![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |
Burger
|
![]() Citaat:
Iemand klaagt over het feit dat moslims protesteren tegen spaarvarkentjes op een affiche. Ik merk op dat ook anderen geledingen in belgie protesteren tegen allerlei affiches. Men komt dan af met het geval Rushdie. Ok, maar dan hebben we het over Iraanse moslims. We hebben het dan niet over moslims in Europa. En daarover gaat de discussie. Zover ik weet heeft nog geen enkele imam in Belgie een doodsvonnis geveld. Kunnen we aub on topic blijven. Waarom schieten jullie zo wild om je heen als iemand met redelijke argumenten probeert te praten over de islam |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#42 |
Burger
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#43 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
* Erfopvolging: een ander woord voor discriminatie op basis van afkomst * Solidariteit is een gevoel van samenhorigheid en kan niet opgelegd worden. De N-Z transfers zijn dus per definitie geen solidariteit, want niet vrijwillig * Democratie = demos + kratein (het volk heerst). Een land waar het laatste woord bij politici en niet bij de bevolking ligt, is dus per definitie geen democratie * Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#44 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Ik meen mij (ik was toen nog zelf een kind) beelden te herinneren dat Britse moslims boekenwinkels plunderden en de boeken verbranden in de hoogdagen van de Duivelsverzen-hetze rond Salman Rushdie. Op zoek naar foto's die dit staven kwam ik op het volgende terecht: ![]() Murders over The Satanic Verses were not confined to the Third World Countries. Belgium was the scene of two killings. Here the widow of the leader of Belgium's Moslems threatens a journalist shortly after the murders of her husband and an aid on March 29, 1989. Citaat:
de Universele Verklaring van de Rechten van de Mens Laatst gewijzigd door driewerf : 21 september 2008 om 10:32. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#45 | |
|
![]() Citaat:
- mijn koninkrijk is niet van deze wereld - geeft gode wat godes is en de keizer wat des keizers is Ook dingen als inquisitie, brandstapels en andere opruimtechnieken zijn geen inzettingen van de stichter, J was totaal tegen doodmakerij: - wie het zwaard opneemt zal door het zwaard vergaan In feite brachten de zgn christenen uit ons redelijk bekende tijden een (on-officiële) variant van de islam in practijk, de 2 imiteerden elkaar veelvuldig. De christenen konden tot enige beschaving worden gebracht, behalve middels tegengeweld door ze terug te verwijzen naar hun eigen boek "nieuw testament", hoewel er tegen moet blijven worden gewaakt dat zij niet steels grijpen naar eigen interpretaties van oudere boeken, waaruit J slechts verwees naar een basispatroon van algemene leefregels "de Wet en de Profeten", dus geen trucs aanreikte om aan geschiedkundige onderdelen afgeleide wetskracht toe te dichten. Anders dan de softe J institutionaliseerde de militante Moh tot in détails de berovings-, afdodings- en verminkingsroutines, die nog aan wetskracht in de door hem bedoelde theocratische staat niets hebben ingeboet en volgens handvest (de koran) ook nooit mogen worden teruggedraaid of gewijzigd. Beide stromingen staan afwijzend tegenover democratie en het gevaar voor hernieuwde machtsovername zal minstens voortduren zolang de democratie geen zelfverdedigingsmodus ontwikkelt tegen kwaadwillige overname en al helemaal zolang in (grond)wetten vermeldingen zoals godsdienst/religie de sinistere strevers blijven privilegeren boven andere hobbyisten.
![]() |
![]() |
#46 | |||
Burger
|
![]() Citaat:
Citaat:
Je schreef Citaat:
Je moet de consistentie in jouw eigen posts wel een beetje in het oog houden. Ik besluit hieruit dat het zinloos is om met jou te discussieren. Een discussie veronderstelt immers dat iedereen zijn eigen positie niet om de vijf seconden verandert. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#47 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#48 | ||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
* Erfopvolging: een ander woord voor discriminatie op basis van afkomst * Solidariteit is een gevoel van samenhorigheid en kan niet opgelegd worden. De N-Z transfers zijn dus per definitie geen solidariteit, want niet vrijwillig * Democratie = demos + kratein (het volk heerst). Een land waar het laatste woord bij politici en niet bij de bevolking ligt, is dus per definitie geen democratie * Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#49 | |
Burger
|
![]() Citaat:
http://skepticsannotatedbible.com/cruelty/nt.html Over het zachtzinnige christendom kan je hier ook nog een paar dingen lezen die in het oude testament worden beweerd: http://skepticsannotatedbible.com/cruelty/ot.html Ik zie weinig verschil met de Koran. Voor een diepgaande bespreking ivm de antidemocratische gehalte van de drie monotheïsmen kan je terecht bij "Traite d' atheologie" van de Franse filosoof Onfray. Misschien beter dat eens lezen dan de reclameblaadjes van het VB. Ik merk op dat sommigen hier met twee maten en twee gewichten meten. Ik merk op dat sommigen een zeer essentialistische visie van de islam verdedigen. Maar dergelijke essentialistische visie van het christndom niet delen. Ik denk dan ook dat deze discussie weinig zinvol is. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#50 | |||
Burger
|
![]() Je ontkent wel dat jij begonnen ben over varkentjes.
