewustzijn is, is er ook geen zijnsbesef, ergo zou ik er dan ook niet kunnen op reageren. Dan was er alleen het Niets, een leegte. Jouw argument komt neer op "Hoe zou je reageren als je Niets was." Lijkt me eerder een overbodige vraag.
Laatst gewijzigd door Praetorian : 16 september 2008 om 20:19. |
![]() |
![]() |
![]() |
#52 |
Minister
|
![]() Inderdaad. Filosofen zouden er uren over kunnen discussieren doch je zou er niet zijn en dat maakt het allemaal academisch...
het is het omgekeerde van René Descartes... Ik denk dus ik ben... maar als je er niet bent kan je ook niet denken. |
![]() |
![]() |
![]() |
#53 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Pro-death? Proberen we weer labeltjes op te plakken?
* Erfopvolging: een ander woord voor discriminatie op basis van afkomst * Solidariteit is een gevoel van samenhorigheid en kan niet opgelegd worden. De N-Z transfers zijn dus per definitie geen solidariteit, want niet vrijwillig * Democratie = demos + kratein (het volk heerst). Een land waar het laatste woord bij politici en niet bij de bevolking ligt, is dus per definitie geen democratie * Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes |
![]() |
![]() |
![]() |
#54 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Obama wil de politiek van Bush, om de sociale zorg door (gesubsideerde) religieuze liefdadigheidsinstellingen te verstrekken, verder sterk uitbouwen. Change... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#55 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Heb ik ook gelezen. Eindelijk eens een goed voorstel van Obama. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#56 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ooit al eens gehoord van de scheiding van Kerk en Staat en van de sociale basistaken van de staat??? Over there is dat allemaal niet zo erg scherp gedefinieerd, voor zover het al gedefinieerd is.. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#57 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als zelfs dat niet meer mag.... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#58 |
Banneling
|
![]() Het afschuiven van de essentiële sociale taken van de staat naar de liefdadigheid is een regressie (naar de middeleeuwen), een atavisme (naar het oudde wilde kapitalisme) , en een humanitair schandaal.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#59 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#60 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het verschil tussen Obama en leugenaar McCain:
http://www.jedreport.com/2008/09/the...bama-vs-j.html
* Erfopvolging: een ander woord voor discriminatie op basis van afkomst * Solidariteit is een gevoel van samenhorigheid en kan niet opgelegd worden. De N-Z transfers zijn dus per definitie geen solidariteit, want niet vrijwillig * Democratie = demos + kratein (het volk heerst). Een land waar het laatste woord bij politici en niet bij de bevolking ligt, is dus per definitie geen democratie * Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes |
![]() |
![]() |