Je schrijft immers: Citaat:
Citaat:
Jij bent begonnen over de spaarvarkens beste Distel. Kan je echt niet lezen. Je hebt de spaarvarkentjes erbij gesleurd om over de islamisering van Belgie te spreken. Nogmaals het volledige citaat. Citaat:
Verder, beste Distel, mis je zelf de intellectuele eerlijkheid en moed om je eigen flaters toe te geven. Het heeft dan ook geen enkele zin om met jou verder te praten. Je voldoet niet aan de elementaire normen die nodig zijn om een debat te kunnen voeren. Laatst gewijzigd door pieter&co : 21 september 2008 om 15:47. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#51 | |
|
![]() Citaat:
Wel een paar dingen die in termen van "eeuwigheid" wat onsympathiek kunnen aandoen, tenminste als men een gelovige is.
![]() |
![]() |
#52 | |
Burger
|
![]() Citaat:
chirstu heeft echter nooit het oude testament afgezworen en dit hebben de christendom dan ook niet gedaan (ook het jodendom uiteraard niet). Dus de heilieg boeken van de christenen en de joden zijn even gewelddadig als die van de moslims. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#53 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Je hoeft me dus niet de les te spellen over intellectuele eerlijkheid...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#54 | |
Burger
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door pieter&co : 21 september 2008 om 17:07. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#55 | |||
|
![]() Citaat:
Ik stipte slechts aan dat J tegen doodmakerij was, cq zijn volgelingen tot zulks niet aanzette. Citaat:
Citaat:
De verschillen tussen de opvattingen van J en M zijn dus enorm. ===== Ik verzoek je voor de laatste maal niet te proberen mijn woorden te verdraaien. Van geen enkele godsdienst ben ik een fan, zou het toejuichen wanneer alle verwijzingen naar zulke uit wetboeken zouden worden verwijderd.
![]() |
![]() |
#56 |
|
![]() Nee; het voorbeeld "spaarvarkens" van Distel was vroeger gesteld en afgedaan in totaal ander verband. Jij haalde het opnieuw en volkomen off topic tevoorschijn.
![]() |
#57 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Dat kan goed zijn. Alleen zijn er bijna geen christenen meer die nog leven volgens de regels van een oud en slecht boek. Moslims daarentegen... Wij lopmekloten hebben net de pasters van hun macht over het volk beroofd en hebben eindelijk vrijheid in onze hoofden gewonnen en nu laten onze politiekers de volgende clan binnen die als hoofdmoto heeft; "gij zult niet denken maar wel 5x per dag op uw knieen zitten en bidden-wat wij u zeggen- en daarna volledig leven zoals wij het u zeggen." d�*t is voor mij zoawat het probleem met godsdienst. Ik fulmineer niet tegen de islam om de islam. Ik zou evenhard tekeergaan als de joden hier morgen dominant zouden worden.
Een onderdanig, godvruchtig en spuuglelijk kaboutervrouwtje aan de haak slaan, dat kan elke fundamentalist. Een uiterst aantrekkelijke, zelfstandige en razend intelligente vrouw overtuigen van islamitisch geïnspireerde zever is een heel ander verhaal. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#58 | ||
Burger
|
![]() Citaat:
Citaat:
Zo erg verdraai ik jouw woorden dus ook niet. Laatst gewijzigd door pieter&co : 22 september 2008 om 09:30. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#59 | |||||||
Burger
|
![]() Citaat:
Distel heeft deze topic opgestart. De eerste keer dat hij opnieuw tussenkomt is na mijn bericht van 19 september 2008 om 11:05. waarin ik schreef: Citaat:
Citaat:
1) zet de Islam aan tot meer geweld 2) wordt Belgie of Europa geislamiseerd Dit zijn twee verschillende discussies en hebben a priori niets met elkaar te maken. Het is duidelijk dat de spaarvarkentjes hier door Distel worden ingezet in het kader van discussie 2. Hij wil hiermee impliceren dat Belgie al zeer ver is doorgeslagen in de islamisering omdat de moslims in Belgie allerlei onredelijke eisen doen. In dat kader repliceer ik op 20 september 2008, 15:09, dat moslims lang niet de enige zijn die onredelijke eisen zijn en verwijs naar tussenkomsten van het Vlaams Blok en de katholieke kerk. Ik schreef: Citaat:
Citaat:
Daarop vraag ik of Belgische moslims (diegenen die geprotesteerd hebben tegen de spaarvarkentjes) terroristische acties hebben ondernomen. Op 21 september, 11:17, schreef ik Citaat:
Citaat:
Ook hier begint Distel mij te verwijten dat ik niet serieus discusieer omdat ik ongepast naar spaarvarkentjes verwijs. De situatie is echter dat Distel de spaarvarkentjes zelf heeft aangehaald binnen de Belgische context, maar plots besluit om het niet meer over de Belgische context te hebben. Anders gezegd het is Distel die er niet in slaaft om twee discussies die niets met elkaar te maken hebben uit elkaar te houden. Daarna probeert Distel nog een paar keer te ontkennen dat hij de spaarvarkentjes heeft geintroduceerd. Laatst gewijzigd door pieter&co : 22 september 2008 om 09:27. |
|||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#60 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |